Motorsiklet aküyü şarj etmiyor. BMW R60/7

Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
107
Herkese merhaba. bmw r60/7 motorsikletim var. 12 küsürlerde seyrediyor.

Diyot tablası, sarj dinamosu ve şarj rolesini oto elektrikçiye götürdüm fakat herhangi bir sorun olmadığını söylediler. Kontroller sonrasında sorun olmasa dahi parçalar bozulmuş olma ihtimali var mıdır?

Ya da başka bir yerde sorun aramalı mıyım ?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Statör ve konjektör bulunuyorsa motorunuzda bir kontrol etmek gerekli olabilir. Geçen benim de benzeri başıma geldi, statördeki sargılar yanmış, mecburen yeniden sardırdım.
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
107
http://www.lamaneta.org/manuales/manuales/BMW%20R60-7%20de%201978,%20R80-7,%20R100-7%20y%20R100S%20Esquema%20Electrico%20ingles%204536.pdf

Galiba "şarj röleşi" dediğiniz voltaj ayarlayıcı parça(voltage regulator).
Sizinki mekanik mi?
Akünün şarj olabilmesi için, motor çalışırken yaklaşık 14V-14.5V civarında olması gerekir.
Motor çalışırken gerilim ölçümü yaptınız mı?

Evet voltaj ayarlayıcıdan bahis ediyorum. Götürdüğüm motorcu ölçümleri yaptı ve 12 küsürlerde seyir ettiğini söyledi. Dediğiniz gibi 14lerde seyir etmesi gerekiyormuş. Bu parçaların hepsini Bostancu oto sanayide bir marş dükkanına götürdüm ve ölçümler sonrasında bunlarda sorun olmadığını söylediler.

Acaba ölçümde belirli bir sorun gözükmeyip parçalarda sorun olabilir mi diye düşünmüyor değilim.
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Evet voltaj ayarlayıcıdan bahis ediyorum. Götürdüğüm motorcu ölçümleri yaptı ve 12 küsürlerde seyir ettiğini söyledi. Dediğiniz gibi 14lerde seyir etmesi gerekiyormuş. Bu parçaların hepsini Bostancu oto sanayide bir marş dükkanına götürdüm ve ölçümler sonrasında bunlarda sorun olmadığını söylediler.

Acaba ölçümde belirli bir sorun gözükmeyip parçalarda sorun olabilir mi diye düşünmüyor değilim.

Hocam parçalar farklı yapılarda olabilir. Bobin kendine has değerlerini herkes bilmeyebilir. her bobinin ohm değeri farklıdır. Yüzeysel bakıp sadece kaçak testi veya kopukluk testi yaptıysa sargının arızalı veya verimsiz olup olmadığını anlayamaz.

Götürdüğünüz oto sanayici dışında bir de bunlarla ilgilenen has marş motoru bakım ve tamiratı yapan yerler var oralara da götürebilirsiniz.


Ya da multimetreyi alıp kendiniz de bakabilirsiniz. Size kalmış.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Seramik; ben alternatör de soruna en son bakardım.
Arkadaşımda 77 Model R100RS var. Geçenlerde tesisatında bir sorun oldu, kablolarda yanıklar vardı, toparladık.
Motorda saçmalık çok ama kırk küsür senelik motor, bazı elektrik aksamı çok sağlam gibi. 450-500W. alternatör var, düşün.
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Seramik; ben alternatör de soruna en son bakardım.
Arkadaşımda 77 Model R100RS var. Geçenlerde tesisatında bir sorun oldu, kablolarda yanıklar vardı, toparladık.
Motorda saçmalık çok ama kırk küsür senelik motor bazı elektrik aksamı çok sağlam gibi. 450-500W. alternatör var, düşün.

Emre hocam onları artık sayma gereği düşünmüyorum. Elbetteki öncelik kablolar ve tesisat.

Artık onlara bakmadan burada konu açılıyorsa. Biz kimseye yardımcı olamayız.

"Armut piş ağzıma düş" olmaz haliyle.
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
107
Hocam parçalar farklı yapılarda olabilir. Bobin kendine has değerlerini herkes bilmeyebilir. her bobinin ohm değeri farklıdır. Yüzeysel bakıp sadece kaçak testi veya kopukluk testi yaptıysa sargının arızalı veya verimsiz olup olmadığını anlayamaz.

Götürdüğünüz oto sanayici dışında bir de bunlarla ilgilenen has marş motoru bakım ve tamiratı yapan yerler var oralara da götürebilirsiniz.


Ya da multimetreyi alıp kendiniz de bakabilirsiniz. Size kalmış.



Ustam kablolara baktı ve herhangi bir sorun görmedi. Bostancı oto sanayide bulunan "Öztürk Oto" diye bir yere götürdüm. Öncesinde marş motorumu burada tamir ettirmiştim. Sarj, Marş ve Dinamo yazıyor tabelalarında. Başka götürebileceğim bir yer var mı bilemedim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst