Bitki yetiştiren motosiklet tutkunları var mı?

Katılım
25 Haz 2020
Mesajlar
47
Hobiler demişken hiç bitki yetiştirmekle ilgili bir gönderi göremedim. Benim gibi evde veya bahçesinde bitki yetiştirme hobisi olanlar var mı?

Ben menekşe ve sukulent ile başladım. Kaktüs de almayı planlıyorum. Ya siz?
Toprakla uğraşmak insana gerçekten huzur veriyor, deneyin.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
15 gün olmuş başlığı görüp de onay vermemişiz, ayıp valla. Yaşlandık sanırım :)

Ben dükkanda tohumdan domates, hıyar ve biber fidesi yetiştirip yazlıkta bahçeye ekiyorum. Bitki olarak başarılıyım ama meyvesini almak konusunda çok başarılı değilim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,511
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben domatesleri dilimleyip balkondaki saksıya gömdüm. Büyüyorlar kendi kendilerine.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
hanım bi sürü çiçek falan yetiştiriyor.

bende uygun ortam sağlar isem asagıdakinden yetiştircem


marijuana.jpg
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
12-13 sene önce arkadaşa para verdik "git Arndiol'un bitkisinden al, gel" dedik. Çocuğa o bitki parasına bir torba kekik çakmış terbiyesizler. Esnaflık ölmüş bu ülkede.


o da hiç mi bilmiyormuş yahu :queen:

olsun, kekik de iyidir. Kırmızı et üstüne ekersin, misssss.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Ben balkondaki saksıda nane yetiştiriyorum tam tembel işi. Sulamayı unutup kururlarsa tekrar ne zaman sularsam sulayayım yeşilleniyorlar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Reyhan... Bir kac haftada bir cogunu kesip, cam fistigi (ceviz de olur), parmesan peyniri (eski kasar da olur) ve zeytinyagi ile karistirip pesto yapiyorum. Super oluyor. Ozellikle sandaviclere harika gidiyor. Bahce kapisinin onunde tutuyorum. Sinekleri kaciriyor. Elleyince guzel de kokuyor meret. iri yaprakli feslegen sonucta...

Kestikten sonra tekrar buyuyor. Zaten bir noktadan sonra kesmezsem yapraklari kendi kendine dusmeye basliyor... Cok mutluyuz :)
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
330d28df-7fbf-4a3c-a93a-1911ec339b13.jpg


Minicik hediye gelip, 5 senede büyüyüp çiçek açan ve çiçeğinin ömrü 1 gün olan cefakar kaktüsümüz. :)

karpuz.jpg


Saksıda kazara çıkan karpuzumuz!

CD1478CF-A94A-49DF-8C52-4A9508AB1F1D.jpg


Kazara çıkan karpuzun, minik meyvesi.. :p

3140D577-B8C0-460E-9BEF-0CF30F1A4C9D.jpg


İşyerinde üzerine titrediğimiz çimlerimizi istila eden ve daha güzel olan yoncalarımızla öğle istirahatim.. :mrgreen:
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
bu sene 120 ağaç Bursa karası siyah incir bahçesi yaptım, ayrıca zeytin ve portakal bahçeleri var, mısır, buğday ve yonca da ekiyorum.

885921E9-B583-4974-BF6C-DB87E5FFD563.jpg
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
https://img.imageupload.net/2020/07/24/330d28df-7fbf-4a3c-a93a-1911ec339b13.jpg

Minicik hediye gelip, 5 senede büyüyüp çiçek açan ve çiçeğinin ömrü 1 gün olan cefakar kaktüsümüz. :)

https://img.imageupload.net/2020/07/24/karpuz.jpg

Saksıda kazara çıkan karpuzumuz!

https://img.imageupload.net/2020/07/24/CD1478CF-A94A-49DF-8C52-4A9508AB1F1D.jpg

Kazara çıkan karpuzun, minik meyvesi.. :p

https://img.imageupload.net/2020/07/24/3140D577-B8C0-460E-9BEF-0CF30F1A4C9D.jpg

İşyerinde üzerine titrediğimiz çimlerimizi istila eden ve daha güzel olan yoncalarımızla öğle istirahatim.. :mrgreen:

adaş, arıyorum, ulaşamıyorum sana.
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
Ben saksıda ağaç yetiştiriyorum. 2016 yılında bir arkadaşımın gazıyla başladım. Amacımız bonsai denilen minyatür ağaç yetiştirmekti.
Saksıda ağaçlar kolayca kuruduğu için henüz çok başarılı olamadım. En dayanıklı ağaçlar bölgeye özgü türler olduğu için keçiboynuzu, dut, avokado, hünnap, narenciye, Medine hurması, palmiye ve çam besliyorum. En büyüğü 4 yaşında.
Çekirdekten yetiştirmek daha çok hoşuma gidiyor, dut ve hünnap dışındakileri çekirdekten kendim yetiştirdim.
Manolya ve erguvan gibi birkaç tür daha yetiştirmek istiyorum ama manolya çekirdeği çok zor cimleniyor.
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Ben saksıda ağaç yetiştiriyorum. 2016 yılında bir arkadaşımın gazıyla başladım. Amacımız bonsai denilen minyatür ağaç yetiştirmekti.
Saksıda ağaçlar kolayca kuruduğu için henüz çok başarılı olamadım. En dayanıklı ağaçlar bölgeye özgü türler olduğu için keçiboynuzu, dut, avokado, hünnap, narenciye, Medine hurması, palmiye ve çam besliyorum. En büyüğü 4 yaşında.
Çekirdekten yetiştirmek daha çok hoşuma gidiyor, dut ve hünnap dışındakileri çekirdekten kendim yetiştirdim.
Manolya ve erguvan gibi birkaç tür daha yetiştirmek istiyorum ama manolya çekirdeği çok zor cimleniyor.

Avakadoyu çekirdekten nasıl yetiştirdiniz? Benimkiler kuruyor hep. Suda bekletilir, çimleniyor ve Fidan oluyor. 4,5 yaprak haliyle toprağa geçirince hep öldüler.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,539
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Uğraştığım meyva ağaçları var. Konunun uzmanı değilim. Fakat, öğrenmeye çalışıyorum. Budama, sulama, meyva toplama. Şeftali, kayısı ve erik ağacında bir sorunla karşılaştım. Ağaçlardan zamk gibi yapışkan şeffaf salgılar çıkıyordu. Komşular "bizim ağaçlarda da var önemli değil" dediler. Ben önemsedim. Fotoğrafını çekip tarım ilaçları satan dükkana gidip gösterdim. "Ağaçların ölüyor" dedi. Ağaç altını eşeleyip kurt görürsem söylememi istedi baktım kurt falan yoktu. "O zaman mantar ilacı vereceğim" dedi. İlacı aldım. Fakat uygulamadım. Çünkü, prospektüste mantar ilacı uygulamasının soğuk havalardan önce yapılmayacağı yazıyordu. Ben de ilaçlamayı ilkbahara bıraktım. Fakat, ağaçlara 2 kere böcek ilaçlaması yaptım. Ağaçlarımın toprağına kök güçlendirmesi için yumurta kırıp gömdüm. Ayrıca evde yediğim yumurtaların kabuklarını öğüterek ağaç toprağına karıştırdım. Çay posasını ağaç toprağına karıştırdım. Ayrıca yaptığım araştırma neticesinde "nöbetçi bitkiler" denilen bir uygulama buldum. Bu uygulama sınıfında olan soğanları deneme olarak şeftali ağacı çevresine ektim. Bu yıl budamayı Mart ayına bıraktım. Mart ayında mantar ilacı uygulaması yapacağım. Bakalım neler olacak.
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
Avakadoyu çekirdekten nasıl yetiştirdiniz? Benimkiler kuruyor hep. Suda bekletilir, çimleniyor ve Fidan oluyor. 4,5 yaprak haliyle toprağa geçirince hep öldüler.

Merhaba,
ben genelde avokado çekirdeği suda çatladıktan sonra saksıya dikiyorum, yapraklarını toprakta çıkarıyor. Esas zorluk toprağa dikdikten sonra başlıyor. Ülkemizin yarı tropik iklim görülen güney sahillerinde kendi kendine yetişebilen avokado saksıya girince daha hassas oluyor. Susuzluğa, soğuğa ve sıcağa karşı daha dayanıksız oluyor. Ben en az 5 tanesini 2. Yılında kuruttum malesef.
Tavsiyem su ayarını iyi yapın, kışın radyatörün yakınına koymayın, hava 5-6 derece kadar soğuk oluyorsa dışarıda bırakmayın ama eğer bitki 3-4 yaşına gelmişse balkonun rüzgar almayan bir köşesinde kışı geçirebilir. Bir de saksı ufak olmasın, rahat gelişmesi için fazla toprak olmalı.
Bir arkadaşım yağ tenekesine toprak doldurup ekmişti ve dışarıya öylece bırakmıştı. 3 yıl sonra herbiri yaklaşık 1.5 metre boyunda fidan oldu ve onları götürüp evinin bahçesine dikti. Demek ki fazla bakım yaramıyor :)
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Merhaba,
ben genelde avokado çekirdeği suda çatladıktan sonra saksıya dikiyorum, yapraklarını toprakta çıkarıyor. Esas zorluk toprağa dikdikten sonra başlıyor. Ülkemizin yarı tropik iklim görülen güney sahillerinde kendi kendine yetişebilen avokado saksıya girince daha hassas oluyor. Susuzluğa, soğuğa ve sıcağa karşı daha dayanıksız oluyor. Ben en az 5 tanesini 2. Yılında kuruttum malesef.
Tavsiyem su ayarını iyi yapın, kışın radyatörün yakınına koymayın, hava 5-6 derece kadar soğuk oluyorsa dışarıda bırakmayın ama eğer bitki 3-4 yaşına gelmişse balkonun rüzgar almayan bir köşesinde kışı geçirebilir. Bir de saksı ufak olmasın, rahat gelişmesi için fazla toprak olmalı.
Bir arkadaşım yağ tenekesine toprak doldurup ekmişti ve dışarıya öylece bırakmıştı. 3 yıl sonra herbiri yaklaşık 1.5 metre boyunda fidan oldu ve onları götürüp evinin bahçesine dikti. Demek ki fazla bakım yaramıyor :)

Merhaba,
Bilgi için teşekkür ederim. İnternette yazana göre bende yapraklarını suda çıktıktan sonra toprağa ektim, ancak tüm denemelerimde kurudular. Bir de sizin yaptığınız gibi deneyeceğim .

Teşekkürler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst