Ha Deyince Motosiklete Binilir mi?

Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
Geziler dışında bazen sahilde öylesine turlamak isteriz ama motora binene kadar yapılan hazırlıklar için geçen süre yüzünden bundan vazgeçebiliriz.
-Peki ne kadar zaman alıyor motosiklete binmek için yapılan hazırlıklar?
-Üşenmeye ve vazgeçmeye değer mi?
"Motosiklete bineyim" dediğimiz andan motora binene kadarki geçen süreyi ölçtüm.



İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Garajınız var, bu ekstra bir fayda.

Ben evde pantolonu botu giyip kaskı ceketi eldiveni elime alıp asagıya inip onları sonra giymek için uygun ve temiz bir nokta bulup, zincirli alarmlı motoru söküp düzgün bir yere cıkartıp ekipmanları giyip cıkana kadar 15 dakika sürüyor :)
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
eşofmanla oturuyorum evimde diyelim benim giyinip arka sokakta ki otoparktan yola çıkma sürem minimum 15 dakika o da hızlı olursam böyle otoparkta hele motor arkalarda kaldıysa otopark motor bölümü sıkışık olabiliyor 30dk sürebiliyor

Ama üşenmiyorum hiçbir zaman o hazırlanma süreci bile bana keyif veriyor
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
Garajınız var, bu ekstra bir fayda.

Ben evde pantolonu botu giyip kaskı ceketi eldiveni elime alıp asagıya inip onları sonra giymek için uygun ve temiz bir nokta bulup, zincirli alarmlı motoru söküp düzgün bir yere cıkartıp ekipmanları giyip cıkana kadar 15 dakika sürüyor :)

Garaj derken sitenin kömür deposu işte:) Dolap olmadığı için ekipmanlarımı evde saklıyorum ben de. Sadece kask ve eldiven topcase içerisinde oluyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------

eşofmanla oturuyorum evimde diyelim benim giyinip arka sokakta ki otoparktan yola çıkma sürem minimum 15 dakika o da hızlı olursam böyle otoparkta hele motor arkalarda kaldıysa otopark motor bölümü sıkışık olabiliyor 30dk sürebiliyor

Ama üşenmiyorum hiçbir zaman o hazırlanma süreci bile bana keyif veriyor

Büyükşehirin dezavantajı diyelim o zaman. Videoda da belirttiğim gibi bazen üşengeçliğimden motora binmekten vazgeçebiliyorum :)Ama geziye gideceksem o hazırlıklar bana da keyif veriyor ki o zaman 15 dakikayı hayli aşıyor yarım saati buluyor.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Benim motor da apartman içerisinde. Kapıda hafif rampa var. Dışarıdan içeriye hep ön kısımdan girip o şekilde apartmanın içinde kilitleyip branda çekiyorum. Motora binmek istediğim zaman önce aşağıya inip kilitleri ve brandayı kaldırıyorum. Yukarıya çıkıp tüm ekipmanlarımı giyip hazırlanıyorum. (Kask, eldiven hariç) Tekrar aşağıya motorun yanına gidip, motoru olduğu yerde ileri geri yaptırarak kafa kısmını kapı çıkışına doğru döndürüyorum. (220 kg hayvan :p) Motoru kapının önüne çekip, çalıştırıyorum. O sırada da kaskımı ve eldivenlerimi giyip son hazırlıklarımı yapıyorum. Motor da zaten 1-2 dk içinde 45-50 dereceye anca geliyor ve yola çıkmaya artık hazırım. :mrgreen:
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Apartmanın arka bahçesine park ediyorum. Giriş katlarda balkon yok, üst katın balkonunun altında duruyor motor.
Branda yok
Disk kilidi yok
Kilit yok

Eldiven kask mont giymek 1 dakika. İşe geliyorum ofisin hemen karşısındaki merkez caminin musalla taşlarının önüne park ediyorum, üzeri kapalı.
İşten çıkarken yine 1 dakikalık seramoni ile asgari ekipmanlarımı giyerek yola çıkıp 3 dakika sonra yine balkonun altına bırakıp eve çıkıyorum.

Kısacası işiniz zor :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Açık otoparkıma iniyorum, önce brandayı çıkartıp katlayıp bir yere koyuyorum. Sonra sırasıyla arka tekerdeki zincir kilidi, ön tekerdeki zincir kilidi ve de arka tekerden ve şasi üzerinden geçirip yukarıda birleştirdiğim 3. kilidi açıyorum. Motoru çalıştırıp bir sigara yakıyorum. Sigarayı bitirene kadar hem ben motorun kontrollerini yapmış oluyorum hem de motor ısınmış oluyor. Ardından kask ve eldivenlerimi takıp yola çıkıyorum. En az 10 dakika hazırlanma ve yola çıkma sürem.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Yukarda yazmıştım ancak bu ara şoparlığım üstümde.

Apartmanın yan girişinde motor, pahalı bir zincir taktım calınmamasını umut ediyorum.

HErgün kullandıgım için bu ara branda bile örtmüyorum, toz içinde.


Evde parmaksız eldiven, eşofman altımı ve siyah tişörtümü giyip kaskı ve sırt cantamı alıp asagı iniyorum.

Motoru calıstıyorum, o sırada zinciri acıyorum yaklasık 15 saniye.

Bandanamı takıp kaskı geçirip apaçi gibi sokağa fırlıyorum.

Herhalde motorla yola cıkmam 4 dakika falan sürüyor. tabi ekipman yok, branda yok bişi yok.
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Ben de bunun üzerine zamanında düşünüp, yağmurlu havada motosikleti çıkarmamaya karar vermiştim.

Yağmur öncesi giyin, yol boyunca sırılsıklam ol, yağmur sebebi ile tın tın git, gittiğin yere varınca üstünü değiştir, kurusun v.s derken ekstra 1 saat harcadığımı fark ettim, zaten toplu taşımada da 1 saat fark ediyor .. gibi ..

Bir de kamera çekimi sonrası edit ile alakalı filtre uygulamanı öneririm, mesela videonun başı ve sonu genel olarak karanlık ama filtre ile bunu gündüze çevirebilirsin, telefonda " YouCut " denilen bir uygulama var mesela ..
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
Ben de bunun üzerine zamanında düşünüp, yağmurlu havada motosikleti çıkarmamaya karar vermiştim.

Yağmur öncesi giyin, yol boyunca sırılsıklam ol, yağmur sebebi ile tın tın git, gittiğin yere varınca üstünü değiştir, kurusun v.s derken ekstra 1 saat harcadığımı fark ettim, zaten toplu taşımada da 1 saat fark ediyor .. gibi ..

Bir de kamera çekimi sonrası edit ile alakalı filtre uygulamanı öneririm, mesela videonun başı ve sonu genel olarak karanlık ama filtre ile bunu gündüze çevirebilirsin, telefonda " YouCut " denilen bir uygulama var mesela ..

Işığı ters kullandığımı videoyu izlerken farkettim. Editleme konusunda yeniyim sayılır, çalışıyorum. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst