Scooterdan Motosiklete Geçerken sırt ağrısı ?

Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
276
Arkadaşlar xmax den nc ye geçtim. 20 30 dk kullandıktan sonra sırtımda ağrı oluşturuyor. Bu gibi bir durumla karşılaşan oldu mu ? xmax ile bir günde 500 km yapardım sıkıntı olmazdı. Böyle bir sorunla karşılaşan çözüm olarak ne yaptı ? teşekkür ederim şimdiden
 
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
775
Motorsikletin oturuş pozisyonu farklılaştığından ağrı yaşıyor olmanız muhtemel yada doğru pozisyonda oturmuyorsunuz.

Boyunuzu bilmediğimden Türkiye erkek boy ortalamasını referans aldığım ölçüye göre 2 motordaki oturuş şekillerinin farklarını resimden görebilirsiniz



sad.png
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Muhtemelen gidon boyunuza kıyasla biraz daha mesafeli kalıyor ve/veya kollarınızı çok sıkıyorsunuz. Her iki durumda da boyun ve sırt ağrısı oluşur.

gidon yükseltme yardımcı olabilir. Birde scooterların aksine motoru bacaklarınızla kavramanız, her şartta kollarınızı serbest bırakmanız gerekli. Yoksa ağrıdan kurtulamama durumunuz olabilir.
 
Katılım
26 Ocak 2014
Mesajlar
265
Ben o ağrıyı mt09'dan xmax'e geçerken yaşıyorum şuan..Ama benim sorunum amortisörlerin rahatsızlığı :)
 
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
276
Otururken depoyu kavrama dediğimiz şey. Zaten oturuş anında dizler orada oluyor . bacaklar falan depoyu otomatik olarak tutuyor . Kastettiğiniz şey bundan farklı birşey mi ?
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Eğer gerginlik, selede otururken kendini kasma, gidonu sıkı tutma vs bir hatanız yoksa büyük olasılıkla iskeletinizin stabilitesini sağlayan kaslarınız zayıf kalmıştır. Biraz güçlendirici spor yaparsanız zamanla sorun çözülür.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
normaldir tabure ye oturuyordunuz şimdi sandalye ye.alışık olmadığınızdan pratiğiniz olmadığından muhtemelende yanlış oturduğnuzdan dolayı bu ağrıyı yapar.nc750 de yani üzerindekini en son yoran motorlardan biridir
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Motosiklet eğitimi alın, bu kullanım hatalarınızın dışarıdan tecrübeli birileri tarafından tespitini ve düzeltilmesini kolaylaştıracaktır.

Peglerin konumu veya gidon yüksekliği hatta gidon genişliği ve elcik açısı dahi önem arz eder. Genellikle sorun gidonun yatırma açısını değiştirerek çözülür, çözülemediği durumlarda yükseltme/uzatma/yaklaştırma kitleri gerekebilir. Doğru kitin doğru şekilde uygulanması önemlidir. Bilen birilerinin durumu tespit ederek çözüme ulaşılması doğru olur.

Bazı durumlarda kişinin kol ve bacak boyu ile motosikletin oturuş pozisyonu uyumsuz olabilir. Bu tip durumlarda peglerin konumunu değiştirebilmek için modifiye bazı ürünlerden kullanmak zorunda kalabilirsiniz ki fiyatları saçmalık derecesinde yüksek gelecektir.

Bazen ise tek sorun sizin selede oturmayı tercih ettiğiniz alandır. Sadece bunu dahi değiştirerek (genellikle bir yumruk boyu geri kayarak) ve hafif öne eğilerek sorunu çözebilirsiniz.
 
Katılım
25 Haz 2020
Mesajlar
47
Ben scooter sürme denemesi yaparken sırtım agriyordu çünkü kendimi fark etmeden o kadar kasıyorum ki çelik gibiyim. Yanlış oturmak ya da otururken istemsiz kasiliyor olabilirsin.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
350
"Nc sonrası Gs" yazınızı email olarak aldım, çok keyifle okudum. Farklı motorlardan daha farklı motorlara geçenlerin düşüncelerini sizin anlatım tarzınızla anlatmaları ve bunun sitede yayımlanması çok faydalı olur.

Ben de güzel yorumunuz için size teşekkür ediyorum.

O yazıyı zorla bir arkadaşıma yazdırdım; uzun ısrarlarım sonuç verdi ve ilk yazısını yazması iki sene sürdü ama sonuçta yazdı sağolsun :)

Tek kişinin farklı türlerde içerik üretmesi zor. Bu yüzden çevremdeki tüm motosiklet sürücülerine sitede yazar olmalarını söylüyorum ama yazmayı seven bir millet değiliz ne yazık ki. Oysa sizin beğendiğiniz türdeki yazılara çok ihtiyacımız var. Umarım buradan da, sitede yazar olmak isteyen arkadaşlarımız çıkar.

O arkadaşımız motosikletli doktor ve bir sonraki yazısında, kazalarda olay yerine ilk ulaşan sağlık çalışanı olarak gördüklerini yazacak. O yazısının da beğenileceğini düşünüyorum açıkçası; bakalım göreceğiz :)

Tekrar edeyim: motorhikayesi.com aslında hepimizin sitesi; yazmak, anlatmak isteyen herkesin yazar olarak sitede yer alması mümkün. Daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz: https://motorhikayesi.com/hakkinda/
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben de güzel yorumunuz için size teşekkür ediyorum.

O yazıyı zorla bir arkadaşıma yazdırdım; uzun ısrarlarım sonuç verdi ve ilk yazısını yazması iki sene sürdü ama sonuçta yazdı sağolsun :)

Tek kişinin farklı türlerde içerik üretmesi zor. Bu yüzden çevremdeki tüm motosiklet sürücülerine sitede yazar olmalarını söylüyorum ama yazmayı seven bir millet değiliz ne yazık ki. Oysa sizin beğendiğiniz türdeki yazılara çok ihtiyacımız var. Umarım buradan da, sitede yazar olmak isteyen arkadaşlarımız çıkar.

O arkadaşımız motosikletli doktor ve bir sonraki yazısında, kazalarda olay yerine ilk ulaşan sağlık çalışanı olarak gördüklerini yazacak. O yazısının da beğenileceğini düşünüyorum açıkçası; bakalım göreceğiz :)

Tekrar edeyim: motorhikayesi.com aslında hepimizin sitesi; yazmak, anlatmak isteyen herkesin yazar olarak sitede yer alması mümkün. Daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz: https://motorhikayesi.com/hakkinda/

Emeğinize sağlık, siteniz çok keyifli ve faydalı. Siteye giremediğim zamanlarda emailden yeni yazıları takip ediyorum. Gündelik hengamede "X liram var ne kask alayım?" , "ilk kez motor süreceğim R25 olur mu?" tadında paylaşımlardan sonra sizin site kıymet bilene cennet gibi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst