Kenan Sofuoğlu’nun hayat hikayesi film oldu

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Buraya kadar yazı fena değil gibi idi ama burada hatalı örnek var diye düşünüyorum. Hakaret edene kim niye tahammül etsin?
Tamam, hakaret etmesin, ama ne bileyim, önemsemesin, küçümsesin, hafiften alay geçsin, vs.

Hakaret olarak algılanabilecek ifadelerin çok bir sınırı olmadığı için ifade özgürlüğü hakarete kadar genişletiliyor.

Fazıl Say'ın 10 ay hapis cezası aldığı Twit'i:

''Irmaklarından şaraplar akacak diyorsun, cennet-i ala meyhane midir / Her mümine 2 huri vereceğim diyorsun cennet-i ala kerhane midir - Bilmem fark ettiniz mi nerede yavşak, adi, magazinci, hırsız, şaklaban varsa hepsi Allahçı"*

Gayet kolay hakaret olarak algılanabilir. Şahsen insanları stereotiplediği için etik açıdan sorunlu ve yanlış bir paylaşım bence. Görgüsüzlük sınırını geçmiş, bağnazlık ve cahillik sınırlarını zorlamakta. Ama suç nerede? Bunun için insana dava açılıp 10 ay hapis mi verilir? Böyle adalet mi olur?
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Toprak Razgatlioglu'unu biliriz. Oncu kardesleri de biliriz. Onlar hakkinda hic bir kotu soz negatif yorum duydunuz mu? Yok. Neden? Hem cok basarililar, hem cok centilmenler, hem de bir simarikliklarini gormedik.

Ama bu Sampiyon musvettesinin ne kadar gorgusuz, simarik, saygisiz bir cingene oldugunu cogumuz biliyoruz. Sikinti orada. Yoksa sampiyonluklarinda sorun yok.
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
313
Motosikleti
KTM 790 Adventure
Toprak Razgatlioglu'unu biliriz. Oncu kardesleri de biliriz. Onlar hakkinda hic bir kotu soz negatif yorum duydunuz mu? Yok. Neden? Hem cok basarililar, hem cok centilmenler, hem de bir simarikliklarini gormedik.

Ama bu Sampiyon musvettesinin ne kadar gorgusuz, simarik, saygisiz bir cingene oldugunu cogumuz biliyoruz. Sikinti orada. Yoksa sampiyonluklarinda sorun yok.

Toprağı da kendine benzetmeye çalışmasına üzülüyorum. Rea'ya kafa tutabildiği için MotoGP patronlarının dikkatini çektiğini düşünüyorum. Amma velakin Kenan'ın Toprak adına sözcülük yapmayı bırakması gerekiyor.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
@hasmet yani toplumun kutsal gördüğü şeylere hakaret etmekten dolayı cezalandırılmış olabilir. Haydi ilk kısım başkasının şiiri olduğu için cezalandırılamaz dense sonraki kısmı toplumu bölmeye çalışmak sayılıp ceza verilmiş olabilir.
Yani kararı beğenmeyebilirsiniz ama adaletsizlik diye kadar büyük bir durum yok gibi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@hasmet yani toplumun kutsal gördüğü şeylere hakaret etmekten dolayı cezalandırılmış olabilir. Haydi ilk kısım başkasının şiiri olduğu için cezalandırılamaz dense sonraki kısmı toplumu bölmeye çalışmak sayılıp ceza verilmiş olabilir.
Yani kararı beğenmeyebilirsiniz ama adaletsizlik diye kadar büyük bir durum yok gibi.

Bu niyet okumaya girmiyor mu ama?

Nereden bileceğiz amacının toplumu bölmeye çalışmak olduğunu?

Belki dindar gözüken bir kaç kişi tarafından arka arkaya haksızlığa uğradı ve böyle bir paylaşımda bulundu?

Şahsen Fazıl Say'ın amacının topluma zarar vermek olduğunu çok zannetmiyorum. Siz öyle olduğunu düşünebilirsiniz. Ama bizim ne düşündüğümüzün ne önemi var? Ortada sadece bir tweet var. Kendi demiş mi "benim amacım toplumu bölmek" diye?

Somut delil olmadığı halde insanları mahkum etmek adaleti yozlaştırır. Masum insanlar birilerinin çıkarına göre terörist ilan edilir. Topluma bundan daha büyük zarar ne olabilir?
 
Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
37
Topra ğı ve öncüleri yetiştiren sen misin yoksa.hadi kırma bizi elit insan ..tüm gerçekleri haykır..bu cahil kesime 😂😂😂
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Gayet kolay hakaret olarak algılanabilir. Şahsen insanları stereotiplediği için etik açıdan sorunlu ve yanlış bir paylaşım bence. Görgüsüzlük sınırını geçmiş, bağnazlık ve cahillik sınırlarını zorlamakta.

@hasmet kendi yazdıkların bunlar. Adamın teewti de ortada. Niyet okumalık bir durum olduğunu sanmıyorum. Sıkıntı gerçekten 10 ay cezanın uygun olup olmadığı. Sonuçta bu tip bölücü ifadeler sosyal medyalarda oldukça fazla başkaları tarafından da kullanılıyor. Diğerlerine de bu kadar ciddi uygulanıyor mu? Sadece adı duyulfuğu bilindiği için mi bu kadar ciddi bir ceza verildi?

Yoksa ifadeler belli. Niyet okumalık bir şey yok.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@hasmet kendi yazdıkların bunlar. Adamın teewti de ortada. Niyet okumalık bir durum olduğunu sanmıyorum. Sıkıntı gerçekten 10 ay cezanın uygun olup olmadığı. Sonuçta bu tip bölücü ifadeler sosyal medyalarda oldukça fazla başkaları tarafından da kullanılıyor. Diğerlerine de bu kadar ciddi uygulanıyor mu? Sadece adı duyulfuğu bilindiği için mi bu kadar ciddi bir ceza verildi?

Yoksa ifadeler belli. Niyet okumalık bir şey yok.

Görgüsüzlük, bağnazlık, cahillik zatında suç değil ama. Yanlış bir fikrin ifadesi de zatında suç değil.

Topluma zarar vermek için yaptığını iddia ediyorsunuz. Bu niyet okuma değildir de nedir?

Belki arka arkaya dindar görünümlü insanlar tarafından haksız yere engel olundu kendisine. O da hem tepki olarak, hem de insanları uyarmak için yazdı? Burada suç nerede?

İnsanları düşüncelerinden ve tehdit içermeyen ifadelerinden dolayı mahkum etmeye kalkarsanız ipin ucu çoktan kopmuş demektir...
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Teknik olarak ateizmi ve diğer dinleri aşağılamak da toplumun bir kesiminin değerlerine hakaret etmektir. Ne diyorlardı PKK için, şanan değil de başka birşey, aklıma gelmedi. Ona da hakaret edemez kimse, inanç biçimidir, ona değer verenler olabilir. Biz burada o dini bu dini karalarsak, gavurun çizdiği İslam karikatürlerini eleştirme hakkımız kalmaz.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Nereden bileceğiz amacının toplumu bölmeye çalışmak olduğunu?

Evet haklısınız bunu bilmemiz mümkün değil belki ve bu yüzden bunu "... dense sonraki kısmı toplumu bölmeye çalışmak sayılıp ceza verilmiş olabilir. biraz hata olmuş. Toplumu bölücü ifadeler kullanmaktan cezalandırılmış olabilir diye düzelteyim. Özür dilerim sanırım meselenin bu kadar uzaması benim yanlış ifademden kaynaklı.
-------

Görgüsüzlük, bağnazlık, cahillik zatında suç değil ama. Yanlış bir fikrin ifadesi de zatında suç değil.

Yazınızda stereotipleme yaptığını kendiniz söylemişsiniz. Bunu komik yada düşündürücü bir şekilde değil açıkça hakaret kabul edilebilecek şekilde yapmış.
------------

Belki arka arkaya dindar görünümlü insanlar tarafından haksız yere engel olundu kendisine. O da hem tepki olarak, hem de insanları uyarmak için yazdı? Burada suç nerede?

İnsanları düşüncelerinden ve tehdit içermeyen ifadelerinden dolayı mahkum etmeye kalkarsanız ipin ucu çoktan kopmuş demektir...

Amacının alacağı cezadaki önemini bilmem hukukçu değilim zaten aldığı cezayı da savunmuyorum ama ceza almış olmasının bariz sebebi olabileceğini gösteriyorum. Ceza alıp almayacağı yada ne kadar alacağı ise hukukçuları ilgilendirir, ben bilgi sahibi değilim. İfadeler belli, açıkça hakaret kabul edilebilir.
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
La Amerigalı Haşo zorla senatör mü sevdireceksin bize, yok sevmeyin bende sevmem fakat saygı duyunda vs. Hadi len ordan, bununla yurtdışındaki bebeler .aşak geçe geçe hal olmuş, ülkeyi başarıyla temsil etmişmiş, ilk şampiyon olduğunda, hadi ikinciyi de anladık üst kategoriyi bir tarafı yemiyorsa tadında bırakacaktı o zaman, rezil oldu bizi de rezil etti benim gözümde odur! Aaaaaaa aaaaa aaa korona ev adamı çizgimden kaydırdın beni beeeee!!
:queen:

Ayrıca sevmediğimiz için biz mi suçluyuz, bu kadar başarı(!) üstüne kendinden nefret edilecek hale gelen, görmemişin kavuklu sofusu mu suçlu?!

Güzel kardeşim bu bir projeydi, hemde siyasi bir proje! Bir zamanlar bunun gibi bir Şaban vardı sonra o kaçtı senin oralara geldi. Bunlar sporcu vs. değil, menfaat düşkünü bir amaç uğruna önü açılan, büyütülen, kullanılan tipler. Sende de bir mağdur zaafı var, nerede nasıl olursa olsun mağduru görür görmez miyop objektif gözlüğünü takıveriyorsun!

Bir insan hem dindar hem sporcu olabilir, ama o zaman inanılmaz ahlaklı bir insan olması da beklenir. Villasının 2.katından havuza atlayıp bileğini kırması beklenmez mesela! 2 kere supersport şampiyonu, dindar, ahlaklı, şimdilerde milletvekili olup motosiklet camiasının hakkını savunan birisi, gurur duyduğumuz bir insan diye sevip, saymayı biz istemez miydik!

Atamız zamanında söyleyeceğini söylemiş! Aslında gerisi lafı güzaf..

DHLf_7wVwAAUyZK
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bir insan hem dindar hem sporcu olabilir, ama o zaman inanılmaz ahlaklı bir insan olması da beklenir.
Niye? Bir insanin dindar olmasi ahlakli olmasini mi gerektirir? Bence kesinlikle hayir... Sonucta herkes insan.

Bu arada sevmeyin yahu. Ben de sevmiyorum zaten. Sadece adaletli olun diyorum, da anlatamiyorum kendimi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst