30.04.2020 Banabi Kuryesinin Ölümlü Kazası

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Haber Ekşi Sözlükten Alıntıdır.

banabi kuryesinin yerde yattığını ve kalp masajı yapıldığını gördüm. sonra öğrendim ki gencecik kardeşimiz hayatını kaybetmiş.

öğrendiğim kadarıyla çarpan araç kaçmış. kaza bayrampaşa da kolan hastanesine yakın bir yerde gerçekleşiyor.

getir ve banabi kask ve ekipman takmayı zorunlu kılan firmalar. fotoğraftan da görüleceği üzere korumalı mont ve pantolonu da var. kaskı da varmış. ancak nasıl bşr kaza olduysa kafasında ciddi bir parçalanma olmuş

https://eksiup.com/p/hj377977ug2v +18

Kaynak: https://eksisozluk.com/entry/106369104
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Öncelikle Allah rahmet eylesin. Paket servis eden arkadaşlar içerisinde kaç tanesinin kaskını bağladığını gördünüz ? Veya kaç tanesi kaskı kafasına şapka niyetine göstermelik takıyor ? Bütün bunları şürüş şekilleriyle birleştirince ben olaya çok şaşırmadım. Aksine bu kadar az kaza yapmaları beni şaşırtıyor. Çarpıp kaçan soysuza söyleyecek söz bulamadığım için bir şey demiyorum. Bu kazada %90 ihtimalle motorcu çocuk hatalıdır ama kaçması akıl alır bir şey değil. Bu çarpıp kaçanlara cezayı iki katına çıkacaksın ki çarptıkları yerden bir yere kımıldayamasınlar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Allah rahmet eylesin

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------

Bu arada Ekşide başlığı açan yazar Entry'i silmiş gitmiş.
Yazısı aynen kopyaladığım gibidir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

https://eksisozluk.com/30-nisan-2020-banabi-kuryesinin-olumlu-kazasi--6498843
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Öncelikle Allah rahmet eylesin. Paket servis eden arkadaşlar içerisinde kaç tanesinin kaskını bağladığını gördünüz ? Veya kaç tanesi kaskı kafasına şapka niyetine göstermelik takıyor ? Bütün bunları şürüş şekilleriyle birleştirince ben olaya çok şaşırmadım. Aksine bu kadar az kaza yapmaları beni şaşırtıyor. Çarpıp kaçan soysuza söyleyecek söz bulamadığım için bir şey demiyorum. Bu kazada %90 ihtimalle motorcu çocuk hatalıdır ama kaçması akıl alır bir şey değil. Bu çarpıp kaçanlara cezayı iki katına çıkacaksın ki çarptıkları yerden bir yere kımıldayamasınlar.

Kaçma halinde suçun içeriği "Kasten Adam Öldürmeye Teşebbüs" şeklinde değiştirilir, kaza ölümlü ise "2. Derece Cinayet" den yargılanır, bu yasa değişikliği bir süre televizyon ve yayın organlarında birkaç gün gündemde kalırsa artık çarpıp kaçmaları görmeyiz.

Peki bunu yapacak hükümet meclis nerede? Cevap: Malesef bu ülkede değil.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,539
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Yazık. Allah rahmet eylesin. Eğer çarpıp kaçan bir sürücü varsa ihmal edilmeyip gerekli araştırma yapılmalı.
Yitip giden bir hayatın değeri olmalı. Var mı? Bence yok. Bizde insan hayatından daha ucuz bir şey yok. Kamu ve insanlar nezdinde durum bu.
Kuryeler kendi hayatına deger veriyor mu? Hayır.
Dün önümde seyreden bir Getir kuryesi vardı? Önündeki otomobilin arka tamponuna yapışık seyrediyordu. Kendi sağlığı ve hayatına 5 kuruş değer biçmiyordu.
Kendi hayatınıza değer vermezseniz, savunmazsanız ne olur? Şu anda yaşadığımız şeyler olur. Ne yazık ki olmaya devam edecek...
 
Katılım
30 Ağu 2019
Mesajlar
26
Kaçma halinde suçun içeriği "Kasten Adam Öldürmeye Teşebbüs" şeklinde değiştirilir, kaza ölümlü ise "2. Derece Cinayet" den yargılanır, bu yasa değişikliği bir süre televizyon ve yayın organlarında birkaç gün gündemde kalırsa artık çarpıp kaçmaları görmeyiz.

Peki bunu yapacak hükümet meclis nerede? Cevap: Malesef bu ülkede değil.

Hukukta 2. Derece Cinayet diye bir şey yok, element uydurmayın. Ayrıca ölüm gerçekleşmişse teşebbüsten dolayı değil öldürmeden dolayı yargılama yapılabilir. Kazayı sebebiyet veren kişinin kanundan doğan garantörlük yükümlülüğü zaten vardır. Yani hastaneye götürmekle veya sağlık ekiplerini çağırmakla yükümlüsünüz.
Mesela birine çarptınız yaralandı, sağlık ekipleri gelse kolaylıkla kurtulacak fakat siz bırakıp kaçtınız ve kişi kan kaybından dolayı öldü. Bu durumda ihmali davranışla insan öldürme suçundan dolayı yargılama yapılır.
Lütfen bilmediğiniz konularda yorum yapmayın ve fikir beyan etmeyin.

Olay nasıl gerçekleşti bilmiyorum, fakat teşebbüs olması mümkün değil çünkü kurye ölmüş. Teşebbüsten dolayı yargılanabilmesi için öldürmeye elverişli icrai harekete başlamış olması fakat elinde olmayan bir sebeple neticeyi gerçekleştirememiş olması gerekir.

Kaçan kişi gerçekten bilerek ve isteyerek çarptıysa kasten insan öldürmeden; dikkatsizliğinden ve öngörüsüzlüğünden dolayı çarptıysa taksirle insan öldürme suçundan dolayı yargılanacaktır.

Taksir de kendi içinde bilinçli ve bilinçsiz taksir olarak ikiye ayrılır.
Bilinçli taksirde netice kişi tarafından öngörülmüştür fakat sürücü kazanın olmayacağına güvenmektedir. Yani burada kişinin algısında kazanın meydana gelebileceği tehlikesi var fakat sürüş becerilerine vs. güvenerek kazanın olmayacağına güvenmektedir. Bu durum bilinçsiz taksire göre daha ağır ceza gerektirir.
Bilinçsiz (adi) taksirde ise öngörülebilir bir neticenin kişi tarafından öngörülememesi ve dikkat ve özen yükümlüğüne aykırı hareketle fiilin işlenmesi söz konusudur.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Hukukta 2. Derece Cinayet diye bir şey yok, element uydurmayın.

Neden uydurmayalım? Yeni bir sınıf eklenebilir. Kasıtlı olarak adam öldürmeden daha hafif içerikli bir cezai yaptırımla birlikte yasalaştırılabilir. Bakın, yeni bir element yarattım.

Detaylı açıklamanız için de teşekkürler. Şimdi cinayeti işleyen şahsı bulabilirsiniz. Bulunca yakalayabilir, tutuksuz yargılayabilir, çeşitli bahanelerle cezasını azaltabilir, kalanı para cezasına çevirebilir/kısa dönem hapse atabilir, ardından da af ile serbest bırakabilirsiniz. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ağu 2019
Mesajlar
26
Neden uydurmayalım? Yeni bir sınıf eklenebilir. Kasıtlı olarak adam öldürmeden daha hafif içerikli bir cezai yaptırımla birlikte yasalaştırılabilir. Bakın, yeni bir element yarattım.

Detaylı açıklamanız için de teşekkürler. Şimdi cinayeti işleyen şahsı bulabilirsiniz. Bulunca yakalayabilir, tutuksuz yargılayabilir, çeşitli bahanelerle cezasını azaltabilir, kalanı para cezasına çevirebilir/kısa dönem hapse atabilir, ardından da af ile serbest bırakabilirsiniz. Kolay gelsin.

Ceza Kanunu’nda düzenlenen kast-olası kast ve bilinçli taksir-bilinçsiz taksir ayrımları zaten bu durum için düzenlenmiş ve halihazırda mevcuttur. Merak etmeyin eğer bu bir cinayetse kasten insan öldürmeden dolayı yargılama yapılacaktır.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
Şu kaçan şerefsizlere o aracın tüm parçalarını tek tek monte edeceksin.
Kaçmak nedir lan , bu kadar mı karaktersiz oldu bu insanlar.


Allah rahmet eylesin.


Yukardaki tartışmaya şahsi fikrim ile girmek istiyorum, kaza yapan bir birey kaza alanından kaçarsa kişiyi ölüme terk etmiş sayılmalı ve adam öldürmekle eş değer ceza almalıdır. Bu şahsi fikrim, herhangi bir yasa ile alakası var yok bilemem.
 
Katılım
17 Ara 2019
Mesajlar
458
Motosikleti
Honda Forza 250
Çok kötü oldum resme bakınca Allah rahmet eylesin,
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst