3.5 sene önce Sıfır kilometre aldığım RS200'üm şuanda 67.000 kilometede. Aşağıya motosiklette şimdiye kadar değiştirmek zorunda olduğum parçaları sıralı olarak yazıyorum.
-Gidon rulmanı (45.000 km)
-Ön teker rulmanı (45.000 km)
-ön süspansiyon yağı değişimi( 60000 kilometrede değiştirdim, çok geç kalmışım daha erken yapmam gerekiyordu)
-Arka süspansiyon (60000 civarında patladı şimdi değiştiriyorum)
-Ön arka fren balata değişimi ( önler 15000 km, arkalar 30000 kilometrede bir)
-Debriyaj balata değişimi (yaklaşık 20000 kilometrede bir, ikinci değişimde komple tasıyla beraber değişti)
-Fren hidrolikleri (Canım ne zaman isterse, ben senede bir değiştirdim)
-Debriyaj teli (40000 civarında koptu)
-Lastikler (20000 kilometrede bir)
-Zincir dişli seti (orjinali 10000km DİD 20000 km dayanıyor)
-Kutu kutu zincir yağları. Sayısını hatırlayamayacağım kadar fazla.
-Yakıt filtesi(20000 kilometrede bir)
-Bujiler (20000 kilometrede bir)
-Hava filtresi(10000 kilometrede bir)
-Yağ yağ filtresi(5000 kilometrede bir)
-30000 kilometredeyken elektrik arızası verdi. Statör, konjektör, akü değişti.
-40000 kilometre civarında arka maşada çatlak oluştu. Kaynak yaptırdım.
- 67.000 kilometrede motordan ses gelmeye başladı. Egzantrik zincir veya krank olabilir daha motor açılmadığı için bilemiyorum. Servise bıraktım, sağlam bir masrafı olacak.
-60000 kilometre civarı abs bozuldu. Serviste sorun çözülemedi. Şuanda abs kafasına göre bazen çalışıyor bazen çalışmıyor.
Zamanında 11.000 liraya aldığım motosiklete şimdiye kadar yaptığım bakım masrafları ilk satın alma maliyetini çoktan aştı. Senin alacağın büyük hacimli motosiklette de durum çok farklı olmayacak. Hatta parça fiyatlarıyla orantılı olarak daha büyük masraflar çıkacak.