Scooter Tavsiyesi

Katılım
7 Ocak 2020
Mesajlar
14
Merhabalar

Ben 190 cm boyun da, 130 kg biriyim ve İstanbul da yaşıyorum.
Bir süredir kendime uygun scooter aramaktayım.
Benim esas kullanma amacım ev iş arası yolculuk olacak. Uzun mesafe ilk aşamada olmaz.
Ev iş arası git gel 20 km mesafe.
Haseki - 500 evler arası.
İlk motosikletim olacak ve hız seven biri değilim.
Ayrıca motosikleti uzun seneler kullanma niyetim var.
Maalesef bütçe olarak 20 bin üzerine de çıkamıyorum.

Şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
Boy ve kilodan dolayı 250cc altı bir scooter sizi zorlar. Tavsiyem 2014-15-16 xmax 250 abs. Abssiz motor kesinlikle almayın. Ekipman icin de 3000tl butce ayirin mutlaka.
 
Katılım
31 Ara 2019
Mesajlar
10
Selamlar, iri yapılı birine xmax çok ufak kalıyor bende 188cm 108 kilo iri yapılı denebilecek kalıptayım, arkadaşımın xmaxini denediğimde hiç olmadı, altımda ufak kaldı, uyumsuz hissettim. SYM Cruisym denedim ve işte bu dedim ve motoru aldım. Artçılı artçısız, küçük yetersiz hissetmeden keyifle kullanıyorum. Gidip bir görmemizi test etmenizi tavsiye ederim. Şimdiden kazasız, keyifli sürüşler dilerim.
 
Katılım
7 Ocak 2020
Mesajlar
14
Selamlar, iri yapılı birine xmax çok ufak kalıyor bende 188cm 108 kilo iri yapılı denebilecek kalıptayım, arkadaşımın xmaxini denediğimde hiç olmadı, altımda ufak kaldı, uyumsuz hissettim. SYM Cruisym denedim ve işte bu dedim ve motoru aldım. Artçılı artçısız, küçük yetersiz hissetmeden keyifle kullanıyorum. Gidip bir görmemizi test etmenizi tavsiye ederim. Şimdiden kazasız, keyifli sürüşler dilerim.

Peki sym yedek parçası ve servis ağı nasıl. İstanbul için
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Scooter motosıklet degıl ve tavsıye etmıyorum. yol tutsu desen yok fren desen yok guvensız aletler. İlla alacaksan ortada ayak bileklerinle sıkıstırabılecegın bolum olan xmax pcx tarzı yarı scooterlera bak derim
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
Selamlar, iri yapılı birine xmax çok ufak kalıyor bende 188cm 108 kilo iri yapılı denebilecek kalıptayım, arkadaşımın xmaxini denediğimde hiç olmadı, altımda ufak kaldı, uyumsuz hissettim. SYM Cruisym denedim ve işte bu dedim ve motoru aldım. Artçılı artçısız, küçük yetersiz hissetmeden keyifle kullanıyorum. Gidip bir görmemizi test etmenizi tavsiye ederim. Şimdiden kazasız, keyifli sürüşler dilerim.

Şimdi iki skuterin de ölçülerine baktım.
Uzunluk
xmax. cruisym
2160 mm 2189 mm

Genişlik

790 mm 756 mm

Yükseklik

1385 mm 1432 mm

Ağırlık

165 kg 194 kg

Görüldüğü üzere arada 2-3cmlik farklar var. Ama agirlik olarak 30kg fark var. Yeni başlayan birisi için motoru kontrol edebilmek açısından hafif olması önemli.
 
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
168
Üstad yedek parça ve servis sıkıntısı yaşamak istemiyorsanız kurumsal firmalara bakacaksınız ki ülkemizde 2 adet var Honda ve Yamaha, bütçeniz sıfır olarak Nmax ve Pcx e yetiyor, Xmax ve Forza için 2. ellere bakın, diğer marka ve modellerden uzak durmanızı tavsiye ederim.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Benzer boy ve kiloda biri olarak 2. elde xmax 400 tavsiye ederim.
 
Katılım
7 Ocak 2020
Mesajlar
14
Herkes çok farklı konuşmuş, 😁

Sym cruisym çok beğenmiştim, ancak alma diyen çok. Forzaya ben nedense ısınamadım, xmax kaldı, onu da birin de bulup üzerine çıkmam lazım.

İnsan iri olunca zor oluyor, uzun yol zaten ilk aşamada düşünmüyorum. Bana senelerce yarenlik edecek makina arıyorum.
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
519
Motosikleti
Suzuki burgman 200
burgman 200. o paralara alınabilecek en temiz, en modelli motor
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
250 cc den düşüğü sana küçük gelir
hem buyut hem güç olarak
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,543
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
burgman 200. o paralara alınabilecek en temiz, en modelli motor

Yamaha XCITY250'den sonra şimdi Suzuki Burgman200 kullanıyorum. Çok güzel bir skuter. Fakat arkadaşta boy 190,kilo 130 olunca biraz ufak kalır. 130 kilo olsaydım bakacağım en ufak motosiklet 400cc olurdu.
 
Katılım
7 Ocak 2020
Mesajlar
14
İlk motosikletim olacak o yüzden çekindim 400 için

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:15 ----------

Yamaha XCITY250'den sonra şimdi Suzuki Burgman200 kullanıyorum. Çok güzel bir skuter. Fakat arkadaşta boy 190,kilo 130 olunca biraz ufak kalır. 130 kilo olsaydım bakacağım en ufak motosiklet 400cc olurdu.

İlk motosikletim olacak o yüzden çekindim
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Yamaha xcity250 buyuk tekerlidir,yuksek şasi


Kawasaki j300

Burgman serisi

Kymco downtown

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------

Bu arada,

Dostum duyar kastiğimi düsünme ama acilen kilo vermen lazim.motosiklet bir tarafa..

İki haneli rakamlara insen yeter.
 
Katılım
7 Ocak 2020
Mesajlar
14
Yamaha xcity250 buyuk tekerlidir,yuksek şasi


Kawasaki j300

Burgman serisi

Kymco downtown

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------

Bu arada,

Dostum duyar kastiğimi düsünme ama acilen kilo vermen lazim.motosiklet bir tarafa..

İki haneli rakamlara insen yeter.

Diz olayım netleşsin spora başlayacam. Kilo alma nedenim dizim yüzünden hareketsiz kaldım maalesef.
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
438
Motosikleti
versys 650 #herşeydenbiraz
Diz olayım netleşsin spora başlayacam. Kilo alma nedenim dizim yüzünden hareketsiz kaldım maalesef.

Diziniz için Geçmiş olsun.
Yeni başlıyorsunuz!
Önerileri bazı arkadaşlar kendi kullanımlarına göre yapanlar olmuş.
250 cc lik yamaha, honda bu iki makinayı bayide üzerine oturarak deneyin, kesinlikle yeni başlayacak birisi şekil vb. Konulara takılıp büyük cc almaması faydalı olur. İlk etapta varsın kötü dursun, varsın küçük kalsın varsın gitmesin, trafikte yeni başlayan için büyük veya güçlü makina başa beladır, Boyunuz ve kilonuza rağmen.
Alın 250 cc tek bindiğinizde sizi hertürlü taşır bırakın canı çıksın ama siz zarar görmeyin.
İlerde satılır büyütülür evlat değil, anne baba değil.
ABS li model tercih edin.
Ekipmanınızı motosikleti almadan, almaya çalışın elde az para kalırsa o gün alırım bugün alırım es geçilir sonra üzülmemek adına baştan planlayın bütçeyi.
 
Katılım
7 Ocak 2020
Mesajlar
14
Diziniz için Geçmiş olsun.
Yeni başlıyorsunuz!
Önerileri bazı arkadaşlar kendi kullanımlarına göre yapanlar olmuş.
250 cc lik yamaha, honda bu iki makinayı bayide üzerine oturarak deneyin, kesinlikle yeni başlayacak birisi şekil vb. Konulara takılıp büyük cc almaması faydalı olur. İlk etapta varsın kötü dursun, varsın küçük kalsın varsın gitmesin, trafikte yeni başlayan için büyük veya güçlü makina başa beladır, Boyunuz ve kilonuza rağmen.
Alın 250 cc tek bindiğinizde sizi hertürlü taşır bırakın canı çıksın ama siz zarar görmeyin.
İlerde satılır büyütülür evlat değil, anne baba değil.
ABS li model tercih edin.
Ekipmanınızı motosikleti almadan, almaya çalışın elde az para kalırsa o gün alırım bugün alırım es geçilir sonra üzülmemek adına baştan planlayın bütçeyi.

Nedense sym cruisym çok içime sindi.
 
Katılım
17 Haz 2019
Mesajlar
71
Ben 196/90 boy kiloma xmax aldım. Şu an tek sıkıntım camüstü ek olmasına rağmen kafama ufaktan rüzgar yiyorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst