MT - KAN BAGISI KAMPANYAMIZ BASLIYOR..! İstanbul / İzmir / Adana

Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Ben de bugün Bilkent'e gelen Kızılay ekibine teslim edicem kanımı. :p
Elinize sağlık, güzel kampanya, bir numarasınız :cat:
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
670
arkadaslar bana kansız diyorlar bende kan yok napcaz acep:p veririz Allah ına kadar ama nasıl vercez saat fln verin
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
kizilay1hv5.jpg

kizilay2hb3.jpg
 
Katılım
11 Ocak 2006
Mesajlar
869
Yanliş Bilgi Vermeyelim Lütfen!

Ne sıklıkla kan verilir?
Sağlığı uygun olan insanlar 2 ayda bir kan bağışlayabilirler
3 AYDAN ÖNCE HİÇ BİR SAĞLIK KURULUŞU/MEMURU KAN ALMAZ!
Kişiye sorulur en son ne zaman kan verdiniz diye 3 ay dolmamışsa da alınmaz!
Yanlış bilgi verip insanları boşu boşuna kızılaya taşımayın lütfen...

internetten aldığım bir bilgiyi sizinle paylaşayım ben de...

18-65 yaş arasındaki 50 kg üzerindeki herkes kan verebilir. kadınlar 4 ayda bir, erkekler 3 ayda bir bu işlemi tekrarlayabilirler.

-alkollü halde
-dövme yaptırmış, akapunktur tedavisi görmüş
-hepatit b'si veya c'si olanlar, hiv taşıyıcıları ve aids hastaları, yani kısacası kan yoluyla geçebilecek her türlü hastalıktan birine sahip
-şeker hastası,
-son 3 yılda tropik bölgelerde bulunmuş,
-son 1 yıl içerisinde kuduz aşısı olmuş, kulak deldirmiş, peircing taktırmış, doğum yapmış, gebe kalmış, frengi tedavisi görmüş
-son 3 ayda aşı yaptırmış
-son 2 ay içerisinde ne idü belirsiz hayvanlar tarafından ısırılmış
-son 3 günde aspirin benzeri arı kesici almış, diş çektirmiş olanlar
kan veremiyolar maalesef...


kan vermek için başvurduğunuzda bir form dolduruyormuşsunuz...bu formdaki bazı sorular şunlar:

son 3 yil icinde yurt disinda bulundunuz mu?
son 1 yil icinde kulak ya da cildinizin baska bir yerini deldirdiniz mi? dogme akapunktur yaptirdiniz mi? kaza ile igne batmasi oldu mu?
son 1 yil icinde kuduz asisi oldunuz mu? sahipsiz veya supheli bir hayvan tarafindan isirildiniz mi?
son 1 yil icinde para karsiligi seks yaptiniz mi?
bugune kadar homoseksuel biriyle, son 1 yil icinde yabanci uyruklu biriyle seks yaptiniz mi?
bugune kadar uyusturucu (eroin, esrar vs.) kullandiniz mi? uyusturucu kullanan biriyle bir kere bile olsa seks yaptiniz mi?
aids misiniz? supheleriniz war mi? bu ozellikle olan biriyle bir kere bile seks yaptiniz mi?
kadinlar icin: son iki ay icinde dusuk yaptiniz mi? kurtaj oldunuz mu? hamile misiniz? hamilelik suphesi duyuyormusunuz?
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
izmirde bir mani keder olmazsa bende varım bari kanımız bir işe yara belki:mrgreen:
 
Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
743
Ben geçen sene okulda kan vermek istemiştim. Formda son 1 yıl içinde elinize iğne veya benzeri bişey battımı? diye bi soru vardı. Bende tam hatırlamıyorum ama olabilir dedim doktora. Oda "maalesef sizden kan alamayız " dedi. "1 seneyi doldurun o zaman gelin". Bilginiz olsun...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
1,922
3 AYDAN ÖNCE HİÇ BİR SAĞLIK KURULUŞU/MEMURU KAN ALMAZ!
Kişiye sorulur en son ne zaman kan verdiniz diye 3 ay dolmamışsa da alınmaz!
Yanlış bilgi verip insanları boşu boşuna kızılaya taşımayın lütfen...

internetten aldığım bir bilgiyi sizinle paylaşayım ben de...

18-65 yaş arasındaki 50 kg üzerindeki herkes kan verebilir. kadınlar 4 ayda bir, erkekler 3 ayda bir bu işlemi tekrarlayabilirler.

-alkollü halde
-dövme yaptırmış, akapunktur tedavisi görmüş
-hepatit b'si veya c'si olanlar, hiv taşıyıcıları ve aids hastaları, yani kısacası kan yoluyla geçebilecek her türlü hastalıktan birine sahip
-şeker hastası,
-son 3 yılda tropik bölgelerde bulunmuş,
-son 1 yıl içerisinde kuduz aşısı olmuş, kulak deldirmiş, peircing taktırmış, doğum yapmış, gebe kalmış, frengi tedavisi görmüş
-son 3 ayda aşı yaptırmış
-son 2 ay içerisinde ne idü belirsiz hayvanlar tarafından ısırılmış
-son 3 günde aspirin benzeri arı kesici almış, diş çektirmiş olanlar
kan veremiyolar maalesef...


kan vermek için başvurduğunuzda bir form dolduruyormuşsunuz...bu formdaki bazı sorular şunlar:

son 3 yil icinde yurt disinda bulundunuz mu?
son 1 yil icinde kulak ya da cildinizin baska bir yerini deldirdiniz mi? dogme akapunktur yaptirdiniz mi? kaza ile igne batmasi oldu mu?
son 1 yil icinde kuduz asisi oldunuz mu? sahipsiz veya supheli bir hayvan tarafindan isirildiniz mi?
son 1 yil icinde para karsiligi seks yaptiniz mi?
bugune kadar homoseksuel biriyle, son 1 yil icinde yabanci uyruklu biriyle seks yaptiniz mi?
bugune kadar uyusturucu (eroin, esrar vs.) kullandiniz mi? uyusturucu kullanan biriyle bir kere bile olsa seks yaptiniz mi?
aids misiniz? supheleriniz war mi? bu ozellikle olan biriyle bir kere bile seks yaptiniz mi?
kadinlar icin: son iki ay icinde dusuk yaptiniz mi? kurtaj oldunuz mu? hamile misiniz? hamilelik suphesi duyuyormusunuz?

oha yani afedersin ama başka soru yokmuydu :pr: :pr:
 
Katılım
5 Ağu 2006
Mesajlar
88
Gerçekten derin mevzu ama ,bence iyi bir yaklaşım; Birde şöle düşünün eğerki bi sebepten kan tahlili yaptırmaya kalksanız(mesela çekap için) bir sürü para harcayacağınız gibi birde hasta muhammelesi görüp hastanesine göre itilip kakılırsınız;
Halbuki kan bağışı yaparken size herkes gayet iyi davranır hatta el üstünde tutarlar,birde üstüne kan tahlillerinizde yapılır(bedavadan)vücüdunuzada faydalı bir iş yapmış olmanın verdiği huzurun yanında insanlara faydalı olmanında huzurunu taşırsınız.:cat:
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
http://www.kangrubu.com/default.asp?sayfa=kan_gruplari
Bu sayfaya iyi bakmanızı rica ediyorum, özellikle Rh faktörü negatif olan arkadaşların.
Bugün okulda hayatımda ilk defa kan bağışladım, sonra hoplaya zıplaya evime döndüm. İlk defa olacağı için tırsan arkadaşlara biraz bilgi vereyim:
Öncelikle hemşireler ve doktorlarımız gerçekten çok sıcak insanlar. Sizin rahatlığınız, gevşemeniz için ellerinden geleni yapıyorlar, tansiyonunuzu ölçüyorlar, yanlış hatırlamıyorsam hemoglobin miktarınızı anında ölçüyorlar (kansızlık denilen hadiseye karşı), sonra yatağınıza uzanıp arkanıza yaslanıyorsunuz.
İğne biraz kalınca ilk gördüğümde ben de şakayla karışık "Amanin yan kapıdan sıvışsam mı" diye düşündüm ama ince bir iğneden gıdım farkı yok, sonuçta damar bu, hissiyatı yok. İçeri sokuluyor ve sabitleniyor. Bütün işlem beş dakika içinde tamamlanıyor.
Kan verme bittikten sonra beş dakika üzerinde pamuk bastırılmış bi şekilde bekliyorsunuz, amaç şişmesini önlemek. Kan verdikten sonra kaybettiğiniz 400-450 gramlık kan sıvısını yerine koymak için hemen meyve suyu ikram ediyorlar (hatta çikolata, bisküvi ikramı da var, sırf bunun için bile gidilir :p)
Kan verdikten sonra 2 saat sigara, 4 saat alkol içmeniz kesinlikle yasak, bolca sıvı alımı yapmanız isteniyor (ki verdikleri meyve suları da yeterli aslında). Bir kaç gün spor yapmamanız, ağır kaldırmamanız isteniyor, kolunuzu rahat pozisyonda tutmanız lazım.
Verilen kan ise 1-2 ay arasında yenileniyor (ve elinize bunu kontrol etmek için üzerinde "Kan Programı Donör Sertifikası" yazan karizmatik bi defter de veriliyor). Kan bağışlama aralığı en az 3 ay.
Kan sıvınız yenilendiği ve yoğunluğu azaltıldığı için, kalp damar yolları rahatlıyor (Kalp açısından zift yoğunluğunda kanı pompalamakla yağ yoğunluğunda kanı pompalamak arasındaki farkı düşünün), kalp damar hastalıklarına yakalanma ihtimaliniz düşüyor.
Benden bu kadar, umarım kan vermekten tırsan bi iki arkadaşı daha galeyana getirebilmişimdir, hepinizi Kızılay merkezlerine bekliyoruz unutmayın :wiinkk:
 
Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
743
BIYIKLI kardeş benden sırf o yüzden kan almadılar bu konuda eminim. Şaşırdığım nokta vakit olabilir belki 1 yıl değildirde 6 aydır ama mutlaka öyle bi soru vardı. Sırf kan vermek için derse girmemiştim de verememiştim çok üzülmüştüm. Neyse inşallah bu sefer veririz :)
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
1,051
Malesef bende kan bağışı yapamıyorum. Kilom ve boy orantım yüzünden. Malesef biraz zayıfım. Hatta bir keresinde kan vermek için hastaneye gittim. Hemşire hanım testleri yaptı uygunsun fakat ben senden kan almak istemiyorum çünkü zayıfsın dedi. Ben yinede (erkekliğe b.k sürdürmicez ya hoşta bir kız :)) vermek istediğimi belirttim. Fakat bana dediği şu oldu; Eğer kan verirken bayılırsan tek seferlik bağladığımız 300 liralık (Fiyat doğrumudur bilemiyorum bana denilen bu) ünite boşa gitmiş olur hem sen üzülürsün hemde biz.
Diyerek son noktayı koydu. Zayıf olan kendisinden emin olmayan arkadaşlar bu konuyu düşünsün derim. Uygulamayı başlatan kılıç'a ve destek veren arkadaşlara teşekkür ediyorum...
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Kan vermek için cumartesi iftardan sonra organizasyon olacaksa vardiyada olacağım için katılamayacağım.Pazar günü için ikinci bir organizasyon yapılacaksa ben yanınızdayım.Bide vereceğimiz kan kızılay'damı kalacak yoksa konusu geçen Akdeniz anemisi hastalığı olan arkadaşlar kampanya'dan ayrıcalıklı olarak yararlanabilecekmi?
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
0
güzel olmuş valla hazır toplanmışken verilir kan işte, madem ihtiyac var...
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
Gecenlerde aklıma gelmişti.
Motosikletliler olarak kan bağışı yapsak diye.
Benim bulundugum yerin uzaklığı nedeni ile dile getirmemişdim.

Herkese bu konuya duyarlılık göstersin lütfen
Ben senede 2 kez veriyorum.
Kaybettiğimiz birşey yok.. Kurtardığımız hayatlar var.
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
TARİH DEĞİŞİKLİĞİ

Kan bağışı organisazyonunun Kızılay ile görüşmelerimizden sonra haftaya ertelenmiştir. 13 Ekim Cuma günü kan bağışı yapılacaktır.


İstanbul MT : Cuma günü saat 18:00-18:30 arasında Sultan Ahmet Meydanında buluşulacak ve iftar yemeği yenecektir. İftardan sonra saat 20:30 da kan vermek için Sultan Ahmet Meydanındaki Kızılay kan bağış merkezine gidilecek.
Direk kan bağış noktasına gelmek isteyen üyelerimiz en geç saat: 20:30 da orada olsunlar.
Sultanahmet Meydanı Google Haritası

Saygılar
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst