Frenlerken Vites

Katılım
14 Eyl 2019
Mesajlar
24
Arkadaşlar kolay gelsin henüz motosiklette acemiyim 2 ay oldu kullanalı :) Bir sorum olacak örnek veriyorum 70km/h ile 4.viteste ilerliyoruz aniden durmamız gerekti yavaşça ön freni sıkıyoruz.Motor yavaşlarken aynı zamanda vites düşürmemiz gerekir mi yoksa 4.viteste mi durmamız daha doğru olur.
 
Katılım
2 Kas 2018
Mesajlar
220
Arkadaşlar kolay gelsin henüz motosiklette acemiyim 2 ay oldu kullanalı :) Bir sorum olacak örnek veriyorum 70km/h ile 4.viteste ilerliyoruz aniden durmamız gerekti yavaşça ön freni sıkıyoruz.Motor yavaşlarken aynı zamanda vites düşürmemiz gerekir mi yoksa 4.viteste mi durmamız daha doğru olur.

Frenlerken hafif ara gaz verip 3 e çekerim her zaman bunu uygularım.
Doğrusu da budur zaten
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
84
Önümüze aniden bir şey çıktığında zaten refleks olarak debriyajla frene asılıyoruz onun dışında durmak için vaktimiz varsa örneğin kırmızı ışık yandığını gördük vites düşürürek frenlemek daha iyidir tekrar hareket etmemiz gerektiğinde böylelikle hemen uzayabiliriz. Vites düşürürek durmak aynı zamanda motor freninden yararlanmamızı sağlar daha çabuk duruş sağlayabilir.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
doğru yanlı bilemem durmam gerektiğinde 3. vitese kadar düşürüp durduktan sonra 1'e alıyorum.

hatta genelde 2 de kalkıyorum daha cabuk fırlıyo motor :queen:
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
panik frende acemi birinin vitese değilde frene konsantre olması daha iyi sonuç verir ama bunu alışkanlık yaparsan öyle gider , motora hâkimiyetin arttıkça hız ile beraber seri şekilde vitesinide düşürmelisin..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

doğru yanlı bilemem durmam gerektiğinde 3. vitese kadar düşürüp durduktan sonra 1'e alıyorum.

hatta genelde 2 de kalkıyorum daha cabuk fırlıyo motor :queen:

2 de kalkarak debriyaja zarar veriyorsun , patinaja düşecek zeminde değilsen 1 de kalkmalısın..
 
Katılım
5 Eki 2018
Mesajlar
339
doğru yanlı bilemem durmam gerektiğinde 3. vitese kadar düşürüp durduktan sonra 1'e alıyorum.

hatta genelde 2 de kalkıyorum daha cabuk fırlıyo motor :queen:

ahaa itiraf geldi! seni apaçi seni! :santa:

frenleme konusuna gelirsek.
daha önce forumda konusu vardı. güvenli sürüş eğitimlerinde öğretilen 2 türlü durma/fren şekli vardır
1- ani/panik fren
Önce debrjaj yada kombine fren ve debraj beraber kullanılarak durulur, bu arada vites düşürmekle uğraşılmaz


2- ileride bir hedef belirleyerek kontrollü şekilde durma
bunda ise, gaz kesip, vitesleri teker teker düşürmelisin, vites düşürürkende ara-gaz yapabilir, duruma göre kombine fren kullanabilirsin
ikinci vitese geldiğinde kombine fren ve debraj ile boşa alabilir yada duruma göre birinci vitese geçerek hazırda bekleyebilirsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
panik frende acemi birinin vitese değilde frene konsantre olması daha iyi sonuç verir ama bunu alışkanlık yaparsan öyle gider , motora hâkimiyetin arttıkça hız ile beraber seri şekilde vitesinide düşürmelisin..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------



2 de kalkarak debriyaja zarar veriyorsun , patinaja düşecek zeminde değilsen 1 de kalkmalısın..


biliyorum hatalı oldugunu, ama sık dur kalk yapmadıgım bir noktadaysam 2de kalkmayı seviyorum :cherry:

ahaa itiraf geldi! seni apaçi seni! :santa:

frenleme konusuna gelirsek.
daha önce forumda konusu vardı. güvenli sürüş eğitimlerinde öğretilen 2 türlü durma/fren şekli vardır
1- ani/panik fren
Önce debrjaj yada kombine fren ve debraj beraber kullanılarak durulur, bu arada vites düşürmekle uğraşılmaz


2- ileride bir hedef belirleyerek kontrollü şekilde durma
bunda ise, gaz kesip, vitesleri teker teker düşürmelisin, vites düşürürkende ara-gaz yapabilir, duruma göre kombine fren kullanabilirsin
ikinci vitese geldiğinde kombine fren ve debraj ile boşa alabilir yada duruma göre birinci vitese geçerek hazırda bekleyebilirsin.


162 cc motorum var ; bu yaptıgımda bile cogunuzun motorundan yavaş kalkıyor :queen:

200 cc cg alıp 250ye cevirip yere basıp led pavyon ısıkları ile donatcam
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
ahaa itiraf geldi! seni apaçi seni! :santa:

frenleme konusuna gelirsek.
daha önce forumda konusu vardı. güvenli sürüş eğitimlerinde öğretilen 2 türlü durma/fren şekli vardır
1- ani/panik fren
Önce debrjaj yada kombine fren ve debraj beraber kullanılarak durulur, bu arada vites düşürmekle uğraşılmaz


2- ileride bir hedef belirleyerek kontrollü şekilde durma
bunda ise, gaz kesip, vitesleri teker teker düşürmelisin, vites düşürürkende ara-gaz yapabilir, duruma göre kombine fren kullanabilirsin
ikinci vitese geldiğinde kombine fren ve debraj ile boşa alabilir yada duruma göre birinci vitese geçerek hazırda bekleyebilirsin.

+1, Ani fren demek plansız cart diye frene asılacaksın demek. Arabadaki gibi fren debriyaj yapıyorsun, vitesi düşünme, Kombine ( ön fren ve arka freni dengeleyerek aynı anda mümkün mertebe kaydırmadan)fren ile en kısa mesafede durup, sonra 1 e alıp devam... Frende cart dedin sıktın kayma başladı, panik yok biraz freni salıp tekrar sık...
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Arkadaşlar söylemiş zaten ben yüksek sürat veya otoban, ana yol sürüşlerine değinmek istiyorum. Hız limiti yüksek olan yollarda ani bir durumda fren yaparken bir yandan vites düşürmen gerekir çünkü arkadan gelen aracın yolundan kaçmak için veya bir an önce otoban hızına uygun süratlere çıkmak için uygun viteste olman gerekir. Mesela beşinci viteste otobanın ortasında durursan uygun vitese geçene kadar ki sürede çok ciddi kaza riskin olur arkadan gelen geç tepki verebilir, tepki veremeyebilir, acemidir yada dalgındır yüksek hızda iki aracın arasında tost olabilirsin
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
271
kulağın motor devrindedir; vites düşürürken hafif ara gazı ver ama aynı zamanda frenlemeye de devam et. böylece hem şanzımanı yormamış olur hem de zincirdeki gerginliği düşürerek zincir ömrünü uzatırsın.
bunun dışında frenlemeden önce defansif kullanmayı öğrenmek şart zira frenin kurtaramadığı yerde manevra kurtarır.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Arkadaşlar söylemiş zaten ben yüksek sürat veya otoban, ana yol sürüşlerine değinmek istiyorum. Hız limiti yüksek olan yollarda ani bir durumda fren yaparken bir yandan vites düşürmen gerekir çünkü arkadan gelen aracın yolundan kaçmak için veya bir an önce otoban hızına uygun süratlere çıkmak için uygun viteste olman gerekir. Mesela beşinci viteste otobanın ortasında durursan uygun vitese geçene kadar ki sürede çok ciddi kaza riskin olur arkadan gelen geç tepki verebilir, tepki veremeyebilir, acemidir yada dalgındır yüksek hızda iki aracın arasında tost olabilirsin

Benden çok yaşayacaksın, birebir aynısını yazacaktım :cat:

Panik frenle yavaşlayıp, hemen ardından kaçış manevrası ile kurtarmanız gereken çok durum yaşarsınız. Kaçış manevrasını doğru şekilde yapıp manevra sonrası arkadan gelen araçtan kaynaklı riskleri azaltmak için ani bir güç gerekecektir. O yüzden hızlıca vitesi de hızınıza göre düşürmeniz, o hızda en yüksek gaz tepkisini alacağınız vitese geçmeniz doğru olur.

İlle apaçi olmaya gerek yok. Nadiren yaşanan birşey diyebilirsiniz ancak bugün iki kez bu şekilde kurtardım. Birinde önümdeki araç aniden sola dönme kararı aldı ve ani fren yapıp sertçe direksiyonu çeviriverdi, ikincisinde ise taksinin önüne atlayan iki yaşlı teyzeye çarpmamak için önümdeki ticari taksi aniden kazık fren yaptı. Takip mesafesi olmasına rağmen arkamdaki aracın hızı yüksekti ve arada kalacağımı farkettiğim için kaçış manevrası ve ani hızlanma ile kurtarabildim.

Ne zaman lazım olacağı belli olmaz, bol pratik yapıp yavaş da olsa kendinizi eğitmeniz yararınızadır. İmkan varsa eğitimlere de katılmanız kendinize yapacağınız en güzel yatırımdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst