Honda Honda Cb 250 R Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Tem 2019
Mesajlar
6
Merhabalar foruma yeni katıldım. Ehliyetimi aldıktan sonra bu motosikleti almak istiyorum doğru tercih mi sizce? Bir de lastigini degistirmeyi düşünüyprum serviste lastik satiliyor mu yoksa baska yerden bizim almamiz mi gerekiyor?
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
896
Merhabalar foruma yeni katıldım. Ehliyetimi aldıktan sonra bu motosikleti almak istiyorum doğru tercih mi sizce? Bir de lastigini degistirmeyi düşünüyprum serviste lastik satiliyor mu yoksa baska yerden bizim almamiz mi gerekiyor?

Bütçeniz uygunsa başlangıç için harika bi motosiklet olur. Kullanımı hem basit boyutları sayesinde, hem de çok eğlenceli üstünden inmek istemiyosunuz. Ekipman için de en az bi 5 6bin lira ayırmanız şart.

Evet servislerde lastik mevcuttur.
 
Katılım
30 Tem 2019
Mesajlar
6
Bütçeniz uygunsa başlangıç için harika bi motosiklet olur. Kullanımı hem basit boyutları sayesinde, hem de çok eğlenceli üstünden inmek istemiyosunuz. Ekipman için de en az bi 5 6bin lira ayırmanız şart.

Evet servislerde lastik mevcuttur.

Teşekkürler lastiklerden anlamiyorum nasil yapacagim nerede degiştirteceğim vs dert olmuştu bana :)
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
896
Teşekkürler lastiklerden anlamiyorum nasil yapacagim nerede degiştirteceğim vs dert olmuştu bana :)

Lastik ölçüleri ve tipi önemli dışardan alıp istediğiniz bi motor ustasında da taktırabilirsiniz. 110 70 17 ön ve 150 60 17 arka tubeless lastik kullanır bizim motor. Bu ölçüler her lastikte yazar. Üretim tarihi yeni olması önemli lastik ömrü açısından, mümkünse 2019 olsun. Kışlık yazlık ve yağmur gibi lastik tipleri var mevsimine göre lastik kullanmanız önemli. Yağmur lastikleri yazın da iyi performans verir ve 7 8 ay kullanabilirsiniz maddi açıdan bunu gözönünde bulundurabilirsiniz. Bir de malzeme kalitesi konusu var kauçuk naylon vs. Tek hamurlu çift hamurlu 3 hamurlu lastikler sırasına göre ucuzdan pahalıya ve kalitesizden kaliteliye doğru gider. Şahsi tavsiyem en az 2 hamurlu lastik tercih etmenizden yanadır. Çift hamurlularda orta kısım serttir ve yanlara doğru daha yumuşak malzemeden üretilir. Bu da viraj ve yere tutunma performansına doğrudan etki eder. 3 hamurlular da aynı mantıkla üretilir fakat bizim ölçülerde hem çok gerekli değil hem de bulamayabilirsiniz.

Biraz uzun oldu ama inşallah gerekli bilgileri verebilmişimdir :) anlatmayı unuttuğum veya bilmediğim konular varsa diğer arkadaşlar yardımcı olacaktır.
 
Katılım
30 Tem 2019
Mesajlar
6
Lastik ölçüleri ve tipi önemli dışardan alıp istediğiniz bi motor ustasında da taktırabilirsiniz. 110 70 17 ön ve 150 60 17 arka tubeless lastik kullanır bizim motor. Bu ölçüler her lastikte yazar. Üretim tarihi yeni olması önemli lastik ömrü açısından, mümkünse 2019 olsun. Kışlık yazlık ve yağmur gibi lastik tipleri var mevsimine göre lastik kullanmanız önemli. Yağmur lastikleri yazın da iyi performans verir ve 7 8 ay kullanabilirsiniz maddi açıdan bunu gözönünde bulundurabilirsiniz. Bir de malzeme kalitesi konusu var kauçuk naylon vs. Tek hamurlu çift hamurlu 3 hamurlu lastikler sırasına göre ucuzdan pahalıya ve kalitesizden kaliteliye doğru gider. Şahsi tavsiyem en az 2 hamurlu lastik tercih etmenizden yanadır. Çift hamurlularda orta kısım serttir ve yanlara doğru daha yumuşak malzemeden üretilir. Bu da viraj ve yere tutunma performansına doğrudan etki eder. 3 hamurlular da aynı mantıkla üretilir fakat bizim ölçülerde hem çok gerekli değil hem de bulamayabilirsiniz.

Biraz uzun oldu ama inşallah gerekli bilgileri verebilmişimdir :) anlatmayı unuttuğum veya bilmediğim konular varsa diğer arkadaşlar yardımcı olacaktır.

7-8 ayda bir lastik mi degistireceğim :) valla gözüm korktu :) işte dediğiniz gibi karişik biraz olay hangisi iyi bilemiyorum şu aşamada. Servisten yeni lastik alirim. Önerdiğiniz bir marka varsa onu alabilirim servisten,yağmurda kaymazsa iyi olur
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
896
Bi yazlık bi de kışlık lastik takımı olması lazım ama şart değil tabi. Hiç gözünüz korkmasın karlı havada motora iş gereği haricinde binen pek görmedim şimdiye kadar. Çok soğuk havalarda kullanmam derseniz sadece yağmur lastiği kalır üstünde, kışın bi 3 4 ay kullanmazsınız motoru. Anca böyle 1 2 gün hava güzel olduğunda çıkarır kullanırsınız. Lastik olarak michelin pilot road 4 ve 5 tavsiye ederim yağmur performansları harikadır. 4 kullanıp çok memnun kalmıştım, 5in 4ten bile iyi olduğunu söylerler.
 
Katılım
30 Tem 2019
Mesajlar
6
Bi yazlık bi de kışlık lastik takımı olması lazım ama şart değil tabi. Hiç gözünüz korkmasın karlı havada motora iş gereği haricinde binen pek görmedim şimdiye kadar. Çok soğuk havalarda kullanmam derseniz sadece yağmur lastiği kalır üstünde, kışın bi 3 4 ay kullanmazsınız motoru. Anca böyle 1 2 gün hava güzel olduğunda çıkarır kullanırsınız. Lastik olarak michelin pilot road 4 ve 5 tavsiye ederim yağmur performansları harikadır. 4 kullanıp çok memnun kalmıştım, 5in 4ten bile iyi olduğunu söylerler.

Çok teşekkür ederim ilginiz için
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
896
Bunu inceledim baya fakat gpnin camının da iş göreceğini düşünüp almaktan vazgeçtim. Gpnin camını aldım taktım kendim. Düşük devirlerde titremesi hariç gayet işini yapıyo.

https://www.mototas.com.tr/puig-honda-cb300r-neo-sports-cafe-2018-fume-on-cam


Mototaşla iletişime geçmiştim ellerinde kalmadığını, istek üzerine 2 ay içinde getirebileceklerini söylemişlerdi. 2 ay bekledikten sonra zaten direk yurtdışından almak daha mantıklı, daha hızlı gelir.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
896
https://www.sikayetvar.com/honda-motosiklet/honda-motosiklet-cb250r-sorunu

Benim gördüğüm kadarıyla göstergedeki kılcal çizikler sert bi anahtarlık yüzünden çarpa çarpa oluşmuş. Şasi de motor yıkanmış ıslak bırakılmış kurulanmamış o yüzden. Yine günahını almayayım arkadaşın fakat biraz ihmal var gibi geldi.
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
560
Motosikleti
Forza 250
Ekrandaki çizikler normal. Bezle bile silseniz çizilir , hare bırakır güneşte baktığınızda da iğrenç görüntü ortaya çıkar. Arabalardaki multimedya ekranlarda da aynı şey olur , piano black denilen siyah parlak aksamlar bu konuda berbattır mesela.

Şasi için bilgim yok.
 
Katılım
30 Tem 2019
Mesajlar
6
Kaldırma sehpası da almak istiyorum zinciri yağlarken,mağazalarinda satiliyor mu acaba ?
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
896
Kaldırma sehpası da almak istiyorum zinciri yağlarken,mağazalarinda satiliyor mu acaba ?

Satılıyo genelde. Gp kompozitin arka kaldırma sehpasına sahibim gayet kaliteli. Ama kendi sitesinden almayın alırsanız başka bi siteden alın, ya geç gönderiyolar ya unutuyolar siparişi.
 
Katılım
30 Tem 2019
Mesajlar
6
Satılıyo genelde. Gp kompozitin arka kaldırma sehpasına sahibim gayet kaliteli. Ama kendi sitesinden almayın alırsanız başka bi siteden alın, ya geç gönderiyolar ya unutuyolar siparişi.

Takozlu olanı maşalı olanı falan varmis,takozlu oluyor mu onu bilmiyorum takozlu oluyor mu cb250r ye? Oluyorsa kaç mm oluyor hiçbir şey bilmiyorken bir anda konuya dalinca kafa karişiyor :)
 

RFT

Katılım
31 Tem 2019
Mesajlar
2
Zincir sesi sorununa oldukça etkili bir çözüm bulduk. Aslında fikri Manisa yetkili servisinin ustası verdi, gayette basit.

Arka tekerlekteki zincir koruması zincir sesini katlanarak arttırıyor. Çözüm ondaki titreşimi azaltmak.

Malzemeler;
1-Sanayi bölgelerindeki kauçuk satanlardan temin edebileceğiniz cam-metal fitili alın (yarım metre yeterli). "U" şeklinde olanından.
2-Reklam olmasın diye adını vermiyorum, kafa yapan yapıştırıcı diye ifade edeyim, çok fazla lazım değil.
3-Yapıştırma işini sağlamlaştırmak için Japon yapıştırıcısı.

Önce Zincir koruyucunun kenarlarına madde 2 de bahsettiğim yapıştırıcıdan sürün, 5-10 dk bekledikten sonra koruyucuyu fitil ile çevirin, tam tur tamamlandıktan sonra bir bantla sabitleyin, iyice yapışması için yarım saat kadar bekleyin, kuruduğundan emin olduktan sonra bağlantı yerinden japon la sabitleyin.

Ben 2 haftadır deniyorum, zincir sesini %90 oranında kesti, kopmadı da, eh çözdük sanki sorunu.

Kazasız belasız sürüşler herkese.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
896
Takozlu olanı maşalı olanı falan varmis,takozlu oluyor mu onu bilmiyorum takozlu oluyor mu cb250r ye? Oluyorsa kaç mm oluyor hiçbir şey bilmiyorken bir anda konuya dalinca kafa karişiyor :)

Universal maşadan kaldırmalı olanlar uyar hocam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------

Zincir sesi sorununa oldukça etkili bir çözüm bulduk. Aslında fikri Manisa yetkili servisinin ustası verdi, gayette basit.

Arka tekerlekteki zincir koruması zincir sesini katlanarak arttırıyor. Çözüm ondaki titreşimi azaltmak.

Malzemeler;
1-Sanayi bölgelerindeki kauçuk satanlardan temin edebileceğiniz cam-metal fitili alın (yarım metre yeterli). "U" şeklinde olanından.
2-Reklam olmasın diye adını vermiyorum, kafa yapan yapıştırıcı diye ifade edeyim, çok fazla lazım değil.
3-Yapıştırma işini sağlamlaştırmak için Japon yapıştırıcısı.

Önce Zincir koruyucunun kenarlarına madde 2 de bahsettiğim yapıştırıcıdan sürün, 5-10 dk bekledikten sonra koruyucuyu fitil ile çevirin, tam tur tamamlandıktan sonra bir bantla sabitleyin, iyice yapışması için yarım saat kadar bekleyin, kuruduğundan emin olduktan sonra bağlantı yerinden japon la sabitleyin.

Ben 2 haftadır deniyorum, zincir sesini %90 oranında kesti, kopmadı da, eh çözdük sanki sorunu.

Kazasız belasız sürüşler herkese.

Lastik yapıştırmak benim de aklıma gelmişti ama aşınacağını düşünerek vazgeçmiştim. Umarım istediğiniz gibi olmuştur. Resimli anlatımla çok güzel bi kaynak olur bize de.
 

RFT

Katılım
31 Tem 2019
Mesajlar
2
Universal maşadan kaldırmalı olanlar uyar hocam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------



Lastik yapıştırmak benim de aklıma gelmişti ama aşınacağını düşünerek vazgeçmiştim. Umarım istediğiniz gibi olmuştur. Resimli anlatımla çok güzel bi kaynak olur bize de.

Resmi var, var olmasına da buraya yüklemek ömür törpüsü. Doğrudan foruma yükleyebilmenin yolu varsa hallederim, kolay.
 
Katılım
27 Tem 2019
Mesajlar
9
merhaba arkadaşalar cb1000r+ ile birlikte şöyle bir ön siperlik geliyor. bu aksesuarın cb250r için olanını ya da benzerini gören var mı?

3OzBG5.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst