125 cc yi 200 cc yapma

Katılım
15 Tem 2019
Mesajlar
6
Merhaba arkadaşlar bende 125 cc mondial grumble var gidişi artık beni tatmin etmiyor 200 cc yapmak istiyorum ama alt takımı uyarmı yoksa alt şanzımınada değiştirmek gerekir mi bir de kaç beygir olur konu hakkında fazla bilgim olmadığını için böyle bir konu açıyorum
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
İş yerinin yakınında çalışan paketçi çocuk yapmış. 24bin km dir kullanıyor.
180-200 neye yükseltti hatırlamıyorum ama pazartesi görürsem sorarım.
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Krank
silindir piston
Silindir kapagi
Saplama ve itecekler degisecek.
Karburator
Birde debriyaj tası
Sanzimani orjinal kullanabilirsin
 
Katılım
10 Nis 2017
Mesajlar
1,513
Dostum benim motorumun 135 ve 162 cc lik versiyonu var benimki 135 ben 162 ye yükseltmeyi düşünüyorum usta sadece piston değiştiririz yeter dedi hiç başka bi değişiklik oynama yapmaya gerek yok dedi.
Ama ruhsata işletiliyorsa yapıcam. Onu bi araştırmam lazım.
Ama iki versiyonda fabrika üretimi ve piston hariç diğer motor elemanları aynıymış ustanın dediğine göre.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Dostum benim motorumun 135 ve 162 cc lik versiyonu var benimki 135 ben 162 ye yükseltmeyi düşünüyorum usta sadece piston değiştiririz yeter dedi hiç başka bi değişiklik oynama yapmaya gerek yok dedi.
Ama ruhsata işletiliyorsa yapıcam. Onu bi araştırmam lazım.
Ama iki versiyonda fabrika üretimi ve piston hariç diğer motor elemanları aynıymış ustanın dediğine göre.

Ustana selam söyle 162 cc lik piston çapini mevcut silindire uydurmak için,kapakta honlama gerekecek..

Ornek,

162cc 62 mm silindir çapi
135cc olanin 56.5 mm capi

Elimize 62mm capinda bir sopa alalim ve,58mm olan bir borunun içine sokalim

Haliyle girmeyecektir..


Tabi yinede ustan daha iyi bilir..
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Bugün arkadaşı gördüm.
125cc den 150cc ye yükseltmiş.
Sadece silindir ve kapak değiştirmiş.
Geçen yıl 200 lira+işçiliğe malolmuş.
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
Sadece gömlek ve piston değişimi yaptığınız da hızda çok büyük bir fark olmuyor ama tork fark edilebilir derecede artıyor. Komple karbüratör piston gömlek kapak krank değişimi de maliyetli bir iş bence uğraşmanıza değmez. Bir de diyelim ki hızınızı artırdınız ve göstergeniz doğru gösteriyor ve 130-140 km/h hızlara çıktınız. O motorun freni lastikleri ve ağırlığı o hızı kaldırmayacaktır mutlaka farklı problemler çıkacaktır. Amaç daha hızlı gitmekse önermem ama amaç düşük devirlerde ve az titreşime 90-110 km/h hızları görebilmek ise tavsiye ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst