Yolda çalınan motora denk geldiler. Hırsız motoru bırakıp kaçtı !

Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Düzce'de birkaç gün önce park halindeki bir motosiklet çalındı. Motosikletle seyir halinde görülen hırsızın kaçma anı kameraya yansıdı.

Düzce'de 3 gün önce bir sokağa motosikletini park eden Emre Aktürk, bir süre sonra motosikletinin çalındığını fark etti.Aktürk durumu, polise ve üyesi olduğu Düzce Motosiklet Kulübü üyelerine haber verdi.Motosiklet kulübü üyeleri, çalınan motosikleti yolda gördü. Motorcular seyir halindeki şüpheliyi, "Yolda bir şey düşürdün" bahanesiyle durdurdu.Motosikleti çaldığı iddia edilen şüpheli, motosikleti bırakarak kaçtı. Olay, motosiklet kamerasınca kaydedildi. Kaynak: Yakalanacağını anlayan zanlı motosikleti bırakıp kaçtı

 

Ekli dosyalar

  • yolda-calinan-motor.jpg
    yolda-calinan-motor.jpg
    65.9 KB · Görüntüleme: 24,475
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Keşke üzerine atlayıp "Yaşasın Türküm, ne mutlu Türküm diyene, Türk doğdum" diyene kadar dövseydiniz. Böylelerini kan kusturana kadar dövüp yolun kenarına atmak favori çözüm yöntemidir.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Keşke üzerine atlayıp "Yaşasın Türküm, ne mutlu Türküm diyene, Türk doğdum" diyene kadar dövseydiniz. Böylelerini kan kusturana kadar dövüp yolun kenarına atmak favori çözüm yöntemidir.

Dövmek kısmına katılıyorum. Ancak bence söylenecek sözler konusu biraz tartışmaya açık.
 
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
157
bu hırsızım yüzü videoda belli oluyordur, umarım emniyet gerekli işlemleri yapar pek umudum olmasada
 
Katılım
31 Ağu 2017
Mesajlar
387
Arkadaşlar zamanın birinde dubai'ye giden bir tanıdık akşam geç saat eşiyle beraber sokakta bilmediği bir yerde gezerken bir polis görüp soruyor;

-Acaba buralarda bu saatlerde tehlikeli bir olay olma ihtimali nedir, eşimle gezmemde bir sakınca var mı ?
Polis cevap veriyo;

-Burası dubai, burada suç yok, suç işleyenin kolunu keseriz, güvenle gezebilirsiniz.
 
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
157
Arkadaşlar zamanın birinde dubai'ye giden bir tanıdık akşam geç saat eşiyle beraber sokakta bilmediği bir yerde gezerken bir polis görüp soruyor;

-Acaba buralarda bu saatlerde tehlikeli bir olay olma ihtimali nedir, eşimle gezmemde bir sakınca var mı ?
Polis cevap veriyo;

-Burası dubai, burada suç yok, suç işleyenin kolunu keseriz, güvenle gezebilirsiniz.

suçu önlemenin yolu kol kesmek veya idam değil eğitimle olmalı.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Eğitim de ceza da insanlığın tarihi kadar eski kavramlar belki de. İkisi de suça karşı önemli. Birisini diğerine tercih etmek gerektiğini düşünmüyorum.
 
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
536
suçu önlemenin yolu kol kesmek veya idam değil eğitimle olmalı.

tabi tabi bende katılıyorum egitimle olmalı, edebiyat hocam derdi "nus ile uslanmayanı etmeli tekrir , tekdir ile uslanmayanin hakkı kötektir."
Herşey eğitimle düzeliyor bu ülkede zaten , o yüzden bu ülkede üniversite mezunu dağa çıkmış bir sürü terörist ve üniversitede abi yurtlarında yetişen üniversiteli fetocularla dolu .
Okumakla adam olunmuyor bunların zihniyeti kötü , isterse doktora yapsınlar birşey değişmez.
Evet dediğin gibi kol kesmekle olmaz ,bunların si....ni keseceksin si...nii.
Başına gelmesin , gelirse okul masraflarını karşılar okutursun.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,848
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Arkadaşlar zamanın birinde dubai'ye giden bir tanıdık akşam geç saat eşiyle beraber sokakta bilmediği bir yerde gezerken bir polis görüp soruyor;

-Acaba buralarda bu saatlerde tehlikeli bir olay olma ihtimali nedir, eşimle gezmemde bir sakınca var mı ?
Polis cevap veriyo;

-Burası dubai, burada suç yok, suç işleyenin kolunu keseriz, güvenle gezebilirsiniz.

Dubai'nin kendisi büyük bir insanlık suçu zaten. Bir avuç zengin refah içinde yaşıyor, yine onlarla iş yapan bir avuç orta halli üzeri yabancı refah içinde yaşıyor ama büyük bir çoğunluk köle şartlarında çalışıyor, hiç bir insan hakkı iş güvenliği vb. de yok. O gökdelenlerin inşaatında km bilir ne kadar yabancı gariban işçi ölüyor.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
yahu yüzlerce binlerce kere anlattık ama anlaşılamadık. kol kesmekle hırsızlığı bitiremezsiniz. hırsızlığı bitirmek için sorunun kökenine inmeniz lazım dedik. gelir gider dengesi dedik, sosyal adalet dedik. dedik dedik ama algı duvarlarını aşamadık bir türlü.

maalesef ülkemde sorunun köküne inip sorunu ortadan kaldırmak yerine basit yöntemlerle sorun görmezden gelinmeye çalışılıyor.

bakın, hırsızlık objektif bir şekilde belirlenip kol kesilseydi, ülkede kolu kesilmedik insan kalmazdı. bugün motor çalan çocuğu çok basit bir şekilde yakalayıp kolunu kesebilirsiniz ama o çocuğun geleceğini ve imkanlarını çalan insanları, patronları, idarecileri, yöneticileri, zenginleri ne yapacaksınız? bir de bunu düşünün bakalım..

hırsızın kolunu kesmeyi düşüneceğinize, o çocuk neden hırsızlık yapıyor diye düşünseydiniz burnumuz bir nebze boktan kurtulma eğilimine girerdi.

ben hırsızı savunmuyorum. ben bir insan nasıl olur da hırsızlık yapmaya cesaret/cür'et eder, hangi koşullar bir insanı hırsızlığa sürükler; bunları açığa çıkaralım diye düşünüyorum.

saygılarımla..

not: daha geçen hafta bir markette sıra beklerken çingene bir babanın parası yetmediği için çocuğuna aldığı ürünleri kasada geri bıraktığını; hatta yumurta, peynir gibi bazı temel gıdaları bile kasada bıraktığını gördüm ve içim burkuldu. şimdi bu adam markette hırsızlık yapsa hemen gidip kolunu mu keseceğiz? temel gıdaları alamadı diyorum bak lütfen yanlış anlaşılmasın..
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
İnşallah yakalayayıp yüz estetiği yapmışlardır
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
yahu yüzlerce binlerce kere anlattık ama anlaşılamadık. kol kesmekle hırsızlığı bitiremezsiniz. hırsızlığı bitirmek için sorunun kökenine inmeniz lazım dedik. gelir gider dengesi dedik, sosyal adalet dedik. dedik dedik ama algı duvarlarını aşamadık bir türlü.

maalesef ülkemde sorunun köküne inip sorunu ortadan kaldırmak yerine basit yöntemlerle sorun görmezden gelinmeye çalışılıyor.

bakın, hırsızlık objektif bir şekilde belirlenip kol kesilseydi, ülkede kolu kesilmedik insan kalmazdı. bugün motor çalan çocuğu çok basit bir şekilde yakalayıp kolunu kesebilirsiniz ama o çocuğun geleceğini ve imkanlarını çalan insanları, patronları, idarecileri, yöneticileri, zenginleri ne yapacaksınız? bir de bunu düşünün bakalım..

hırsızın kolunu kesmeyi düşüneceğinize, o çocuk neden hırsızlık yapıyor diye düşünseydiniz burnumuz bir nebze boktan kurtulma eğilimine girerdi.

ben hırsızı savunmuyorum. ben bir insan nasıl olur da hırsızlık yapmaya cesaret/cür'et eder, hangi koşullar bir insanı hırsızlığa sürükler; bunları açığa çıkaralım diye düşünüyorum.

saygılarımla..


Dediğiniz meseleler de oldukça önemli ve gözardı edilemez.
 
Katılım
10 Ara 2005
Mesajlar
276
Klasik laftır ama söyleyecem Tek çare var ŞERİAT. Kes bakalım hırsızın bir elini bir daha yapabiliyorlarmı...
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Cezada caydırıcılık önemli. Maalesef eğitim ve benzeri meseleler herkese yaramıyor. Yada gerektiği verilemiyor.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
O kol kesmeler falan 1500 sene öncesinde kaldı. Artık geçerli ve adaletli değiller. O zaman insanlar bir somun ekmeği zor buluyorlarmış ve değerliymiş. Şimdi her gün binlerce ekmeği bayat diye çöpe atıyoruz. Kol kesme gibi vahşi uygulamalara karşı olmakla birlikte dayağı sonuna kadar destekliyorum. Büyükleri döveceksin, çocukları da uzun vadede eğiteceksin. Eğiteceksin ki bu şekilde büyümesinler ve dayağa da gerek kalmasın. Dayak gibi cezaları da (bakın hapis demiyorum) uygulamaya mecbursun yoksa mevcut suçların önüne geçemezsin. Bu adamları bu hırsızlık için hapse atıp çıkarsan tekrar yapacaktır çünkü adama hapis cezası koymuyor. Hapse girmek onu hayattaki hedeflerini engellemiyor çünkü hedefi ve amacı yok. Uzun vadede tek hedefi belki evlenip yuva kurmak olabilir. Başka hedefleri olsa zaten böyle suçlar işlemez, oturur çalışır.

Gelir dağılımının eşit olması falan da bu cahiller ülkesinde imkansız. Eşit olmamakla övünen, israfçı, maddiyatçı, kibirli insanlar tarafından yönetiliyoruz. Bu işi çözecek olan adalet sistemidir, o da bizde yok.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Gene gelmiş şeriatçılar, kafa kol kesiciler. Boşuna heveslenmeyin şeriat filan gelmez Türkiye'ye. Çünkü o kanunu getirme yetkisi olanların çoğu hırsız, ahlaksız. Adam hiç kendi elini, kafasını kestirir mi ? İdam neden gelmiyor sanıyorsunuz ? Devran döner de kendilerini daraağacına gönderirler diye.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Gene gelmiş şeriatçılar, kafa kol kesiciler. Boşuna heveslenmeyin şeriat filan gelmez Türkiye'ye. Çünkü o kanunu getirme yetkisi olanların çoğu hırsız, ahlaksız. Adam hiç kendi elini, kafasını kestirir mi ? İdam neden gelmiyor sanıyorsunuz ? Devran döner de kendilerini daraağacına gönderirler diye.

Bravo , konunun harika özeti budur.. Rüşvetin, yolsuzluğun bu kadar tavan yaptığı bir memlekette halen suça ceza verileceğini beklemek manasız olur.. Bu ülkenin 1940 lardan sonra insanların kodlarına hırsızlık, zübüklük, üçkağıtçılık kene gibi yapışmıştır..
 
Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
326
İnsanların karekterleride kendine münhasırdır. Kiminin mayası güzellikten kiminin ki şiddetten anlar. Herkese matematik öğretebiliyormusunuz ki çalmamayı görgüyü saygıyı öğretebileceksiniz. Başkasının motoru çalınınca sevgi kelebeği kendine dokunuca keselim edelim olmaz. Bahane sosyal adaletsizlik olursa herkes elde edemediği şey için suç işleme hakkına sahip olur. Hem öyle ağızdan çıktığı gibi kol kesilmez. Kol kesmek aslında suçlunun hak ettiği cezayı verelim ama caydırıcı olsun manasında kullanılır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst