Yurt dışından telefon getirme süresi 2 yıldan 3 yıla çıkarıldı

Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
yurtdisindan-telefon-getirme-suresi-2-yildan-3-yila-cikarildi-1557904315.jpg


Yurt dışından getirilen cep telefonlarının Türkiye'de kullanımına ilişkin düzenlemede değişikliğe gidildi. 2 yılda bir tane olan cep telefonu getirebilme imkanı, 3 yılda bir olarak değiştirildi.

Cumhurbaşkanlığı'nın '4458 Sayılı Gümrük Kanununun Bazı Maddelerinin Uygulanması Hakkında Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar'ı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Yurt dışından getirilen akıllı telefonlarının Türkiye'de kullanımına ilişkin düzenlemede değişikliğe gidildi. 2 yılda bir tane olan cep telefonu getirebilme imkanı, 3 yılda bir olarak değiştirildi.

Yurt dışından getirilen cep telefonlarının kayda girmesi için 2019 itibariyle 618.60 TL harç ücretinin yatırılması gerekiyor.

Aynı kanunda yapılan değişiklikle kıymetin 1500 euro'yu geçmemek şartıyla, posta ve hızlı kargo taşımacılığı ile gelen eşyanı için Avrupa Birliği ülkelerinden doğrudan gelmesi durumunda yüzde 18, diğer ülkelerden gelmesi durumunda yüzde 20 olacak vergi uygulanacak.

Kaynak: Doviz.com
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
kayıt ücretinin de 1000 tl olabileceğini dillendiriliyor.
tabanlarım ağrıyor.
 
Katılım
3 Eyl 2012
Mesajlar
35
ve ayrıca sadece getiren kişinin t.csine kayıtlı olan bir hatla kullanılabilecek.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
kayıt ücretinin de 1000 tl olabileceğini dillendiriliyor.
tabanlarım ağrıyor.

1000TL olsa bile yuksek fiyatli telefonlarda hala yurt disindan getirmek mantikli olabiliyor, dusuk fiyatlilarda mantiksiz elbette.

Huawei P30 Pro 256GB baktim internetten;
Turkiye fiyati:
P30 pro 256 7.399 TL https://www.hepsiburada.com/huawei-p30-pro-256-gb-huawei-turkiye-garantili-p-HBV00000IMW17

Kuveyt fiyati:
P30 pro 256 270KD https://www.xcite.com/huawei-p30-pro-256gb-phone-crystal.html

1KD = 19,5 TL civarinda. 1000TL harc koysan bile Turkiye fiyatindan 1400TL civarinda daha dusuk.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
1000TL olsa bile yuksek fiyatli telefonlarda hala yurt disindan getirmek mantikli olabiliyor, dusuk fiyatlilarda mantiksiz elbette.

Huawei P30 Pro 256GB baktim internetten;
Turkiye fiyati:
P30 pro 256 7.399 TL https://www.hepsiburada.com/huawei-p30-pro-256-gb-huawei-turkiye-garantili-p-HBV00000IMW17

Kuveyt fiyati:
P30 pro 256 270KD https://www.xcite.com/huawei-p30-pro-256gb-phone-crystal.html

1KD = 19,5 TL civarinda. 1000TL harc koysan bile Turkiye fiyatindan 1400TL civarinda daha dusuk.



Dolar 6 TL olmasına rağmen hala bazı ülkelerden satın almak mantıklı.. 2014 'de Amerika'ya gittiğimde iPhone almıştım, Dolar 2,10 - 2.40 arası bir şey idi.. 2015'de gittiğimde yine almıştım ve 3,20 - 3.30 gibi rakamlardaydı, tabi hafızam beni yanıltmıyor ise. O zaman bize göre korkunç derecede ucuza denk geliyordu, çünkü paramız değerli idi. Ülkenin vergi politikası bozuk olsa da, paramız kıymetli idi..

Geçen hafta, 3. Dünya ülkesi olan Belarus / Minsk'e gittim.. 2 milyonluk 3. dünya ülkesinin para birimi 2.80 idi.. Resmen gözlerim kanadı.. Tarihte hiç kimse bu ülkeyi bundan daha kötü bir hale getirmedi. İnsanları da anlamıyorum, 2001 'de dolar 1.20 oldu diye dönemin Başbakanına yazar kasa fırlatan insanlar, bu gün dolar 6 TL olmuş ve yaptığı yoruma gel ;

"O gün ben yazar kasa atmakta yüzde yüz haklıydım. Ama bugün yazar kasa atılacak bir durum yok. Bu ülkeye operasyon çekilmeye çalışılıyor. Böyle bir konuda hainlerin yanında mı duracaksın, devletin yanında mı duracaksın?" dedi.




Ne oluyor bize, nasıl kandırılıyoruz, nasıl nasıl nasıl diye diye kendimi yedim bitirdim çözüm bulamıyorum.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Türkiye'nin özeti:
İyi giden şeyler yönetim sayesinde.
Kötü giden şey varsa oyun çekiliyor.
İyi de, o yönetimin bir görevi de oyun çekenlerle mücadele etmek değil midir? Değilse ben de yönetirim ülkeyi. Yaparım bir şey. Güzelse güzel. ABD baskı kurar, pislik yaparsa "Ben bilmem, oyun çekiliyor". Yok, öyle. Ülkeyi yöneteceksen o oyun çekenleri de def edeceksin. Dünyada ABD'ye oyun çekmek isteyen bir sürü ülke var. Niye yapamıyorlar?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,450
Motosikleti
D400
ben olsam komple yasaklarım; ne o öyle ya ucuza alıosunuz az vergi veriosanız

cemaatlere para lazım dürzü !
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Hükümetin derdinin sadece vergi gelirini arttırmak veya döviz çıkışını engellemek olduğunu sanmıyorum. Bence sorun sosyal medyayı kontrol edememeleri. Tüm medyayı ele geçirdiler ama gençler TV izlemiyor, gazete okumuyor. Her birinin elinde bir akıllı telefon. Haberleri oradan okuyor ve cepten sosyalleşiyorlar. Bence bunların amacı gençlerin akıllı telefona erişimini zorlaştırmak.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Hükümetin derdinin sadece vergi gelirini arttırmak veya döviz çıkışını engellemek olduğunu sanmıyorum. Bence sorun sosyal medyayı kontrol edememeleri. Tüm medyayı ele geçirdiler ama gençler TV izlemiyor, gazete okumuyor. Her birinin elinde bir akıllı telefon. Haberleri oradan okuyor ve cepten sosyalleşiyorlar. Bence bunların amacı gençlerin akıllı telefona erişimini zorlaştırmak.

Her türlü sosyal medyaya ulaşacak, 1.000 TL tutara satılan cep telefonu mevcut, bence bir kez daha düşünün.


Şöyle bir karşılaştırma yaparsak daha net anlaşılır sanırım ;


Yurt dışından gelen bir iPhone XS MAX 256 GB telefon satış bedeli ;

K4aGrI.png



Aynı ürünü Türkiye'den satın aldığınızda ödeyeceğiniz tutar.

8oQvKM.png




Sizce devlet sosyal medyayı mı kontrol altına almak istiyor, yoksa senin aldığın cep telefonundan, telefonun bedeli kadar da vergi almayı mı hedefliyor?
 
Son düzenleme:
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Hükümetin derdinin sadece vergi gelirini arttırmak veya döviz çıkışını engellemek olduğunu sanmıyorum. Bence sorun sosyal medyayı kontrol edememeleri. Tüm medyayı ele geçirdiler ama gençler TV izlemiyor, gazete okumuyor. Her birinin elinde bir akıllı telefon. Haberleri oradan okuyor ve cepten sosyalleşiyorlar. Bence bunların amacı gençlerin akıllı telefona erişimini zorlaştırmak.

kardeşim, yazılarını zevkle takip ederdim ama burada fena halde zırvalamışsın. başına sıcak mı geçti, ne oldu?
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
iphone ürünlerini net olarak bilemiyorum,
android tabanlı olanlarda imei çok büyük bir sorun değil.

bu ve benzeri uygulamaların ülkenin mevcut döviz krizine ne kadar etkisi olduğunu düşünmek dahi abes geliyor.
yaptıkları sadece bir şeyler yapmış olmanın ötesinde değil,
bumbaba çıkıp "ayfon almayız samsung alırız" gibi bir laflar etmişti.

anladığım kadarı ile bizim montajcı telefon üreticisi(?) fırsatı ganimet bilip elinden geleni yapıyor.

Tundzhay,
bende 70 lira oldu, zira zırt benzine kuruş kuruş zam geliyor,
seçime kadar böyle,
seçimden sonra ise;
zamanında din kardeşlerimiz uygur türkleri diye zırlayıp şimdilerde "bu teröristlere karşı çinin yanındayız" diyenlerin ne yapacağını kestirmek pek zor değil.
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
283
ya cidden şu tc denilen organizasyon, insanlık tarihinin en rezil işlerinden biri.

karakter yok, haysiyet yok. tc organizmasının kendisi bizatihi hırsız.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dolar 6 TL olmasına rağmen hala bazı ülkelerden satın almak mantıklı.. 2014 'de Amerika'ya gittiğimde iPhone almıştım, Dolar 2,10 - 2.40 arası bir şey idi.. 2015'de gittiğimde yine almıştım ve 3,20 - 3.30 gibi rakamlardaydı, tabi hafızam beni yanıltmıyor ise. O zaman bize göre korkunç derecede ucuza denk geliyordu, çünkü paramız değerli idi. Ülkenin vergi politikası bozuk olsa da, paramız kıymetli idi..

Geçen hafta, 3. Dünya ülkesi olan Belarus / Minsk'e gittim.. 2 milyonluk 3. dünya ülkesinin para birimi 2.80 idi.. Resmen gözlerim kanadı.. Tarihte hiç kimse bu ülkeyi bundan daha kötü bir hale getirmedi. İnsanları da anlamıyorum, 2001 'de dolar 1.20 oldu diye dönemin Başbakanına yazar kasa fırlatan insanlar, bu gün dolar 6 TL olmuş ve yaptığı yoruma gel ;

"O gün ben yazar kasa atmakta yüzde yüz haklıydım. Ama bugün yazar kasa atılacak bir durum yok. Bu ülkeye operasyon çekilmeye çalışılıyor. Böyle bir konuda hainlerin yanında mı duracaksın, devletin yanında mı duracaksın?" dedi.




Ne oluyor bize, nasıl kandırılıyoruz, nasıl nasıl nasıl diye diye kendimi yedim bitirdim çözüm bulamıyorum.

amacınızı anlıyorum sizin amacınız telefonlar pahalı diyip iktidarı devirmeye çalışmak mübarek ramazan ayında ya hakkkk!!!

2023 bor süper güç türkiye s400 f35 :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

Hükümetin derdinin sadece vergi gelirini arttırmak veya döviz çıkışını engellemek olduğunu sanmıyorum. Bence sorun sosyal medyayı kontrol edememeleri. Tüm medyayı ele geçirdiler ama gençler TV izlemiyor, gazete okumuyor. Her birinin elinde bir akıllı telefon. Haberleri oradan okuyor ve cepten sosyalleşiyorlar. Bence bunların amacı gençlerin akıllı telefona erişimini zorlaştırmak.

sayın cibief 1000 abi şu yazıdan sonra mesajlarını ciddiye almayacağım malesef.... 2023 bor süper güç
 
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
146
Yurt dışından getirdiğiniz telefonu kim pasaport'u ile kayıt yaparsa kulladığı simkartta o kişinin olması gerekiyor.Ayrıca şirket hattı kullanıyorsun yurt dışından telefon getirdin şirket hattı senin üstüne olmadığı için kullanamıyorsun diye biliyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst