İlk çalıştırmada Vites 1'e alırken motorun ileriye atılması

Katılım
2 Mar 2019
Mesajlar
40
Sabah ilk çalıştırdığımda 1-1,5 dakika motoru ısıttıktan sonra debriyaja basıp vitesi 1'e attığımda dişlilerden TAK ! diye ses geliyor ve motor ileri atılıyor istop felanda etmiyor. Sanki viteste çalıştırmış gibi oluyor. Bu sorun bu ilk çalıştırmadan sonra ortadan kalkıyor ve o gün aynı sorunu yaşamıyorum. Dişli kırılacak gibi olduğu içinde gözardı edemiyorum. Motoru ikinci el aldım henüz 400 km yi yeni devirdim yağıda yeni. Ne gibi bir sorun olabilir acaba.
 
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
255
çinlilerde genetik sanırım. bende de aynı olay var. debriyajı sonradan kavrıyor.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
motor soğukken vitese takmadan önce debriyaj manetini 4-5 defa çek bırak çek o tak sesi çok daha az gelir , en sağlıklısı çalıştırmadan önce vitese takın maneti çekip çalıştırın ;)
 
Katılım
28 Kas 2017
Mesajlar
191
Benimkindede var o hatta o kadar yeteneklili ısındıkça debriyaj ayarı değişiyor
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Debraj tutamaği(maneti),gerginliği ne durumda,tutamakta 10-20 mm arasi boşluk olacah.

Veya,moturun sağ böğründeki levye boşluguna barmağinla bah,ileri geri rahat gayiyor mu?
 
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
1,152
İki tane MT 07 sürmüştüm. İkisinde de durum böyleydi. Sanki güç fazla geliyor da sal beni gideyim diyor gibi geliyordu motor :) İlk kez vitesi bire attığımda korkutmuştu beni.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
debriyaj telinin bitiminde bir yay vardır o deforme olmuş olabilir ,telide kontrol ettir..
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
"TAK diye ses gelmesi" mt07'de de var, nc750x'de de var, dominarda da var, diğer bir çok motorda bu durum böyle.
Kısacası normal.

Bunun yanında "motorun ileriye atılması"ndan kasıt çok hafif bir ileri sallanma ise o da normal, ama bahsettiğiniz gibi "motor vitesteyken çalıştırırcasına" ileri atılma varsa debriyaj tam ayırmıyor olabilir, kontrol edin.
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
Tatlı bi gaz vererek 1 e almayı denesene... Vites düşerkende öyle yapıyorum... ben pek çatır çutur ses almıyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"First gear klunk" diye gecer ecnebi sitelerinde. Ses, ufak bir sarsinti normaldir; ama belirli bir ileri hareket normal degildir. Sizin durum normal degil yani. Debriyaj ayarlanmali.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
"First gear klunk" diye gecer ecnebi sitelerinde. Ses, ufak bir sarsinti normaldir; ama belirli bir ileri hareket normal degildir. Sizin durum normal degil yani. Debriyaj ayarlanmali.

ecnebi klunk mı demiş , burda "tak" sesi deniyor ve daha güzel tarif ediyor sanki :) esasen bu sesin nedeni sıralı şanzımanların dişlilerinin düz kesim olmasıdır , ralli otomobillerinde de sıralı şanzıman kullanılır aynı ses onlarda da gelir , lakin ses ile beraber aşırı derecede ileri atlama yapıyorsa yazdığınız gibi debriyaj ayarına göz atmak gerekiyor..
 
Katılım
2 Mar 2019
Mesajlar
40
"TAK diye ses gelmesi" mt07'de de var, nc750x'de de var, dominarda da var, diğer bir çok motorda bu durum böyle.
Kısacası normal.

Bunun yanında "motorun ileriye atılması"ndan kasıt çok hafif bir ileri sallanma ise o da normal, ama bahsettiğiniz gibi "motor vitesteyken çalıştırırcasına" ileri atılma varsa debriyaj tam ayırmıyor olabilir, kontrol edin.
İleriye hafif salınma ya örnek olarak biraz fazla gelebilir vites , sanki arkadan birisi hafif itmiş gibi. Genel bir durumsa o kadarda korkulacak bir şey yok demek ki. Çok ciddiye almıştım ben bu durumu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

çinlilerde genetik sanırım. bende de aynı olay var. debriyajı sonradan kavrıyor.

motor soğukken vitese takmadan önce debriyaj manetini 4-5 defa çek bırak çek o tak sesi çok daha az gelir , en sağlıklısı çalıştırmadan önce vitese takın maneti çekip çalıştırın ;)

Benimkindede var o hatta o kadar yeteneklili ısındıkça debriyaj ayarı değişiyor

Debreyaj ayirmiyor olabilir

vitese takmadan önce debriyajı 5-6 defa bas sal ve biraz daha ısıt motoru.

İki tane MT 07 sürmüştüm. İkisinde de durum böyleydi. Sanki güç fazla geliyor da sal beni gideyim diyor gibi geliyordu motor :) İlk kez vitesi bire attığımda korkutmuştu beni.

debriyaj telinin bitiminde bir yay vardır o deforme olmuş olabilir ,telide kontrol ettir..

"TAK diye ses gelmesi" mt07'de de var, nc750x'de de var, dominarda da var, diğer bir çok motorda bu durum böyle.
Kısacası normal.

Bunun yanında "motorun ileriye atılması"ndan kasıt çok hafif bir ileri sallanma ise o da normal, ama bahsettiğiniz gibi "motor vitesteyken çalıştırırcasına" ileri atılma varsa debriyaj tam ayırmıyor olabilir, kontrol edin.

ecnebi klunk mı demiş , burda "tak" sesi deniyor ve daha güzel tarif ediyor sanki :) esasen bu sesin nedeni sıralı şanzımanların dişlilerinin düz kesim olmasıdır , ralli otomobillerinde de sıralı şanzıman kullanılır aynı ses onlarda da gelir , lakin ses ile beraber aşırı derecede ileri atlama yapıyorsa yazdığınız gibi debriyaj ayarına göz atmak gerekiyor..

"First gear klunk" diye gecer ecnebi sitelerinde. Ses, ufak bir sarsinti normaldir; ama belirli bir ileri hareket normal degildir. Sizin durum normal degil yani. Debriyaj ayarlanmali.

Tatlı bi gaz vererek 1 e almayı denesene... Vites düşerkende öyle yapıyorum... ben pek çatır çutur ses almıyorum

Debraj tutamaği(maneti),gerginliği ne durumda,tutamakta 10-20 mm arasi boşluk olacah.

Veya,moturun sağ böğründeki levye boşluguna barmağinla bah,ileri geri rahat gayiyor mu?

Bu gün hepsini tek tek deneyeceğim mutlaka birisi çare olmalı dişliyi kıracağım yoksa :) Çok teşekkürler tavsiyeleriniz için
 
Katılım
3 Eyl 2012
Mesajlar
35
problemin tamamen debriyajın gerginliğiyle alakalı kardeşim manetin olduğu yerden veya sağ ayağının orda ki vidalardan ayarlayabilirsin. aynı problem bende de vardı hatta benimki öne doğru atılıp stop ediyordu. o şekilde tamirci ayarladı ve düzeldi.
 
Katılım
31 Tem 2018
Mesajlar
121
Sabahları ilk çalıştırmada normal, ben debriyajı önce alıştırıp sonra vitesi 1e atıyorum o ses neredeyse gidiyor hafiften sarsıntı yapıyor.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
O kadar motora bindim, tak yapmayanına hafifçe ileri gitmek istemeyenini görmedim. Belki henüz kullanmadığım bazı markalar yapmıyordur.

Yani motor başını alıp gitmiyorsa sıkma canını
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ecnebi klunk mı demiş , burda "tak" sesi deniyor ve daha güzel tarif ediyor sanki :) esasen bu sesin nedeni sıralı şanzımanların dişlilerinin düz kesim olmasıdır , ralli otomobillerinde de sıralı şanzıman kullanılır aynı ses onlarda da gelir , lakin ses ile beraber aşırı derecede ileri atlama yapıyorsa yazdığınız gibi debriyaj ayarına göz atmak gerekiyor..

Vites gecerkenki sesin sebebi dislilerin duz veya helical kesim olmasi degil ama degil mi? Cunku o disliler her zaman birbirleriyle temas halinde zaten. Gecen "dog" dislileri.

Duz disli sesi daha cok seyehat halinde geliyor... de duyamiyoruz motorun diger seslerinden. Ancak genelde arabalarin geri vitesleri duz kesim oluyor. Geri giderken duyulan o farkli "vinnn" ses duz kesim disli sesi olmasi lazim.
 
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
578
Dur bi dur hele, ayar filan değiştirme.
Motoru boşda ilk çalıştırıp, sonra debriyajda ilk vites değişiminde etme ve ses geriyor, demişin. Sonradanda sorun yok diyorsun.
Siz ikinci el ve yağı yeni dediniz. Km kaç yazmamışınız. Sizden önceki kullanıcı yağı geç değiştirdiyse veya yanlış yağ kullandıysa, motor bir süre durup yağ soğudumu, balata ve plaka aralarïnda tortu veya ziflenmeden yapışıyor olabilir.
Boşda veya debriyajda ilk çalıştırmada, debriyaj ayırıyordur, ama balata ve plaka aradaki katmandan dolayı basınç olmadanda beraber dönüyordur, buda şanzıman milini birnevi döndürdüğünden, ilk vites girişinde, debriyazsız vites değiştirmiş gibi ileri atılıp ses çıkarabilir.Sonrada o yapışma sürtünmeden koptumu, çalışırken birdaha yapışmıyordur. Taki, motor birsüre durup balata plaka arasındaki yağ soğuyup yine yapışmaya başlayana kadar.
Tavsiyem, yağı boşalttır, şanzımanı debriyajı ve dışlileri kerozinle yıkat. Sıfır gibi olur. Sonra temiz bir yağ koydur. ;) Kolay gelsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst