ehliyetsiz ve kaza sonrası kaçan sürücü

Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
5
Arkadaşlar selamlar
Olay 06.01.2019 akşamı bir yakınımın başına geldi. Motosikletiyle yavaş hızda seyrederken bir araç çarpıp kaçıyor. Yakınım ambulans ile hastaneye kaldırılıyor, ufak sıyrıklar haricinde bir şeyi yok. Çarpan sürücünün ehliyetsiz olduğunu öğrendik. Kaza yapan yakınıma kan testi yapıldığında kanında 0,39 promil alkol çıkmış, bu alkol seviyesi cezaya tabi midir? Ayrıca yakınımın da ehliyeti yok ve ehliyetsizlikten dolayı 2018 TL ceza kesildi. Ancak bir haftadır karakoldan vb. hiçbir yerden haber veren olmadı. Bundan sonraki süreç nasıl işleyecek bilgisi olan veya yardımcı olabilecek arkadaşların yardımlarını rica edrim. Tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
7 Ara 2018
Mesajlar
184
Herhangi bir işlem yapabilmen için polis tutanağında suçlu kısım belirtilmeli, sizde iki tarafın da ehliyeti yok. Mahkemeye versen uğraşırsın o da ne fayda eder bilemem, ağır yaralanma yok ise kendine ders çıkarması fazlasıyla kafi.. Aynı durum aynı tarihte benim kardeşimin başına geldi dava açtım ama bende durum şu kemik kırığı var ve karşı taraf 173 promil alkollü bu taksirle adam yaralamaya girer ve suçtur. Kaza tutanağı ve olay yeri kamera görüntülerinde de adam suçlu bulundu. Sizin olayda kim suçlu ? Ha bir de bildiğim kadarı ile 0,50 üzeri suçlu oluyor.
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
904
Geçmiş olsun.
Motosiklet 'te alkol sınırı 20 promil diye biliyorum.
Kamera kayıtları bulunursa suçlu çıkar ortaya, umarım fazla başınız ağrımaz.

Yakınıza da söyleyin alkollü binmesin şu motosiklet' e. Daha kötüsüde olabilirmiş.
 
Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
5
olay yerine ait kamera kaydı vb yok ara sokakta olduğu için. Kaza tutanağı tutuldu ve yakınımın ifadesi alındı ancak karşı tarafa ulaşıldı mı bilgimiz olmadığı için bir şey papamıyoruz. Her iki taraf da suçlu olduğu için bizim de kafamız karışmış durumda. Yardımınız için teşekkürler.
 
Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
1,381
alkol promil sınırı kaza yaptığınızda 0,50, kaza yapmadığınızda ise 1,00'dır.

ayrıca kazada kim haklı kim haksıza bakılırken alkol dikkate alınmaz. kazanın oluş şekli dikkate alınır.

arkadaşınızın alkol oranı 0,50'nin üzerinde çıksa idi TCK 179/3'den dava açılacaktı.

zaten bu oran çıksaydı ehliyeti olsa dahi ehliyetine de el konulurdu. bu yüzden adli açıdan kaygılanmanıza gerek yok.

geçmiş olsun.
 
Katılım
5 Eyl 2009
Mesajlar
546
alkol promil sınırı kaza yaptığınızda 0,50, kaza yapmadığınızda ise 1,00'dır.

ayrıca kazada kim haklı kim haksıza bakılırken alkol dikkate alınmaz. kazanın oluş şekli dikkate alınır.

arkadaşınızın alkol oranı 0,50'nin üzerinde çıksa idi TCK 179/3'den dava açılacaktı.

zaten bu oran çıksaydı ehliyeti olsa dahi ehliyetine de el konulurdu. bu yüzden adli açıdan kaygılanmanıza gerek yok.

geçmiş olsun.

Alkol promil sınırı hususi araçlarda 0.50 dir. Bunun kaza ile alakası yok 0.51 olduğu zaman her koşulda ceza yersiniz ve ehliyetinize el konur. Kaza olmadığında 1.00 promil gibi bir durum söz konusu değil.
 
Katılım
7 Ara 2018
Mesajlar
184
alkol promil sınırı kaza yaptığınızda 0,50, kaza yapmadığınızda ise 1,00'dır.

ayrıca kazada kim haklı kim haksıza bakılırken alkol dikkate alınmaz. kazanın oluş şekli dikkate alınır.

arkadaşınızın alkol oranı 0,50'nin üzerinde çıksa idi TCK 179/3'den dava açılacaktı.

zaten bu oran çıksaydı ehliyeti olsa dahi ehliyetine de el konulurdu. bu yüzden adli açıdan kaygılanmanıza gerek yok.

geçmiş olsun.

2 tarafın da ehliyeti yok arkadaşım yani temelde adamların trafiğe çıkması suç burda kim suçlu ? Ayrıca dava açsa alabileceği tazminat nedir , ağır yaralanma yok kalıcı hasar yok karşı tarafın sigortasına dosya açsa ehliyeti yok hani iki ucu 3 oklu değnek.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Ciddi yaralanma veya maddi hasar olmadığı için bu olay böylece kapanır gider yapacak bir şey yok ders almaktan başka.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Hem alkollü hem ehliyetsiz bir sürücüye başka bir ehliyetsiz sürücü çarpıp kaçıyor? Olayı doğru anladım sanırım.

Allah iki tarafı da ıslah etsin, ne diyeyim...
 
Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
5
2 tarafın da ehliyeti yok arkadaşım yani temelde adamların trafiğe çıkması suç burda kim suçlu ? Ayrıca dava açsa alabileceği tazminat nedir , ağır yaralanma yok kalıcı hasar yok karşı tarafın sigortasına dosya açsa ehliyeti yok hani iki ucu 3 oklu değnek.

söylemeyi unutmuşum bir de karşı tarafın sigortası da yok
 
Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
1,381
Alkol promil sınırı hususi araçlarda 0.50 dir. Bunun kaza ile alakası yok 0.51 olduğu zaman her koşulda ceza yersiniz ve ehliyetinize el konur. Kaza olmadığında 1.00 promil gibi bir durum söz konusu değil.

Demek istediğim hakkında 179/3 den dava açılması için gereken sınır arkadaşım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst