Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Valla anlamadım abicim, Map sensörü hareketli bir parça değil ki söküp takmak nasıl bir sorun olabilir. Biraz daha açıklarsan gerçekten bilmiyorum sebebini.
Map sensörü şu değil mi?

[url]https://i.hizliresim.com/alEvad.jpg[/url]

hatta motordaki yeri de şurası

[url]https://i.hizliresim.com/NnEXdk.jpg[/url]

teknik olarak hala öğrenme dönemindeyim bu konularda. Açıklayabilirsen sevinirim.

bu rolanti sensörü söküp temizleyebilirsiniz.
EN17.03X08.D10-736x414.jpg


ve sizin map sensör o şekil ise onu da temizleyebilirsiniz, benim aklım tps sensörüne gitti sanırsam ve onun bu şekil olanları var ve biraz ince iş isteyen bir durumdur.
bu tps sensörünün bir çok modeli var o yüzden kullanmış veya bilgi sahibi olan arkadaşlar daha fazla bilgi verecektir.
indir303767b221862ae0.jpg
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
bu rolanti sensörü söküp temizleyebilirsiniz.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2019/01/08/EN17.03X08.D10-736x414.jpg

ve sizin map sensör o şekil ise onu da temizleyebilirsiniz, benim aklım tps sensörüne gitti sanırsam ve onun bu şekil olanları var ve biraz ince iş isteyen bir durumdur.
bu tps sensörünün bir çok modeli var o yüzden kullanmış veya bilgi sahibi olan arkadaşlar daha fazla bilgi verecektir.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2019/01/08/indir303767b221862ae0.jpg

heee tamam şimdi, Senin dediğin bambaşka bişey TPS (Gaz kelebeği konum sensörü) Ona dokunanı Allah çarpar :) Çıkardığımda kelebek ne pozisyondaydı, taktığımda ne pozisyonda olacak, ecuya tanımlama girmek gerek vs vs. O benim yiyeceğim halt zaten değil. :) eyvallah abim
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
...

...Ama benim anahtar takımından daha çok motoru parçalayabileceğim soğuk olmayan ve ışığı yeterli kapalı bir ortama ihtiyacım var. Malum motoru bir gün içinde toplayamazsam grenajlar ve depo ortada kalacak. Ve bizim kapalı otoparkın ne ışığı ne de kapalılığı yeterli değil o yüzden biraz sorun yaşıyorum. Ne zaman yardıma ihtiyaç duyarsam mutlaka çekinmeden ulaşırım.
...
Kapalı garajı olan müstakil bir ev, işlerini kendisi yapmayı seven her motorcunun hayalidir sanırım ama maddiyat ona el vermiyor ne yazık ki. Ben de sitede oturuyorum ve kapalı bir alanı yok çalışmak için. Önceden ivedik organizede arkadaşların işyeri vardı, orada her türlü alet edevat vardı kapalı alanda, şimdi taşındılar. Ben de alet edevat topladım kendim yapıyorum apartmanın önünde ama işte aydınlık, içi sıcak olan rahatça kullanabileceğim kapalı bir alan yok yakınımda şu anda.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Kazım bey, bence, naçizane tavsiyem, gereksiz yere kurcalamayın ve masraf etmeyin. Sizin motosikletin tek problemi, yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, yanlış yapılmış veya tam yapılmamış sübap ayarı. Tekrar söylüyorum: emme sübapları 0.06mm ve egzoz sübapları ise 0.09 mm olacak. Bu ayarları yapıp krangı en az 5-6 defa tam tur çevirip sübap ayarlarını kontrol edin. Tam sıktıktan sonra tekrar çevirin krangı ve bir daha kontrol edin sübapları. Eğer sorun yoksa motoru toplayın ve daha önce anlattığım şekilde resetleme yapın. İnşallah sönme sorununuz kalmayacak. Motoru söküp takma ve kendi işini kendin yapma güzel şeydir ama bence gereksiz masraf ediyorsunuz. Bence ne oksijen sensörü değişimine ihtiyaç var ne de o bahsettiğiniz sensörlerin temizliğine.. Karar sizin. Selamlar.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Kapalı garajı olan müstakil bir ev, işlerini kendisi yapmayı seven her motorcunun hayalidir sanırım ama maddiyat ona el vermiyor ne yazık ki. Ben de sitede oturuyorum ve kapalı bir alanı yok çalışmak için. Önceden ivedik organizede arkadaşların işyeri vardı, orada her türlü alet edevat vardı kapalı alanda, şimdi taşındılar. Ben de alet edevat topladım kendim yapıyorum apartmanın önünde ama işte aydınlık, içi sıcak olan rahatça kullanabileceğim kapalı bir alan yok yakınımda şu anda.

Can sağlığı olsun abim düşünmen yeter. Allah razı olsun

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------

Kazım bey, bence, naçizane tavsiyem, gereksiz yere kurcalamayın ve masraf etmeyin. Sizin motosikletin tek problemi, yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, yanlış yapılmış veya tam yapılmamış sübap ayarı. Tekrar söylüyorum: emme sübapları 0.06mm ve egzoz sübapları ise 0.09 mm olacak. Bu ayarları yapıp krangı en az 5-6 defa tam tur çevirip sübap ayarlarını kontrol edin. Tam sıktıktan sonra tekrar çevirin krangı ve bir daha kontrol edin sübapları. Eğer sorun yoksa motoru toplayın ve daha önce anlattığım şekilde resetleme yapın. İnşallah sönme sorununuz kalmayacak. Motoru söküp takma ve kendi işini kendin yapma güzel şeydir ama bence gereksiz masraf ediyorsunuz. Bence ne oksijen sensörü değişimine ihtiyaç var ne de o bahsettiğiniz sensörlerin temizliğine.. Karar sizin. Selamlar.

Sağolasın Naci abim,

Motoru henüz deneyemedim ama denediğimde yine sönme sorunu olursa zaten subap ayarı kaçınılmaz. Şu saatten sonra Ankarada bir usta ben subap ayarının kralıyım hatta kendi subaplarımı kendim kalıba döküp yapıyorum fabrikam var bile dese güvenip de vermem. Yani iş bana kaldı kısaca. Uğur abinin dediği gibi mecburiyetten motor ustası oluyoruz yani :)) Subapları ayarlarken de zaten o kadar motoru sökmüşken, Hava sensörünüde söküp bi balata spreyi tutup geri takacam abi. Zaten söket gibi bişey hava sensörü bi tane vida tutuyor hareketli bi parçası da yok.Öyle ahım şahım bi numarası yok parçanın.

Ondan sonrada yine sönerse gözü aküye diktim abi. Önce bi oto elektrikçide ölçtürüp ona göre kolları aküye sıvayacam. Ama inşallah iş o raddeye gelmez. İşin kötü kısmı bunlara bütçe ayırmaktan lastik gibi şeylere bütçe ayıramaz oldum.

Cümleten çok çok çok teşekkür ederim. Demir atlı iyi yürekli insanlar.

Tekerinize taş değmesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------

RX3 ün Service Manuel kitabı Mondialdeki çok işe yarar gelmedi bana. Çok üstün körü anlatmış. Şöyle olursa serevise gidin böyle olursa servise gidin gibi. Onun için Zongshen in orjinal RX3 Service Manuel kitabını buldum. Tabii ki ingizilce. Türkçeye çevirebilmek için 12 parçaya bölmem gerekti. İngilizcesi iyi olanlar için ingilizcesini, Olmayıpda programların çat pat türkçeye çevirdiği, türkçeye çevrilmiş halini, hepsini yandex diske yükledim.
Buyrun linki.
Rüzgar hep arkanızda olsun.

https://yadi.sk/d/RyQAK2LTgP0Udw
 
Katılım
9 Kas 2018
Mesajlar
279
Motosikleti
Yamaha x-max 250 ABS (2025)
bu motosikletin konusu abartısız hergün forumda canlı maşallah.
benim motorun başlığını uplayıp soru soruyorum tenezzül edip okuyan bile yok.
tekerinize taş değmesin.
 
Katılım
29 Nis 2005
Mesajlar
123
Her zamankı gıbı sabah işe gitmek için evo mu çalıştırdım.Dışarısı 2 derece..Motoruma bindim ve ilerlerken birden bire ışıklar sonup yandı ve motor stop ettı.Bır kaç kez marşa bastım ama çalışmadı.Sonra motoru orada bırakarak işe gittim.Öğle arası motorun yanına geldiğimde tek marşta motor çalıştı.Sizce buradakı sorun neydi?>Video birazdan...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------

 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Hocam hayırlı akşamlar. Yaşadığınız sıkıntı benim çözümlerime göre şudur: kontakta ben dahil bir çok evo kullanıcısının yaşadığı anlık temassızlık probleminiz vardı. Orada da aniden bu durum cereyan edip ateşleme kesilince siz farkına varamayıp gazla devam etmeye çalıştınız. Bu da enjektörün attığı yakıtın yanmamasına neden oldu ve bujiniz ıslandı. Bu durumda motoru boşa alıp(bunu kesinlikle yapmanız lazım çünkü debriyajınız aynı bende de olduğu gibi sonuna kadar bassanız da soğukken iyi ayırmıyor ve motor marş yaparken kerkiniyor. Bu kesinlikle marş kavraması dediğimiz parçayı yıpratır ve Rx3i de bu parça sol tarafta volant tarafında değil de sağ tarafta debriyaj tarafındadır. Bu yüzden de değişimi oldukça masraflı olur.) marş yaparken hafifçe gaz vermekti. Ancak zaten akünüzde de biraz zayıflık hissettim motor istenen randumanda marş yapmıyor.

Çözümünüze de gelince öğleden sonra gelip tek marşta motoru çalıştırabilmeniz de bujinin kuruması dolayısıyla ateşleme engelinin kalkmasındandır. Yani soğukla alakalı motorun stop edip yolda kalması(aşırı soğuk değilse tabii) mantıksızdır.
 
Katılım
29 Nis 2005
Mesajlar
123
Hocam hayırlı akşamlar. Yaşadığınız sıkıntı benim çözümlerime göre şudur: kontakta ben dahil bir çok evo kullanıcısının yaşadığı anlık temassızlık probleminiz vardı. Orada da aniden bu durum cereyan edip ateşleme kesilince siz farkına varamayıp gazla devam etmeye çalıştınız. Bu da enjektörün attığı yakıtın yanmamasına neden oldu ve bujiniz ıslandı. Bu durumda motoru boşa alıp(bunu kesinlikle yapmanız lazım çünkü debriyajınız aynı bende de olduğu gibi sonuna kadar bassanız da soğukken iyi ayırmıyor ve motor marş yaparken kerkiniyor. Bu kesinlikle marş kavraması dediğimiz parçayı yıpratır ve Rx3i de bu parça sol tarafta volant tarafında değil de sağ tarafta debriyaj tarafındadır. Bu yüzden de değişimi oldukça masraflı olur.) marş yaparken hafifçe gaz vermekti. Ancak zaten akünüzde de biraz zayıflık hissettim motor istenen randumanda marş yapmıyor.

Çözümünüze de gelince öğleden sonra gelip tek marşta motoru çalıştırabilmeniz de bujinin kuruması dolayısıyla ateşleme engelinin kalkmasındandır. Yani soğukla alakalı motorun stop edip yolda kalması(aşırı soğuk değilse tabii) mantıksızdır.

Gayet güzel açıklamışsınız, elinize sağlık..
Bi daha bu durumla karşılaşmamak için ne yapabilirim peki?
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Öncelikle akünüzün şarjını ölçtürün, gerekirse tam şarj ettirin. Marş çevirmesi biraz zayıf. ikinci olarak kontağı açıp motor boştayken çalıştırın. Anahtarı elinizle hafif hafif sağa sola yukarı aşağı oynatın. Eğer elektrik kesmesi yapıyorsa kontağı söküp onarım yapılması gerekli. Son olarak da buji. Ateşleme gücünü yitirmiş olabilir. Sökmesi zor olsa da kontrol etmekte, gerekirse değişmekte kesinlikle fayda var.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Cümleten günaydın abilerim,

Ali çimen abimin dediği gibi motor elektrik kesmiş buji ıslanmış, Aslında bujinin ıslanması çok fazla bişey değil çünkü ıslandığı şey de zaten benzin, Ama olay şu motor ateşlemeyi kestiğinde enjektör hala benzin püskürttüğü için hepimizin bildiği bir terim, ''motor boğulmuş'' 30 saniye daha bekleyip, motoru da boşa alıp çalıştırsaydınız mutlaka çalışacaktı. Çünkü 2:46 da ben çalışıyorum ama dönmeme bişey engel oluyor diye sinyal veriyor zaten motor. Bırakın beni çalışacam diyor. Ama siz motoru boşa almadığınızdan debriyaj balatası motoru bırakmıyor. Abilerimin dedikleri gibi kontağı motor çalışırken sallayarak temassızlık varmı diye kontrol edebilirsiniz. Ayrıca sağ taraftaki açma kapama düğmesini de motor çalışırken sağa sola sarsarak kontrol edebilirsiniz. Ayrıca koltuğunuzun altındaki soketleri de kontrol edip gerekiyorsa içini temizleyip plastik kelepçelerle sabitleyebilirsiniz.

Sağlıcakla kalın.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
antifiriz suyunuzuda kaliteli bir şeyle değiştirin soğuk havalarda ciddi etki eder..

totalden kendim aldım mavi antifriz 29 tl vermiştim ne sövdüm ya

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

Ankara zaten kışın hep eksilerde. Motor sıcaklığı 1 dişe çıkana kadar bekliyorum. O da 1 sigara içimine denk geliyor yani yaklaşık olarak 8 dakika falan.

2. dişe yolda çıkması baya uzun sürüyor
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
totalden kendim aldım mavi antifriz 29 tl vermiştim ne sövdüm ya

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------



2. dişe yolda çıkması baya uzun sürüyor

Benim subap ayarları zaten sıkıntılı olduğu için ilk 2 3 kilometrede ikinci dişe çıkıyor hemen. 3. dişi pek görmüyorum ama. Yazın da 3 den aşağı inmiyor.
 
Katılım
12 Ara 2018
Mesajlar
9
Öncelikle merhaba yeni 16 model rx3 aldım Antalya'da yaşıyorum arka çantayı büyütmek istiyorum 18 modellerde olan çanta veya benzeri uygun fiyatlı topcase nerden bulurum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst