Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Motor 0. Daha önce seleye bile oturmadım. 15 yıldır araba kullanırım. Çocukken bisiklet kullandım uzun denebilecek yollar da yaptım. O kadar.

Motordan anlamadığım için 2.ele bulaşmak istemiyorum. Kazıklanırım, hevesim kaçar diye korkuyorum. 0 almak ve uzun süre binmek istiyorum. Aslında bütçem var ama dominar resimlerden hoşuma gidiyor ve 20000 liraya Antalya'da satıyor bayisi. Samsun'da 25 lira. Otobüsle gönderirmiş. Otobüsle sağlam bi şekilde gelir mi acaba

Motor tecrübeniz yok, yeni başlayacak olduğunuz için düşe kalka öğreneceksiniz ama bu düşme kalkmada sıfır motor olacağına 2.el uyguna alsanız o kadar içiniz cız etmez, düzgün yerleştirme yapıldıktan sonra sıkıntı olmaz rahat bir şekilde teslim olunur. Kullananlar otobüsle bir ilden başka bir ile götürenler vardı. Hayırlısı olsun güle güle kullanın.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Herkese selamlar.
Hayatında bisiklet dışında iki teker kullanmamış ben, son 1 aydır motosiklete çok heves etmiş durumdayım. Ne yazık ki şu an yurtdışında olduğumdan gidip bi tane alıp sürmeye başlayamadım.
1 aydır motosiklet bakıyorum. Buradan, videolardan, internetten araştırıyorum. Döndüğümde Samsun'da oturacağım ve farkettim ki Ankara'nın doğusunda motosiklet yaygın bişe değil. O yüzden servis, yedek parça avantajından dolayı ve tasarımını çok sevdiğimden Honda Cb 250r yi alırım diyordum. Duyduk ki zincir sesi diye bi bela varmış. Mt 25 gözüme çok şık geldi. Çok beğenmeme rağmen fiyatı, kötü lastiği, çok yakabilme ihtimali derken kendimi Dominar'ı araştırırken buldum.
Sizden okuduklarım, videolardan dinlediklerimle birlikte ve yine tasarımını sevdiğimden bu motor alınabilir duygusu oluştu. Şu an internette Dominar'ı çok uygun satan Antalya'da bi ilan var ve ben bunu alayım istiyorum. Ancak dediğim gibi yurtdışındayım ve heralde 2 ay en az dönme gibi bi durum yok. Bu işler nasıl yapılır yardım eden, yol gösteren olursa ben de bu sevdaya bulaşacağım belli ki.
Herkese sevgiler, saygılar.

Sizin yerinizde olsam ilk motor olarak hem de sıfır Dominar 400 almazdım. Bence 150 - 250 cc arası bir şey daha uygundur. Hatta 2.eli daha da iyi olur, ki düşme kalkmada daha az üzülürsünüz. Ama sıfır bile olsa daha küçük cc ile en az 1 belki 2 yıl deneyim kazansanız bence çok daha rahat edersiniz. İlle de düşülecek diye bir şey yok, ben ilk motorumla hiç düşmemiştim, hatta şimdiye kadar o da yıllar önce sadece 1 kez düştüm çok şükür. Dikkatli, eğitimli ve limitlerinde kullanan biri hiç düşmeyedebilir ama Dominar için değil kastım. Dominarla sıfır tecrübe ile durduğunuz yerde bile ağırlıktan düşülebilir. Benim tavsiyem 150 - 250 arası(150 tercihimdir) bir cc ile en az 1 yıl ya da 10.000 km tecrübe edinin derim. İlle de alacam diyorsanız da ne yapıp edip eğitim almaya bakın, full korumasız da sakın binmeyin. Bana göre ilk motor olarak doğru tercih değildir. Tecrübesizken küçük cc ve daha hafif bir motor her zaman daha kolay kullanılır, zaten öğrenirken 150cc bile insana büyük gibi geliyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
71
Herkese selamlar.
Hayatında bisiklet dışında iki teker kullanmamış ben, son 1 aydır motosiklete çok heves etmiş durumdayım. Ne yazık ki şu an yurtdışında olduğumdan gidip bi tane alıp sürmeye başlayamadım.
1 aydır motosiklet bakıyorum. Buradan, videolardan, internetten araştırıyorum. Döndüğümde Samsun'da oturacağım ve farkettim ki Ankara'nın doğusunda motosiklet yaygın bişe değil. O yüzden servis, yedek parça avantajından dolayı ve tasarımını çok sevdiğimden Honda Cb 250r yi alırım diyordum. Duyduk ki zincir sesi diye bi bela varmış. Mt 25 gözüme çok şık geldi. Çok beğenmeme rağmen fiyatı, kötü lastiği, çok yakabilme ihtimali derken kendimi Dominar'ı araştırırken buldum.
Sizden okuduklarım, videolardan dinlediklerimle birlikte ve yine tasarımını sevdiğimden bu motor alınabilir duygusu oluştu. Şu an internette Dominar'ı çok uygun satan Antalya'da bi ilan var ve ben bunu alayım istiyorum. Ancak dediğim gibi yurtdışındayım ve heralde 2 ay en az dönme gibi bi durum yok. Bu işler nasıl yapılır yardım eden, yol gösteren olursa ben de bu sevdaya bulaşacağım belli ki.
Herkese sevgiler, saygılar.

Selamlar,

öncelikle aramıza hoşgeldin,motosiklet tutkusu gerçekten bambaşka bir sey ve sürdüğün zaman daha da katlanacaktır. :) İlk motosiklet konusuna gelirsek bence ilk motor olarak dominar400 alma. Motoru kesinlikle kullanabilirsin ama ne kadar güvenli kullanırsın tartışılır. Başlangıç için ağır bir motosiklet,ağır derken durduğun yerde tutmaktan veya manevralardan bahsetmiyorum. Motosiklet sürdüğün zaman sende fark edeceksinki bazı eğimli yollarda motosiklet üzerinde durmak zor(yeni başlayan biri için), böyle bir yerde yanlış ayağını yere basarsan motosikleti dengede tutman çok zor olur ve allah korusun bacağını bile kırabilirsin.Motosiklet ani gaz açışında yanlayacak güce sahip bir motosiklet ıslak vb zeminde böyle bir şey yaparsan kontrol edemeyebilir ve yine düşebilirsin. Yokuş aşağı inerken veya çıkarken aniden durduğunda ağırlık bir tarafa binerse düşebilirsin,gibi gibi.. Emin ol burda herkes birbirine karşılıksız tecrübelerini ve önerilerini sunar. Benimde tavsiyem daha düşük cc de daha hafif 2. el bir motor olman yönünde olur. Hem daha rahat kontrol edersin hem de ufak tefek düşürmelerde maddi manevi canın yanmaz. Şunu da söylemekte yarar var kademe kademe cc yükselttiğin zaman her cc nin farkını anlar ve keyfini çok daha güzel alırsın. En doğru seçimi yapman dileğiyle. :king:
 
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
16
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Fiyatlar arttıkça daha ayağımı yorganına göre uzatmak istedim o yüzden motor değişmekten kaçınayım dedim. Tavsiyelerinizi dinleyeceğim. Cb 125r ve ya paraya kıyıp mt 25 alacağım sanırım. Cb 125r'de zincir sesi yok galiba.

Samsun'da motosiklet çok yaygın değil sanırım bilindik markalardan şaşmayayım. 2.el kesinlikle mantıklı olurdu ama ya hatalı bişe alırsam korkusu bende baya büyük.

Samsun ile alakalı bilgisi olan varsa dinlemeyi çok isterim.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Arkadaş neden o kadar para bayılıyorsun? Al bir tvs rtr 180. Vur kır parçala. Ha illa şekil olsun die bakıyorsan al derim. Amaç elden çıkartmakta rahatlı olsun diyorsan; zararını en aza indirecek bir alet seçmen gerekir.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Fiyatlar arttıkça daha ayağımı yorganına göre uzatmak istedim o yüzden motor değişmekten kaçınayım dedim. Tavsiyelerinizi dinleyeceğim. Cb 125r ve ya paraya kıyıp mt 25 alacağım sanırım. Cb 125r'de zincir sesi yok galiba.

Samsun'da motosiklet çok yaygın değil sanırım bilindik markalardan şaşmayayım. 2.el kesinlikle mantıklı olurdu ama ya hatalı bişe alırsam korkusu bende baya büyük.

Samsun ile alakalı bilgisi olan varsa dinlemeyi çok isterim.

Maddiyat sorunun yoksa bu dediklerin olabilir ben yine de MT25 almazdım, yeni başlayana o bile fazla gelebilir. Ama maddiyat da önemli ise bence Angrypower'ın önerdiği TVS hiç de fena sayılmaz. Ne alırsan al, bir yolunu bul eğitim al, olmuyorsa bu konuda bol bol oku, araştır, bir sürü güzel link ve kaynak var.
 
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
16
Maddiyat sorunun yoksa bu dediklerin olabilir ben yine de MT25 almazdım, yeni başlayana o bile fazla gelebilir. Ama maddiyat da önemli ise bence Angrypower'ın önerdiği TVS hiç de fena sayılmaz. Ne alırsan al, bir yolunu bul eğitim al, olmuyorsa bu konuda bol bol oku, araştır, bir sürü güzel link ve kaynak var.

Aslında maddiyat problem değil ama para kolay kazanılmıyor. İlk kez kullanacağım bi araca çok para vermek akıl işi gelmiyor. Ben kronik sıkıntısı olmayan, şehrimde başım sıkıştığında gidebileceğim servisi olan bişe arıyorum. Marka takıntım yok. Zincir sesi olmasa direk cbr250r alırım, tarzı da bana göre. Ondan sonra da servis olarak Yamaha öne çıktığı için Mt 25 düşündüm. Ama tarzım, az yakan çok kaçan seri bi motor beni tatmin eder diye düşünüyorum. Dominar'da o yüzden çok aklıma girdi.

Araştırdığım kadarıyla Samsun'da kurs falan yok. Dolayısıyla makineyi alıp kendim sürmeyi öğreneceğim yavaş yavaş. İnternetten videoları seyrede seyrede.
 
Katılım
21 Eyl 2012
Mesajlar
249
Aslında maddiyat problem değil ama para kolay kazanılmıyor. İlk kez kullanacağım bi araca çok para vermek akıl işi gelmiyor. Ben kronik sıkıntısı olmayan, şehrimde başım sıkıştığında gidebileceğim servisi olan bişe arıyorum. Marka takıntım yok. Zincir sesi olmasa direk cbr250r alırım, tarzı da bana göre. Ondan sonra da servis olarak Yamaha öne çıktığı için Mt 25 düşündüm. Ama tarzım, az yakan çok kaçan seri bi motor beni tatmin eder diye düşünüyorum. Dominar'da o yüzden çok aklıma girdi.

Araştırdığım kadarıyla Samsun'da kurs falan yok. Dolayısıyla makineyi alıp kendim sürmeyi öğreneceğim yavaş yavaş. İnternetten videoları seyrede seyrede.

İlk motorun olacaksa parçası en ucuz en sorunsuz ne varsa onu al. Biraz acemiliğini atıp değiştirirsin
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Aslında maddiyat problem değil ama para kolay kazanılmıyor. İlk kez kullanacağım bi araca çok para vermek akıl işi gelmiyor. Ben kronik sıkıntısı olmayan, şehrimde başım sıkıştığında gidebileceğim servisi olan bişe arıyorum. Marka takıntım yok. Zincir sesi olmasa direk cbr250r alırım, tarzı da bana göre. Ondan sonra da servis olarak Yamaha öne çıktığı için Mt 25 düşündüm. Ama tarzım, az yakan çok kaçan seri bi motor beni tatmin eder diye düşünüyorum. Dominar'da o yüzden çok aklıma girdi.

Araştırdığım kadarıyla Samsun'da kurs falan yok. Dolayısıyla makineyi alıp kendim sürmeyi öğreneceğim yavaş yavaş. İnternetten videoları seyrede seyrede.

Tavsiyem, internette satışı da var, Reşat Arbaş'ın "Motosiklet Teorisi" kitabını edin, o kitapta ihtiyacın olan her şey neredeyse var, hatta kitabın sonunda boş alanlarda pratik et diye yeni başlayanlara bir kurs bile var, nasıl çalıştıracan nasıl debriyajı bırakacağına kadar.
Servisi en yaygın ne varsa onu alman mantıklı haklısın. Şimdiden hayırlısı olsun.

Naçizane şurada motosiklet kitaplarından bahsettiydim orada videosu dahil Motosiklet Teorisi hakkında da yazdım, konuştum:
http://mymotorcycleexperience.blogspot.com/2010/09/motosiklet-kitaplg.html

Kitaptan sonra da daha ilerisi için de, ilk anda da lazım olacak (özellikle kurtulma reaksiyonları v.b. gibi şeyleri tanımak önemli)şu linkte verdiğim belgeseli ısrarla tavsiye ederim:
http://mymotorcycleexperience.blogspot.com/2018/10/bilegi-bukmek-keith-code-mutlaka.html
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
42 T arka dişli konusuna bir GÜNCELLEME (10.11.2018):
Arkadaşlar bu akşam eve dönerken aynaları tam olarak 120km/h'a kadar kontrol etme şansını yakaladım ve gerçekten de aynalarda bu hıza kadar bozulma gözlemlemedim.115 ila 120 km arasında ufaktan bozulur gibi olmaya başlıyor ama yine de arkayı görmekte bir bulanıklık yok. Hele hele 100 - 110 km gibi benim sıklıkla sürdüğüm hızlarda aynalarda gayet net bir görüntü var. Ayrıca dişli mi alışıyor ben mi anlamadım ama motorun gidişinde de acayip bir rahatlama var. Kısacası 42 T arka dişli taktırmakla iyi etmişim, sanırım artık hep bu haliyle süreceğim. Ve dediğim gibi ben hiç tork kaybı da hissetmiyorum. Bu yüzden blog yazıma da güncelleme attım, okuyanlara yanıltıcı bilgi olmasın hesabı.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ben sürekli vitesle oynarım. Tork kaybı mühim değil dersen birde 40t dişli ile dene. Dominar böyle bir makinemiymiş die hayrete düşersin :)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Motoru satıp yenisi ile değiştirecektim ama bu ekonomik durumlardan dolayı hesap tutmadı bende motoru boyatayım dedim, bir hafta yürüyerek işe git gel yaptık koydu ama o kadar olsun, hafta sonu topladım parçalara, toplaması sökmesinden zor oldu neyse ki onu da yaptım.

46210061_2184788001779556_1622953925093097472_n.jpg


46172561_193087048236008_8266772782973452288_n.jpg


46035935_481121039066146_1258146249148727296_n.jpg


45887876_1990787654319839_2001642686230036480_n.jpg


45925090_254134145454918_5956957027795206144_n.jpg


46115516_342363703010186_2457119496909881344_n.jpg
 
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
71

Güle güle kullan hocam hayırlı uğurlu olsun , şahsi görüşüm jantlar siyah kalsa daha iyi olabilirmiş :cat: Ayrıca face grubuna attığınız gidon fotoğrafını da atıp eklediğiniz düğmelerinde ne işe yaradığını yazarsanız yararlı olur diye düşünüyorum , navigasyon falan tam sizin ihtiyacınıza göre donatmışsınız :cat:
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Güle güle kullan hocam hayırlı uğurlu olsun , şahsi görüşüm jantlar siyah kalsa daha iyi olabilirmiş :cat: Ayrıca face grubuna attığınız gidon fotoğrafını da atıp eklediğiniz düğmelerinde ne işe yaradığını yazarsanız yararlı olur diye düşünüyorum , navigasyon falan tam sizin ihtiyacınıza göre donatmışsınız :cat:

tşk ederim jant için bir kaç farklı renk düşünüyorduk ama buda gayet güzel oldu, bir düğme sis farı aç kapat için, bir düğme dörtlü için, 6 adet usb giriş yeri var başka da bir düğme yok motorda, elçik ısıtma gidon yükseltme tamam.
 
Katılım
2 Nis 2006
Mesajlar
67
Motoru satıp yenisi ile değiştirecektim ama bu ekonomik durumlardan dolayı hesap tutmadı bende motoru boyatayım dedim, bir hafta yürüyerek işe git gel yaptık koydu ama o kadar olsun, hafta sonu topladım parçalara, toplaması sökmesinden zor oldu neyse ki onu da yaptım.

Hayırlı olsun kardeş, güle güle kullan.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst