- Konu Yazar
- #1
motorum ninja 250r şuan ki ustam her ne kadar temizlemenin iyi olmayacağını söylememe rağmen hava filtremi temizlemişti fakat sanırım işlevini yitirmiş, bana mondialin bi modelinin hava filtrelerini alıp birleştireceğini ve uydurabileceğini, boşu boşuna 500 lira para vermeme gerek olmadığını söyledi.
siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? ustaya pek güvenemiyorum birkaç falsosu var 4-5 gün önce şanzıman içindeki ön çıkış milinin arkasındaki bilyaların dağıldığını tümden motorun sökülüp bilyaları değiştirip motoru geri toplayacağını söyledi bilyaların dağılma sebebi motoru götürmeden 2-3 gün önce 70-80 le giderken zincir koptu ön dişliye dolandı ve düşüp sürüklendim biraz, neyse götürdüm bilyalar değişecek dedi tamam dedim 2 gün bıraktım ustaya makineyi, 2 gün sonra gittim motoru bi aldım motor kısmını bildiğiniz mat siyah boyayla boyamış contalardan anlamayayım diye çünkü boyayı kazıdım contalar hiç yeni gibi durmuyordu, şimdi motor ısınınca o boya yanıyor duman çıkıyor pis pis kokuyor, boyamayı unuttuğu kısım makinenin deponun altında kalan kısımları da hala tozluydu, bu nasıl makine sökmek? bir de conta parası...vs diyip 1000 lira para aldı.
kendisine işini adam akıllı yapıp yapmadığını sorduğumda da "1 kuruş haram para aldıysam oğlumu görmek nasip olmasın allah belamı versin ben sana kimseye yapmadığım indirimi yaptım" diye yeminler ediyor.
kendisi bujiyi değitirmiş, hava filtresini temizlemiş, "radyatör pompası" dediği şeyin bi tanesinin tam çalışmadığını söyleyip onu değiştirmiş, bunların hiçbirini istemedim ben. motor ondayken yapmış hepsini. sebep olarak da benimle iyi anlaştığını, motor sanki kendininmiş gibi muamele yaptığını söyledi.
motoru aldım 3 gün sonra denemek için e5 e çıktım, makine 9 bin devir üstüne çıkmıyordu, 120 yi geçemedim.
kendisine bunu söyledim, benzinin kirli olabileceğini yeni benzin almam gerektiğini ayrıca tekrar geldiğimde enjektörü temizleyeceğini söyledi.
önümüzdeki hafta tekrar gideceğim, motor açıldığı için yağ değişimi yapmamız gerektiğini söyledi ama ben yağı ondan önce değiştirdim, motor açılsaydı yağ yeni olmaz mıydı? yağı bi boşalttım kapkara yağ çıktı?
dün kendim yağ değişimi yaptım castrol koydum 5.viteste 170 i gördüm fakat çok zorlandı eskiden atak çıkıyordu 150-160 gibi rakamlara, 6.vitese attığımda çok etkisi olmadı eskiden cidden etkilerdi.
bu gece tekrar gazlayacağım deneme amaçlı, sizce ne yapmalıyım? bu güçten düşmenin sebebi nedir? ilk gazladığım gece 120 yi geçemeyince çok moralim bozuldu sollamalarda falan yavaş kalmak çok kötü bir duyguydu..
siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? ustaya pek güvenemiyorum birkaç falsosu var 4-5 gün önce şanzıman içindeki ön çıkış milinin arkasındaki bilyaların dağıldığını tümden motorun sökülüp bilyaları değiştirip motoru geri toplayacağını söyledi bilyaların dağılma sebebi motoru götürmeden 2-3 gün önce 70-80 le giderken zincir koptu ön dişliye dolandı ve düşüp sürüklendim biraz, neyse götürdüm bilyalar değişecek dedi tamam dedim 2 gün bıraktım ustaya makineyi, 2 gün sonra gittim motoru bi aldım motor kısmını bildiğiniz mat siyah boyayla boyamış contalardan anlamayayım diye çünkü boyayı kazıdım contalar hiç yeni gibi durmuyordu, şimdi motor ısınınca o boya yanıyor duman çıkıyor pis pis kokuyor, boyamayı unuttuğu kısım makinenin deponun altında kalan kısımları da hala tozluydu, bu nasıl makine sökmek? bir de conta parası...vs diyip 1000 lira para aldı.
kendisine işini adam akıllı yapıp yapmadığını sorduğumda da "1 kuruş haram para aldıysam oğlumu görmek nasip olmasın allah belamı versin ben sana kimseye yapmadığım indirimi yaptım" diye yeminler ediyor.
kendisi bujiyi değitirmiş, hava filtresini temizlemiş, "radyatör pompası" dediği şeyin bi tanesinin tam çalışmadığını söyleyip onu değiştirmiş, bunların hiçbirini istemedim ben. motor ondayken yapmış hepsini. sebep olarak da benimle iyi anlaştığını, motor sanki kendininmiş gibi muamele yaptığını söyledi.
motoru aldım 3 gün sonra denemek için e5 e çıktım, makine 9 bin devir üstüne çıkmıyordu, 120 yi geçemedim.
kendisine bunu söyledim, benzinin kirli olabileceğini yeni benzin almam gerektiğini ayrıca tekrar geldiğimde enjektörü temizleyeceğini söyledi.
önümüzdeki hafta tekrar gideceğim, motor açıldığı için yağ değişimi yapmamız gerektiğini söyledi ama ben yağı ondan önce değiştirdim, motor açılsaydı yağ yeni olmaz mıydı? yağı bi boşalttım kapkara yağ çıktı?
dün kendim yağ değişimi yaptım castrol koydum 5.viteste 170 i gördüm fakat çok zorlandı eskiden atak çıkıyordu 150-160 gibi rakamlara, 6.vitese attığımda çok etkisi olmadı eskiden cidden etkilerdi.
bu gece tekrar gazlayacağım deneme amaçlı, sizce ne yapmalıyım? bu güçten düşmenin sebebi nedir? ilk gazladığım gece 120 yi geçemeyince çok moralim bozuldu sollamalarda falan yavaş kalmak çok kötü bir duyguydu..