abi bu işi bugün çözelim yoksa ben uyku uyuyamam.
diyelim ki iki kişi dövüşmek için hazırlanıyor. adamın biri bahisleri açtı.
kırmızılı adama birisi 10 birisi 20 birisi 30 dolar bastı.
mavili adama yine aynı şekilde 10-20 ve 30 dolar basıldı.
kasada 120 dolares var.
kavgayı mavili kazandı. maviliye basanlar kasaya yanaştı. benim matematiğime göre bahsi açan bi 20 dolares komisyon alır. şimdi kasada 100 dolar kaldı. maviliye basanlar bastığı parayı ilk etapta geriye alsalar kasada ekstra 40 dolar kalır.
şimdi soru şu: bu 40 dolar nasıl pay edilecek?
Gözden kaçan nokta su:
Siz bahse girdiğinizde diğer bahiscilerle girmiyorsunuz. Bahisciyle giriyorsunuz.
Bahisci size kırmızılı kazanırsa 1e 2, mavili kazanırsa 2ye 3 veriyorum diyor mesela. Yani bahisci her zaman bahis oranlarını belirliyor.
Bu örnekte bahisci her iki dövüşü için 1e2 bahis belirlemisse ve iki dövüşü için de aynı miktarda bahis oynanmissa o zaman bahisci hiçbir kar elde edemeyecektir. Kırmızı kazanırsa mavi diyenlerin parasını diğerlerine verecektir sadece.
Oysa kaybedenlerin yatırdığı miktar fazla olursa bahisci de kazanır. Olayın mantığı bu. Yani bahisci baştan komisyon alıp, işi organize eden adam değil. O da kumar oynuyor sizinle. Sadece oranları belirleyen olduğu için istatistiksel avantajı var.