UCUZ MOTOSİKLET EKİPMANI NE KADAR KORUR?

Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
10
Merhaba motosiklet dünyasına 10 aydır ilgiliyim. Şu sıralar araştırdığım konu ise ekipman. Kask ayakkabıdan bahsetmiyorum onlar gercekten iyi olmalı ancak, motosiklet montlarında ve pantolonlarında ucuza kaçarsak (orta derece) ne kadar koruyuculuğu olur ?

Motosiklet ekipmanı önerebilirsiniz, şimdiden teşekkürler..
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Hiç bir ekipman seni korumaz fiyatı ne olursa olsun ben üç bin lira verdi bilmem ne marka kask aldım. Yok hakiki deriden mont aldım millet bu paraya motosiklet alıyor korusun diye bir şey yok.

Sen altındaki cub ta olsa r1 de olsa trafik kurallarına uyacan yol ve hava şartlarına uyacan her türlü güvenlik ekipmanını takacan yapacak daha başka bir şey olmadıktan sonra onlardan fayda umacaksın.

Nasıl olsa bilmem kaç para verdim ekipman işini görsün ben geniş takılayım diye bir şey yok.
 
Katılım
2 Tem 2017
Mesajlar
108
Bir sıfırdan büyüktür. Hiç olmamasından kalitesizde olsa al. Paran yetiyorsa iyisini almaya çalış
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,511
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Venom mont ile düştüm ne mont yırtıldı, ne bedenime zarar geldi. İxon mont ile düştüm, mont delindi bir de omuz korumalarının olduğu yerde kas zedelenmesi oldu. Ha 2 kazamda da full ekipman olmasam ne kemik kalırdı ne deri. İxon da öyle bir Alpinestars, bir Dainese değil ama Venom'dan da iyidir diye düşünüyorum ama pratikte Venom daha iyi çıktı.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Venom mont ile düştüm ne mont yırtıldı, ne bedenime zarar geldi. İxon mont ile düştüm, mont delindi bir de omuz korumalarının olduğu yerde kas zedelenmesi oldu. Ha 2 kazamda da full ekipman olmasam ne kemik kalırdı ne deri. İxon da öyle bir Alpinestars, bir Dainese değil ama Venom'dan da iyidir diye düşünüyorum ama pratikte Venom daha iyi çıktı.

hocam o yırtılma parçalanma olayı düşüş hızınıza ve düşüş şeklinize göre değişiklik gösterebilir.
kendini kanıtlamış markalarla diğer ucuz dediğimiz marka hemen hemen aynı korumalara sahipler.
sonuç olarak sertifikalı level1 veya level2 denilen korumalar var içlerinde. bunlar yoksa zaten o üründen uzak durun.
tek farkları biri dikişleri daha düzgün, diğeri üstünkörü yapıyor. kaza anında da biri patlarken diğeri sağlam kalıyor.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
ucuz ekipmanın koruma niteliği düşük olabilir.
ya da ucuz olup ta kendini kanıtlamak isteyen markalar fiyatına nazaran daha yüksek koruma da sağlayabilir.
benim tercihim deri mont. düştükten sonra sürtünme esnasında daha iyi koruma sağlıyor.
pantolon da kevlar ve korumalı ise zaten iş görür. ama ucuz olursa her yeri kevlar olmuyor.
gerçi pahalı olupta heryeri kevlar olmayanlarda var
zaten heryeri kevlar olmayanlar en çok sürtünecek yerlere kevlar yapıyor.
koruması da dandik birşey değilse ucuz olsada iş yapar.
pantolonda pahalı olanlar genelde işçilik yani dizaynı dikiş çokluğu ve zorluğu ile ilgili de olabiliyor.
yaz montları kazada daha fazla parçalanma potansiyeline sahip. buda akıldan çıkmamalı.
ben şöyle düşünüyorum. eğer kask tek kazalık ise. yaz montlarıda tek kazalık.
gerçi yaptığın kazaya görede değişebilir.
 
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
68
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba motosiklet dünyasına 10 aydır ilgiliyim. Şu sıralar araştırdığım konu ise ekipman. Kask ayakkabıdan bahsetmiyorum onlar gercekten iyi olmalı ancak, motosiklet montlarında ve pantolonlarında ucuza kaçarsak (orta derece) ne kadar koruyuculuğu olur ?

Motosiklet ekipmanı önerebilirsiniz, şimdiden teşekkürler..

Merhaba,

Tabi bütçe belirleyici bir faktör, fakat ekipmanlar arasında mümkün olduğunca eldiven ve ayakkabıda nispeten koruyuculuğu yüksek, nispeten kaliteli ekipmanlar almaya çalışın. Eldiven konusunda mümkün olduğunca ucuza kaçılıyor genelde. Küçük bir ekipman ve el sonuçta diye düşünüyoruz. Eldivenler de gerçekten pahalı fakat montta daha uygun fiyatlı ürüne yönelin, eldiveniniz daha iyi olsun eğer mümkünse. Olabildiği kadarıyla...

Motosiklet pantolonu giymediğiniz bir an dahi olsa, şehir içinde normal kot pantolonla bindiğiniz bir an, bir dizlik takın. Elbette motosiklet pantolonunu giymek açık ara daha güvenli olacaktır. Hızınıza bağlı olarak, sizi asfalt yanığından koruyacaktır. Düşme esnasında bu bölgeleri çok kullanıyorsunuz, ve bu bölgeler hasar alınca, özellikle diz ve ayak, tam iyileşme olmayabiliyor. Botunuzda ise tabanında çelik levha ve de aşık kemiklerinizi korumak için sert kısımların olmasına dikkat edin...

Kask konusunda da bilindik, ortalama bir ürün işinizi görecektir. Bir yerden sonra kaskın fiyatını arttıran unsurlar, vizör mekanizması, sessizlik, iç konfor ve tasarım oluyor.

Aslında asfaltta deri tulum ve yarış botu ile gezmek çok iyi olur ama işin maddi kısmı bir yana, en güvenli olan giyim, sık kullanımda sürdürülebilir olmadığı için ihmal edilebiliyor maalesef:)

Kazasız belasız sürüşler dilerim şimdiden.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
1,005
Bir ilave;
Kaza anında kafanı yere vurma ihtimalin %25 ise, elini ve dizini vurma ihtimalin %100 dür.
Ayak bileğini zedeleme ihtimalin %80 falandır.

Fiyat performans açısından uygun ürünler vardır, bakına zaten anlaşılır.
Scoyco, Venom, 4Riders vb ürünler işini görür.

Nereni zayıf bırakırsan oradan darbe alırsın.
mümkün mertebe full ekipman giy
ama bunu yaparken ergonomik olmayan, hareket kabiliyetini düşüren, sıkan, acıtan, kafanı çevirmeni engelleyen vs şeylerden uzak dur.
 
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
10
teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

Merhaba,

Tabi bütçe belirleyici bir faktör, fakat ekipmanlar arasında mümkün olduğunca eldiven ve ayakkabıda nispeten koruyuculuğu yüksek, nispeten kaliteli ekipmanlar almaya çalışın. Eldiven konusunda mümkün olduğunca ucuza kaçılıyor genelde. Küçük bir ekipman ve el sonuçta diye düşünüyoruz. Eldivenler de gerçekten pahalı fakat montta daha uygun fiyatlı ürüne yönelin, eldiveniniz daha iyi olsun eğer mümkünse. Olabildiği kadarıyla...

Motosiklet pantolonu giymediğiniz bir an dahi olsa, şehir içinde normal kot pantolonla bindiğiniz bir an, bir dizlik takın. Elbette motosiklet pantolonunu giymek açık ara daha güvenli olacaktır. Hızınıza bağlı olarak, sizi asfalt yanığından koruyacaktır. Düşme esnasında bu bölgeleri çok kullanıyorsunuz, ve bu bölgeler hasar alınca, özellikle diz ve ayak, tam iyileşme olmayabiliyor. Botunuzda ise tabanında çelik levha ve de aşık kemiklerinizi korumak için sert kısımların olmasına dikkat edin...

Kask konusunda da bilindik, ortalama bir ürün işinizi görecektir. Bir yerden sonra kaskın fiyatını arttıran unsurlar, vizör mekanizması, sessizlik, iç konfor ve tasarım oluyor.

Aslında asfaltta deri tulum ve yarış botu ile gezmek çok iyi olur ama işin maddi kısmı bir yana, en güvenli olan giyim, sık kullanımda sürdürülebilir olmadığı için ihmal edilebiliyor maalesef:)

Kazasız belasız sürüşler dilerim şimdiden.

teşekkürler
 
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
68
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------



teşekkürler

Rica ederim, mağazada ürünlere bakıp, giydikçe de iyice netleşir:cat:
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
mont, pantolon, ayakkabı gibi ekipmanlarda mümkün mertebe kendini kanıtlamış markalara uzanmakta fayda var,
zira bu markaların kalitelerinin ölçüsü kullanım süresidir,
talep ettiğiniz hizmeti başlangıçtaki kaliteden ödün vermeden ekonomik ömrünü dolduracağı süreye kadar kesintisiz verebilmesi önemli etkendir.

misal aynı özelliklere sahip iki ürünün kullanım süreleri aralarındaki kaliteyi ve markalaşmayı belirleyecektir.

kask konusunda;
kask ihtiyacım oldu,
1500 tl civarı marushin rs startup aldım tekaydan (sagat'a selamlar, eray sana da)
kaskın dış kabuğu aynı fiyat düzeyindekilerden daha üstün,
ağırlık olarak ciddi fark var.
iyi bir seçim olduğunu düşünüyorum.

ekipman motosiklet kadar sık değiştirilmiyor.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Asgari koruma sağlayan ekipmanın asgari bir fiyat aralığı vardır. Yol ve pist sürüşünün farklı ekipman gerektirir ama meseleyi basit tutmak için yok sayalım.
Yeterli koruma dediğimizde de, tabii ki makul şekildeki çarpışmalardan korunmayı kastediyoruz.
Kasklarda standart Avrupa için ECE'dir.
Yine vücut korumalarında CE I ve II kategorileri vardır.
Kumaş olarak kevlardan tutun da Cordura olsun, deri olsun, pek çok çeşit vardır.
Bunlara dayanarak asgari korumayı sağlamak belli bir maliyetin altında sağlanamaz.
Örneğin, yeterli koruma sağlayan bir eldiven 500-700 TL aralığında olsun. 200TL'lik bir eldivenin sizi yeterince koruma olasılığı daha düşüktür. Ama 2000 TL'lik bir eldiven de sizi kat be kat korumayacaktır. Peki bu yüksek fark neden? Malzeme kalitesi, işçilik kalitesi, marka değeri vs.
Atıyorum, 2000 TL'lik bir kask sizi korur. 5000 TL'lik kask almaya ne gerek var? Ekstraları vardır. Daha sessizdir, kumaşı daha ferahtır, terletmez veya ter emer, daha sessizdir vs vs.
Yani en pahalısı koruma anlamında en iyisi demek değildir, onun ekstra özellikleri vardır.
Eldivene dönersek birisi 1mm keçi derisi kullanır, öteki daha ucuza mal etmek için dana derisi kullanır, öteki de kanguru derisi kullanır. Kanguru derisi en iyisidir, ama bu yeterli kalınlıkta keçi veya dana derisi sizi korumaz demek değildir.
 
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
10
mont, pantolon, ayakkabı gibi ekipmanlarda mümkün mertebe kendini kanıtlamış markalara uzanmakta fayda var,
zira bu markaların kalitelerinin ölçüsü kullanım süresidir,
talep ettiğiniz hizmeti başlangıçtaki kaliteden ödün vermeden ekonomik ömrünü dolduracağı süreye kadar kesintisiz verebilmesi önemli etkendir.

misal aynı özelliklere sahip iki ürünün kullanım süreleri aralarındaki kaliteyi ve markalaşmayı belirleyecektir.

kask konusunda;
kask ihtiyacım oldu,
1500 tl civarı marushin rs startup aldım tekaydan (sagat'a selamlar, eray sana da)
kaskın dış kabuğu aynı fiyat düzeyindekilerden daha üstün,
ağırlık olarak ciddi fark var.
iyi bir seçim olduğunu düşünüyorum.

ekipman motosiklet kadar sık değiştirilmiyor.

gerçekten çok faydalı oldu teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

Asgari koruma sağlayan ekipmanın asgari bir fiyat aralığı vardır. Yol ve pist sürüşünün farklı ekipman gerektirir ama meseleyi basit tutmak için yok sayalım.
Yeterli koruma dediğimizde de, tabii ki makul şekildeki çarpışmalardan korunmayı kastediyoruz.
Kasklarda standart Avrupa için ECE'dir.
Yine vücut korumalarında CE I ve II kategorileri vardır.
Kumaş olarak kevlardan tutun da Cordura olsun, deri olsun, pek çok çeşit vardır.
Bunlara dayanarak asgari korumayı sağlamak belli bir maliyetin altında sağlanamaz.
Örneğin, yeterli koruma sağlayan bir eldiven 500-700 TL aralığında olsun. 200TL'lik bir eldivenin sizi yeterince koruma olasılığı daha düşüktür. Ama 2000 TL'lik bir eldiven de sizi kat be kat korumayacaktır. Peki bu yüksek fark neden? Malzeme kalitesi, işçilik kalitesi, marka değeri vs.
Atıyorum, 2000 TL'lik bir kask sizi korur. 5000 TL'lik kask almaya ne gerek var? Ekstraları vardır. Daha sessizdir, kumaşı daha ferahtır, terletmez veya ter emer, daha sessizdir vs vs.
Yani en pahalısı koruma anlamında en iyisi demek değildir, onun ekstra özellikleri vardır.
Eldivene dönersek birisi 1mm keçi derisi kullanır, öteki daha ucuza mal etmek için dana derisi kullanır, öteki de kanguru derisi kullanır. Kanguru derisi en iyisidir, ama bu yeterli kalınlıkta keçi veya dana derisi sizi korumaz demek değildir.

Çok güzel bilgiler edindim, ilginiz için teşekkürler.Çok faydalı oldu :)
 
Katılım
20 Haz 2018
Mesajlar
675
Bu örneği vermek istemezdim ama altın elbiseli adam da kaza yaptığında üzerinde dandik ucuz ekipman olduğunu düşünmüyorum yani ne kadar donansan da garantisi yok, en iyisi temkinli gitmek, apaçilik yapmamak

Ha şimdi gidip don gömlek motor sürmeye de kalkmayın :D tam ekipman binin elinizden geldiğince gerisi kader
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
Bu örneği vermek istemezdim ama altın elbiseli adam da kaza yaptığında üzerinde dandik ucuz ekipman olduğunu düşünmüyorum yani ne kadar donansan da garantisi yok, en iyisi temkinli gitmek, apaçilik yapmamak

Ha şimdi gidip don gömlek motor sürmeye de kalkmayın :D tam ekipman binin elinizden geldiğince gerisi kader

William Dunlop'ın öldüğü kazada en iyi ekipmanı bırak en iyi araba olsa da kurtulamazdın. Ekipman sadece öldürmek yerine sakat, sakat yerine de yaralı bırakıyor.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
ne kadar iyi olursa o kadar hayatta kalma yüzden artar yoksa ölümsüz yapmıyor bu ekipmanlar ama tedbir iyidir bu hayatı seviyorsan
 
Katılım
29 Nis 2018
Mesajlar
97
Hiç bir ekipman seni korumaz diyenlere kulak asma. Mutlaka EN1621-1 mümkünde EN1621-2 yani Level 2 korumaları tercih edelim.Bende Ceket Spidi Warrior var (Danise Lagunaya benzeyen) Sırf ve Göğüs Omur Koruma Spidi Defender Level 2 (Barkın abideki Göğüs ve Sırtlık koruma) Kask Ls2 Stream (Değiştirmeyi düşünüyorum)Heldin Motosiklet Pantalonu,Riderdenim Onix Bot(Convers görünümlü demir plakalı)Gerçek kuzu derisi eldiven,Motosiklet Buff'ı Şimdi bunlar hiç olmayanla ben bir olurmuyum? Benim Risk algım ile kasksız veyahut sadece kask ile gezen bir olurmu? Kazada (Allah korusun) Başımıza gelecek şey aynı olur mu? (Ecel geldimi koruma tanımaz o ayrı mesele) ama riskleri en aza minimizeye indirmek daha mantıklı.
Lütfen ekipmanlarımızı yaz sıcağına,kış soğuğuna rağnen giyelim.Görüşmek üzere saygılarımla
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Koruma gereklidir, gereksiz diyenlere aldırmayın. Sonuçta korumalar test edilirken 300'le gidip havada 76 takla atan kişiyi korumak üzere test edilmiyorlar. Korumaların dayanacağı bir darbe sınırı var, kumaşların aşınmaya dayanacağı bir mesafe var zaten. Bunun üstündeki çarpma/sürtünmelerde çizik bile almayacağınızı, sakat kalmayacağınızı, ölmeyeceğinizi beklemeyin. 300'le gidip havada 76 takla atarsanız sizi ancak mucize kurtarır.
Ne yani, en iyi korumanın bile garantisi yok mantığıyla koruma mı giyilmesin?
 
Katılım
6 Mar 2018
Mesajlar
517
Bende motoru değiştirmeyi düşünüyordum ancak mont ve boyunluk almayı düşünüyorum. Montlara baktığım zaman şu an ortalama 1000₺ civarı, mont venom tarzı bir şey alıp iç korumalarını değiştirmeyi düşünüyorum. Boyunluk ne tavsiye edersiniz?
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
kötü ekipman ile en iyi ekipman arasında bence çok fark yoktur, en önemlisi ekipmanın sürekli üstünde olmasıdır, bence örnek 300 liralık kask %40 koruyorsa 3000 tl lik kask %55 koruyordur
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst