- Katılım
- 10 Ara 2015
- Mesajlar
- 5,023
- Motosikleti
- Tiger1200, Tvs Apache
- Konu Yazar
- #1
selam arkadaşlar; evi yeni taşıdık, günlerdir hem çalış hem evle uğraş baya bir yoruldum. araştırma yapmakta beni yorduğu için artık hazır cevap istiyorum. forumda elektrikten anlayan arkadaşlardan bilgilerini esirgememelerini rica ediyorum.
bir hafta önce ikinci el ve şarj makinesi bozuk olan bu şarjlı sıkma makinesinden satın aldım. öğrendiğim kadarıyla bu makinenin aküsü "ni-cd" yani nikel kadyum diyorlar, tamamen bitmeden şarj etmek sakıncalıymış bu tip pillerde.
pil voltajı 14,4 volt ve kapasitesi 2000mah. şarj cihazı vçıkış voltajı 7,2-18 volt ve akım değeri 1,6 amper.
öğrendiğim kadarıyla ben bu pilleri en sağlıklı 16 volt ile şarj edebilirmişim ve akım olarak ise 1 amper civarı idealmiş. 2 amper ile şarj etsem daha kısa sürede şarj olur ama bu sefer pilin ömrü kısalıyormuş. bu piller kısa süreli şarj olmaya pek uygun değillermiş.
neyse uzun lafın kısası benim sorunum şu; ben 16 volt 500mah şarj cihazı buldum ve pili bu makina ile yaklaşık yarım saat önce şarj cihazına bağladım. şimdi ben bu pilin tam dolduğunu nasıl anlarım? şu anda şarj oluyor fakat ben kara düzen + kutubu + kutuba ve - kutubu - kutuba bağladım gitti. pilin üzerinde gösterge de yok yani şu anda ne kadar dolduğunu anlamanın yolu nedir?
birde 500mah biraz düşük ama zararı sadece uzun süre şarj etmek olur diye düşünüyorum hatta yavaş şarj ile pillerin ömrü uzun olur diye düşünüyorum.
ve ek olarak şimdi bu akü pil yada elektrik depolama kutusu neyse işte 14,4 volt ve kapasite 2 amper ama ben bunu ikinci el aldım ve şimdi bunun kapasite 2 amperden kim bilir kaç ampere düşmüştür, dolayısıyla sıfır hali 2 amper olan bu akünün şimdi şarj süresi de kısamıştır dimi?
yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar, pil şarj oluyor umarım patlamadan cevap gelir.
makinemin resmi;
uydurduğum şarj cihazı ;
bir hafta önce ikinci el ve şarj makinesi bozuk olan bu şarjlı sıkma makinesinden satın aldım. öğrendiğim kadarıyla bu makinenin aküsü "ni-cd" yani nikel kadyum diyorlar, tamamen bitmeden şarj etmek sakıncalıymış bu tip pillerde.
pil voltajı 14,4 volt ve kapasitesi 2000mah. şarj cihazı vçıkış voltajı 7,2-18 volt ve akım değeri 1,6 amper.
öğrendiğim kadarıyla ben bu pilleri en sağlıklı 16 volt ile şarj edebilirmişim ve akım olarak ise 1 amper civarı idealmiş. 2 amper ile şarj etsem daha kısa sürede şarj olur ama bu sefer pilin ömrü kısalıyormuş. bu piller kısa süreli şarj olmaya pek uygun değillermiş.
neyse uzun lafın kısası benim sorunum şu; ben 16 volt 500mah şarj cihazı buldum ve pili bu makina ile yaklaşık yarım saat önce şarj cihazına bağladım. şimdi ben bu pilin tam dolduğunu nasıl anlarım? şu anda şarj oluyor fakat ben kara düzen + kutubu + kutuba ve - kutubu - kutuba bağladım gitti. pilin üzerinde gösterge de yok yani şu anda ne kadar dolduğunu anlamanın yolu nedir?
birde 500mah biraz düşük ama zararı sadece uzun süre şarj etmek olur diye düşünüyorum hatta yavaş şarj ile pillerin ömrü uzun olur diye düşünüyorum.
ve ek olarak şimdi bu akü pil yada elektrik depolama kutusu neyse işte 14,4 volt ve kapasite 2 amper ama ben bunu ikinci el aldım ve şimdi bunun kapasite 2 amperden kim bilir kaç ampere düşmüştür, dolayısıyla sıfır hali 2 amper olan bu akünün şimdi şarj süresi de kısamıştır dimi?
yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar, pil şarj oluyor umarım patlamadan cevap gelir.
makinemin resmi;
uydurduğum şarj cihazı ;
Son düzenleme: