Jant Isınması ?

Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
824
Selamın aleyküm cümleten kadir gecemiz mübarek olsun.

Konuya geleyim,2016 yamaha ybr esd sahibiyim, akşam evden cıkıp bakkaldan bişeyler alıp geri geldim toplasak 1.5-2 km anca gitmişimdir. Motoru koyup kilitlerken farkettim arka jantım aşırı ısınmış el değmiyor. Yaklaşık 2 3 gündür arka frene basınca ses geliyordu toz kaçmıştır herhalde diye pek umursamamıştım ama ısınma ile alakası olabilir mi ? Ön jantı elledim buz gibi kafama takıldı geceden beri arastırıyorum ne bilen var ne daha önce başına gelen.

Mt de bile bir konu var arkadas sorunu çözdümü naptı bilmiyorum birşey yazmamış.

Konu hakkında bilgisi olan varmı ?
 
Katılım
16 Eki 2014
Mesajlar
335
kampana devamlı sürtünme halinde ise ısınır,devamlı sürtünen her parça ısınır fren diskleri gibi
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Güvendiğin bir ustaya arka fren sistemini kontrol ettir.
Basitten başlayın. Mesela önce fren pedalına bakın; 'takılı mı kalıyor, yoksa fren ayarı mı bozuk' gibi.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
benim bildiğim arka jantın ısınması normal birşey değil mi? yanlışım varsa lütfen düzeltin
 
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
824
benim bildiğim arka jantın ısınması normal birşey değil mi? yanlışım varsa lütfen düzeltin

Acaba daha öncede ısınıyormuydu ben mi yeni farkettim emin değilim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:39 ----------

Güvendiğin bir ustaya arka fren sistemini kontrol ettir.
Basitten başlayın. Mesela önce fren pedalına bakın; 'takılı mı kalıyor, yoksa fren ayarı mı bozuk' gibi.

Takılı kalma gibi bi sorun yok bugun baktım arka lastiği söktüm fren pedalına baktım genede yağladım. Balatayı kontrol ettim. Mili biraz gresledim. Topladım sıkıntı yok gibi ama balata aşırı pas yapmış o neden oldu bilmiyorum temizledim topladım ama yarın bi deneyecegim bakalım
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Göbek rulmanında problem olmuş olabilir o yuzden de süürtünmenin etkisiyle ısınmış olabilir
 
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
335
Bende de vardı aynı sorun, fren ayarını biraz gevşettim ayarladım düzeldi. Arka jantsa fren telinin ucundaki somunu gevşet, ayarla.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Benim Burgman 200'de de aynı durum var. Hava sıcaklığı 37-38 derece. 15 dk lık kullanımdan sonra arka jant çok ısınıyor.El değmeyecek kadar olmasa da çok sıcak oluyor. Ön jantı kontrol ettiğimde hafif bir ısınma olsa da arka jant ile büyük bir ısı farkı oluyor. Balata sürtmesi falan yok.(Disk fren)
Özellikle scooter deneyimi olanlar yorumlarsa sevinirim.
Kazasız belasız sürüşler...
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
350
Bu ısının sürtünmeye bağlı olarak ortaya çıktığı açık. Dolayısıyla ya göbek rulmanı işini yapamıyor ya da fren sistemi fren yapılmadığı zamanlarda da temas ederek devamlı sürtünme yaratıyor.
Her iki durum da ciddidir. Özellikle göbek rulmanı kilitlenirse kazaya sebep verebilir.
-
Yukarıdaki iki olasılığın haricinde göbekle ilgili mekani sorun da ihtimal dahilinde ama çok çok ufak bir olasılık olduğu için ihmal edebiliriz.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Bu ısının sürtünmeye bağlı olarak ortaya çıktığı açık. Dolayısıyla ya göbek rulmanı işini yapamıyor ya da fren sistemi fren yapılmadığı zamanlarda da temas ederek devamlı sürtünme yaratıyor.
Her iki durum da ciddidir. Özellikle göbek rulmanı kilitlenirse kazaya sebep verebilir.
-
Yukarıdaki iki olasılığın haricinde göbekle ilgili mekani sorun da ihtimal dahilinde ama çok çok ufak bir olasılık olduğu için ihmal edebiliriz.

Yetkili servisi parça fiyatı sormak için aradığımda bunu sordum. Anlattığım bilgiler dahilinde "normaldir" dediler.

"Debriyaj bölümü ısınır. Scooterin kapalı yapısı nedeniyle arka jant yeterince rüzgar yiyemez. Egzos da orada" şeklinde bir açıklama yaptılar. Fakat oraya gittiğimde bir bakmalarını isteyeceğim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst