Falcon Falcon Freedom 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
58
Falcon freedom 250 debriyaj balata degisim paylasimi

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1913382198877385&id=1729614150587525

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------

Km saatiniz ve teliniz saglam ama yinede sayac çalişmiyorsa buraya bakin ;)

Reduktor tamiri:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1912593408956264&id=1729614150587525

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------

Benzin vanasi nasil calisir
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1906495092899429&id=1729614150587525

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------

Nekadar yakiyor bu motor???
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1739142149634725&id=1729614150587525
 
Katılım
27 Ocak 2018
Mesajlar
24
Bu motoru almayı düşünüyorum. 2018 model martta geliyormuş. Kronik sıkıntıları acaba düzeltilmişmidir. 9000 tl bir fiyat var sizce sıfır mı 2.el mi almalıyım?
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
58
Bugunku kosullarda 9bin tl motora + ruhsat plaka masraflari, ustune sigorta derken 10k masraf edecegime, 2016 vs ikinci el alir, kdv otv den kurtarir, daha fazla aksesuarli falcon alirdim. Suan 7000tl de satan arkadaslar var( ev alsigi icin, askerlik sebepli, kisin koyacak garaji olmayan ve otoparktan skilan). Yani sifir ve 2. El arasinda en az 3bin tl kar yaparsiniz. Hatta 2015 ler dahada dusuk, az kullanilmis yada bayilerin elinde kalmis sifir bulmaya calisabilirsiniz 6000 tl bandinda(pazarligi siz edersiniz artik)

Not: bu rakamlar mayis ayi itibariyle bulunmaz .D yaz sezonu motor sezonudur... Fiyatlar 500-1000 artar ;) motor kisin alinir.

Suan benim motorumda 2015 ve sorunsuz bir motor... 70 bin km ye kadar da buyuk uzecege benzemiyor. Lakin cok buyuk bi sorun yasarsamda ki bu nedemek, krank dagildi, sanzuman dislileri kirildi, piston segman degismeli vs gibi, bu saydigim tum maddeleri yaptirmam max 1000 tl tutar...abartip silindir blok ve piston da degisirsem max 1500 tl yapar. ( ki en kotu senaryoyla) Bukadar sey degisince zaten motoru sifirlamis olurum alin size bi okadar km daha :) Bu masraflarin icinde elbette lastik yenileme, zincir yenileme, on gidon rulman degisimleri, jant ayar balans, rulmanlar gibi maddeleri eklemedim, cunku bunlar her motorun rutinleridir.

Onemli not: verdigim rakamlar kesinlikle istanbulda yada izmirde bi ustaya biraktiginizda alacaginiz rakamlar degil...ist de rastgele bi ustaya egzantrik zinciri kaca degisir dedim, ooo dedi motor acilcak, e segmanlarda degisir, e subaplarda bitmistir artik bakiim hmm krankta ses yapiyo, en az 800-1000 tl si var dedi, nasil topukladigimi.ben bilirim :)

İstanbulda alt tarafi karburator ayarina 80tl isteyen ustalar, izmire yada sakarya tekirdag gibi ufak yerlere geldiginizde 20-30tl ye halleder... Hatta ufak koylerde cok motor oldugundan rutin ve basit bi durum oldugu icin 10 lira ver yeter diyenlede karsilastim.

Sizede tavsiyem, sifir yada ikinci el aldiniz, buyuk sorun cikti, ufak muhitlere kacin orda yaptirin. Sehirde vereceginiz para yerine gider ufak yerde pansiyonda kalir gezer gelirsiniz .) ( kampciysaniz cadirlada keyfinize keyif katarsiniz)

İyi surusler
 
Katılım
24 Mar 2018
Mesajlar
1
Merhaba dostlarim.. Bende yeni bir falcon aldim daha 3 gun oluyor yazilanlara istinaden onlem almak icin gaz teli konusunda elcigi deistirmek istiyorum fakat hangi elcik uyar veya standartmidir hepsi bu konuda bilgi verebilir misiniz? Mesela su markanin elcigi olur diye.. Elimden zaten tamir isleri geliyor tel kopmadan onlem almak istiyorum...
 
Katılım
27 Ocak 2018
Mesajlar
24
2018 model freedom Nisan ilk haftası gelecekmiş bayi bazı değişiklikler olmuş dedi. Acaba neyi değişmiştir. Euro 4 falan yapmışlar mı dır?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Nis 2018
Mesajlar
2
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkese merhaba bir ay içerisinde ehliyetimi alıp başlangıç motoru olarak Falcon almak istiyorum 2018 model alan arkadaşlar sanırım biraz makyaj değişmiş. Farklı bir değişiklik var mı acaba?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bir önceki sayfada arkadaşımız şöyle bir yorum yapmış :

Oncelikle konuya soyle bakalim, lifanda kelime oyunu var. 250cc diyor kendisine cift silindir fakat 2 adet 125cc lik motor aslinda...e iki 125 cc yi toplayip 250 demek bence olmuyor falcon tek motor 230cc...

Ardından da "Gerçek 250 cc olsaydı Lifan alırdım" demiş.

Şaka mı gerçek mi anlayamadım ?

Bu motoru iki ay kadar önce test ettim. Sürüşü güzel ama çıkardığı çeşit çeşit sesle ve zıngırdamayla "Ben eski teknoloji bir Çin motoruyum" diye bağırıyor. Bence şu andaki fiyatını kesinlikle hak etmiyor. 1000 TL daha koyun, Lifan alın. Biraz daha kaliteli olsa, Superlight kadar olsa alınırdı.
 
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
1
selamın aleyküm cümleten 3 gün önce aldıgım falconda arka fren istop etikten sonra kendini kitliyor ve motor marş almasına ragmen gaz yemiyor cogu zaman anlayan varsa yardımcı olabilir mi ?
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
58
Bir önceki sayfada arkadaşımız şöyle bir yorum yapmış :

Oncelikle konuya soyle bakalim, lifanda kelime oyunu var. 250cc diyor kendisine cift silindir fakat 2 adet 125cc lik motor aslinda...e iki 125 cc yi toplayip 250 demek bence olmuyor falcon tek motor 230cc...

Ardından da "Gerçek 250 cc olsaydı Lifan alırdım" demiş.

Şaka mı gerçek mi anlayamadım ?

Bu motoru iki ay kadar önce test ettim. Sürüşü güzel ama çıkardığı çeşit çeşit sesle ve zıngırdamayla "Ben eski teknoloji bir Çin motoruyum" diye bağırıyor. Bence şu andaki fiyatını kesinlikle hak etmiyor. 1000 TL daha koyun, Lifan alın. Biraz daha kaliteli olsa, Superlight kadar olsa alınırdı.

:) selamlar, işinize gelen kısmı cımbızlamışsınız aslında :) aynı yazıda lifan daha dayanıklı ve kaliteli olacaktır diyorum zaten çünkü çift silindir, ama şahsi fikrim çift silindirin çift derdi bakımı olur...servise gittiğinizde daha fazla verirsiniz ve sadece torku daha iyi bir 125cc lik motora binmek yerine daha ucuza gelecek freedom tercih ederim demek istiyorum :) seriliği vs lifandan daha iyi çünkü... gerçek 250cc olsaydı lifan alırdımdan kastım, 2 adet 250cc lik blok lu v makina olsaydıdır... ozaman tadından yenmezdi... bu cümleden beni vurmaya çalışacağınızı tahmin etmiştim aslında ;) sadece daha basit anlatırım diye iki 125cc blok şeklinde anlattım...yoksa sonuçta tabiki 250cc bir makinaya biniliyor...

önceki yazımdan alıntı "Oncelikle konuya soyle bakalim, lifanda kelime oyunu var. 250cc diyor kendisine cift silindir fakat 2 adet 125cc lik motor blok aslinda...e iki 125 cc yi toplayip 250 demek bence olmuyor falcon tek motor 230cc... Saglamlik, omur ve tork farki kesinlikle cok ustun falcona kubaya gore... Performansida bize erisir bi motor cunku birebir Yamaha Virago kopyasi motor ve bir artisi olacak elbet... Ama servis bakim masrafi ve giderleri olarak ben ucuz ikinci el falcon alirdim... Eger gercek 250cc v motor olsaydi lifan alirdim dusunmeden.."(bu cümdeledi hatam 500cc lik olsaydı dememek, yada 250 cc 2 şer silindir blok cihaz olsa demeliydim, o konuda haklısınız...)

zırıltılar konusunda kesinlikle haklısınız, falcona yakışmıyor, lifan bukonuda oturaklı ve daha kaliteli... falcon neden zırıldıyor dersenizde, maalesef adamlar 5 para etmez egsoz takmışlar...iç perdeleri koptuğu için zırıldıyor...2 defa garantiden değişti yeniside gitti...ayrıca kullanılan vidalar vs çok kalitesiz...

yine tüm yazımı fanatikçe okumazsanız görürsünüz ki zaten 9500 tl falcona verilmez bu zamanda diyorum :D gidin 7000 e ikinci el alın gerisiylede kendinize adam gibi kask mont dizlik bot alın :) yani şuan sıfır alıyor olsam liste fiyatı 10300 olmuş ff250 hayatta almam... ama lifanda almam :) 2015de 5500 tl iken okdi... 3-5 bin daha koyarım blackster rks alırım, daelim 250 vs alırım... parammı yok, ozaman yine 2015 model 6500-7 ye falcon bulup bakımını yapar paşalar gibi kullanırım... çünkü döviz ve gümrük vergileri saçma sapan arttırmış fiyatları... 10k lara butarz basit china motorlar almak içime otururdu..

bu arada bende izmirliyim bornovadan ,) boşver falconu lifanı bigün inciraltında bi mangal atar keyfimize bakar nolcak bu benzinin hali diye tartışırız :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

selamın aleyküm cümleten 3 gün önce aldıgım falconda arka fren istop etikten sonra kendini kitliyor ve motor marş almasına ragmen gaz yemiyor cogu zaman anlayan varsa yardımcı olabilir mi ?

jigleyi açık bırakmışsınız gibi duruyor gaz yemez açıksa ;) arka fren kitlenmeside kirden olur, bi balata sprey i alıp sıkın isterseni arka kampana iç kısmına gelcek şekilde, yada fren kolunda hareketli parçalara wd40 sıkıp yağlayın
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Valla bu motorların hiçbirisi beni kesmiyor. Birilerinin artık yeni modeller getirmesi lazım. Mesela Lifan V16, Benelli Patagonian Eagle gibi. Şu Mondial, Buccaneer kalitesinde bir cruiser çıkarmalı artık. Şu anda satılanlar içerisinde en iyi model Daelim Daystar 250, o da sıfır bulunmuyor. Diğerlerinin hepsi eh işte. Blackster'e binince nedense tünemiş gibi oluyorsun. Lifan'ın içine gömülüyor insan, dengesi çok iyi ama hem boyu kısa hem de plastik kalitesi vasat. Fiyatı çok iyi ama...
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Sahibinden'de resimler var. İlk fark edilen şey selenin yanındaki metal süsler. Bugün bayide gördüm, sanki boyası daha iyiymiş gibi geldi ama emin değilim. Motor daha güzel gözüktü gözüme. Sadece görsel olarak iyileştirilmiş olabilir.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
5
Motorda yaşadığım bi sıkıntı var, yol yaptıktan sonra durduğum yerde vites 0 a geçmiyor, arka vites ayağı bildiğin kilitleniyor. hareket halinde sıkıntı yok ama dururken boşa alamıyorum
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
Arkadaşlar merhaba

Biliyorsunuz piyasa iyice cozuttu , 2 sene önceki sıfır fiyatına ikinci el alamıyoruz.


Tanıdıktan 2015 model freedom 10 bin km motor buldum, pek tanımadığım birisinden de 2016 model 12 bin superlight buldum.

Normalde superlight ile anlastım temmuz ortası alacaktım, ikisinin de fiyatları 7.5 k dolaylarında.


Dost dostu gurbette... misali kafamı cok karıştırdılar. Şöyle ki falcon un bakımlarının superlight'a göre daha kolay olduğunu, superlight'ın çok ilgi isteyen bir motor olduğunu belirtti. Su an benzin göstergesi calısmıyormuş ama kronik bir durum olduğunu okumuştum.

Şimdi arkadaş bu konuda doğru bilgi mi veriyor? Bakım olarak daha mı kolay bir motor. Motor hakkında bilgim sadece yazılı olarak burada okuduklarım. ki tamir işinden hiç anlamam , elim de yatkın değil. yani arkadaş kandırmış da olabilir beni.

Konu hk. bilgisi olan var mı 2 sini de denemiş olan mesela.
 
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
2
Merhabalar
Sorum kısa ve net :)
Boyum 194 ve falcon 250 ilgimi çekiyor
Olur mu??
 
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
2
Raptor hoşuma gitmedi açıkcası.benim gibi uzun boylu olup falcon kullanan var mıdır
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst