Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Yalnız, test ettiğimiz aynı motorsa deli gibi gidiyor ama deli gibi de titriyordu. :)
Üzerinde kaç dişli vardı bilmiyorum ama bakımda benimkiyle yan yana idi dişlisi daha küçüktü çap olarak.

Benim motordaki durum sanki 42 dişli bile olsa motor rahatlayacak gibi. Yani bakım sonrası nispeten rahatladı bir de dişli biraz daha rahatlatsa iş bitecek tadından yenmeyecek. Bu dişli değişimlerinin neredeyse hepsini deneyen bir kdiner arkadaşımız var bildiğim. O okursa 40 mı 42 mi hangisi hangi kullanıcıya gider hangisi titreşimi ne hale sokar en iyi o yorumlar sanırım. 40'ı anladık ciddi rahatlatıyor, benim merakım hani 42 olsa arada çok bariz bir fark mı olur, yani titreşimi o kadar rahatlatmaz mı 42 dişli?

Bir de bu dişli değişimlerinin ileride negatif bir getirisi olur mu? Mesela orjinal dişliye göre ömrü nedir, orjinalle aynı metalden midir? Yoksa daha mı uyduruktur v.s v.s?
Ben her halükarda dişliyi değişeceğim için ısrarla sorup duruyorum bu mevzuları. :)
Bu arada birazdan işe gideceğim, bugün benim Domi 1000'km'yi devirecek.:)

EDİT:
Dün Oktay Motor'a mail atmıştım bu dişli konusunda, şöyle cevap dönülmüş:
"42 diş %20, 40 diş %35 net olarak motoru rahatlatır. Konfor ve yakıt tasarrufu sağlar" denmiş.
Bu durumda ben de 40 diş olarak değişeceğim demektir. Angrypower'da çok olumlu geri bildirim veriyor çünkü.

Senin istediklerin 42 de var.40 yapma 40 sana fazla gelir.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Yalnız, test ettiğimiz aynı motorsa deli gibi gidiyor ama deli gibi de titriyordu. :)
Üzerinde kaç dişli vardı bilmiyorum ama bakımda benimkiyle yan yana idi dişlisi daha küçüktü çap olarak.

Benim motordaki durum sanki 42 dişli bile olsa motor rahatlayacak gibi. Yani bakım sonrası nispeten rahatladı bir de dişli biraz daha rahatlatsa iş bitecek tadından yenmeyecek. Bu dişli değişimlerinin neredeyse hepsini deneyen bir kdiner arkadaşımız var bildiğim. O okursa 40 mı 42 mi hangisi hangi kullanıcıya gider hangisi titreşimi ne hale sokar en iyi o yorumlar sanırım. 40'ı anladık ciddi rahatlatıyor, benim merakım hani 42 olsa arada çok bariz bir fark mı olur, yani titreşimi o kadar rahatlatmaz mı 42 dişli?

Bir de bu dişli değişimlerinin ileride negatif bir getirisi olur mu? Mesela orjinal dişliye göre ömrü nedir, orjinalle aynı metalden midir? Yoksa daha mı uyduruktur v.s v.s?
Ben her halükarda dişliyi değişeceğim için ısrarla sorup duruyorum bu mevzuları. :)
Bu arada birazdan işe gideceğim, bugün benim Domi 1000'km'yi devirecek.:)

EDİT:
Dün Oktay Motor'a mail atmıştım bu dişli konusunda, şöyle cevap dönülmüş:
"42 diş %20, 40 diş %35 net olarak motoru rahatlatır. Konfor ve yakıt tasarrufu sağlar" denmiş.
Bu durumda ben de 40 diş olarak değişeceğim demektir. Angrypower'da çok olumlu geri bildirim veriyor çünkü.

Baymoto'da sorduğumda dişli değişimiyle son hızın 183'e çıktığını ama kalkışın yavaşladığını söylemişlerdi. 150'lik motordan inince o "yavaş" kalkış da beni uçurmuştu. Lacivert motordu benim kullandığım, evet titriyordu.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Senin istediklerin 42 de var.40 yapma 40 sana fazla gelir.

Titreşimi yeterince azaltmaz diye korkum, yoksa ben de 42 yapayım diyorum ama. 42 uyar mı diyorsun? Baymoto da 42 önerdi bakımda. Bir bildiği vardır dedim, ondan sorup duruyorum. Derdim şu titreşim aynalarda bitsin, ayaklarda da azalsa kafi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------

Baymoto'da sorduğumda dişli değişimiyle son hızın 183'e çıktığını ama kalkışın yavaşladığını söylemişlerdi. 150'lik motordan inince o "yavaş" kalkış da beni uçurmuştu. Lacivert motordu benim kullandığım, evet titriyordu.

Evet evet ben de 150cc'den sonra ona binince uçmuş bu alet deyip almaya karar verdiydim. Ama o alet gibi titreyecekse 42 dişli ile aynalara fayda etmeyecekse kötü olur. O aletin aynalar titriyordu çünkü.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
İzlenimleri bekliyoruz artık ilerideki günlerde. Bende yapabilirim bire değişim olumluysa durum. Bu arada seleye bir uygulama yapıp o bölgedeki titreşimi halleden var mı? Beni bir tek o kısım biraz gıcık ediyor.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
İzlenimleri bekliyoruz artık ilerideki günlerde. Bende yapabilirim bire değişim olumluysa durum. Bu arada seleye bir uygulama yapıp o bölgedeki titreşimi halleden var mı? Beni bir tek o kısım biraz gıcık ediyor.

Ben sele altındaki şasi borularına yalıtım malzemesi yapıştırdım, sügerimsi yapışkanlı bir malzeme, sıfırlamıyor ama rahatlattı eski haline göre. Hatta 1 metre idi elimde epeyce kaldı yarın artçı selesinin oradakilere de yapıştıracağım. denemek amaçlı ayak pegleri altıan da taktım, kısa sürede düşecektir ama denedim yine de.

Malzeme şu:
https://urun.n11.com/yapistirici-ve-bant/oto-ses-isi-yalitim-malzemesi-kaucuk-sunger-yapiskanli-6mm-kalin-P237573278?icid=990005_prudsys_emptycart

Çok kaliteli bir şey değil, ama iş gördü bir nebze.Önceki halinden biraz daha rahat. Parçalanmayacağını bilsem gidon elciklerine de yapıştırırdım ama çabuk parçalanacak gibi duruyor, sele altında daha uzun süre iş görecektir.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Orjinal dişli kullandım mı kullanmadım mı hatırlamıyorum ama en azından kendi motorumda kullanmadım, ya titreşime alıştım yada yok yada ben tınlamıyorum da olabilirim, ayakta sıkıntı yok, sele de sıkıntı yok, eğer sele sağ sol uzantı uçlarını sıkarsam o zaman kıpraşma veriyor ama sıkmadan normal tutuyorum oda yok, gidonda biraz var ama sorun değil, 4500 devir de veya civarında vites atmayı denerseniz onun da etkisi olur.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Orjinal dişli kullandım mı kullanmadım mı hatırlamıyorum ama en azından kendi motorumda kullanmadım, ya titreşime alıştım yada yok yada ben tınlamıyorum da olabilirim, ayakta sıkıntı yok, sele de sıkıntı yok, eğer sele sağ sol uzantı uçlarını sıkarsam o zaman kıpraşma veriyor ama sıkmadan normal tutuyorum oda yok, gidonda biraz var ama sorun değil, 4500 devir de veya civarında vites atmayı denerseniz onun da etkisi olur.
Hocam sendeki dişli kaçtı?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Hocam sendeki dişli kaçtı?

bende şuan 42 var artçı almıyorum kullanım da yapmıyorum, bu şekilde arka çanta ve kamp malzemelerim ile gayet iyi ama yan çantaları da takıp içini yükleyince biraz yavaş gibi kalıyor, geçen ki burdur ısparta gezisinde eksisini hissettim o yüzden acaba 43 mü yoksa 45 mi taktırsam diyorum, 45 takmam her halde çünki devamlı uzun yol yapmıyorum, 43 taktırırım oda 45 ile arasında çok fark olmayacak gibi, benim dişli değişimim vites arasını uzatmaktı ve 42 den memnunum ama komple yükleyince uzun yolda eksik kalıyor, olmadı 43 alıp birde dolu şekilde uzun yolda görmek lazım.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
bende şuan 42 var artçı almıyorum kullanım da yapmıyorum, bu şekilde arka çanta ve kamp malzemelerim ile gayet iyi ama yan çantaları da takıp içini yükleyince biraz yavaş gibi kalıyor, geçen ki burdur ısparta gezisinde eksisini hissettim o yüzden acaba 43 mü yoksa 45 mi taktırsam diyorum, 45 takmam her halde çünki devamlı uzun yol yapmıyorum, 43 taktırırım oda 45 ile arasında çok fark olmayacak gibi, benim dişli değişimim vites arasını uzatmaktı ve 42 den memnunum ama komple yükleyince uzun yolda eksik kalıyor, olmadı 43 alıp birde dolu şekilde uzun yolda görmek lazım.

Peki, 42'de aynalardaki titreşim durumu nasıl? Benim neredeyse tek derdim bu! 42 dişli ile aynalarda 110 - 120 km gibi hızlarda titreşme olmuyorsa, 42 takarım ben de.

Benim sele altına yaptığım uygulamayı bugün işe gelirken iyice yokladım, kendimi seleye dikkate verip, ciddi işe yaramış görünüyor. Şu anda gidondaki kıpraşma da aynı malzemeyi gidon yükseltme ile gidon arasına taktığım için biraz daha iyi gibi. Aynalardaki titreşimi 42 dişli keserse bi daha söz titreşim lafı etmeyecem :)
bu arada bugün motoru kısa bi süre bilhassa yokladım 6000devir üstünde de 7000'de de rpm limit lambası filan yanmıyor ben de.:silent:
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Tek beni taşıdığı için motor, şunu söyleyebilirim; motorun hem Torku’nun pek faydası yok bana. Pulsar kadar olsa yetiyor. Lakin 27nm den alağıya düştüğü sanmıyorum. Vites araları uzadı. Titreşim azaldı. Psikopat bişeye dönüştü ama kompresyonda azaldı. Yavaşlayacağım zaman iki vites iki vites düşüyorum. Yoksa nanay. Eskiden 6’dan 7’ye atmaya çalışırdım. Şimdi ise 5’ten sonra 6 olduğunu unutuyorum.
 
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
76
Arkadaşlar 40 dişlimi yoksa 42 dişlimi?
Genelde 2 kişi kullanıyorum motoru 3500km, titreşim olayı mağlum hangisi doğru olur?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Peki, 42'de aynalardaki titreşim durumu nasıl? Benim neredeyse tek derdim bu! 42 dişli ile aynalarda 110 - 120 km gibi hızlarda titreşme olmuyorsa, 42 takarım ben de.

Benim sele altına yaptığım uygulamayı bugün işe gelirken iyice yokladım, kendimi seleye dikkate verip, ciddi işe yaramış görünüyor. Şu anda gidondaki kıpraşma da aynı malzemeyi gidon yükseltme ile gidon arasına taktığım için biraz daha iyi gibi. Aynalardaki titreşimi 42 dişli keserse bi daha söz titreşim lafı etmeyecem :)
bu arada bugün motoru kısa bi süre bilhassa yokladım 6000devir üstünde de 7000'de de rpm limit lambası filan yanmıyor ben de.:silent:

110-120 de görüyorsun ama biraz parazitli mi desem yoksa kaydırmalı mı desem o şekil yani ama beni zor duruma bırakacak bir görüntü sıkıntısı yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

Tek beni taşıdığı için motor, şunu söyleyebilirim; motorun hem Torku’nun pek faydası yok bana. Pulsar kadar olsa yetiyor. Lakin 27nm den alağıya düştüğü sanmıyorum. Vites araları uzadı. Titreşim azaldı. Psikopat bişeye dönüştü ama kompresyonda azaldı. Yavaşlayacağım zaman iki vites iki vites düşüyorum. Yoksa nanay. Eskiden 6’dan 7’ye atmaya çalışırdım. Şimdi ise 5’ten sonra 6 olduğunu unutuyorum.

katılıyorum özellikle son paragrafa.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------

Arkadaşlar 40 dişlimi yoksa 42 dişlimi?
Genelde 2 kişi kullanıyorum motoru 3500km, titreşim olayı mağlum hangisi doğru olur?

istanbuldasınız isterseniz ümraniye servisini veya avrupa yakasında kayalar ve oktay motoru arayıp test motorunu bir deneyin onlarda dişli değişimi yapılmış test motorları olabilir, iki kişi kullanıyorsun 40 sizi rahatlatır ama 42 veya 43 daha iyi olur düşüncesindeyim özellikle 43, 43 neden öneriyorum ben 3 lü çantayı takıp uzun yola gidince yüklü olarak 42 biraz yavaş kaldı gibi siz 2 kişi bineceksiniz o yüzden 43 mantıklı olur.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Beni taa Anadolu yakısndan ille Oktay Motor'a götürteceksiniz 40 dişliyi anlamak için :)
Şaka bir yana sanırım 42'yi bir deneyeceğim son tahlilde.
Ama Kemal kardeşim 42'de de aynalarda 110 - 120'de kıpraşma var demiş, bu durum canımı sıkmıyor değil.
40 yapıp da sonra pişman olur muyum bilemedim.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Beni taa Anadolu yakısndan ille Oktay Motor'a götürteceksiniz 40 dişliyi anlamak için :)
Şaka bir yana sanırım 42'yi bir deneyeceğim son tahlilde.
Ama Kemal kardeşim 42'de de aynalarda 110 - 120'de kıpraşma var demiş, bu durum canımı sıkmıyor değil.
40 yapıp da sonra pişman olur muyum bilemedim.

ilk bakıma baymoto ya gitmiştim kapalıydı resmi tatildi sanırım oradan oktay motor a geçtim 20dk sürdü 110 u da geçmedim giderken :)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Tekrardan uyarımı yapıyorum. Vatandaşlık görevimi yerine getiriyorum. Benim gibi kompresyon ile frenlemeyi seviyorsanız 40t dişli o imkanı elinizden alıyor ve frenlere daha fazla basmanıza sebep oluyor. Diğer önemli uyarı ise çok fena kaçmaya başlıyor makine. 160'da rpm limit yanmıyor ve sanırsam halen 8000rpm de falan oluyor makine. Kendinizi kaybeden bir yapınız varsa yaklaşmayın. Şahsen ben kaybediyorum lakin 5000rpm de 120 falan yapıyor. Bunu da söylemiş olayım.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Tekrardan uyarımı yapıyorum. Vatandaşlık görevimi yerine getiriyorum. Benim gibi kompresyon ile frenlemeyi seviyorsanız 40t dişli o imkanı elinizden alıyor ve frenlere daha fazla basmanıza sebep oluyor. Diğer önemli uyarı ise çok fena kaçmaya başlıyor makine. 160'da rpm limit yanmıyor ve sanırsam halen 8000rpm de falan oluyor makine. Kendinizi kaybeden bir yapınız varsa yaklaşmayın. Şahsen ben kaybediyorum lakin 5000rpm de 120 falan yapıyor. Bunu da söylemiş olayım.

hocam tork neyi etkiliyor peki tork azalıyor ama daha çok kaçıyor beygiremi ekleniyor bu torktan giden anlamıyorum fazla bu konuları
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst