Yamaha Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Ben kayışın fiyatını sordum 450 tl fiyat verdi değiştirmedim. 2-3 bin daha gider dedi usta. Hava ve varyatör filtrelerini yakın zamanda kendim değiştirmiştim onlarla ilgili de bir işlem yapılmadı debriyaj temizliği yağ değişimi baga değişimi yapıldı. Yetkili servise götürmedim.
Yukarıda Yusa arkadaşımız tarafından önerilen bando marka kayış hakkında tecrübesi olan var mı? Orjinaliyle kalite durumu nasıldır?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------

@bluebee dostum geçmiş olsun. Çok para valla

Orijinal kayış 450 TL değil. 289 TL
İnternetten bakıp bulmak çok kolay;
https://urun.n11.com/yedek-parca/orjinal-yamaha-x-max-250-x-city-kayis-5se-e7641-02-P112159422
Orijinal kayış tavsiye ederim.
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
Ben kayışın fiyatını sordum 450 tl fiyat verdi değiştirmedim. 2-3 bin daha gider dedi usta. Hava ve varyatör filtrelerini yakın zamanda kendim değiştirmiştim onlarla ilgili de bir işlem yapılmadı debriyaj temizliği yağ değişimi baga değişimi yapıldı. Yetkili servise götürmedim.
Yukarıda Yusa arkadaşımız tarafından önerilen bando marka kayış hakkında tecrübesi olan var mı? Orjinaliyle kalite durumu nasıldır?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------

@bluebee dostum geçmiş olsun. Çok para valla

ya soyle soyliyim bando zaten bir japon markasi bu arada. japonya da uretilen kaliteli bir markadır. bence orjinalinden farkı markasi. benim eski motorum sym markasiydi onda da bando marka kayış kullanılmıştı yani motorun üzerinde en başından o kayış vardi. ve su da var size 450 demisler fakat hangi 450 tl? yamaha servisine bodrumda sordum 295 tl dediler kendi kayisina. ki zaten muadili ve japon markasi varken tercih edilir mi dusunmek lazim. bu arada bando markali kayisin orjinal ve en uygun fiyati paylastigim linke mevcut bazi saticilarda bu kayisin fiyati 170e 250e gibi vermisler ama en uygun fiyati da o sitede orjinal olarak. suan benim düşündüğüm kayış o ay basi gibi taktiracagim. bende hava filtresini geçen gün kendim değiştiririm orj hava filtresi 105 tl ye buldum varyator filtresinide kargo dahil 35 tl aldim.. psikolojik olarak mi bilmiyorum artik ama motorda az da olsa bi rahatlama hissettim gibi. son hızları en son denedigimde yokus aşağı 145 civari görmüştü. kayistan sonra fark eder illaki.

not: gittigim motorcu da bando kayış önermişti.
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
8
e dilimizde tüy bitti şu motorun bakımlarını kendiniz yapın. elinizden gelmiyorsa parçaları toplayıp bilinen bir ustaya yaptırın diye. 232 tl işçilik nedir ya? komple arabanın motorunu debriyajını indirirler o fiyata.

dostum iyi diyorsun da hiç anlamıyorum motordan teknikten. bir de hangi ustaya nerde güveneceğim? kayış sordum dışarda 300 gibi birşey dediler yan sanayi.
işte balata yağ dışarda işçilik vs en az 700 e gelirdi bence

keşke bilsem elimden gelse de yapabilsem ama imkan yok:((
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
dostum iyi diyorsun da hiç anlamıyorum motordan teknikten. bir de hangi ustaya nerde güveneceğim? kayış sordum dışarda 300 gibi birşey dediler yan sanayi.
işte balata yağ dışarda işçilik vs en az 700 e gelirdi bence

keşke bilsem elimden gelse de yapabilsem ama imkan yok:((

Haklısın. İnsan anlamadığı işten uzak durmalı. Sadece para meselesi değil aslında. Ben motorumun rutin bakımlarını zevkle yapıyordum. Ama körü körüne değil. Elimdeki service manual'e bakarak. Şimdi motorumu satmuş olmama rağmen foruma girip sorulara cevap vermeye çalışıyorum. Çünkü, teknik konulara amatör seviyede ilgim var.
 
Katılım
22 May 2018
Mesajlar
1
Merhabalar ben Veysel 36 yaşındayım, İstanbul Kadıköyde'yim.
Ben de bir X CTİY kullanıcısıyım.
Benim ilk motor deneyimim. Bir abimin tavsiyesi üzerine aldım. Çokta memnunum.
Motorum 2016 model ve 2017 8. ayda trafiğe çıkmış. daha 8.000 de. Ben ikinci kullanıcısıyım.
Motorun heyecanının bu kadar güzel olacağını tahmin etmiyordum.
Motoru almadan önce saatlerce otobüslerde geçirdiğim zamanıma yanıyorum.

Herkese kazasız belasız yolculuklar
 
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
14
Veycell arkadaşım aramıza hoşgeldin.

Geçenlerde bujim ile ilgili yazmıştım. Buji için 60 tl istendiği için değiştirmemiştim. Önceki gün kağıthane sürat motorsikletten bujiyi 25₺ ye aldım. Kendim takacaktım eve döndüm motor soğuduktan sonra işe giriştim ama buji imanına kadar sıkılmış olduğu için çıkaramadım. Bugün yine sürat motora gittim ve ustaya 10 tl verdim. Yeni bujiyi taktırdım. Fazla sıktırmadım bukiyi bir dahaki sefere kendim yapabileyim diye. Bujiyi elle sıktı tork anahtarıyla değil. Eski bujiye gelince tırnağı bayağı incelmişti.sanırım ilk buji. Motor 22 bine geldi. Buji kesin değişmeliymiş. Benzer durumu olan arkadaş varsa bilginiz olsun.
Herkese keyifli ve güvenli sürüş dilerim.
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
Haklısın. İnsan anlamadığı işten uzak durmalı. Sadece para meselesi değil aslında. Ben motorumun rutin bakımlarını zevkle yapıyordum. Ama körü körüne değil. Elimdeki service manual'e bakarak. Şimdi motorumu satmuş olmama rağmen foruma girip sorulara cevap vermeye çalışıyorum. Çünkü, teknik konulara amatör seviyede ilgim var.

hoşgeldin aramiza allah kazasiz belasiz surusler nasip etsin.
 
Katılım
17 Eyl 2011
Mesajlar
401
X-city' nin ortalama yakıt tüketimi ne alemdeydi, 100km de kaç litre, birde 120km den sonraki at sürme hissini nasıl engelliyorsunuz, tekrardan xcity alabilirim
 
Katılım
14 Eki 2017
Mesajlar
15
X-city' nin ortalama yakıt tüketimi ne alemdeydi, 100km de kaç litre, birde 120km den sonraki at sürme hissini nasıl engelliyorsunuz, tekrardan xcity alabilirim

benim ki 22 kuruş yakıyor.memnunum.titreşimden bahsediyorsan ben yay taktırdım ve o problem kalkıştada,sonrasındada bitti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------

Arkadaşlar bugun 20 bin bakımı için servise motoru götürdüm ekstra bişey olmadan kayış baga vs bir kit varmış onu uygulamışlar 680 tl o kitin fiyatı. toplam 1060 tl ödedim bilginize. 232 tl de işçilik aldılar standartmış. baya moralim bozuldu çok para

kardeşim çok fazla ödemişsin.Parçaları n11 den al ben öyle yapıyorum.sormak istediğin bişey olursada yaz.eğer beylikdüzüne yakınsan veya gelebilirsen sana burda benim ustamı kesinlikle tavsiye eder ve elimle götürürrüm.kendisi aynı zamanda arkadaşım.tertemiz iş yapıyor.için rahat olsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

yaklaşık 4 senedir kullanıyorum. hararet kırmızının biraz altına kadar yükselebilr çok sorun değil. Özellikle sıcaklarda trafikte çok dur kalklarda hemen yükseliyor. Bu sıcaklık yükselmesi daha önce kullandığım piaggiolardada aynıydı yani motorla ilgili bir sorun değil olması gerektiği gibi. Orjinal fanı arızalandı aliexpressten 250cc ye uygun 80tl civarına bir fan alıp taktım şuana kadar bir sorun yaşamadım zaten çok dur kalk yapmadığın sürece motor ısınmıyor. Bir ara sıcaklarda ve yanlızca yazın motor ısınınca stop etme ve çalışmama sorunu yapıyordu. yazın 1. köprü girişinde 2 saat beklemem gerekince araştırdım servise sordum çeşitli farklı yanıtlar aldım. Biraz motoru takip edip birazda motor bilgimden faydalanarak benzin pompasından olduğunu farkettim (il başta kadıköyde piaggio servisi kadir usta sorunu söylememle direk benzin pompası dedi) orjinal pompa gene faiş fiyatlı olunca yanlızca motorunu bulup takmasıyla beraber 200tl gibi bir fiyata mal ettim ve birdaha sorun yaşamadım.

Birde hep city grip lastik kullandım. basınçlar ön 34 arka 36 olarak hava basmamı söyledi Michelin yetkilileri. Tekrar tekrar sormama rağmen bir kaç ayrı servistende aynı bilgiyi aldım. lastik basıncı 30 lara düştüğünde gerçektende arkası hep kayıyor hissayıtı veriyor. basınçları 36 yapınca çok daha iyi yol tutuyor ve çok daha güven veriyor.
Motordan genel anlamda çok memnunum günlük ortalama 100km yol yapıyorum biraz km yükseldiği için satmak istiyorum fakat yerine ne alsam bir türlü bilemiyorum. Düşük km de gene xcity alıcam gibi :). Motorun dengesi mükemmel virajı çok iyi çekiş ve gidişi çok güzel. Frende özellikle lastik kitlese bile dengesini kaybetmiyor ve çok rahat bir şekilde bas çekle toparlayabiliyorsun.

Kardeşim eminmisin 34,36 çok yüksek bir basınç.kitapçıkta daha düşük?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

Fiyat normal değil. Anormal :)
Ben 20 bin bakımına 640 TL.
40 bin bakımına 950 TL ödemiştim.

20 bindeki kayışı nasıl değiştirmediler. Hayret! Yetkili servise gitmedin herhalde. Yamaha da kayış değişim süreleri diğer markalara göre epey daha uzun. 12 bin km. kayış değişim periyotu olan markalar var. Daha da uzatayım dersen yanlış yaparsın.

Motul yağ aşağıdakiyse ucuz bile;
https://urun.n11.com/yag/motul-scooter-expert-4t-10w40-ma-1-litre-P108662263

Orijinal bujinin fiyatı ise 20 TL;
https://urun.n11.com/buji/yamaha-x-max-250-2007-dpr8ea-9-ngk-standart-buji-P200472147

Bagaları ilk açtırdığında aşagıdaki gres yağını sür farkı göreceksin;
https://productimages.hepsiburada.net/s/4/280-413/9662037327922.jpg

Kazasız belasız sürüşler...

Aynı yağı kullanıyorum ve çok memnunum.Bu arada arka disk uygun nerden buluruz bilen varmı,veya alan?
 
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
3
ben de Michelin ile yeni değiştirdim 32 ön 34 arka olarak söylediler diye hatırlıyorum ( ön 32 çok titreşim hissettim 30 yaptım şu an memnunum )
 
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
14
@nalkapon dostum titresimle ilgili yay taktirdim ve titresim bitti demissin. Bahsettigin yay debriyaj yaylari mi? Bu konuyu biraz acar misin? Titresim konusunda ben biraz sikayetciyim
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
@nalkapon dostum titresimle ilgili yay taktirdim ve titresim bitti demissin. Bahsettigin yay debriyaj yaylari mi? Bu konuyu biraz acar misin? Titresim konusunda ben biraz sikayetciyim

Selam bi facebook grubunda denk geldim, evet dediğiniz yaylar değiştirilmiş ve bagalar titreşim sorunu da kalkmış. Bende bakim zamanı gelince taktircam.
 
Katılım
21 Mar 2016
Mesajlar
37
Arkadaşlar ilk defa 6000 km'de olan bir X City kullandım. Bu motoru almayı düşünürken şimdi aklım karıştı. Nedenleri şu; amörtisör adına hiç bir şey yok. her türlü en ufak bozukluğu siz ve bütün motor hissediyor, konsoldan felan sesler geliyor. Sele çok ufak geldi sanki sandalyenin kenarında oturuyormuşum gibi hissettim. 20 dakika kullandım ama uzun yolculuklarda rahatsız edici olacağını inanıyorum. Klakson çok sert. Beğendiğim noktalar ise dengesi güzel, gidişi gayet yeterli. Rüzgar almadan yolculuk etmek keyifli. Bir Suzuki Inazuma kullanıcısı olarak deneyimlerim bu yönde. Acaba Xmax 250 (yeni değil) böyle midir? Aklım bütçeyi arttırıp Honda Forza'ya gidiyor.
 
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
14
@hardal amortisor konusubda sana hak veriyorum. Eksilerinden birisi bu.
Yalniz sele ufak geldi demen beni sasirtti. Gayet rahat bir selesi var bence. Xmax selesi biraz daha dar. Eger sele altindan bahsediyorsan xcity sele alti biraz kucuktur. Sadece tas seklindeki kasklar sigabiliyor. Xmas full face kask aliyor sele altina.

@yusa4841 bende youtubeda bir video gormuatum sarsintiyi azaltmak icin xmax debtiyaj yaylarini degistiriyorlardi. Motor ayni oldugu icin bizim motora uygulanmasinda sikinti olmaz. Bende dusunuyorum yaptirmayi. Maliyetiyle ilgili bilgi var mi?
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
@yusa4841 bende youtubeda bir video gormuatum sarsintiyi azaltmak icin xmax debtiyaj yaylarini degistiriyorlardi. Motor ayni oldugu icin bizim motora uygulanmasinda sikinti olmaz. Bende dusunuyorum yaptirmayi. Maliyetiyle ilgili bilgi var mi?
.

Evet ayni videodan bahsediyoruz yuzde 99. İscilik yay ve baga değişimi (burada illaki varyator temizliği de olacaktir bu parçalatin takilmasj icin) 280 tl fiyat söylediler fiyat belki bir tık fazla olabilir belki de kısmen idare edebilir bilemedim ama yaptıracağım. Özel uretim baga ve yay çünkü.
 
Katılım
4 Eyl 2012
Mesajlar
199
sadece varyatör temizliğine tanıdık ustaya 50 işçilik+30da balata sprey vs.. ödedim..normalde işcilik 100 tutar..yay'ın fiyatı n11'de araştırıp bir dahakine yay taktırabilirim..
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
44
buji 15 tl ye inmiş...

https://www.hepsiburada.com/yamaha-yp-250-x-max-dpr8ea-9-ngk-buji-p-HBV000005VCQN?magaza=motoonline&wt_gl=cpc.nelk.6817-oto.pla&gclid=EAIaIQobChMI-O3jwsfH2wIVXWQZCh3k8wCrEAQYASABEgIGl_D_BwE

kayış olarakta hala ne alacagıma karar veremedim..
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst