Yamaha Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
@Yusa4841

Motorunuzun hararetinin bu seviyeye gelebilmesi kesinlikle bir arıza olduğunu gösteriyor. Bu şekilde kullandıysanız en hafifinden contalara zarar vermiş olabilirsiniz.
Yorum yapabilmek için yeterli bilgi vermemişsiniz. Hararet bu seviyeye geldi. Tamam da devamında ne oldu? Benim başıma 6 yıl 48 bin km. boyunca bir kere geldi. Motoru hemen kapadım. Servis yakındaydı. Radyatör fanı değişti halloldu. (950 TL)

- Motor çalışmazken motorun altına eğil. Radyatörün alt kısmında bulunan fanı gör. Göbeğinden tutarak çevir. Eğer zor dönüyorsa fan göbeği bozuk. Servise git. :) Veya Bajaj pulsar200NS fanı uyuyor diyorlar. Epey daha ucuz. Yalnız hasarlı fanı söküp birebir uygunluğuna bakmadan alma.
- Diğer bir olasılık silindir kapak contası hasarlı. Servise git.
- Diğer bir olasılık soğutma suyunun hava yapması. Bütün soğutma suyu boşaltılıp yeniden dolumu yapılması gerekiyor. Bunu düzgün olarak ancak servis yapar. servise git.

Not : Motoru böyle kullanırsan üzersin. O seni çok fena üzer.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
@Yusa4841

Yorum yapabilmek için yeterli bilgi vermemişsiniz. Hararet bu seviyeye geldi. Tamam da devamında ne oldu? Benim başıma 6 yıl 48 bin km. boyunca bir kere geldi. Motoru hemen kapadım. Servis yakındaydı. Radyatör fanı değişti halloldu. (950 TL)



Not : Motoru böyle kullanırsan üzersin. O seni çok fena üzer.

motor fan açıyor sesinden belli oluyor zaten motoru dinledigimde. bi süre Sonra çubuk orta cizgiye geri iniyor fazla sürmeden. bundan sebep radyatör faninda sıkıntı olduğunu düşünmüyorum ama dediginiz gibi denicem eğilip bakicam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------

motor fan açıyor sesinden belli oluyor zaten motoru dinledigimde. bi süre Sonra çubuk orta cizgiye geri iniyor fazla sürmeden. bundan sebep radyatör faninda sıkıntı olduğunu düşünmüyorum ama dediginiz gibi denicem eğilip bakicam.

evet baktim cok rahat dönüyor fan
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
@Yusa4841
Bu durumda ikinci olarak Soğutma suyunu tamamen boşalttırıp yeni soğutma suyu(Tamamı yamalube antifiriz. Su konmuyor) dolumu yaptırırdım. Yalnız bu işin bir tekniği var. Yetkili serviste düzgün bir şekilde yaptırmanı öneririm.

Eğer hala devam ediyorsa üst kapak contası hasarlı olabilir. Veya daha kötüsü(inşallah değildir.)

Şurası kesin. Motorunda bir arıza var. Yazları asfaltların eridiği sıcaklıklarda yol yaptığımda bile hararet ibresi orta seviyenin 2 çizgi üzerini aşmadı motorumda. Seninki 9 çizgi yukarıya kadar gelmiş.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
@Yusa4841
Bu durumda ikinci olarak Soğutma suyunu tamamen boşalttırıp yeni soğutma suyu(Tamamı yamalube antifiriz. Su konmuyor) dolumu yaptırırdım. Yalnız bu işin bir tekniği var. Yetkili serviste düzgün bir şekilde yaptırmanı öneririm.

Eğer hala devam ediyorsa üst kapak contası hasarlı olabilir. Veya daha kötüsü(inşallah değildir.)

servise bir ugramak gerekiyor o zaman. peki radyatör peteği temizlenebilir mi temizlenirse etkisi de olur heralde.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
servise bir ugramak gerekiyor o zaman. peki radyatör peteği temizlenebilir mi temizlenirse etkisi de olur heralde.

6 yıl ve 48 bin km. boyunca 1 kere bile temizlenmedi benimki. Alakası olduğunu sanmıyorum. Bu durumu yaşayan bir başka kullanıcıda silindir üst kapak contası hasarlı çıkmıştı. 250 TL gibi bir rakama halletmişti. Şimdi bu zamlardan sonra en kötü 500 TL olsa gene bir şey değil. Yeterki daha kötü bir arıza olmasın.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Hararet benim motorda hiç oralara çıkmadı, kırmızıya bile gelmedi, bir buçuk yıldır kullanıyorum, yarıyı birkaç defa geçti ve birkaç defa fan çalıştı, kesinlikle sıkıntılı, antifriz i boşalttırın aşağıdan Motor kısmından ve aşağıyı kapatmadan yukarıdan tazyikli su tutun, aşağıdan bütün küflü pis Suyu aktıktan sonra kapatıp antifriz doldurun büyük ihtimal düzelecektir.
İşgüçten gezemiyorum pek, yaz geldi patronlar geldi, inşallah ilerleyen günlerde birşeyler yapmak isterim.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
401
motor fan açıyor sesinden belli oluyor zaten motoru dinledigimde. bi süre Sonra çubuk orta cizgiye geri iniyor fazla sürmeden. bundan sebep radyatör faninda sıkıntı olduğunu düşünmüyorum ama dediginiz gibi denicem eğilip bakicam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------



evet baktim cok rahat dönüyor fan

motorunuz bakımsız hararetin sebebi bu. kağıt hava filtreleri temizlenmez hava tutulmaz, hava tutulduğu zaman filtredeki hava geçiren delikler tıkanır. motora daha az oksijen girer fakir karışım olur yakıt ve hararet artar. buji için de 20.000km çok fazla. ben 10.000 de değiştirdim. bujiyi değiştirin silindirdeki sağlıksız patlamalar harareti yükseltir. buji ve hava filtresini değiştirince muhtemelen hararet normale inecektir. ayrıca kullandığınız yağın viskozitesini de bulunduğunuz ilin iklim koşullarına göre inceltmeniz gerekli. bodrum gibi bir yerde 10w40 ya da 15w50 gibi yağlar kalın gelecektir. 5w30 ya da 5w40 gibi nispeten düşük viskoziteli yağlar motorun rahatlamasına yerdımcı olur. bu arada hava filtresine hava tutup temizleyen kafadaysanız muhtemelen radyatör sıvısına hiç dokunmamışsınızdır. onun da en fazla 2 senede bir değişmesi lazım. ayrıca radyatör peteklerini bir inceleyin üzerinde çamur sinek vb gibi kirler varsa bir temizlik spreyiyle fısfıs yapıp basınçlı yıkama makinalarında temizleyebilirsiniz. ama makinayı en az 1,5-2 mt uzaktan tutun yani su sadece buhar gibi gelsin yakından tutarsanız petekler yamulabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
verdiğiniz cevaplar icin cok teşekkürler uygulayacagim en kisa zamanda. bu arada bugun 60 - 70 km kadar yol yaptim bi ara kirmiziya yaklasti yine hararet ama indi hemen fan açınca onun dışında hep ortalardaydi hararet ibresi. ha bu arada geçenlerlerde neydeyse full denecek sekilde depoyu fulledim ilk 100 km kadar yakit kadrani yerinden oynamadi sonra her kullanista gozle görülür derecede düşmeye basladi bugun yine fulledim komple. bugun benzin alana kadar 230 km civari yol yapmis oldum ama ibre kirmiziya dahi tam gelmemisti. heralde toplaminda 270 280 km yi bulur muydu sonuna kadar yol gitseydi? (burada hava filtremin ve bujilerimin etkisi oldugunu biliyorum ortalama olarak sordum) tekeriniz düz bassın 😊

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

antifriz i boşalttırın aşağıdan Motor kısmından ve aşağıyı kapatmadan yukarıdan tazyikli su tutun, aşağıdan bütün küflü pis Suyu aktıktan sonra kapatıp antifriz doldurun büyük ihtimal düzelecektir.

tamamen antifiriz konmicak dimi antfiriz arti saf su karışımı mi yapacaz. suan içinde ikisinin karışımı gibi duruyor. rengi pembemsi bi renkte biraz. motorcudan duyduğum "komple antifriz koyulmaz" cumlesiydi ondan sordum.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
verdiğiniz cevaplar icin cok teşekkürler uygulayacagim en kisa zamanda. bu arada bugun 60 - 70 km kadar yol yaptim bi ara kirmiziya yaklasti yine hararet ama indi hemen fan açınca onun dışında hep ortalardaydi hararet ibresi. ha bu arada geçenlerlerde neydeyse full denecek sekilde depoyu fulledim ilk 100 km kadar yakit kadrani yerinden oynamadi sonra her kullanista gozle görülür derecede düşmeye basladi bugun yine fulledim komple. bugun benzin alana kadar 230 km civari yol yapmis oldum ama ibre kirmiziya dahi tam gelmemisti. heralde toplaminda 270 280 km yi bulur muydu sonuna kadar yol gitseydi? (burada hava filtremin ve bujilerimin etkisi oldugunu biliyorum ortalama olarak sordum) tekeriniz düz bassın ��

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------



tamamen antifiriz konmicak dimi antfiriz arti saf su karışımı mi yapacaz. suan içinde ikisinin karışımı gibi duruyor. rengi pembemsi bi renkte biraz. motorcudan duyduğum "komple antifriz koyulmaz" cumlesiydi ondan sordum.

Yetkili servis uygulamasına göre tamamı antifriz konuyor(Yamalube antifiriz). Benimkini öyle yapmışlardı. Yani bir damla bile su konmuyor. Korozyon nedeniyle soğutma performansı azalacağı için suyun faydası olmaz zararı olur. Bu nedenle benim motorum hep serinkanlı idi :) Komple antifiriz koyulmaz diyen "Usta" ya selamımı söyle.

Ayrıca bu su değişimi ezbere yapılacak bir iş değil. Nedense boşalmasını ne kadar bekleseniz de tam olarak boşalmıyor. Yetkili serviste yedek kap içinden hava basarak tam boşalmasını sağlamışlardı. Yedek kaptan 1 litrelik kutu doldurulduktan sonra motor çalıştırılıp dolum sürdürülmüştü. Bu arada boşaltma tapası açık bırakılıp hava yapmaması için bir süre öyle dolum yapılmıştı. Sonra tapa kapatılıp dolum tamamlanmıştı. Altta boşaltma tapası ve yan kapağın içinde bir tapa daha var. Sıvı değişiminde her ikisi de kullanılıyor. Yani kolay bir işlem değil. İki kutu antifiriz kullanılmıştı. Tabii bir kısmı da yere gitmişti. Eğer hava yaparsa motor yüksek hararettten bir darbe daha alır. Yetkili servis dışında elletmezdim kimseye.
Ayrıca eldeki veriler pek hayra işaret etmiyor. Yeni alınmış bir motor hararet sorunu ile birlikte geliyor. Benim aklıma soğutma sıvısından çok motorun bakımsızlık yada hor kullanma nedeniyle canının alınmış olabileceği geliyor. Mahallemdeki tamircide daha 20 bin km de bir XMAX250 yatıyor şu anda. krank,silindir,piston hepsi değişecek. Motoru resmen ağlatmışlar. Motor sesini iyi bir ustaya dinletip sağlıksız bir durum olup olmadığına bakmakta fayda var. Ayrıca silindir üst kapak contasının durumunu öğrenmekte fayda var.
Tekrar söylüyorum. Bu motor resimdeki hararet seviyelerini görmeye devam ederse binlerce lira masraf açar. Benim motorda hararet en ağır şartlarda bile orta seviyenin 2 çizgi üzerini aşmadı. Bu motor 9 çizgi üzerini görüyor ve kullanılmaya devam ediliyorsa durum iç açıcı olmayacaktır. Umarım öyle olmaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
14
Ocak ayinda aldim ben xcity. Su an yaklasik 21000 km de. Gecenlerde hava filtresini ve varyator filtresini konyrol ettim berbat durumdaydilar. Hemen internetten hiflo marka bir set buldum( varyator + hava filtresi) 140 tl gibi bir odeme yaptim. Ertesi gun filtreler ulastiginda kendim degistirdim filtreleri. Cok kolay. Yildiz tornavida ihtiyacimiz olan tek alet. Vidalari sok filtreyi degistir. Vidalari tak bu kadar.

Henuz 20 bin bakimina sokmadim motoru ama vakit geldi yakin bir zamanda bakima sokucam. Kagithane-mecidiyekoy civarında tanıdığı iyi bir servis olan var mı?

Herkese güvenli be keyifli sürüşler dilerim.
 
Katılım
24 Ocak 2014
Mesajlar
555
Arkadaşlar 2 tane x city m vardı, ilki 2011 modeldi, 50derece sıcaklıkta 2 kişi sıkışık trafikte bile hararet yapmadı fakat 2014 model ve 2bin km de olan,düşük süratte rampa çıkarken hararet sona dayanıyordu,Maalesef bu motorlarda böyle bir sorun var, en mantıklı olanı manuel düğme ile fana hükmedebilmek.
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
Arkadaşlar 2 tane x city m vardı, ilki 2011 modeldi, 50derece sıcaklıkta 2 kişi sıkışık trafikte bile hararet yapmadı fakat 2014 model ve 2bin km de olan,düşük süratte rampa çıkarken hararet sona dayanıyordu,Maalesef bu motorlarda böyle bir sorun var, en mantıklı olanı manuel düğme ile fana hükmedebilmek.

manuel dugmeden kastınız nedir acaba
 
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
14
Ben ocak ayindan beri kullaniyorum. Istanbul kagithanede nurtepede yasiyorum. Ev tepenin basinda hergun iki kisi inip cikiyorum hic hararet sorunu yasamadim. Hatta cok nadir fan acti motor. Havalar yeni isinmaya basladi. Yazin belli olacak benim durumum ama bugune kadar isitmayla ilgili sorun yasamadim ben
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
Ben ocak ayindan beri kullaniyorum. Istanbul kagithanede nurtepede yasiyorum. Ev tepenin basinda hergun iki kisi inip cikiyorum hic hararet sorunu yasamadim. Hatta cok nadir fan acti motor. Havalar yeni isinmaya basladi. Yazin belli olacak benim durumum ama bugune kadar isitmayla ilgili sorun yasamadim ben

kac model sizin motor
 
Katılım
24 Ocak 2014
Mesajlar
555
Bir düğme yardımı ile fanın manuel olarak açılmasını kastediyorum.Yani baktın hararet yükseliyor fanı devreye sokup seviyenin normale dönmesinin sağlanması.Eski tip arabalarda sıkça kullanılır bu yöntem
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
28
Bir düğme yardımı ile fanın manuel olarak açılmasını kastediyorum.Yani baktın hararet yükseliyor fanı devreye sokup seviyenin normale dönmesinin sağlanması.Eski tip arabalarda sıkça kullanılır bu yöntem

x city de var mi ki duymadim hic simdiye kadar ve nasil yapılıyor o dediğiniz onu sormak istedim tam olarak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst