Bildiğiniz üzere yeni takılan bir lastiğin rodajından sonra kullanıcıda lastiğin limitleri hakkında bir önsezi gelişir ve sürüş dinamiğini ona göre ayarlar. Bu durum kendiliğinden oluşur. Siz de aynen bu şekilde lastiklerinizin limitini kısa sürede anlayacak ve ona göre kullanacaksınız. En başta dikkatli ve temkinli olmak kaydı ile bir fazlaca sakatlık doğurmaz denilebilir ama ön lastiğin durumunu ve hamurundaki sertleşmeyi hesaba katmadan sadece arkaya güvenerek motoru fazlaca yatırmak, şerit üzerinden gitmek, panik fren yapmak vb. riskli konulara girerseniz, arka lastiğin yeni olması hiçbir avantaj sağlamayacaktır, keşke imkanınız olsaydı da ikisini birden değiştirseniz. Lastiğin bitip bitmemesi ile beraber bilidiğiniz üzere kullanım ömrüde bir zaman faktörü içerir. Bir açıdan da ön lastik ve amontisör bileşeni sizi güvenli şekilde durduran tek unsurdur. Pek bişeyi yok demek ile sadece dişlere bakmış olduğunuzu ifade etmiş olursunuz. Lastik kontrolünü güvenilir bir servise bırakmak çok daha doğru olacaktır. Kazasız sürüşler dilerim.