- Katılım
- 3 Kas 2016
- Mesajlar
- 5,548
Abi inek keçi beslemeyi 3 yıl önce bıraktık ailecek...
maliyetler çok yüksek, kar marjı düşük panpa. sadece buzağı para ediyor.
Abi inek keçi beslemeyi 3 yıl önce bıraktık ailecek...
Hiç mazeret değil. Böyle olacağını buradaki insanlar biliyordu da devlet mi bilmiyordu? İsteseler bal gibi soruşturur, icabında mevzuatı düzenler, yine engel olurlardı. Besbelli ki umurlarında degildi. İşlerine gelince köşe yazısından suç uydurup gazetecileri içeri atmasını biliyorlar ama.Devlet kaç kez kapılarına dayandı , kaç kezde uyarı yaptı , tehlikeli bi oluşum para yatırmayın diyerek . Ama para yatıranlardan biri o zamanlar "oo baksana devlet denetledi bişey bulamadı kardo , sıkıntı olmaz " diyodu.Demekki adamlar işi kılıfına uydurup cukkaladıkları parayla kaçtı. Devlet her vatandaşının başına 1 polis 1 mali müşavir 1 doktor atayacak değil ya , 150 kere söylendi telefondan kendini polis olarak tanıtanlara itibar etmeyin diye yinede profesörler para kaptırdı .
Dün sabah size paranızı geri alacağım diyen bi adama 1600 kişi 500tl kaptırmış haber doğruysa.
Bu ülkede bu kadar kolay zengin olmak varken biz halen maaşla çalışıyoruz ya asıl kerizlik bizde herhalde :queen:
Şmdi bu çiftlik bankın olayı çiftçilere somut, gerçek mallarını sattırıp internetten sanal inek sağarak para kazanmalarını vaad eden oluşum mu?
Şmdi bu çiftlik bankın olayı çiftçilere somut, gerçek mallarını sattırıp internetten sanal inek sağarak para kazanmalarını vaad eden oluşum mu?
bu konu "millet enayi" söylemi ile açıklanabilecek kadar basit olduğuna katılmıyorum.
katılımcıların çoğunluğu;
mevcut şartları ile istedikleri hayata ulaşabileceklerini düşünmüyorlar,
kapitalizmin kendilerine koyduğu hedeflere ulaşmalarındaki imkansızlık sistemin açığını bilenler tarafından gayet güzel biçimde kullanılınca da muhakeme yeteneklerini aşan bir durumda kalıyorlar ve kolay olanı seçiyorlar.
genel olarak kültür de belli,
katılımcıların çoğunun etik ile bir ilgileri olduğunu düşünmüyorum,
zira bu tarz bir konuya katılımcı olmaları,
yani göz göre göre böyle bir dolandırıcılığa konu olmaları aynı dolandırıcılığı yapmakta beis görmedikleri sonucuna da ulaştırabiliyor,
yani güçsüzü ez güçlüye biat et.
zaten memleketin içerisinde bulunduğu güç dengeleri uzun zamandır bu motto üzerine kurulu.
sebebin enayilikten ziyade ahlaksızlık olduğunu düşünüyorum,
ve bu ahlaksızlık bu konunun içerisindeki herkesin ortak paydası.
bu konu "millet enayi" söylemi ile açıklanabilecek kadar basit olduğuna katılmıyorum.
katılımcıların çoğunluğu;
mevcut şartları ile istedikleri hayata ulaşabileceklerini düşünmüyorlar,
kapitalizmin kendilerine koyduğu hedeflere ulaşmalarındaki imkansızlık sistemin açığını bilenler tarafından gayet güzel biçimde kullanılınca da muhakeme yeteneklerini aşan bir durumda kalıyorlar ve kolay olanı seçiyorlar.
maliyetler çok yüksek, kar marjı düşük panpa. sadece buzağı para ediyor.
Hocam benim olayım farklı, adam gibi yağda yumurta yemek istiyorum artık. Yoksa Hayvancılık hiçbir türlü kar etmiyor şu an. Babam rahatsızlanmasaydı bırakmazdık zaten...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
Olayın nasıl patladığı ve bu seviyeye ulaştığı aham da bu videoda...
https://www.youtube.com/watch?v=H867fOt60lE&feature=youtu.be&t=40s
pardon hocam mersin için konuştum. Hokahey abi de muğlalı bildiğim kadarıyla, sahil kesimde maaliyet çok yüksek oluyor.Hayvancılık nasıl lar etmiyor hacı burada az parası olan 2-3 tane almaya bakıyor