Eski motor alırım, hiçbir şey olmaz diyenlere...

Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Ya millet takmış kilometreye yaşa falan...

Ben eski motor alırım, hiçbir şey de olmaz. Bak bizim dayıoğlu 100000km'de motor aldı, motor taş gibi hala biniyor.


diyenlere gelsin :)

https://youtu.be/R82uBK27-yI?t=5m4s (05:04'ü açın)

https://youtu.be/AQpvEWf9vA8?t=2m56s (02:56'yı açın)

https://www.youtube.com/watch?v=g-OC--z9r7I

Masrafsız motor yoktur, iş ki masrafı lastik zincir filtre vs olsun.
 

Obs

Katılım
13 Nis 2016
Mesajlar
219
Abi şimdi şöyle bak bu adamlar yapmış,toplamış örneğin... Bu işi yapan adamlar barkın gibi burak gibi vs alır yapar.Sen ben gibi adamlar yapamıyoruz böylece külfet oluyor bize... E Tabi aklın yolu 1 temiz ve ya paran varsa kesinlikle 0 alıcaksın bu tartışılmaz ama bu yolda bilen adam için bayağı heyecan vericidir bence :D
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
ikinci ele niye güvenmiyorum millet para gidecek diye değişmesi gereken parçayı değiştirmiyor
diğer bir konu ise öyle bir üçkağıtlar dönüyor ki artık korkuyoruz araç patlak çıkar mı km düşürme ile ilgili geçen konu vardı
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Keşke dediklerinize katilmiyorum diyebilsem...
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
1,296
Şansa kalmış yada iyi anlamak gerekiyor, örneğin ben motorumu satılığa çıkardım ama dün aküsü yeniledim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
16bin liraya sıfır aldığım xmax 250'nin ikinci ellerine 15 istedikleri için bin lira daha fazla verip sıfır aldım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.

Cok guzel bir video olmus. Digerlerini izlemedim bile. Motosiklet biniyorken geyik yapan tipler. AEA'nin degerini bir kere daha anlamis olduk... :)

Usta samimi konusmus. Bir noktada katilmiyorum, "e kimi parcasi zaten uretimden kalkmis" demis; en azinda Honda icin boyle bir sey soz konusu degil. Son yirmi senede uretilen tum Honda motosikletlerin en ufak vidasina kadar parcasini bulmak mumkun... Cb750 gibi 40 yasindaki populer modellerin bile yedek parcasi gayet kolay bulunuyor.

Bu arada subap ayari Amerika'da $400-$600 arasi. Ve kafa contasi kesinlikle degistirilir. Sivi conta falan kullanilmaz.

Gunumuzdeki kafa contalari lastik degildir. MLS (cok katmanli celik) denen, laserle kesilmis cok ince celik plakalarin arasinda viton denen ozel materyal kapli lastik iceren yapidadir. Yag, antifriz, benzin ve eksoz arasini ayirdigi icin de onemini anlatmaya gerek yok herhalde :)

Ve KTM icin konusayim, garanti kapsaminda motorun ici acilmasi gerektiginde, parcalari ultrason banyosundan gecirmeden motoru toplattirmiyor ustalara... Teker teker temizleme oncesi ve sonrasi fotograflarini istiyor. Amerika'da boyle en azindan...
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
aslında eski, kazalı, kilometreli her motor alınır. ama fiyatına göre alınır. ne kadar ucuz alınırsa o kadar risk alındığını bilmek gerekir.
piston segman krank değişmesi demek motor bela açmayacak manasına gelmiyor.
arka beşik, ön furş takımı vs vs motor eskidikçe bir ton masraf çıkabilir.
eski bir motor sahibi olarak imkanı olana tavsiye etmiyorum.
en basit motor ybr125in furş takımı orijinal 140 tl büyük hacimli motorların maliyetini düşünmek bile istemiyorum.
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Cok guzel bir video olmus. Digerlerini izlemedim bile. Motosiklet biniyorken geyik yapan tipler. AEA'nin degerini bir kere daha anlamis olduk... :)

Usta samimi konusmus. Bir noktada katilmiyorum, "e kimi parcasi zaten uretimden kalkmis" demis; en azinda Honda icin boyle bir sey soz konusu degil. Son yirmi senede uretilen tum Honda motosikletlerin en ufak vidasina kadar parcasini bulmak mumkun... Cb750 gibi 40 yasindaki populer modellerin bile yedek parcasi gayet kolay bulunuyor.

Bu arada subap ayari Amerika'da $400-$600 arasi. Ve kafa contasi kesinlikle degistirilir. Sivi conta falan kullanilmaz.

Gunumuzdeki kafa contalari lastik degildir. MLS (cok katmanli celik) denen, laserle kesilmis cok ince celik plakalarin arasinda viton denen ozel materyal kapli lastik iceren yapidadir. Yag, antifriz, benzin ve eksoz arasini ayirdigi icin de onemini anlatmaya gerek yok herhalde :)

Ve KTM icin konusayim, garanti kapsaminda motorun ici acilmasi gerektiginde, parcalari ultrason banyosundan gecirmeden motoru toplattirmiyor ustalara... Teker teker temizleme oncesi ve sonrasi fotograflarini istiyor. Amerika'da boyle en azindan...

KTM doğru iş yapıyormuş. Parçalar temiz olmazsa özellikle de sert tanecikler kalırsa (kum, metal talaşı vb) motorun anasını ağlatır. Zaten bu video serisinde de görülüyor. (Bkz yağ pompasının söküldüğü kısım)

Bununla berbaber ille de ultrasonik banyo olacak diye bir şey yok, buharlı temizleyiciler (otoklav) da canavar gibi temizler. Yeter ki iş düzgün yapılsın.

Neyse Allah Barkın Abi'ye ve nütün ölmüşlerimize rahmet eylesin, nur içinde yatsınlar.

Hüzünlendim :pale:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
o zaman 5 yaşından büyük makinaları çöpe atalım
yaw ne kadar at gözlüğü ile bakıyoruz olaylara
millet 90 model afrika kle transalp dragstarlara biniyor hatta bmw nin 1100 1150 serisini 650 sini saymıyorum
gayet te güzel geziyorlar makinasına birşey olmaz
önemli olan yağsız kalmasın
 
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
956
Eski model alınır.Ama fiyatına göre alınır.Birde sağlamlığı bilinen modeller alınır.Git Transalp al mesela.Varadero al.Tenere al.Afrika twin al.Motoru komple parçala.Titiz bir şekilde onar değiştir topla.Yağ su balata devam..
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Ben aldım. Hemde KTM aldım. Hatta 640 adventure aldım. En zor parça bulunacak motorlardan biri.

Şimdilik uydurarak devam ediyorum. Çinli parçaları filan uydurup aldığımdaki arızaları çözdüm. Ha usta bunları yapmazdı. Uğraşmazdı yani. Kendim anladığım için bi yolunu bulup hallediyorum. Bi pişmanlığımda olmadı henüz.

Ama eli anahtar tutmayan adam uzak durmalı eski motordan.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
İyi de konu bu zaten, sanırım anlaşılmamış. Sök topla bin... peki maliyeti kaç bin? Konu bundan ibaret. Alınacak motosikletin marka/modele göre herşey değişir. Malum sitede şu an bakıyorum "eksiksiz sorunsuz sahibinden 1000RR / 64.000 km / 2005 model". Şimdi bu motosiklet 12 - 13 senede 64.000km mi yapmış? Yılda 6.000 km yani. O hızdaki motosiklet... haydi diyelim ki olabilir, kaçıncı sahibi? Bu motosiklet hız için tasarlanmış, sürekli yavaş kullanılmış ise, sürekli işe git gel yapan biri ise (ki hikaye o, işe git gele litre motosikleti alan adam nadirdir) düşük hızda uzun süre kullanımdan hararet sorunu ve bunun nedeni arızalar garanti. Eh o zaman bu vatandaş bunu hız için aldı, yani iyice yüklendi, ani gaz vermeler motoru zorlamalarla geçti bu 64.000km.

Diyelim ki dedik ki alalım bunu, bir 10.000 daha harcarız taş çatlasın. Elimizde yeni gibi ama eski model güzel bir litre motoru olur, dedik ve başladık işe.

Motorun iç mekaniği ne durumda acaba, motosikletin mekaniği, amortisörleri ne durumda... amortisör yağları hiç değiştirildi mi acaba... bitmedi şu "acaba"lar. Bir debriyaj tası, şanzımanda yıpranmış üç/dört dişli, arızalı bir iki müşir, yakıt aldıktan sonra farkedilen şamandra arızası için yeni şamandra, süpap seti, takım conta, triger zinciri ve gergisi, krank+piston+kol+segman takımı ile yağ pompası ve debriyaj setini değiştirip üzerine de yeni takım lastik ve balataları alıp bir de bakımını yaparsak, zincir+dişli seti değişimi üzerine bir de grenaj tamiri ve boyası ile bir de seleyi yeniletince varsayalım ki 17.000 daha (az veya çok, az biraz sallıyorum tabi) harcadık. Bir de baktık ki alüminyum şase çatlakmış, çaylaktan iyice yürümüş değişmesi lazım.

Ve SON ::deliir::
 
Katılım
18 Kas 2011
Mesajlar
702
bu iş iyi bir usta,parça konusunda bilgili bir kafa ve yurtdışı bağlantılı biri olmayı gerektiriyor kanımca.

Şasesi kaynaklı motoru hatasız diye satan bir milletiz sonuçta
 
Katılım
19 Ağu 2017
Mesajlar
264
Konu ikinci el motor almakmi? Daha once baska bir konuya yazdigimi kopyalayip buraya yapistirmak istiyorum :

Motor yerine sahibine bakıyorum. Tam gözünün içine. Adamın sahtekar olup olmadığını anlamaya çalışıyorum. Fotoğrafıda olur, onada bakarım.
O yüzdende hep kazıklanıyorum.
Motora baksana be adam, ne diye sahibine bakıyorsun, insan sarrafımısın sen?
Yok ama, hiç vazgeçmedim, bir gün anlıycam sahtekarı gözünden.​

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/182657-harley-davidson-883-iron-bu-ilana-dikkat.html#post4214510​
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Bir kaç ay önce, 62 yaşında bir abi ile tanıştım noterde, yaklaşık 45 yıllık motorcu, 99 model Transalp i var (GS 1200 ve R80 de varmış), 50. yıl özel seri, sıfır almış vakti zamanında, 110 bin de falan, hani şöyle 10-12 gibi bir fiyat dese, kavşakta sakat numarası yapar alırdım, o derece yani. Lakin diyor ki abimiz, ya ben ya o ölene kadar devam...
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Bir kaç ay önce, 62 yaşında bir abi ile tanıştım noterde, yaklaşık 45 yıllık motorcu, 99 model Transalp i var (GS 1200 ve R80 de varmış), 50. yıl özel seri, sıfır almış vakti zamanında, 110 bin de falan, hani şöyle 10-12 gibi bir fiyat dese, kavşakta sakat numarası yapar alırdım, o derece yani. Lakin diyor ki abimiz, ya ben ya o ölene kadar devam...

Cuma gününe denk getirsen mendil açıp.. :)

Şaka bir yana,böyle kelli felli birinden 200bin km olsada alınır aga...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst