370tl Rutin bakım için çok mu fazla?

Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
28
Herkesin işinin ehli olduğunu söylediği bir ustaya götürüyorum motorumu cbr 250.

Yağ değişimi
Yağ filtresi değişimi
Hava filtresi değişimi
Zincir yağlama/Gerdirme işlemi(hatta biraz paslıylı da nasıl yaptıysa gidermiş)
Arka fren balatası değişimi

Tüm bunlar için 370 lira çıkardı bana. Normalde fiyat konusunda yardımcı olurdu bana ama şuan fazla geldi gibi. Siz ne kadar ödüyorsunuz bu gibi işlemlerde?
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ağu 2017
Mesajlar
349
Bu işlemleri kendin yapsan sana max. maliyeti 225 TL. Genelde de saat başına 80 TL işçilik alınıyor servislerde. Zincir için para alınmaması lazım, zincir gerdirmek 2 dklık iş. Yorum senin ama 40-50 TL fazla almış gibi geldi bana.
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
35 liraya da balata var 100 liraya da. 20 liraya da yağ var 70 lirayada. Ne marka balata kullandı ne marka yağ kullandı? Ortalama birşey söylersek bence 80 lira civarı fazla almış. İşlemler için birkaç yerden diyat almadan gitmeyin ve yaptırmayın arkadaşlar her zaman önce diyat konusunu sorun.


Al bak burada fren balatası yok buji var fark olarak .

https://m.n11.com/cbr-bakim-seti-honda-cbr-250-r-bakim-seti-P188458733
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ağu 2017
Mesajlar
349
Bu işlemleri kendin yapsan sana max. maliyeti 225 TL. Genelde de saat başına 80 TL işçilik alınıyor servislerde. Zincir için para alınmaması lazım, zincir gerdirmek 2 dklık iş. Yorum senin ama 40-50 TL fazla almış gibi geldi bana.

Edit: Balatayı görmemişim. Orijinal arka balatalar çok pahalı değil diye biliyorum. Ama yetkili servis değilse eminim orijinal olmayan ucuz yollu bir balata takılmıştır. Uçuk bir bedel değil 370 TL
 
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
387
aynı bakımı ben kendim yaptım. yağ 90 yağ filtresi 25 hava 35 ön balata 60 :/
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
28
35 liraya da balata var 100 liraya da. 20 liraya da yağ var 70 lirayada. Ne marka balata kullandı ne marka yağ kullandı? Ortalama birşey söylersek bence 80 lira civarı fazla almış. İşlemler için birkaç yerden diyat almadan gitmeyin ve yaptırmayın arkadaşlar her zaman önce diyat konusunu sorun.


Al bak burada fren balatası yok buji var fark olarak .

https://m.n11.com/cbr-bakim-seti-honda-cbr-250-r-bakim-seti-P188458733

balatanın 100 lira yağın da full sentetik olduğunu biliyorum o kadar.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Bu fiyatı honda servisi vermedi değil mi?

*** Düzeltiyorum işinin ehli yazmışsınız. Muhtemelen honda servisinde daha uygun bir fiyat çıkardı.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 May 2016
Mesajlar
1,062
Şöyle diyim. Hangi parçacıyı internet sitesini falan arasam cbf 150 debriyaj manetine 20+kargo 15+kargo yazıyordu. Bugün gittim esengülden 12 liraya orijinalini aldım. Kısaca servis daha uygun bi fiyat çıkarabilirdi gibi. Çünkü ortada çok büyük bi işlem yok.
 
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
231
ben cbf 150 ye 350 tl verdim.. arka fren balatalari yag,filtre falan pahali geldi sadece arka balatalar 130 tl tuttu.

garantide olmasaydi yaptirmazdim. o kadar fiyat cok geldi.yapacak bisey yok artik.bidaha servisine gitmicem.
 
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
Yuzyirmi lira fazla almış bence.İyimser bakarsak yetmiş lira, otomobil için ikiyuz liraya yapıyorlar aynı işi fakat bizimkisi bile bile lades..Garantide değilse kendin yapacaksın en güzeli ortalama bi yağla yüzelli tutmaz.

Edit: Balata değişimini gormemişim iş değişti, yazdığım fazlaligi da balataya sayarsam aşırı bi fiyat kalmıyor,parça fiyatı da değişken olabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Bence bu tamir ve bakım işlerinde ustanın işini düzgün yapması çıkardığı fiyattan çok daha önemli. Ucuza yarım yamalak iş yapacağına adam gibi iş yapıp 2 katı para alsın kafamız rahat olsun.
Tabii bu görüşüm kendim yapamadığım bakım işleri için geçerli. Sonuçta yağ değişimi, zincir temizliği öyle ciddi ustalık isteyen bir iş değil. Ben olsam kendim yapardım.
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
30+80+40+100+işçilik 120 desek =370 pek pahalıda gelmedi,kendin becerip yapsan daha düşük maliyet olacak
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
247
Dün yamaha kardeşler kazığı diye bir konu açılmıştı. yağ ile filtre değişimine 290 lira almışlar. onunla karşılaştırın. r25ti motor 2 litre yağ bir de yap filtresi.
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Yağ 70 TL
Yağ filtresi 20 TL
Hava filtresi 33 TL
Fren balatası [EBC] 97 TL
Zincir temizleme yağlama 20 TL Sonuçta kutunun tamamını kullanmıyorlar

240 TL yapar. İşçilik 130 TL. Sana verdikleri fatura da işçilik az yazılmış olabilir ama diğer malzemelerin fiyatını fazla yazıyorlar. Sonuçta servis burası
Bir de servislerin şu konularına ayar oluyorum. Benim motor 1.5 litre yağ alır ama servis 2 tane 1 litrelik şişe açıp birini bitirir diğerini bitirmez. Şişede yarım kalır ama sana vermezler. Zinciri temizlerken balata spreyi kullanır. Şişenin tamamı bitmez. Kalanını sana vermezler. Aynı şey zincir yağı içinde geçerli
 
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
387
motul 5100 10/40 ama memnun değilim vites geçişleri sertleşti castrole geri döndüm 2litresi 56 lira
 
Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
Yağ 70 TL
Yağ filtresi 20 TL
Hava filtresi 33 TL
Fren balatası [EBC] 97 TL
Zincir temizleme yağlama 20 TL Sonuçta kutunun tamamını kullanmıyorlar

240 TL yapar. İşçilik 130 TL. Sana verdikleri fatura da işçilik az yazılmış olabilir ama diğer malzemelerin fiyatını fazla yazıyorlar. Sonuçta servis burası
Bir de servislerin şu konularına ayar oluyorum. Benim motor 1.5 litre yağ alır ama servis 2 tane 1 litrelik şişe açıp birini bitirir diğerini bitirmez. Şişede yarım kalır ama sana vermezler. Zinciri temizlerken balata spreyi kullanır. Şişenin tamamı bitmez. Kalanını sana vermezler. Aynı şey zincir yağı içinde geçerli

Ben honda servisinde kalan malzemeleri istiyorum veriyorlar. Zaten gözümün önünde depocudan alıp faturaya ekletiyorlar.
Sende dene.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
fiyatın uygun olup olmadığını parça fiyatları ile değil de alım gücünüz yani geliriniz ile kıyaslamanız gerekir.
bahsedilen fiyat çeyrek asgari ücret.
bu sene size servislerin küçük tatlı sürprizleri olacak.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst