Marşa basınca almıyor, dijital gösterge gidip geliyor (Videolu)

Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
45
Dostlar merhabalar, motorum gece çalışırken sabah okula gidecektim böyle bi durumla karşılaştım, ilk motorum ve henüz 3.ayım olduğu için pek bi tecrübem yok. Benzin göstergesi 2-3 gündür yanıp sönüyordu atmadım ama sanırım sorun aküde. Ne tavsiye edersiniz ?

https://youtu.be/4UjIx7JnrC4
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
45
Aküyü şarz edip denedin mi ?

Hocam internette bir kaç video izledim kabloları bağlayıp bi şeyler yapıyolar ama ona imkanım yok, aküyü söküp gidip şarj ettirmeyide araştırdım sanırım cbr125in akü şarj olmuyormuş öyle bir mesaj görmüştüm

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------


Yeni akü almadan sorunsuz şekilde kullanabileceğim bi yöntem var mıdır.
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
422
Hocam internette bir kaç video izledim kabloları bağlayıp bi şeyler yapıyolar ama ona imkanım yok, aküyü söküp gidip şarj ettirmeyide araştırdım sanırım cbr125in akü şarj olmuyormuş öyle bir mesaj görmüştüm

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------



Yeni akü almadan sorunsuz şekilde kullanabileceğim bi yöntem var mıdır.

Ömrü bitmediyse her akü şarj olur merak etme. Aküyü sök şarj et/ettir.

Bu tarz ACİL durumlar (sınav vs yetişmen gereken durumlar) için vurdurmayı öğren.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Bir adet Multimetre yada voltmetre ile önce motosiklet çalışmıyorken sonra çalışırken akünün voltajına bakıyoruz.Çalışmıyorken 12 v çalışıyorken 13-14 V civarı olması lazım eğer bu değerlerden düşükse akü bitmiştir.Bir şarj edip tekrar deneyin.Eğer düzelmezse aküyü değiştirin.Enjeksiyonlu motosikleti aküsü bitik şekilde sorunsuz kullanmanın bir yolu yok.Enjeksiyon sistemine zarar verebilirsiniz.
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
422
Enjeksiyonlu motorda oluyor mu ki?

Enjeksiyonlu arabalarda da, motorlarda da oluyor. CBR125R 2013 (Enjeksiyon, yeni kasa) vurdurmuşluğum var. Aküsü bitmişti. Çok da kolay vurduruluyo meret :cherry: kontak açıksa enjeksiyona ve ateşlemeye engel bir mesele olmuyor.

Ekleme: Hatta motoru aldığımın 2.-3. ayı idi. Sırf bu durumda kalırsam naparım diye denemek için vurdurmuştum. Lazım da oldu :cherry:
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1,866
Enjeksiyonlu motorda oluyor mu ki?

vurduruluyo, ağır motorlarda 2 ye takıp arka tekeri yere güzel bastırman kafi. genelde tam debriyajı bırakırken zıplayıp yere bastırmak gerekiyor motoru. fakat tek başına yandan iterek vurduracaksan hafif eğim ve güzel zemin şart.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bir adet Multimetre yada voltmetre ile önce motosiklet çalışmıyorken sonra çalışırken akünün voltajına bakıyoruz.Çalışmıyorken 12 v çalışıyorken 13-14 V civarı olması lazım eğer bu değerlerden düşükse akü bitmiştir.Bir şarj edip tekrar deneyin.Eğer düzelmezse aküyü değiştirin.Enjeksiyonlu motosikleti aküsü bitik şekilde sorunsuz kullanmanın bir yolu yok.Enjeksiyon sistemine zarar verebilirsiniz.

o değer düşükse konjektör yada statör bitmiştir akü şarj olmuyodur diye biliyorum yanlışsam affola.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
o değer düşükse konjektör yada statör bitmiştir akü şarj olmuyodur diye biliyorum yanlışsam affola.

Eğer motor çalışır ve çalışmaz durumları arasında voltaj farkı yoksa dediğiniz gibi şarj sisteminde sorun vardır.Akü bitikken motor çalıştırılınca voltaj çok az artıyor.Mesela akü zayıf 10-11 v civarı,bir şekilde motoru çalıştırdınız 12-13 v civarında dolaşıyor.Çalışırken rolantide yada düşük devirde her zaman şarj dinamosunun sağladığı akım yeterli gelmeyebiliyor.Motor ve çeşitli elektronik sistemler biraz aküden biraz şarj dinamosundan besleniyor.Belli devirin üstünde dinamo tamamen motoru ve elektrik sistemlerini besleyebiliyor.O yüzden bitik aküde,motor çalışır vaziyette bile voltaj düşük olabilir.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Yeni nesil araba yada motorların hiç birini vurdurmayı tercih etmiyorum etmemde. Alayı akıllı bıdık çünkü. Beyine zarar verme durumu yüksek. Motorada zarar verebilirsiniz. Karbüratörlüye bişi olmaz. Akü bitmiş olabilir durmaktan birinden yardım istenip 2 sn takviye yapılmasını tercih ederim.
Eğer bir motorada uzun süre binmeyi planlıyor ve yeni bir akü alacaksanız lityum akü tavsiye ederim. Evet 2 katı pahalıdır normal aküden ama 2 günde bir akü sorunu yaşamazsınız ve en az 2-3 katı daha uzun ömürlü olur. Benim kendi motorumun aküsü artık bitmişti ve bu sefer 1000 tl verip lityum akü taktırdım koca öküzü tek marşta çalıştırıyo buz gibi havada. Ki belki bilen vardır 1190 ların soğuk havada normal aküyle çalışma sorunu vardır. Normal akü amperi veya güçsüzleşmiş akü bu motoru çalıştıramıyor , ilk marş anındaki amper gücü yetmiyor. Lityum ise ilk marş anında 30 amperlerr kadar güç verdiği için rahatlıkla çalıştırıyor.
Tabi her motorun elektronik sistemine uygun lityum akü var mı yok mu onu bilmiyorum açıkcası. Bu yazdığımı okuyup bende alcam diyip sonra fazla amperden dolayı beyini meyini yakıp yada elektronik bazı sistemlere zarar vermeyin.
 
Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
45
Yeni nesil araba yada motorların hiç birini vurdurmayı tercih etmiyorum etmemde. Alayı akıllı bıdık çünkü. Beyine zarar verme durumu yüksek. Motorada zarar verebilirsiniz. Karbüratörlüye bişi olmaz. Akü bitmiş olabilir durmaktan birinden yardım istenip 2 sn takviye yapılmasını tercih ederim.
Eğer bir motorada uzun süre binmeyi planlıyor ve yeni bir akü alacaksanız lityum akü tavsiye ederim. Evet 2 katı pahalıdır normal aküden ama 2 günde bir akü sorunu yaşamazsınız ve en az 2-3 katı daha uzun ömürlü olur. Benim kendi motorumun aküsü artık bitmişti ve bu sefer 1000 tl verip lityum akü taktırdım koca öküzü tek marşta çalıştırıyo buz gibi havada. Ki belki bilen vardır 1190 ların soğuk havada normal aküyle çalışma sorunu vardır. Normal akü amperi veya güçsüzleşmiş akü bu motoru çalıştıramıyor , ilk marş anındaki amper gücü yetmiyor. Lityum ise ilk marş anında 30 amperlerr kadar güç verdiği için rahatlıkla çalıştırıyor.
Tabi her motorun elektronik sistemine uygun lityum akü var mı yok mu onu bilmiyorum açıkcası. Bu yazdığımı okuyup bende alcam diyip sonra fazla amperden dolayı beyini meyini yakıp yada elektronik bazı sistemlere zarar vermeyin.

sizin dediğiniz markada benim motoruma göre yok sanırım. Tavsiye edebileceğiniz iyi bi marka var mıdır cbr 125r için. Umarım şarj vs olurda almama gerek kalmaz
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
sizin dediğiniz markada benim motoruma göre yok sanırım. Tavsiye edebileceğiniz iyi bi marka var mıdır cbr 125r için. Umarım şarj vs olurda almama gerek kalmaz

Küçük bir bilgilendirme sonrası tavsiyede bulunayım ben, lityum akü markası değil, akünün ana maddesidir. Bir çok firma lityum akü üretir. Ama motosikletler için en çok tavsiye edilen akü markası Yuasa'dır. Tavsiye edildiği kadar da pahalıdır :p
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
422
Yeni nesil araba yada motorların hiç birini vurdurmayı tercih etmiyorum etmemde. Alayı akıllı bıdık çünkü. Beyine zarar verme durumu yüksek. Motorada zarar verebilirsiniz. Karbüratörlüye bişi olmaz. Akü bitmiş olabilir durmaktan birinden yardım istenip 2 sn takviye yapılmasını tercih ederim.
Eğer bir motorada uzun süre binmeyi planlıyor ve yeni bir akü alacaksanız lityum akü tavsiye ederim. Evet 2 katı pahalıdır normal aküden ama 2 günde bir akü sorunu yaşamazsınız ve en az 2-3 katı daha uzun ömürlü olur. Benim kendi motorumun aküsü artık bitmişti ve bu sefer 1000 tl verip lityum akü taktırdım koca öküzü tek marşta çalıştırıyo buz gibi havada. Ki belki bilen vardır 1190 ların soğuk havada normal aküyle çalışma sorunu vardır. Normal akü amperi veya güçsüzleşmiş akü bu motoru çalıştıramıyor , ilk marş anındaki amper gücü yetmiyor. Lityum ise ilk marş anında 30 amperlerr kadar güç verdiği için rahatlıkla çalıştırıyor.
Tabi her motorun elektronik sistemine uygun lityum akü var mı yok mu onu bilmiyorum açıkcası. Bu yazdığımı okuyup bende alcam diyip sonra fazla amperden dolayı beyini meyini yakıp yada elektronik bazı sistemlere zarar vermeyin.

Karbüratörlü veya enjeksiyonlu farketmez, motoru vurdurmak veya takviye yapmak elbetteki iyi değildir. En doğrusu söküp şarj etmektir.

Fazla amperden beyin yakmak?

Elektrik forumu olmadığından basit şekilde açıklayım:
Akülerin üzerinde bulunan Ah değeri amper saati ifade eder. Örnek olarak tam şarjlı 72 Ah bir akü “teoride” 1 saat boyunca 72 amper çekersen biter. Aküden ne kadar akım çekersen o sana o kadar verir. Alt limiti olmamakla beraber üst limiti vardır.
Bununla beraber beyine giden tesisatta muhakkak sigorta vardır. Fazla akımı engelleyen bu sigortadır.
Ha eğer ki 24 Volt kamyon aküsü takarsanız işte bu zararlıdır.

Bir diğer konu, 1190’a 1000 liralık lityum akü uygun olabilir. CBR125 in fiyatı sizin motorun sanırım 10da 1i. CBR için içinden çıkan akü ile AYNI DEĞERLERDE bir akü iş görecektir. Marka olarak YUASA vardı sanırım hondanın kullandığı.
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Vurdur kardeş vurdur.
Çalışmıyorsa vurdur, çalışır.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
1,494
vurdursanda şarj etsende bu akü bu hale geldiğine göre çok zayıflamış yeni akü almadan problem çözüme ulaşmaz.
 

'-'

Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
804
motorum gece çalışırken sabah okula gidecektim böyle bi durumla karşılaştım, ilk motorum ve henüz 3.ayım olduğu için pek bi tecrübem yok. Benzin göstergesi 2-3 gündür yanıp sönüyordu

hayırlı olsun

kredi kartı gibi düşün
kontağı açtığında, marşa bastığında, harcadığın elektriği aküye geri ödemelisin
yeteri kadar kilometre yapmayacaksan, kurcalama...

bişey olmamıştır
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst