İlk olarak moderatörden başlıktaki hatayı düzeltmesini rica edeyim. SGK yazacağıma SKG yazmışım
İkinci olarak sorunum devam ediyor.
2006' da çıkmış kanun diyor ki ! Belediyeler iskan alımı için SGK'dan ilişiksizlik belgesi (borcu yoktur) ister.
2009'da çıkmış, resmi gazetede yayınlanmış kanun da diyor ki mütaahhit sorumluluğunu yerine getirmediyse daire sahibini bu borçtan mesul tutulamaz. Belediye iskan başvurusunda daire sahibinden SGK'dan alınacak ilişiksizlik belgesini isteyemez, borç olsun olmasın iskan verilir...
Şimdi belediyemiz 2006' da çıkmış ama 2009' da vatandaş lehine düzenlenmiş kanunu tanımıyor, ısrarla SGK' dan o belgeyi almamızı istiyor.
SGK ise tarih eski olduğundan sistemlerinde kayıtlı olmadığını, arşiv binasında olduğunu, not aldıklarını kontrol edip bilgi vereceklerini iletiyor. Bu bilgiyi bile alabilmek için sürekli azar yememizi söylemiyorum bile. Neyse 3 haftaya yakın oldu, ses yok. Gidip soruyoruz, azar işitiyoruz, bizi sizi arayacağız diye... En son resmi dilekçe ile başvurduk hala sonuç yok.
Belediyeyi bi kez daha ziyaret edip mağdurluğumuzdan bahsettik ama nuh diyip peygamber demiyorlar, ısrarla o belgeyi istiyorlar. 5 senedir uğraşıyorum, her sene zamlandıkça zamlanıyor. Normalde hem yasa hem sözleşmelerimiz gereği bu işleri şerefsiz mütaahitin yapması ve maliyetini karşılamaşı gerek ama yasal boşluklardan faydalanıyor ve yapmıyor. Biz yapalım dedik, günahımız neyse ödeyelim alalım iskanımızı ama bu seferde işbilmez SGK ve kanuntanımaz belediye önümüze set çekti.
Aslında devlet kabahatli bu durumdan. İskan çıkmadan evlerin satışına izin vermeyecek, bu kadar basit ama malesef izin veriliyor, ev satılıyor ve iskan vermeyip bu evde oturulamaz diyor resmen. Neyse devletin ikinci hatası da şu, alacağının peşine düşmüyor. Ver mahkemeye al paranı mütaahhiten ama uğraşmıyor. Devletin düşünce anlayışı malesef şu şekilde. Bu borçlunun işi illaki bana düşecek. tıpış tıpış gelecek işini yaptırması için borcunu ödemek zorunda. Üstünden yıllar geçsede alacağının peşine düşmüyor. Bir de borcu kimin ödeyeceği devleti pek ilgilendirmiyor. Mesela bizim işimiz düştü belediyeye. Belediye diyor ki borcu kapat öyle gel

Böyle saşma sapan iş yani... Mağdur hep vatandaş... Bir de kamu kuruluşların da çalışan memurların vatandaşa bakış açısını düşünürseniz, hak verirsiniz. Soru sormaya korkuyoruz, azar işitiyoruz. ... Derdimi anlatmak istedim, sıkıldım bu ülkenin herşeyinden...
Tekrar hatırlatmak istiyorum. SGK çalışanı yada tanıdığı olan var mı? Dilekçemizin sonucunu öğrenebilir miyiz? Sonuçlanmadıysa hızlandırabilir miyiz? Zira 2018'e girdiğimiz anda biliyorsunuz harçlar zamlanacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------
Sonunda kavga döğüş aldım borcu yoktur kağıdını, ohh be. İşimiz bitek belediyeye kaldı.