Honda, yakıt pilli motosiklet patenti aldı..

Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Japon marka bir prototipe sahip olmasa da çizimler fikirleri gösteriyor.
Honda, Toyota ve Nissan ile birlikte hem otomobil hem de motosiklet modelleri için yakıt pili teknolojisi üzerinde çalışıyor. Bu markalar, risk sermayesi ve enerji firmalarıyla birlikte Japonya'nın "Hidrojen Yakıt Pilleri için Stratejik Yol Haritası"nı benzimsedi.

Alman yayını Motorrad'ın bildirdiğine göre plan, Hidrojen Yakıt Pilleri için Strateji konseyi tarafından yaratılmış ve bu kurum, Japonya'nın Ekonomi, Ticaret ve Endüstri bakanlığına bağlı. Japon hükumeti, 2020 yılına kadar 40.000 adet hidrojen yakıt pilli aracın yollara çıkmasını ve hidrojen dolum istasyonlarının sayısının da 160'a çıkmasını planlıyor. İsmi henüz belli olmayan fakat Honda tarafından kurulacak olan yeni kuruluş, önümüzdeki 4 yıl içerisinde 80 istasyonun inşaasını üstlenecek.

Günümüzde Honda, iki tekerlekli ve hidrojen yakıt pilli aracının konsept halini sergilemiş değil fakat patent çizimleri, firmanın izleyeceği yolu tarif ediyor. Çizimler, standart bir spor motosikletin özellikleri olan teleskopik çatal, şaftlı tahrik ve boru şasiye sahip. Yakıt piliyse selenin altına alınmış. Yakıt besleme sistemi hidrojen ve havadan aldığı oksijeni bir katalizörle birleştirerek elektrik motorunun kullanabileceği enerjiye çeviriyor. Ortaya çıkan tek yan ürünse su oluyor.

Honda, otomobillerinde bu teknolojiyi 10 yıldır kullanıyor. 2008 yılında seri üretime geçen Clarity FCX, halka satılan ilk hidrojen yakıtlı Honda modeli olmuştu. Satış rakamlarının tek sınırlayıcısı halka açık dolum istasyonlarının yaygın olmamasıydı ve bu nedenle aracın üretimi 2014 yılında durduruldu. İkinci nesil Clarity'nin geleceği bu yıl duyuruldu. Bu otomobil, aynı ismi şarj edilebilir bir hibrit seçenekle paylaşacak.

Hidrojen yakıt pillerinin en büyük avantajı, pillere oranla çok daha çabuk yakıt dolumu yapabilmeleri. Altyapı haricinde olumsuz yanlarıysa elektroliz yöntemiyle sudan hidrojen elde edilmesi ve bu hidrojenin güvenli biçimde taşınabilmesi. Bu olumsuzluklara rağmen sistem üzerinde çalışıldığını görmek sevindirici.

Kaynak : https://tr.motor1.com/news/224718/honda-yakit-pilli-motosiklet-patenti-aldi/
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,151
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bildiğimiz Elektrikli Motosiklet üretmeye başlayacak yani :) .
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Honda Clarity aslında satılmıyor, "lease" ediliyor, yani uzun süreli kiralaniyor, çünkü katalizör olarak platin kullanılıyor fuel-cell'lerde. Bayağı pahalı yani...
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Honda Clarity aslında satılmıyor, "lease" ediliyor, yani uzun süreli kiralaniyor, çünkü katalizör olarak platin kullanılıyor fuel-cell'lerde. Bayağı pahalı yani...
hocam yeni çıkanları satılıyormuş car and driver'a göre. Yakıt hücreli mirai ile kafa kafaya imiş fiyatı.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
Sayfa yöneticileri Hachiko'ya MODERATÖRLÜK versin.. Yöneticilerden fazla paylaşımı mevcut...
Ana sayfa haberleri bile hachiko'nun haberlerini kullanıyor.

Hachiko imzasız haber görünce şaşırıyorum genelde...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hocam yeni çıkanları satılıyormuş car and driver'a göre. Yakıt hücreli mirai ile kafa kafaya imiş fiyatı.

Şimdi Honda'nın sayfasına baktım. 3 tipi var. Sadece "Plug in hybrid" modeli satılık, onda da elektrik motoru ile normal benzinli motor varmış. Fuel cell kullanan model sadece lease edilebiliyor.

Fuel Cell çalışan bi arkadaşım vardı. Fellik fellik platine alternatif arıyoruz ama yok diyordu... :) El alemin derdi tasası işte :) Oof off...
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Şimdi Honda'nın sayfasına baktım. 3 tipi var. Sadece "Plug in hybrid" modeli satılık, onda da elektrik motoru ile normal benzinli motor varmış. Fuel cell kullanan model sadece lease edilebiliyor.

Fuel Cell çalışan bi arkadaşım vardı. Fellik fellik platine alternatif arıyoruz ama yok diyordu... :) El alemin derdi tasası işte :) Oof off...

hocam peki bu mirai nasıl satılıyor platin yok mu onda. Bilmediğim için soruyorum, bilgi bulamadım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hocam peki bu mirai nasıl satılıyor platin yok mu onda. Bilmediğim için soruyorum, bilgi bulamadım.
Güzel soru :) biraz araştırdım...

2002'den bu yana platin kullanımını yüzde 85 azaltmışlar. Yine de fiyatı çok yüksek:

Pricing in Germany starts at €60,000 (~US$75,140) plus*VAT*(€78,540).

Japon hükümeti araç başına $25000 teşvik veriyormuş Japonya'da... Bi de şöyle bir bilgi var:

Currently the high level coordinator for TransEuropean Network, Cox declared during the 2014 Michelin Challenge Bibendum in Chengdu, China that Toyota will sell the fuel cell vehicle (reportedly called*Mirai) in Europe for approximately €50,000 and for each car they will take a loss estimated at between €50,000 and €100,000.

Peki Clarity niye satışa sunulmuyor? Muhtemelen daha fazla platin ve yüksek teknoloji kullanıyor. Yakıt hücresi 3'te 1 küçük olmasına rağmen yüzde 60 daha fazla enerji yoğunluğu içeriyormuş...

Karışık iş...
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Güzel soru :) biraz araştırdım...

2002'den bu yana platin kullanımını yüzde 85 azaltmışlar. Yine de fiyatı çok yüksek:

Pricing in Germany starts at €60,000 (~US$75,140) plus*VAT*(€78,540).

Japon hükümeti araç başına $25000 teşvik veriyormuş Japonya'da... Bi de şöyle bir bilgi var:

Currently the high level coordinator for TransEuropean Network, Cox declared during the 2014 Michelin Challenge Bibendum in Chengdu, China that Toyota will sell the fuel cell vehicle (reportedly called*Mirai) in Europe for approximately €50,000 and for each car they will take a loss estimated at between €50,000 and €100,000.

Peki Clarity niye satışa sunulmuyor? Muhtemelen daha fazla platin ve yüksek teknoloji kullanıyor. Yakıt hücresi 3'te 1 küçük olmasına rağmen yüzde 60 daha fazla enerji yoğunluğu içeriyormuş...

Karışık iş...

buradan anladığım kadarıyla toyota zararına mı satış yapıyor?

Clarity ile mirai nin karşılaştırmasını okumuştum. clarity nin çok yüksek teknolojili olduğundan bahsediyorlardı.
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Sayfa yöneticileri Hachiko'ya MODERATÖRLÜK versin.. Yöneticilerden fazla paylaşımı mevcut...
Ana sayfa haberleri bile hachiko'nun haberlerini kullanıyor.

Hachiko imzasız haber görünce şaşırıyorum genelde...

Beni onore ettin teşekkür ederim duygulandım..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst