Benelli Benelli TRK 502 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
TIGERSHARK kardeş,önceki sayfalarda yazmıştım ve buraya kopyalayıp yapıştırayım.

arkadaşlar,ADANA'nın ilk TRK'sını bir arkadaşım oğluna almış.bende gidip ilk defa canlı canlı görüp,detaylı inceleme ve yoğun israrlar sonucu test sürüşü yapma fırsatı buldum.kısa mesafede kullandım,genel kanaatilerim şu şekilde :
-dengesi mükemmel,kırmızı ışığa yaklaştığımda artık iyice yavaşlayınca,artık durdum duracağım,neredeyse ayağımı yere koyma ihtiyacı hissetmedim, devrilmemek için lütfen ayağımı yere koydum.
-vites geçişleri pamuk gibi,(sıfır motorda şanzuman dişlilerinin henüz sıfır olduğunu bildiğimden,normalde azıcık takırtılı olmasını bekliyordum )
-gaz yeme konusunda cömert,kalkış ve vites artırma esnansında gayet akıcı.
-koltukları elle kontrolde oldukça yumuşak.kısa mesafe kullandığımda da yumuşak geldi.
-gidon genişliği ve kontrolü,dönüş açısı,kontrol düğmelerine erişim başarılı.
-gücü sınıfına göre yeterli ama azıcık daha (60-65 hp.)olsaymış daha verimli olurmuş.
-frenleri henüz balata+disk alışma sürecinde de olsa gayet iyidi.ABS'yi denemedim.
-çoğu kişinin kaynak yerleri ile ilgili düşünceleri,şasi renginin parlak siyah olması beni hiç ilgilendirmiyor.
-şayet satın almış olsam,bu motorla ilgili yeterli bilgiye sahip olmayan CG 100/125 ustalarına asla ama asla bu teknolojideki motorumu teslim etmezdim.sanırım servisler,1-2 yıl sonra bu motorla ilgili yeterliliğe sahip olurlar.
-genel kanaatim F/P oranı bence iyi,alınıp uzun yıllar binilebilecek bir motor.
bunlar benim düşüncelerim,katılırsınız,katılmazsınız.

1-piyasada motor koruma demiri ile satılan başka bir motor var mı ? (işlevsel olmayan minicik demircikle satılanları demiyorum)
2-piyasada şuana kadar hangi motorda yan ve arka çanta demiri ile satılan başka bir motor var mı ?
3-plastikten bile olsa kaç motorda radyatör koruması var?
4-belki çok bir para değil ama düşünülüp konulmuş olması bile güzel ve işlevsel USB girişli kaç motor var?
5-işlevsel ve çoğu motordan uzun turing cam diyebileceğimiz bir ön camı var.
6-ön cam sağ-solunda rüzgar saptırıcı da denilen ufak parçaların,büyük markalarda extra para ile satıldığını biliyormusunuz ?
7-şuan piyasadaki en iyi markalardan biri olan lastikle satılıyor.yani lastik masrafı yok.çoğu büyük markada alır almaz lastik değiştirirler.(yalkaşık 1200-1400 TL)
evet bazı eksiklikleri var,mesela karter koruma olsaydı iyiydi,orta sehpa olsaydı iyiydi.
bence bunlara bakmak lazım.parasal değeri birkaç bin TL.olan bu aksesuarları lütfen gözardı etmeyelim arkadaşlar.
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
160
TIGERSHARK kardeş,önceki sayfalarda yazmıştım ve buraya kopyalayıp yapıştırayım.

arkadaşlar,ADANA'nın ilk TRK'sını bir arkadaşım oğluna almış.bende gidip ilk defa canlı canlı görüp,detaylı inceleme ve yoğun israrlar sonucu test sürüşü yapma fırsatı buldum.kısa mesafede kullandım,genel kanaatilerim şu şekilde :
-dengesi mükemmel,kırmızı ışığa yaklaştığımda artık iyice yavaşlayınca,artık durdum duracağım,neredeyse ayağımı yere koyma ihtiyacı hissetmedim, devrilmemek için lütfen ayağımı yere koydum.
-vites geçişleri pamuk gibi,(sıfır motorda şanzuman dişlilerinin henüz sıfır olduğunu bildiğimden,normalde azıcık takırtılı olmasını bekliyordum )
-gaz yeme konusunda cömert,kalkış ve vites artırma esnansında gayet akıcı.
-koltukları elle kontrolde oldukça yumuşak.kısa mesafe kullandığımda da yumuşak geldi.
-gidon genişliği ve kontrolü,dönüş açısı,kontrol düğmelerine erişim başarılı.
-gücü sınıfına göre yeterli ama azıcık daha (60-65 hp.)olsaymış daha verimli olurmuş.
-frenleri henüz balata+disk alışma sürecinde de olsa gayet iyidi.ABS'yi denemedim.
-çoğu kişinin kaynak yerleri ile ilgili düşünceleri,şasi renginin parlak siyah olması beni hiç ilgilendirmiyor.
-şayet satın almış olsam,bu motorla ilgili yeterli bilgiye sahip olmayan CG 100/125 ustalarına asla ama asla bu teknolojideki motorumu teslim etmezdim.sanırım servisler,1-2 yıl sonra bu motorla ilgili yeterliliğe sahip olurlar.
-genel kanaatim F/P oranı bence iyi,alınıp uzun yıllar binilebilecek bir motor.
bunlar benim düşüncelerim,katılırsınız,katılmazsınız.

1-piyasada motor koruma demiri ile satılan başka bir motor var mı ? (işlevsel olmayan minicik demircikle satılanları demiyorum)
2-piyasada şuana kadar hangi motorda yan ve arka çanta demiri ile satılan başka bir motor var mı ?
3-plastikten bile olsa kaç motorda radyatör koruması var?
4-belki çok bir para değil ama düşünülüp konulmuş olması bile güzel ve işlevsel USB girişli kaç motor var?
5-işlevsel ve çoğu motordan uzun turing cam diyebileceğimiz bir ön camı var.
6-ön cam sağ-solunda rüzgar saptırıcı da denilen ufak parçaların,büyük markalarda extra para ile satıldığını biliyormusunuz ?
7-şuan piyasadaki en iyi markalardan biri olan lastikle satılıyor.yani lastik masrafı yok.çoğu büyük markada alır almaz lastik değiştirirler.(yalkaşık 1200-1400 TL)
evet bazı eksiklikleri var,mesela karter koruma olsaydı iyiydi,orta sehpa olsaydı iyiydi.
bence bunlara bakmak lazım.parasal değeri birkaç bin TL.olan bu aksesuarları lütfen gözardı etmeyelim arkadaşlar.

8-Arka lastik çamur sıyırıcı
9-Elcik koruma
 
Katılım
19 Ağu 2017
Mesajlar
264
1-piyasada motor koruma demiri ile satılan başka bir motor var mı ? (işlevsel olmayan minicik demircikle satılanları demiyorum)
2-piyasada şuana kadar hangi motorda yan ve arka çanta demiri ile satılan başka bir motor var mı ?
3-plastikten bile olsa kaç motorda radyatör koruması var?
4-belki çok bir para değil ama düşünülüp konulmuş olması bile güzel ve işlevsel USB girişli kaç motor var?
5-işlevsel ve çoğu motordan uzun turing cam diyebileceğimiz bir ön camı var.
6-ön cam sağ-solunda rüzgar saptırıcı da denilen ufak parçaların,büyük markalarda extra para ile satıldığını biliyormusunuz ?
7-şuan piyasadaki en iyi markalardan biri olan lastikle satılıyor.yani lastik masrafı yok.çoğu büyük markada alır almaz lastik değiştirirler.(yalkaşık 1200-1400 TL)
evet bazı eksiklikleri var,mesela karter koruma olsaydı iyiydi,orta sehpa olsaydı iyiydi.
bence bunlara bakmak lazım.parasal değeri birkaç bin TL.olan bu aksesuarları lütfen gözardı etmeyelim arkadaşlar.

8-Arka lastik çamur sıyırıcı
9-Elcik koruma

10. Motor kaldırmak için arka tekerlere takılan aparatlar.
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
evet,aynen.şimdi başa dönüyorum,çıktığında bu motoru 24-25.000 tl.ye almış olsaydı insanlar,bu aksesuarları da taktırmak isteseydi acaba toplam maliyet ne olacaktı?:silent:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Forumda verildi mi bilmiyorum, EICMA'da TRK 251'i tanıtmışlar.

https://m.youtube.com/watch?v=6N9eGGbGejs

Güzel haber ancak bir hoşuma gitmeyen tarafı var, o da maksimum torkunu 8000 devirde vermesi. Adventure motor için çok iyi bir değil ama yine de alınır.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Forumda verildi mi bilmiyorum, EICMA'da TRK 251'i tanıtmışlar.

https://m.youtube.com/watch?v=6N9eGGbGejs

Güzel haber ancak bir hoşuma gitmeyen tarafı var, o da maksimum torkunu 8000 devirde vermesi. Adventure motor için çok iyi bir değil ama yine de alınır.

Tnt25 bloğu kullanılmış. Tip çok güzel ancak çok bir Adventure krakteri beklememek lazım nihayetinde 250cc zaten.

Tnt25 eski motorum, tek silindir alt devirleri çok canlı. 1.ve 3.vites torku o ağırlık için tatmin ediciyci. Beni ilk aldığımda şaşırtmıştı. 110-125 km aralığında çok rahat seyahat edilebiliyor.

Trk251 sürüş keyfi, rüzgara tepkileriyle şehirlerarası çok uzun olmayan seyehatlerde keyifli kullanılır. Avantajı şehiriçine de uyum sağlaması. bu pahalı benzin ve sıkışık trafik gerçeklerinde.

Tabii ki bu memnuniyet fiyatının ne olacağıyla ilintili. Benim şuan amacım (hatta hayalim demek daha doğru olacak kurlar yüzünden)Leoncino ama döviz uçtukça endişelenme, iç yanması gittikçe artıyor. Eğer çok pahalı olursa ya da gelmezse Trk25 düşünecem tabii o gelir ve fiyatı hemen jemen tnt25/250 seviyelerinde olursa..

TRK251 le hem hafta içi işe git gel hem de hafta sonları Alexandrapolis - Kavala filan keyifli yeme içme denize girme keyfi fena olmaz gibi :)
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Fiyatı TNT250'den 2 bin TL kadar fazla olur diye düşünüyorum. Bunun selesi bana Pulsar'ı hatırlatıyor. Bu kadar yüksek devirde maksimum tork olayı direk yakıt tüketimini arttırıyor. Bu sebepten tahminime göre yakıt tüketimi TRK502'ye yakın olacaktır.

Dün benzincide TRK502 gördüm, gerçekten çok güzel motor. Alacak durumum olsa şu anda ilk alacağım motordur. Hiç alakası olmasa da aklımı çelen bir motor daha var, o da 2012 model, 1500 km'de bir adet fıstık gibi Kawasaki W800, fiyatı da 29 bin TL :). Haftasonu bir tanesine oturdum, üzerinde bu kadar rahat ettiğim bir motor daha görmedim.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Fiyatı TNT250'den 2 bin TL kadar fazla olur diye düşünüyorum. Bunun selesi bana Pulsar'ı hatırlatıyor. Bu kadar yüksek devirde maksimum tork olayı direk yakıt tüketimini arttırıyor. Bu sebepten tahminime göre yakıt tüketimi TRK502'ye yakın olacaktır.

Dün benzincide TRK502 gördüm, gerçekten çok güzel motor. Alacak durumum olsa şu anda ilk alacağım motordur. Hiç alakası olmasa da aklımı çelen bir motor daha var, o da 2012 model, 1500 km'de bir adet fıstık gibi Kawasaki W800, fiyatı da 29 bin TL :). Haftasonu bir tanesine oturdum, üzerinde bu kadar rahat ettiğim bir motor daha görmedim.

Ben yakıt tüketiminin ortalama kullanımda 4 lt yi geçeceğini düşünmüyorum. Motorun özelliklerine baktığımda ıslak ağırlık dingil mesafesi toplam uzunluğu tnt25 ile aynı. tnt 25 max. torku 8000 de veriyordu. Şehiriçi yoğun köprü trafiği beşiktaş kabataş eminönü sirkeci haftaiçi toplam 9500 km kullandım ortalam 3,5lt yi gibiydi bu da olsun 4 lt gibi. hatta bunun rüzgara olayı daha avantaj. Tabii tüm söylediklerim resimlerine bakarak ve kağıt üzerindeki verilerle.

Trk502 çok iyi ama galiba artık 33-34 binden aşağı alınamayacak. kawasaki w800 hiç deme hocam allah aşkına o motorun resimlerine baka baka geçti günlerim :) bu sene eicma de çıkan bir de z900 rs var ki :)
 
Son düzenleme:
Katılım
30 May 2012
Mesajlar
519
Bir yakıt tüketimi güncellemesi yapayım.

5136 km. ortalamam: 4,24 l/100km.
5136 km. yakıt gideri: 1.226,26 ₺
Tek depoda en az tükettiğim değer: 3,95 l/100km.
Tek depoda en fazla tükettiğim değer: 4,71 l/100km.
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
epeydir yazan yok,ya yağmur-kar motora binemiyorlar yada bindikleri için yazamıyorlar.:mrgreen:
murat bey karter koruma çalışmaları nasıl gidiyor,bir gelişme var mı ?
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
160
epeydir yazan yok,ya yağmur-kar motora binemiyorlar yada bindikleri için yazamıyorlar.:mrgreen:
murat bey karter koruma çalışmaları nasıl gidiyor,bir gelişme var mı ?
Merhaba Bora bey..walla karter koruma ilgili çalışmalar tamam..projesi hazır..hatta gerçek ölçülerinde ve kalınlıklarında lazer kesim mdf model de yaptım..birde onu alüminyum rengine boyadım..bikaç resim koyayım..

Bi taraftanda aynı projenin devamı olarak orta ayaklık tasarlıyorum...Diğer bir yandan otomatik zincir yağlama...







---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------

Bunlarda gerçek vidalarla montajlanmış halleri..baya yakışıklı oldu :)



















Tabi alüminyum alt gövde lazer kesimden çıktıktan sonra kıvrılarak bu hali alacak,Köşeler bukadar sert değil daha yumuşak olacak..ben mdf den yaptığımdan kıvırma şansım olmıyacağı için parça parça yapıp yapıştırdım.
 
Son düzenleme:
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
tüm samimiyetimle söylüyorum,tek kelimeyle mükemmel bir çalışma olmuş. :cat: aynı dizayn hassasiyetinin ve zerafetin orta sehpa ve zincir yağlama aparatında da olacağına eminim.kolay gelsin diyorum.bence talep çok olur.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Merhaba Bora bey..walla karter koruma ilgili çalışmalar tamam..projesi hazır..hatta gerçek ölçülerinde ve kalınlıklarında lazer kesim mdf model de yaptım..birde onu alüminyum rengine boyadım..bikaç resim koyayım..

Bi taraftanda aynı projenin devamı olarak orta ayaklık tasarlıyorum...Diğer bir yandan otomatik zincir yağlama...

[url]https://i.hizliresim.com/POWqaQ.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/7ynk1v.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/kXzkaW.jpg[/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------

Bunlarda gerçek vidalarla montajlanmış halleri..baya yakışıklı oldu :)

[url]https://i.hizliresim.com/POWqm8.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/7ynk5l.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/LOzamV.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/vJ2Err.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/nJ67ZB.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/V3nVmj.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/lbG7mg.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/o6WgoR.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/ZOBDmo.jpg[/url]

Tabi alüminyum alt gövde lazer kesimden çıktıktan sonra kıvrılarak bu hali alacak,Köşeler bukadar sert değil daha yumuşak olacak..ben mdf den yaptığımdan kıvırma şansım olmıyacağı için parça parça yapıp yapıştırdım.

malzeme çok güzel olmuş abi, bi sac bükme pres bir de torna makinesi olsa demek ki bayağı güzel işler çıkacak
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Merhaba arkadaşlar,

Benelli Türkiye hem kullanım kılavuzlarını hem servis ağı sekmesini yenilemiş.
Kullanım kılavuzları güzel olmuş. İtalyanca esas olan kılavuzların çevirisi yapılmış.

( Motorların hepsinde yağ bakımı 6000 km de bir yazılmış, distribütör ün aklı başına geldi sonunda )

https://www.mj.com.tr/bayi-servis-agi/

https://drive.google.com/drive/folders/0BwyaMko91YcFdjlHMWl0c25wRlU

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------

Bütün a2 ye uygun küçük Touring motorları birlikte incelemişler :) TRK 502 de biraz tombik kalmış aralarında :)

https://www.youtube.com/watch?v=8_2k_U7o9KI
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
bence de mükemmel olmuş,elinize emeğinize sağlık murat bey.:cat:
şimdi sırada orta sehpa mı var ?:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst