- Konu Yazar
- #1
slm arkadaşlar 20 gün önce 2015 model honda 125r alıp motosiklete başladım forumu yeni takipteyim ama fren konusunu düzgün anlatan bulamadım sizler motosiklet kullanmayı bildiğiniz için söyleneni direk anlıyor olabilirsiniz ben anlıyamadım çünkü yeni başladım ilk öğrendiğim kombine fren 20 gündür kombine fren ile kullanıyorum gayet güzel gidiyor ama motosiklette sadece kombinemi kullanılır ön ve arka fren var sadece önün kullanılması gereken yerler arkanın kullanılması gereken yerler nelerdir 2. öğrendiğim uygun süratte viraja gir sabit süratte çık virajda motosiklet yatık iken ön freni kullanma tamam süper şimdi viraja gelirsek viraja gelmeden gazı bıraktım motor yavaşladı viraja girdim önüme birşey çıktı ön fren motor yatık iken kullanmıyoruz tamam araba gibi manevra yaparak kaçış noktası arıycaz ve çıkıcaz bunuda öğrendim sorum burda kardeşlerim fren kullanmam gerekirse ön freni motor yatık iken kullanamıyoruz kesinlikle bu durumdamı arka fren kullanılır hafif arka ile yavaşlayıp kaçışa yönlenicez bu durumdamı arka kullanılır hafifçe bastım arka frene arka frene bassam arka fren kaymazmı bu durumdamı arkayı kullanmam gerek virajda motoru dikleştirebilirsem 2 frenide kullanabilirim dikleştiremedim arka frenimi kullanmam gerek bunu öğrendiğimde motosiklet kullanmaya başlıyabilicem heralde arka ile önü açıklarsanız sevinirim 2.Sorum arkadaşlar şimdi kullanmayı öğrendim 150 200 km hızlara çıkabiliyorum diyelim videoları izliyorum yüksek süratlerde sağlı sollu gidiyolar fren kullanmıyoruz anladığım kadarıyla son derece dikkatli gaz keserek ve manevra ile gidiliyo ama hiçmi fren kullanılmıyo tabiki kullanılıyo yüksek süratte 230 km deyiz yavaşlamak gerekdi gazı bırakıyoruz zaten motor 180 km hıza fln düşer burda işte fren kullanmak gerekirse kombinemi kullanıyoruz birazdaha yavaşlamak için bana mantık olarak düşündüm burdada kombine kullanırsak yüksek hızda arka kilitlenebilir veya arka kayabilir gibi geliyo motoru durduran ön frenmiş yüksek süratte yavşladık 180 düştük birazdaha yavşlamak istersek burdada sadece hafif ön frenemi dokunup yola devam etmek gerekiyo ön frende yüksek hızdamı kullanmak gerekiyo ÖZETLERSEK düz giderken yavaş isek kombine fren virajlarda fren kullanmıyoruz olabildiğince çıkabileceğimiz hızlarda viraja girip stabil çıkıyoruz ama virajda fren kullanmamız gerek ise arka freni kullanıyoruz Yüksek süratlerde fren kullanmak gerekirse hafif ön fren yeterlidir doğrumudur arkadaşlar yanlışım var ise affola kısa sürede öğrendiğim bunlar frenleri tek tek anlatacak arkadaşımıza şimdiden teşekkürler inş öğrenirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
Bu arada 20 gündür motosiklet kullanıyorum 20 km hızı geçmedim zaten geçemiyorum korkuyorum yavaş giderken bile ne yapıyoduk diye düşünüyorum hızlı gitsem kaza yapabilirim elimden geldiğince dikkatli kullanıp acemiliğimi atlatıcam 1. ve 2. gün motosikletin üzerinde durabilmek için uğraştım
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
Bu arada 20 gündür motosiklet kullanıyorum 20 km hızı geçmedim zaten geçemiyorum korkuyorum yavaş giderken bile ne yapıyoduk diye düşünüyorum hızlı gitsem kaza yapabilirim elimden geldiğince dikkatli kullanıp acemiliğimi atlatıcam 1. ve 2. gün motosikletin üzerinde durabilmek için uğraştım