- Konu Yazar
- #1
Motorumun şanzıman ve vites dişlisini değiştirdim. Şimdi çift piston olan bu motoru senteye nasıl getireceğim.
Pistonlar aynı anda inip çıkıyor ve sıralı patlıyor. ekzantirik milini buna göre ayarladım.
1.piston patladığında 2.piston emme yapıyor.
1.piston yukarı çıkarken yanmış benzini ekzosa atıyor bu sırada 2.piston sıkıştırma anında.
2.piston patladığında 1.piston emme yapıyor.
2.piston yukarı çıkarken yanmış benzini ekzosa atıyor bu sırada 1.piston sıkıştırma anında.
subap ayarımı da emme 0.08mm ekzos 0.10mm hava 2.75 olarak motoruma uygun ayarları da yaptım.
Şimdi buji zamanlaması nasıl ayarlanıyor. Bujileri kontrol ettiğimde aynı anda kıvılcım veriyorlar. buda demek oluyor ki sağ sol farketmiyor. piston içinde iki pistonda üst ölü noktada iken iki bujide kıvılcımı veriyor nasılsa diğerinde benzin yok böylelikle teki patlıyor.
Şimdi benim merakım;
Bu bujiler piston tam üst ölü noktadan inerken kıvılcımı verecek ya bu nasıl ayarlanıyor?
Buji kıvılcımını ayarlayan volanmıdır?
Marşa bastığımda iki bujininde düzenli kıvılcım veriyor ama tekeri çevirdiğimde vermedi ben verdiği anı nasıl yakalayacağım?
Bujinin patlama anını volan ayarlıyorsa o zaman piston üst ölü noktasını volan biliyor benim ayarlamama gerek kalmaz gibi geliyor doğru mu?
Kafamda deli sorular yardım edecek herkese teşekkür ederim, Motosikletimi çalıştıramadım.
Pistonlar aynı anda inip çıkıyor ve sıralı patlıyor. ekzantirik milini buna göre ayarladım.
1.piston patladığında 2.piston emme yapıyor.
1.piston yukarı çıkarken yanmış benzini ekzosa atıyor bu sırada 2.piston sıkıştırma anında.
2.piston patladığında 1.piston emme yapıyor.
2.piston yukarı çıkarken yanmış benzini ekzosa atıyor bu sırada 1.piston sıkıştırma anında.
subap ayarımı da emme 0.08mm ekzos 0.10mm hava 2.75 olarak motoruma uygun ayarları da yaptım.
Şimdi buji zamanlaması nasıl ayarlanıyor. Bujileri kontrol ettiğimde aynı anda kıvılcım veriyorlar. buda demek oluyor ki sağ sol farketmiyor. piston içinde iki pistonda üst ölü noktada iken iki bujide kıvılcımı veriyor nasılsa diğerinde benzin yok böylelikle teki patlıyor.
Şimdi benim merakım;
Bu bujiler piston tam üst ölü noktadan inerken kıvılcımı verecek ya bu nasıl ayarlanıyor?
Buji kıvılcımını ayarlayan volanmıdır?
Marşa bastığımda iki bujininde düzenli kıvılcım veriyor ama tekeri çevirdiğimde vermedi ben verdiği anı nasıl yakalayacağım?
Bujinin patlama anını volan ayarlıyorsa o zaman piston üst ölü noktasını volan biliyor benim ayarlamama gerek kalmaz gibi geliyor doğru mu?
Kafamda deli sorular yardım edecek herkese teşekkür ederim, Motosikletimi çalıştıramadım.