Yeni başladım kazaya ramak kala, ne yapmalıydım ?

Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
9
Bu konuda tecrübelerinize ihtiyacım var tecrübem çok az olduğu için ne yapılması gerektiğini merak ediyorum yanlışlarımı bulmam lazım.Başımdan geçen olay :

Akşam saatleri trafiğin yoğun olduğu bir saatte sağdan gidiyordum.Birden dörtlüleri yakmış sağda duran arabayı dördüm sol şeritten devam edeyim dedim akıcı bir trafik olduğu için sol şeride geçemedim ani fren yaptım Allah'tan eğitim almıştım durdum.Önümdeki araba birden sol şeritde geçti devam etti arkamdaki tır kornaya basmaya başlayınca heycanlandım sağa geçtim dörlüleri yaktım (en azından şu korkuyu üstümden atıp devam ederim dedim) tır yanımdan 1 milim ya vardır ya yoktur sıfıra yakın bir şekilde kornaya basarak geçti.Verilmiş sadakam varmış eğer bir milim daha sola yakın olsaydım tır altına alırdı Allah(c.c) korusun

Şimdi size sorum böyle durumlarda ne yapmam lazım bir anda sol şeride geçemedim sağ şerit ilerde daralıyordu araba önümde bozulmuştu.İlk önce ben öz eleştiri yapacak olursam bu gibi durumlarda çabuk heycanlanıyorum elim ayağım titriyor ve kararsız kalıyorum sizin tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum görüşlerinizi yazarsanız çok sevinirim.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
trafiği iyi okuyamamışsın , dörtlüsünü yakmış biri duruyor ve arkandan tır geliyorsa ikisinide son anda fark etmiş olman ve ani fren yapacak kadar hızlı sürmen başını belaya sokmuş , eminimki sende farkındasın ki açık açık yazmışsın :) geçmiş olsun
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Hastalıktan önce koruyucu hekimlik önemlidir. Kendini hasta etmiyorsun, kendini o pozisyona düşürmüyorsun. En kolay çözüm bu.
Öyle olsaydı böyle olsaydı diyip incir çekirdeğini doldurmayacak mevzuya girme kimseyle.
Hakimiyet eğitimi aldıysan. Şimdide yol eğitimi al ve yolu okuma,doğru konumlanma, güvenlik balonu konularını öğrenince böyle şeylere maruz kalmak zorunda olmadığını öğren :)
 
Katılım
15 Eyl 2017
Mesajlar
286
Allah korumuş geçmiş olsun , biraz daha sakin trafiğin olduğu yerlerde önce heyecanınızı yenin. arkadaşların tavsiyelerine de uyun, biraz ustalaşın yüz iki yüz km gittiniz mi yoğun trafiğe öyle çıkın.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Anlattığın senaryodan açıkçası hiçbir şey anlamadım. Sen sağ şeritte gidiyorsun, ilerde dörtlü yakmış bir aracı görüyorsun ve soldaki şeride geçemiyorsun. Sonra sen en sağda olmana rağmen bir araç aniden o şeride ışınlanıp önünden sola geçiyor (başta böyle bir araç yoktu) ya da o dörtlü yakmış araç harekete geçiyor. Araç sola geçebiliyorsa sen neden geçemiyorsun ? Burasını anlamadığım için pek yapamıyorum. Esasen o duran aracı senin en az 100 metre önce görüp aynandan yolun solunu kontrol edip kendini ayarlaman gerekiyordu. Hangi şehirde yaşıyorsun bilmiyorum ama sağ şerit sıçanı gibi kenardan giden diğer motorcuları örnek alma. Şeridine sahip çık, üzerine gelmesinler.
 
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
105
trafiği iyi okuyamamışsın , dörtlüsünü yakmış biri duruyor ve arkandan tır geliyorsa ikisinide son anda fark etmiş olman ve ani fren yapacak kadar hızlı sürmen başını belaya sokmuş , eminimki sende farkındasın ki açık açık yazmışsın :) geçmiş olsun

Tamamen katılıyorum. Trafiği okumaya gayret göster ve ülkemizde trafik kitaplardaki gibi değil maalesef. Tecrübe ile olacak işler, motor tecrübesinden veya eğitiminden bahsetmiyorum trafik tecrübesi ayrı bir konu.
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Göstergeyi kapatabilirsin faydası olur ileriyi planlamak adına

Trafiğin aktığı yerlere fazla girme kendini biraz geliştirene kadar :)
 
Katılım
7 Haz 2017
Mesajlar
54
Anlattığın senaryodan açıkçası hiçbir şey anlamadım. Sen sağ şeritte gidiyorsun, ilerde dörtlü yakmış bir aracı görüyorsun ve soldaki şeride geçemiyorsun. Sonra sen en sağda olmana rağmen bir araç aniden o şeride ışınlanıp önünden sola geçiyor (başta böyle bir araç yoktu) ya da o dörtlü yakmış araç harekete geçiyor. Araç sola geçebiliyorsa sen neden geçemiyorsun ? Burasını anlamadığım için pek yapamıyorum. Esasen o duran aracı senin en az 100 metre önce görüp aynandan yolun solunu kontrol edip kendini ayarlaman gerekiyordu. Hangi şehirde yaşıyorsun bilmiyorum ama sağ şerit sıçanı gibi kenardan giden diğer motorcuları örnek alma. Şeridine sahip çık, üzerine gelmesinler.

Arkadaşın yaşadığını,ilk trafiğe çıktığımda bende yaşıyordum gerçi hala fazla trafik bilgim yok.Muhtemelen fazla bilgisi olmadığı için,arkadaş sol şeride hızlıca geçmeye cesaret edemedi,frenleme konusunda da sıkıntı yaşadığı için heyecan yaptı.(En azından benim başıma geldiğinde böyle olmuştu.)
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Bundan sonra tır altında kalmamaya çalış :) Geçmiş olsun...
Olur öyle şeyler, zamanla baskı durumunda sakin kalmayı öğrenirsin...
 
Katılım
9 Mar 2010
Mesajlar
51
Motorcu her olayın farkında olmalı ve öngörmeli, kafa sadece sürüşe odaklanmak zorunda. Allah korumuş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst