akıllı bariyer sistemi

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
arkadaşlar toplanın hele, süper bir fikrim geldi. yaraticiliksa yaratıcılık, inovasyonsa inovasyon. bu arada chp'nin gecen seçimde kullandığı "merkez Türkiye" fikri bana aittir. neyse konumuza dönelim:

ülkemizde biliyorsunuz sürücülerimiz hayvanlar gibi arac kullanmakta bir beis görmüyorlar. kanun, kural hak getire. sadece kağıt üzerindeki varlar. o zaman şöyle bir yöntem geliştirdim. kanun bu hayvanları durduramiyorsa neden bir otomasyon yazilimi ile durdurmayalim. sistem şöyle işliyor: 100 metrelik bir mesafeye hidrolik sistemli yukari aşağı hareket edebilen akıllı bariyerler monte ediyoruz. bariyerler hani şu tirtir ses yapanlardan olacak. bu sisteme giren araç sürücüsünün hizi limitlerin üstünde ise bariyerler yavaşça yukarı kalkıyor. sürücü hizini azaltmak zorunda kalıyor. sürücü hızını azaltmazsa daha da yukari kalkarak aracı durduracak seviyeye kadar cikacak. ta ki araç durana kadar.

buyrun, fikrimi istediğiniz gibi yayabilir, kullanabilirsiniz..
 
Katılım
13 Eyl 2016
Mesajlar
594
"Eski Google mühendisi Anthony Lewandowski, yapay zekaya dayalı bir ‘tanrı’ geliştirilebilmek amacıyla ‘Way of Future’ (Geleceğin Yolu) isimli bir dini hareket kurdu."
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
"Eski Google mühendisi Anthony Lewandowski, yapay zekaya dayalı bir ‘tanrı’ geliştirilebilmek amacıyla ‘Way of Future’ (Geleceğin Yolu) isimli bir dini hareket kurdu."

kursun; iyidir, hojdur benana.

bakın ben burada akıllı bariyer sisteminden bahsediyorum, siz bana dini tarikat göndermesi yapıyorsunuz. başçavuşun beygiri mi osuruyor kardeşim burada!

neyse, konumuza dönelim, sinirlendim bak şimdi.

bu akıllı bariyer sistemini hızla çamurlu tarlaya giren bir araç gibi tahayyül ediniz. araç son sür'at çamurlu tarlaya dalıyor ve çamur onun hızını keserek durmasına sebep oluyor.

anladınız işte canım.
 
Katılım
20 Eyl 2015
Mesajlar
127
Benimde şöyle bir fikrim var trafikte beklerken geldi aklıma:)
Lastik patlatan kapanlar var ya onları trafık ışıklarından 2 metre geriye koyucaksın, kırmızı yandığında kapan açılacak, yeşil yandığında kapan kapanacak. O 2 metrelik mesafe de yaya geçidi olur.
 
Katılım
7 Haz 2016
Mesajlar
11
Kurallarımız var. Kurallara uymayanları denetleyecek polisimiz var. Bahsettiğiniz proje yerine denetim mekanizmalarının düzgün çalışması için çaba göstersek daha kolay ve doğru olmaz mı?
 
Katılım
8 Ocak 2017
Mesajlar
229
Benimde şöyle bir fikrim var trafikte beklerken geldi aklıma:)
Lastik patlatan kapanlar var ya onları trafık ışıklarından 2 metre geriye koyucaksın, kırmızı yandığında kapan açılacak, yeşil yandığında kapan kapanacak. O 2 metrelik mesafe de yaya geçidi olur.

Ambulans itfaiye falan geçerken ne olacak? Onlara yol vermek için kırmızıda geçenler ne olacak. Hepsini geçtim son anda kırmızı yandı duramadın, ne olacak?
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
O bariyerlerin ve radar sistemlerinin üretim, kurulum ve bakım maliyetlerini hesap et bakalım ne kadar çıkacak?

Bariyer koymak yerine radarlar direk eve ceza yollasa daha iyi olmaz mı? Hem devlete para gelir hemde bariyerlerin maliyetinden kurtuluruz.
 
Katılım
20 Eyl 2015
Mesajlar
127
Ambulans itfaiye falan geçerken ne olacak? Onlara yol vermek için kırmızıda geçenler ne olacak. Hepsini geçtim son anda kırmızı yandı duramadın, ne olacak?

Ambulans itfaiye polis gibi araçların sireni açıldığında kapana 'on' sinyali gönderir kapan kapanır.
Kırmızı yandıktan heralde 3 saniye sonra diğrr ışıklar yeşil oluyor, bu süre 5 e çıkartılır ve kırmızı ışık yandıktan 3 sn sonra kapan aktif hale gelicek.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Zahmetli, pahalı, ve bakım gerektireceği için zor iş.

En kolayı EDS ler yaygınlaştırılacak, her yere koridor hız denetim sistemi kurulacak, hız sınırları mantıklı seviyelere yükseltilecek.

Uymayanlara ağır cezalar verilecek.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
kursun; iyidir, hojdur benana.

bakın ben burada akıllı bariyer sisteminden bahsediyorum, siz bana dini tarikat göndermesi yapıyorsunuz. başçavuşun beygiri mi osuruyor kardeşim burada!

neyse, konumuza dönelim, sinirlendim bak şimdi.

bu akıllı bariyer sistemini hızla çamurlu tarlaya giren bir araç gibi tahayyül ediniz. araç son sür'at çamurlu tarlaya dalıyor ve çamur onun hızını keserek durmasına sebep oluyor.

anladınız işte canım.

Düşünce güzel, buluş zekice, beyin fırtınası da tamam.

chuck-norris-tebrik-aferin.gif


Ama tek bir sorun var;

O sistemi yapmış gavurlar :) patentini de almışlar hemide geçen gördüm bi haber sitesinde. Yakında bazı yerlerde uygulamaya bile konacakmış.

Hızkesen koymuşlar yola şu sarılı siyahlı olandan eğer yavaşlarsan yol hizasına iniyor rahatsız olmadan geçiyorsun, zemin dümdüz oluyor, eğer hızlı geliyorsan yükseliyor hoplayarak geçiyorsun seni rahatsız ediyor. Aynı sistem yani...

Mekanik versiyonu da var. Normalde hep yüksek ama yavaş geçersen arabanın ağırlığıyla kapanıyor, fazla sarılmadan geçiyorsun, hızlı geçmeye kalkınca yüksek kalıyor seni sarsıyor. Birçok çeşidi de yapılmış hani.

Link falan isteyip yorma beni sor gugıl amcaya o dökülür zaten ayrıntıları...

(arama öğeleri ; akıllı hız kesen, akıllı kasis, hıza duyarlı kasis projesi, kasisler vs vs falan fıstık...)
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Kurallarımız var. Kurallara uymayanları denetleyecek polisimiz var. Bahsettiğiniz proje yerine denetim mekanizmalarının düzgün çalışması için çaba göstersek daha kolay ve doğru olmaz mı?


Önemli olan da bu. Sistemi işletebilmek. Yaşadığım 3. dünya ülkesinde bile bu sorun harika bir şekilde çözülmüş. Bırak kırmızı ışığı yaya geçidinde olacaksın da trafik durmayacak. Yok böyle bir olay. Anında durur geçmeni adam gibi bekler. Allah muhafaza aracı üzerine sürmek ne 3 metre ötende durmamış olsun. Kan alırlar adamım sülalesinden. Bu yüzden bu ülkede herkes seve seve kurallara uyuyor. Türkiye de durum her geçen gün daha da kötüye gidiyor. Eyvallah, yol var lakin üzerinde araç süren insan sıkıntımız var. Savunma sanayi bütçesi arttırılacağında herkes savaş çığlıkları atıyor, portakal kesip vahşet propagandası yapıyor. Bu adamı trafikte ve kana susamış. EĞİTİM EĞİTİM EĞİTİM.

hollanda-portakal-640x360.jpg
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Bu zaten var. Tanıtımını görmüştük otoparklarda veya sokak arasında 20km üstündeyse tümsekler kapanmıyor. Fakat daha yavaş gittiğin takdirde tümsekler normal zemin ile hemyüz oluyor dolayısıyla hiç hissetmiyorsun.

100km hızla seri bir şekilde tümsekli bir yola girersen yol tutuş kalmaz, virajı alamazsın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst