honda araç servisinde yediğim büyük kazık

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Umarim yazdiklari parcalari da takmislardir..
Bir gun i30 aracin sag camindan ses geldi ve calismadi.
Yetkili servise gittim, 980tl motor 100tl gibi iscilik yazmislardi.
Sanayideki o elektrikcime gittim, 10tl halat ve iscilik 20tl ye yapildi.cayimi da ictim...


Hani cem yilmaz'in business esprisi var ya, "portakal suyu" diye, bu yetkili servislerde de hani sebillerde meyve suyu ve bilumum icecekler, kahve makinalari, bilgisayarlar vs var ya.. aklima geldi.
O fiyat farki bunlardan olmasin.
Business usulü...
Hmmm... Yurekce bunu sevdi!
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Aslında motosiklet bakım fiyatlarına nazaran uygun =) Bende 10K bakımı için VW servisine mecbur gideceğim garanti için. Bir hata yapıp DSG araç aldım ve malum arıza durumunda 20 binlik olanlar var =) bu yüzden 2019 a kadar mecbur servise gidip bi o yanaktan bi bu yanaktan öptüreceğim kendimi =)

Sanırım dizel Golf bakım ücreti 750 TL. Ben yağımı kendim götüreceğim.. Bakalım düdük miktarında değişme olacak mı :D
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
karter tapa puluna 10 lira, atık yağ bedeline 10 lira alıyorlar. evet, aracımdan çıkan yağı atmak için 10 lira yazıyorlar. bunları yazmiyacaktim ama sinirlerim bozulunca en ufak unsur sorun haline geliyor.

merak ettiğim, bahse konu parça ve yağları kendin alıp gitsen ne yaparlar acaba? kabul ederler mi?

tahminim işçiliği şişirirler.

Bir arkadaş daha demiş, atık yağ değerlidir diye. Evet böyle bir sektör var, servisler ve tamirhaneler atık yağları varillerde toplarlar. Belli aralıklarla üzerinde caraskal olan kirli, yağlı bir kamyonet gelir bu yağları para karşılığı toplar.

Senin fiyatlandırmana gelince;

Filtre fiyatları çok normal, sen yan sanayi fiyatları ile karşılaştırıyorsun. Yağ fiyatında da hata var sanıyorum, 4 litre tam sentetik yağ fiyatı 80 tl çok ucuz. Ayrıca aracın 4 litreden fazla alıyor olabilir, 5 litre yağ da olsa ortalama piyasa fiyatı 120-130 TL. 180 küsür TL her halükarda çok ama servis olduğu için bu kadar fiyat farkı normal.

Gelelim fren hidroliğine, burada kesinlikle bir hata var. Eğer fren yağını komple boşaltıp değiştirdilerse ve işcilik fiyatı ile birlikte 140 TL ise normal, ama ayrıyeten faturada işçilik fiyatı da yazmışlar.

Bence al eline faturayı servise geri git "merhaba, fren yağının fiyatını 14 yazacağınıza yanlışlıkla 140 yazmışsınız" de. Emri vaki yap paranı geri al.

Umarim yazdiklari parcalari da takmislardir..

Bir ara Ford Focusun belli modellerinde polen filtresinin değiştirilmediği halde fatura edildiğini okumuştum. Polen filtresi çok zor bir yerde, gaz pedalı filan sökülüyor. Kendim bir ara değişmiştim oradan biliyorum. Servis bakıma gelen araçlara sıradan yazıyor tabi faturasını yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi vs. Fakat bakımı yapan elemanlara zor geliyor olacak ki polen filtresini değişmiyorlar, kim nereden bilecek ki onlara göre :)
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Aslında motosiklet bakım fiyatlarına nazaran uygun =) Bende 10K bakımı için VW servisine mecbur gideceğim garanti için. Bir hata yapıp DSG araç aldım ve malum arıza durumunda 20 binlik olanlar var =) bu yüzden 2019 a kadar mecbur servise gidip bi o yanaktan bi bu yanaktan öptüreceğim kendimi =)

Sanırım dizel Golf bakım ücreti 750 TL. Ben yağımı kendim götüreceğim.. Bakalım düdük miktarında değişme olacak mı :D

Ben yağımı filtremi kendim alıp götüreceğim tarzı şeyleri yetkili servisler hiç sevmez hatta VW in kabul edeceğini sanmıyorum.
Hani beach kafelere gidersiniz yada çay bahçesine orda yazar "Dışardan yiyecek içecek getirmeyiniz" diye. Aynı hesap.
Özetle garanti bitene kadar soyulmaya göz yumacaksınız, sonra özele gidin istediğinizi yaptırın. Periyodik bakım alt tarafı yağ filtre değişimi balata değişimi.
İnternette gördüğünüz ucuz yağ fiyatlarına da çok aldanmayın. O kadar da fark yok. Geri kalan işçilik farkıdır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------

Bir ara Ford Focusun belli modellerinde polen filtresinin değiştirilmediği halde fatura edildiğini okumuştum. Polen filtresi çok zor bir yerde, gaz pedalı filan sökülüyor. Kendim bir ara değişmiştim oradan biliyorum. Servis bakıma gelen araçlara sıradan yazıyor tabi faturasını yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi vs. Fakat bakımı yapan elemanlara zor geliyor olacak ki polen filtresini değişmiyorlar, kim nereden bilecek ki onlara göre :)

Benim ford focus aracım oldu ve polen filtresinin değiştiğini çıkan filtrenin de tarafıma verildiğini çok iyi hatırlıyorum. Yetkili serviste öyle şeyler olmaz. Benimkinde polen filtresi torpido gözünün altından değişiyordu ve kendim değiştirmeden söküp temizlemişliğim var. Gaz pedalının orda ise gaz pedalını sökmek servis için çok zor bir iş olmasa gerek.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Benim ford focus aracım oldu ve polen filtresinin değiştiğini çıkan filtrenin de tarafıma verildiğini çok iyi hatırlıyorum. Yetkili serviste öyle şeyler olmaz. Benimkinde polen filtresi torpido gözünün altından değişiyordu ve kendim değiştirmeden söküp temizlemişliğim var. Gaz pedalının orda ise gaz pedalını sökmek servis için çok zor bir iş olmasa gerek.

Hemen bir kaç kelime yazıp google'da arattım, ilk gözüme çarpan sonuç şu;

https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=32914740

Ki fazlası da vardır eminim ki, bu arkadaş farkeden biri sadece :)
 
Katılım
20 Ara 2016
Mesajlar
2,171
Bir arkadaş daha demiş, atık yağ değerlidir diye. Evet böyle bir sektör var, servisler ve tamirhaneler atık yağları varillerde toplarlar. Belli aralıklarla üzerinde caraskal olan kirli, yağlı bir kamyonet gelir bu yağları para karşılığı toplar.

Senin fiyatlandırmana gelince;

Filtre fiyatları çok normal, sen yan sanayi fiyatları ile karşılaştırıyorsun. Yağ fiyatında da hata var sanıyorum, 4 litre tam sentetik yağ fiyatı 80 tl çok ucuz. Ayrıca aracın 4 litreden fazla alıyor olabilir, 5 litre yağ da olsa ortalama piyasa fiyatı 120-130 TL. 180 küsür TL her halükarda çok ama servis olduğu için bu kadar fiyat farkı normal.

Gelelim fren hidroliğine, burada kesinlikle bir hata var. Eğer fren yağını komple boşaltıp değiştirdilerse ve işcilik fiyatı ile birlikte 140 TL ise normal, ama ayrıyeten faturada işçilik fiyatı da yazmışlar.

Bence al eline faturayı servise geri git "merhaba, fren yağının fiyatını 14 yazacağınıza yanlışlıkla 140 yazmışsınız" de. Emri vaki yap paranı geri al.



Bir ara Ford Focusun belli modellerinde polen filtresinin değiştirilmediği halde fatura edildiğini okumuştum. Polen filtresi çok zor bir yerde, gaz pedalı filan sökülüyor. Kendim bir ara değişmiştim oradan biliyorum. Servis bakıma gelen araçlara sıradan yazıyor tabi faturasını yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi vs. Fakat bakımı yapan elemanlara zor geliyor olacak ki polen filtresini değişmiyorlar, kim nereden bilecek ki onlara göre :)

Atık yağ şirketleriyle sözleşme yapıyorsunuz aydan aya gelip alıyorlar. Litre başına 1 tl gibi rakam ödüyorlar. Geri dönüşüme verdiğiniz için evrak alıyorsunuz falan filan.
Gıda sektöründe böyle çünkü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

Aslında motosiklet bakım fiyatlarına nazaran uygun =) Bende 10K bakımı için VW servisine mecbur gideceğim garanti için. Bir hata yapıp DSG araç aldım ve malum arıza durumunda 20 binlik olanlar var =) bu yüzden 2019 a kadar mecbur servise gidip bi o yanaktan bi bu yanaktan öptüreceğim kendimi =)

Sanırım dizel Golf bakım ücreti 750 TL. Ben yağımı kendim götüreceğim.. Bakalım düdük miktarında değişme olacak mı :D
Arkadaşımın 15 otomatik fluence i arıza verdi geçen ay, 17 bin küsür denildi ve araç garanti dışı 85 bin km de. Durum vahim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bir ara Ford Focusun belli modellerinde polen filtresinin değiştirilmediği halde fatura edildiğini okumuştum. Polen filtresi çok zor bir yerde, gaz pedalı filan sökülüyor. Kendim bir ara değişmiştim oradan biliyorum. Servis bakıma gelen araçlara sıradan yazıyor tabi faturasını yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi vs. Fakat bakımı yapan elemanlara zor geliyor olacak ki polen filtresini değişmiyorlar, kim nereden bilecek ki onlara göre :)
Dizayn hatası. Pedal sökmek nedir ya. Honda'nın bir çok modelinde alet kullanmadan değiştiriliyor. Tornavida bile kullanmıyorsunuz. Sonra bakım ücretleri niye pahalı...

Ford çok yapıyor bunu. Basit işler için orayı burayı sökmek gerekiyor. Japonlar da özellikle dikkat ediyorlar kolay servis edilebilirliğe ve tamir edilebilirliğe, ta dizayn aşamasında. Birinde araba çarpıldı mı ömür billah düzelmiyor, diğerinde yeni gibi oluyor.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Hemen bir kaç kelime yazıp google'da arattım, ilk gözüme çarpan sonuç şu;

https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=32914740

Ki fazlası da vardır eminim ki, bu arkadaş farkeden biri sadece :)

Olabilir de neden böyle bir şey yaptıklarına insan Türkiye'de şaşırmıyor, işin ilginç yanı bu. Çıkan filtreyi almak müşterinin hakkıdır, sorsalar başlarına böyle birşey gelmemiş olacak, belki servisin yaptığı bu sahtekarlığı ortaya çıkaracaklar. Hangi servis ise o ifşa edilmeli.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

Dizayn hatası. Pedal sökmek nedir ya. Honda'nın bir çok modelinde alet kullanmadan değiştiriliyor. Tornavida bile kullanmıyorsunuz. Sonra bakım ücretleri niye pahalı...

Ford çok yapıyor bunu. Basit işler için orayı burayı sökmek gerekiyor. Japonlar da özellikle dikkat ediyorlar kolay servis edilebilirliğe ve tamir edilebilirliğe, ta dizayn aşamasında. Birinde araba çarpıldı mı ömür billah düzelmiyor, diğerinde yeni gibi oluyor.

Bende efsane kasa Focus1 vardı onda torpido kapağını açıp çıkarabiliyordunuz alet kullanmadan. Sonraki kasaları iyice bozmuşlar demek ki dizayn da iyi değil eskileri kadar.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Dizayn hatası. Pedal sökmek nedir ya. Honda'nın bir çok modelinde alet kullanmadan değiştiriliyor. Tornavida bile kullanmıyorsunuz. Sonra bakım ücretleri niye pahalı...

Ford çok yapıyor bunu. Basit işler için orayı burayı sökmek gerekiyor. Japonlar da özellikle dikkat ediyorlar kolay servis edilebilirliğe ve tamir edilebilirliğe, ta dizayn aşamasında. Birinde araba çarpıldı mı ömür billah düzelmiyor, diğerinde yeni gibi oluyor.

bmw lerde de bi debriyaj için motoru ortadan ikiye bölüyorlar...
 
Katılım
15 Tem 2014
Mesajlar
1,037
Yağ, hidrolik sıvısı, filtreler, balatalar, bujiler vs. bunları dışarıdan alıp serviste işçilik ücreti karşılığı değiştirtemiyor musunuz?
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
452
Fiat servisleri iyi ya 400 lira civarı özel serviste 200 lira civarı tutuyor bakımlar
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,124
Her ne hikmetse ikidir yetkili suzuki servisi dışarıdaki kenar kıyı köşe tamircilerden çok daha uygun fiyata ücret istedi benden..

Stop lambasının üstündeki koruma plastiği 65 liraya temin etmişti dışarıdaki tamirciler 130 tl istemişti benden.. Bir zaman yolda kalmıştım 350 liraya kamyonet dahil işlerimi halletmişlerdi üstelik hallettiremediğim egzoz sesini de yapmışlardı.. Kartal altan suzuki yetkili bayi..
 
Katılım
19 Ağu 2017
Mesajlar
264
Ne tarafa dönersen dön, kıçın her zaman arkadadır.

Gonuya uydumuki gııı?
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Ben yağımı filtremi kendim alıp götüreceğim tarzı şeyleri yetkili servisler hiç sevmez hatta VW in kabul edeceğini sanmıyorum.
Hani beach kafelere gidersiniz yada çay bahçesine orda yazar "Dışardan yiyecek içecek getirmeyiniz" diye. Aynı hesap.
Özetle garanti bitene kadar soyulmaya göz yumacaksınız, sonra özele gidin istediğinizi yaptırın. Periyodik bakım alt tarafı yağ filtre değişimi balata değişimi.
İnternette gördüğünüz ucuz yağ fiyatlarına da çok aldanmayın. O kadar da fark yok. Geri kalan işçilik farkıdır.


Daha önce Honda motosikletim için serviste dışarıdan yağ kabul etmemişlerdi fakat işin içinde biri olarak belli standartları karşılayan yağları kabul etmek zorunda olduklarını biliyorum. Ben Motul yağ götürmüştüm, önce olmaz dediler sonra baktılar ki benle baş edemeyecekler kıvırıp olur dediler. Kötü yada ucuz yağ kullanmıyorum, Shell in dizel motorlar için olan yağını kullanıyorum. Piyasadaki en iyisini. Yağa verdiğim paraya acımam
(gerçi bedava alıyorum ama olsun)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------




Arkadaşımın 15 otomatik fluence i arıza verdi geçen ay, 17 bin küsür denildi ve araç garanti dışı 85 bin km de. Durum vahim.

Aslında tek korkum DSG, yoksa dışarıda abime ücretsiz olarak bakımını yaptırabilirdim. Servisten çok daha fazla özen göstereceğinden eminim. Ama malesef garantisiz otomatik kullanmak rus ruleti oynamak gibi. fluence 17 bin çıkardı ise golfu düşünemiyorum. Direk benzin döküp arabayı yaksa, kaskodan parayı alsa daha iyi =)
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Daha önce Honda motosikletim için serviste dışarıdan yağ kabul etmemişlerdi fakat işin içinde biri olarak belli standartları karşılayan yağları kabul etmek zorunda olduklarını biliyorum. Ben Motul yağ götürmüştüm, önce olmaz dediler sonra baktılar ki benle baş edemeyecekler kıvırıp olur dediler. Kötü yada ucuz yağ kullanmıyorum, Shell in dizel motorlar için olan yağını kullanıyorum. Piyasadaki en iyisini. Yağa verdiğim paraya acımam
(gerçi bedava alıyorum ama olsun)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------



Aslında tek korkum DSG, yoksa dışarıda abime ücretsiz olarak bakımını yaptırabilirdim. Servisten çok daha fazla özen göstereceğinden eminim. Ama malesef garantisiz otomatik kullanmak rus ruleti oynamak gibi. fluence 17 bin çıkardı ise golfu düşünemiyorum. Direk benzin döküp arabayı yaksa, kaskodan parayı alsa daha iyi =)

Motosiklet için yağ 1lt bir şey, o yüzden sorun etmemişlerdir. Otomobil bakımını kastettim ben.
17bin ne masrafı imiş merak ettim beyni mi yanmış arabanın acaba? Beyin yakan bir rakam çünkü.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Motosiklet için yağ 1lt bir şey, o yüzden sorun etmemişlerdir. Otomobil bakımını kastettim ben.
17bin ne masrafı imiş merak ettim beyni mi yanmış arabanın acaba? Beyin yakan bir rakam çünkü.


Kocaeli Vw bayisi ARK otoda geçenlerde bir araca DSG arızası için 21.000 TL ücret çıkarmışlar. Araç sahibi sinir krizi geçirmiş. Bende anlamadım 21 bin tl ye ne yapıyorlar ne değişiyor? Dışarıda max 7.000 tl ye komple yenilenebildiğini duydum ama 750 tl verip serviste bakım yaptırmak bence daha az baş ağrıtır gibime geliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst