Ama ben motorun duruşunu seviyorum... artık 20yaşımıza geldik nekadar evdekilerin eline bakıyor olsakta, o motoru ihtiyacım olarak görüyorum... Almazlarsa reste rest,iş bile buldum.Barda çalışıcam 1.6maaş 5ay sonra gider motorumu alırım
şu cümleye bakarak ingilizce iktisat bu sene bitiren bir tanıdığım çift anadal yaptı bu sene diğer üniversitede bitecek iş olanağı yok o kredi senin önüne engel olarak çıkacakKrediyi işe girince öderim,zaten üniden mezun olduktan 2sene sonrasına kadar güzel bi işe giremeyeceksek 5sene okumanın anlamı yok,bi tık daha iyi üni hayatım olsun diyerekten alıyorum krediyi. Hem iyi oldu bu durum, motoru alacak olmama sebep veren belkide budur
benim babam asgari ücret+mesai çalışan biriSöyledikleriniz cidden bana mantıklı gelmiyor abi,size saygım sonsuz.İki öğretmen cocuguyum,çalıştım özele gitmedim evimin dibinde üniversite kazandım.Hayalim başka ilde okumaktı,tutmasına rağmen isteklerimden vazgeçip izmiri yazdım.8bin tl ye motor alınmayacalsa ben kendim alırım
İhtiyacınız değil. Sadece canınız çok istiyor. Ve ille de bu isteğiniz olsun diye mantıksız ve bizzat kendinize zararlı olacak şeyler yapmaya hazırsınız. 5 sene sonra ödeyeceğiniz kredi almak gibi, ya da asıl işiniz olan öğrenciliği askıya almak gibi. 5km yol için İzmir'de belki küçük bir scooter mantıklı olabilir. Ama hayir, SS görünümlü makina istiyorsunuz, illa ki hem de.
Bence asıl problem, gerçekten de ihtiyacınız olmayan bir şeyi, içinde bulunduğunuz şartları aşırı zorlayacak derecede şiddetli istemenizde. Artık liseyi bitirmiş, üniversiteye gidecek, hayatın yükünün yarısını omuzlarında hissetmesi gereken sorumlu bir genç insan olarak, kendi isteklerinize gerçekçi yaklaşıp, daha makul kararlar vermeniz güzel olur. Her ne kadar canınızın istediği olmamış olacak olsa da, gerçekten güzel, doğru, ve başarılı bir karar vermiş olursunuz. İstekleriniz sizi değil, siz isteklerinizi kontrol etmiş olursunuz.
Şimdi bu kararı verecek yapıda ve karakterde olursanız, zaten yakın gelecekte de başarılı olur, hayatınızı kazanır, hangi motosikleti istiyorsaniz en güzelini alırsınız.
en onemliside ailemi uzmeden sadece; baba ben motorsiklet kullanmak istiyorum,durumlar musait olursa,ehliyeti ve universitedeki dersleri halledince almayi dusunur musun? diye sormamda da rolunuz buyuktur,ve tatli dilin oneminide verilen olumlu yanittan anlamis oldukBu mesajiniz bana ergenlik cagimi atlattiran mesajdir.Motorda aceleci davranmadan kendi ehliyet kurs ucretini odememi saglayan mesajdir,Kendi param ile kendi girdigim borc ile alabilsigim en iyi ekipmanlari almama sebep olan ve mukemmeliyetciligi bir kenara birakmayi ogrenmemi saglayip,beni bilinclendiren bir mesajdir.Iste bu forumun ne kadar yararli oldugunu gosteren bir ornek,sagolun var olun
Tekrardan tesekkurler abiRica ederim. Benimkisi laf söylemek, ondan kolay şey yok. Zor olan tavsiyeyi kabullenip işleyişe dökmekte...
anlayamadim üstadKonu çok acilmiş