- Katılım
- 8 Ocak 2017
- Mesajlar
- 229
- Konu Yazar
- #1
Herkese merhabalar. Bugün başıma ilginç bir olay geldi. Fethiye tarafında dolaşırken (sıcaklık ortalama 35 derece) babadağına çıkalım dedik. Dağın tepesi yoğun bulutlu ve zirve de ortalama 15-17 derece sıcaklığa sahipti. Yarım saat kadar kaldıktan sonra inişe geçtik. Bir kaç fren sıkmadan sonra farkettim ki arka fren pedalı yumuşadı yumuşadı yumuşadı ve nihayetinde arka fren hiç tutmaz oldu. Frenin pataladığını tüm hidrolik yağın aktığı düşündüm. Krnara çektim fren sağlam gözüküyor. Hidrolik de dolu. Görünürde hiç bir sıkıntı yok ama fren pedalı sona kadar yumuşak bir şekilde basılıyor. Dağ başında yapacak bir şey yok deyip yola 1. Viteste yavaşca indim. Yol boyunca sürekli fren pedalını pompalıyordum. Derken fren pedalı sertleşti ve fren tutmaya başladı, sevindim. Kısa bir aradan sonra fren yine boşaldı. Pompaladım sertleşti. Tekrar boşaldı ve yine sertleşti. Bir kaç defa bu böyle tekrarladı. Artık yeteri kadar indim hava tekrardan ısındı. Frende hiç bir sıkıntı olmadı hatta izmire geldim hiç bir şey olmadı.
Diyorum ki bu sıkıntı sıcaklığın birden düşmesi sonucu olabilir mi? Hani ısınan nesne genişler soğuyunca büzüşür hesabı hidrolik de soğuktan mı etkilendi aceba
Diyorum ki bu sıkıntı sıcaklığın birden düşmesi sonucu olabilir mi? Hani ısınan nesne genişler soğuyunca büzüşür hesabı hidrolik de soğuktan mı etkilendi aceba