- Katılım
- 4 Ocak 2015
- Mesajlar
- 606
- Konu Yazar
- #1
Yaklaşık 30.000 km, 100-200 cc arası makinelerle tecrübeden sonra cc yükseltmek amacı ile Dün Muğla'nın bir ilçesinden sıfır Bajaj Dominar aldım. Yola çıkmadan önce zorunlu ve kasko sigortalarını yaptırdım. İkamet Çanakkale olduğu için zorunlu sigorta 333 TL, kasko ise 1100 TL tuttu. Öğle saatlerinde depoyu fulledim ve plakasız olarak yola çıktım. Birkaç trafik ve jandarma ekibinin yanından geçtiğim/solladığım halde, plakasızlık nedeni ile durduran olmadı.



Rodaj amacıyla ara hızlanmalar hariç, 4.500 devir, 85 km/s hızla seyrettim. İzmir Selçuk ilçesine geldiğimde akaryakıt 2 dişe düştü ve 44,47 TL.ye fulledim. 265 km yol için yakıt sarfiyatı 8,7 lt oldu. Akaryakıtın pompa fiyatı 5,10 TL idi, yani km.ye 16,8 krş yaktı. Başka bir deyişle 100 km.de 3,3 litre yaktı. Veya başka bir deyişle 1 lt benzin ile 30,5 km gitti. İkinci etapta ortalama sürati 5.700 devir, 110 km/s civarında tuttum. Balıkesir Ayvalık ilçesine geldiğimde akaryakıt yine 2 dişe düştü ve tekrar 43,95 TL.ye fulledim. 200 km yol için yakıt sarfiyatı 8,6 lt oldu. Akaryakıtın pompa fiyatı 5,11 TL idi, yani km.ye 22,0 krş yaktı. Başka bir deyişle 100 km.de 4,3 litre yaktı. Veya başka bir deyişle 1 lt benzin ile 23,3 km gitti. Üçüncü etapta ortalama sürati 6.500 devir, 120 km/s civarında tuttum. Çanakkale Ezine ilçesine geldiğimde akaryakıt yine 2 dişe düştü ve tekrar 41,04 TL.ye fulledim. 165 km yol için yakıt sarfiyatı 8,0 lt oldu. Akaryakıtın pompa fiyatı 5,13 TL idi, yani km.ye 24,9 krş yaktı. Başka bir deyişle 100 km.de 4,8 litre yaktı. Veya başka bir deyişle 1 lt benzin ile 20,6 km gitti.
Daha önce 3 kez Pulsar almış ve yaklaşık 8 km yol yapmıştım. Bu nedenle kıyaslamalarımı genellikle Pulsar ile yapacağım.
500 km yol yaptıktan sonra Ayvalık civarında tapa gaz gittim, yaptığı son hız 8.500 devirde 150 km/s idi. Elbette makinenin rodajı henüz tamamlanmadı ancak bu değer rodajı tamamlanmış Pulsar ile aynı. Motorun ilk kalkış hızlanması, top speed hızlanması ve ara gazlar hemen hemen Pulsar ile aynı. Dominar Pulsardan 10 BG fazla ancak yaklaşık 40 kg daha ağır. Bu nedenle Dominar ile Pulsar'ın sürüşü arasında hemen hemen hiç bir fark hissetmedim.
Motorda iddia edildiği gibi bir titreşim yok. Aynalardaki görüntü, gidiş sırasında hemen hemen net ve bozulmuyor. Bilhassa trafik ışıkları önünde, diğer araçlar arasında yapılan manevralar olsun, seyir sırasında ki manevralar olsun, makinenin manevra kabiliyeti Pulsar ile aynı ve yeterli.
Sele rahatlığı orta seviyede. 50 km.den sonra çömlek rahatsız olmaya başlıyor. Belki bunda benim yaşımın 55 olmasının rolü var. Siz gençler belki daha rahat bir sele hissedebilirsiniz.
Çanakkale'mim Küçükkuyu ile Ayvacık arasındaki meşhur virajlı rampada çok rahat ettim. Kaydırmalı debriyaj ve ABS burada çok iyi iş gördü. Bu rampayı, yolun da fazla kalabalık olmamasından istifade ederek, oldukça seri çıktım. Virajlarda riskli şekilde vites küçültmeme ve ön fren yapmama rağmen, hiç sıkıntı yaşamadım. Bu konuda benden tam not aldım.
Tüm rota boyunda ön ve arka (çok nadir kullandım) frenler çok iyi iş yaptı. Üzerindeki orta kalite lastiklere rağmen, sıkıntı yaşamadım. Önüme ıslak zemin hiç çıkmadı. Buralarda sürme şansım olmadı.
Not: 50 yaşımdan sonra başladığım motosiklet tutkusu için tecrübem henüz 3 yıl ve yaklaşık 30.000 km.dir. Yukarıdaki izlenimlerin, usta bir motosikletçinin değil, yeni başlamış acemi sayılabilecek bir sürücünün izlenimleri olduğunun dikkate alınmasını rica ederim.



Rodaj amacıyla ara hızlanmalar hariç, 4.500 devir, 85 km/s hızla seyrettim. İzmir Selçuk ilçesine geldiğimde akaryakıt 2 dişe düştü ve 44,47 TL.ye fulledim. 265 km yol için yakıt sarfiyatı 8,7 lt oldu. Akaryakıtın pompa fiyatı 5,10 TL idi, yani km.ye 16,8 krş yaktı. Başka bir deyişle 100 km.de 3,3 litre yaktı. Veya başka bir deyişle 1 lt benzin ile 30,5 km gitti. İkinci etapta ortalama sürati 5.700 devir, 110 km/s civarında tuttum. Balıkesir Ayvalık ilçesine geldiğimde akaryakıt yine 2 dişe düştü ve tekrar 43,95 TL.ye fulledim. 200 km yol için yakıt sarfiyatı 8,6 lt oldu. Akaryakıtın pompa fiyatı 5,11 TL idi, yani km.ye 22,0 krş yaktı. Başka bir deyişle 100 km.de 4,3 litre yaktı. Veya başka bir deyişle 1 lt benzin ile 23,3 km gitti. Üçüncü etapta ortalama sürati 6.500 devir, 120 km/s civarında tuttum. Çanakkale Ezine ilçesine geldiğimde akaryakıt yine 2 dişe düştü ve tekrar 41,04 TL.ye fulledim. 165 km yol için yakıt sarfiyatı 8,0 lt oldu. Akaryakıtın pompa fiyatı 5,13 TL idi, yani km.ye 24,9 krş yaktı. Başka bir deyişle 100 km.de 4,8 litre yaktı. Veya başka bir deyişle 1 lt benzin ile 20,6 km gitti.
Daha önce 3 kez Pulsar almış ve yaklaşık 8 km yol yapmıştım. Bu nedenle kıyaslamalarımı genellikle Pulsar ile yapacağım.
500 km yol yaptıktan sonra Ayvalık civarında tapa gaz gittim, yaptığı son hız 8.500 devirde 150 km/s idi. Elbette makinenin rodajı henüz tamamlanmadı ancak bu değer rodajı tamamlanmış Pulsar ile aynı. Motorun ilk kalkış hızlanması, top speed hızlanması ve ara gazlar hemen hemen Pulsar ile aynı. Dominar Pulsardan 10 BG fazla ancak yaklaşık 40 kg daha ağır. Bu nedenle Dominar ile Pulsar'ın sürüşü arasında hemen hemen hiç bir fark hissetmedim.
Motorda iddia edildiği gibi bir titreşim yok. Aynalardaki görüntü, gidiş sırasında hemen hemen net ve bozulmuyor. Bilhassa trafik ışıkları önünde, diğer araçlar arasında yapılan manevralar olsun, seyir sırasında ki manevralar olsun, makinenin manevra kabiliyeti Pulsar ile aynı ve yeterli.
Sele rahatlığı orta seviyede. 50 km.den sonra çömlek rahatsız olmaya başlıyor. Belki bunda benim yaşımın 55 olmasının rolü var. Siz gençler belki daha rahat bir sele hissedebilirsiniz.
Çanakkale'mim Küçükkuyu ile Ayvacık arasındaki meşhur virajlı rampada çok rahat ettim. Kaydırmalı debriyaj ve ABS burada çok iyi iş gördü. Bu rampayı, yolun da fazla kalabalık olmamasından istifade ederek, oldukça seri çıktım. Virajlarda riskli şekilde vites küçültmeme ve ön fren yapmama rağmen, hiç sıkıntı yaşamadım. Bu konuda benden tam not aldım.
Tüm rota boyunda ön ve arka (çok nadir kullandım) frenler çok iyi iş yaptı. Üzerindeki orta kalite lastiklere rağmen, sıkıntı yaşamadım. Önüme ıslak zemin hiç çıkmadı. Buralarda sürme şansım olmadı.
Not: 50 yaşımdan sonra başladığım motosiklet tutkusu için tecrübem henüz 3 yıl ve yaklaşık 30.000 km.dir. Yukarıdaki izlenimlerin, usta bir motosikletçinin değil, yeni başlamış acemi sayılabilecek bir sürücünün izlenimleri olduğunun dikkate alınmasını rica ederim.