Bir Sezon Daha Aynı Motosikletle, Ama Nasıl?

Katılım
14 Eyl 2014
Mesajlar
272
Herkese merhaba, bir çok kişi gibi bende tamamen duygusal nedenlerden dolayı bir sezon daha motorumu kullanmayı düşünüyorum.:pr:

Yaklaşık 2.5 senedir kullanmakta olduğum Mondial Vulture modeli aslında beni tatmin ediyor. Gözüm lükse kaysa da, içimde bir enduro aşkı yanıp tutuşsa da malesef motosikleti değiştiremeyeceğim.

Nedeni ise bu rakamlarda alacağım makinaların gücü çekişi şuan ki motorumun yanından geçmiyor(xtreme max, black cat). Gönül ister bir 12-13 bantlarında crf 250l, ama hayat "sen yapıyor yüksek lisansta asistanlık, nah sana maaş!" minvalinde olduğundan şimdilik uzak bir fantezi dünyası, ütopya. :salut:

Ben de dedim ki motorum iyi kötü az yakıyor 3-3,5 litre höh!:sunny: Gidişi iyi(sütçü beygiri son hızı 100!):cat: ufak tefek kara kuru birşey, ee bu motorun keyfini kısıtlayan etmenler neler?
1.Rüzgar, şık ve iş görecek bir rüzgarlık modeli buldum o işi çözdük gibi o cepte.
2. Amörtisörler, evet kase düşmanı amörtisörlere ferahlık gelse hiçte fena olmayacak. Hali hazırda sele konforunu epey artırsamda amörtisör kaldırmıyor. 75 kilo adamım ağır da değilim, her türlü ayarıyla oynadım, yok! Bana mısın demiyor..:santa:

Başka da memnun olmadığım pek birşey yok aslında sanırım sorunum amörtisörler.. Özetle Yar bana bir çare, yar bana bir çare!

Not : Arka amörtisöre öhlins tak diyen olursa çok fena sopa çekerim, ilk sopayı da en zengininiz yer. :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

Güncel, her türlü fikire açığım, bak şunu yaptım daha konforlu oldu gibi her türlü görüş dinlenir :)
 
Katılım
26 Ağu 2015
Mesajlar
507
üstad bende de tiger 250 var sele rahat fakat ben yine de kaplatmayı ve de kaplatmadan önce seleyi biraz doldurtmayı deneyeceğim.böylelikle titreşim,amörtisör sorunu biraz olsun halledilebilir.ya da farklı amörtisör senin motora takılabilir bence
 
Katılım
9 Nis 2017
Mesajlar
693
Herkese merhaba, bir çok kişi gibi bende tamamen duygusal nedenlerden dolayı bir sezon daha motorumu kullanmayı düşünüyorum.:pr:

Yaklaşık 2.5 senedir kullanmakta olduğum Mondial Vulture modeli aslında beni tatmin ediyor. Gözüm lükse kaysa da, içimde bir enduro aşkı yanıp tutuşsa da malesef motosikleti değiştiremeyeceğim.

Nedeni ise bu rakamlarda alacağım makinaların gücü çekişi şuan ki motorumun yanından geçmiyor(xtreme max, black cat). Gönül ister bir 12-13 bantlarında crf 250l, ama hayat "sen yapıyor yüksek lisansta asistanlık, nah sana maaş!" minvalinde olduğundan şimdilik uzak bir fantezi dünyası, ütopya. :salut:

Ben de dedim ki motorum iyi kötü az yakıyor 3-3,5 litre höh!:sunny: Gidişi iyi(sütçü beygiri son hızı 100!):cat: ufak tefek kara kuru birşey, ee bu motorun keyfini kısıtlayan etmenler neler?
1.Rüzgar, şık ve iş görecek bir rüzgarlık modeli buldum o işi çözdük gibi o cepte.
2. Amörtisörler, evet kase düşmanı amörtisörlere ferahlık gelse hiçte fena olmayacak. Hali hazırda sele konforunu epey artırsamda amörtisör kaldırmıyor. 75 kilo adamım ağır da değilim, her türlü ayarıyla oynadım, yok! Bana mısın demiyor..:santa:

Başka da memnun olmadığım pek birşey yok aslında sanırım sorunum amörtisörler.. Özetle Yar bana bir çare, yar bana bir çare!

Not : Arka amörtisöre öhlins tak diyen olursa çok fena sopa çekerim, ilk sopayı da en zengininiz yer. :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

Güncel, her türlü fikire açığım, bak şunu yaptım daha konforlu oldu gibi her türlü görüş dinlenir :)

Abi kızmada yazıyı iki defa okudum ama ne istediğini anlamadın abi be 😕
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
arka amortisöre ybr amortisörü bir dene istersen. çok kademe ayarı var ve yay uzunluğu seninkinden fazla. orijinalinin fiyatını bilmiyorum umarım sopa yemem zira pek zengin de değilim:mrgreen: :cherry:
2006 kanuni windy kullanıken de amortisör konforundan memnundum.gazlı tombik amortisörleri vardı.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Vulture kullandım, gariptir, sele çok rahatsız geliyordu ama amortisörler ile alakalı bir problem yaşamamıştım.

Öne takacağın rüzgarlık işlevsel olacak kadar büyük ebatlı olursa motor daha çok yakıp daha az gidiyor haberin olsun.

Bu arada, düz yolda yapabildiği 100km/h sürati yokuş yukarı da yapabilen acayip bir motordur Vulture. 150cc motorlar ile mukayese edilemez o noktada. Ben 100 kiloyum, beni rahat taşıyordu, o derece yani :)

Unutmadan, arkaya öhlins tak, rahat edersin :cherry:
 
Katılım
14 Eyl 2014
Mesajlar
272
arka amortisöre ybr amortisörü bir dene istersen. çok kademe ayarı var ve yay uzunluğu seninkinden fazla. orijinalinin fiyatını bilmiyorum umarım sopa yemem zira pek zengin de değilim:mrgreen: :cherry:
2006 kanuni windy kullanıken de amortisör konforundan memnundum.gazlı tombik amortisörleri vardı.

Önerin için teşekkür ederim, benim de aklıma ilk ybr ve cbf gelmişti. Cbf monoshock diye direk eledim, ybr de öyle rahat diye herhangi bir yerde duymadım denemek lazım esasen, ama onunda çakması vardır kesin. Yine de aklımda. Ybr önerisi ile sopadan kurtuldun sağolasın :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------

Vulture kullandım, gariptir, sele çok rahatsız geliyordu ama amortisörler ile alakalı bir problem yaşamamıştım.

Öne takacağın rüzgarlık işlevsel olacak kadar büyük ebatlı olursa motor daha çok yakıp daha az gidiyor haberin olsun.

Bu arada, düz yolda yapabildiği 100km/h sürati yokuş yukarı da yapabilen acayip bir motordur Vulture. 150cc motorlar ile mukayese edilemez o noktada. Ben 100 kiloyum, beni rahat taşıyordu, o derece yani :)

Unutmadan, arkaya öhlins tak, rahat edersin :cherry:

Hocam cevabın için teşekkür ederim,Er5, cbf 250 modellerine takılan yuvarlak far için uygun olanlardan alacağım. Çok büyük birşey değil ama yine de dikkat ederim. Dediğin gibi çekişte farklı karakterde bir motor, sanırım tek eksiği biraz konfor. Seleyi 1.5 yıl önce değiştim şuan sele puf puf orda sorun yok, amörtisörler küçük çukurlar ile başedemiyor esasen. Beton kasislerde bi güzel yaylanıyor, Sanırım kısa kalıyor anlık sönümlemesi. Benim de aklıma xl 185 amörtisörü takma fikri geldi açıkcası, o da fazla uzun mu gelir acaba? Öhlins almaya karar verirsem motoru satmam gerekir, ardından üstüne oturacağım sadece amörtisör kalır ki bu da hoşuma gideceğini zannetmiyorum :p
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Motor alçak, ve aks mesafesi kısa. Dolayısı ile ağırlık merkezini yukarıya taşıman olumsuz sonuçlar doğurabilir. Yani, orjinalden daha uzun olan bir arka amortisör önermem. Orjinal boyda, ama daha yumuşak bir amortisör ile, ön arka ayrı ayrı salınım yapacağından, özellikle virajlarda riskli olabilir. Motorun aks aralığı biraz daha uzun olsa, çok güzel müdahale edilebilir aslında. Ben kullandığım dönemde arka maşayı değiştirip, daha uzun bir arka maşa yardımı ile arka lastiği daha geriye almayı planlamıştım. Ama sonra baktım ki, çamurluk önde kalacak, zincirin boyu kısa gelecek falan, değmez deyip vazgeçmiştim.

Orjinal hali ile, iki teker arası mesafe o kadar kısa ki, yükseklik arttığında denge merkezi çok yukarı kayar. Zaten motor hafif. Yükselince ağırlık merkezi sende olacak. Uyarmadı deme :)
 
Katılım
14 Eyl 2014
Mesajlar
272
Motor alçak, ve aks mesafesi kısa. Dolayısı ile ağırlık merkezini yukarıya taşıman olumsuz sonuçlar doğurabilir. Yani, orjinalden daha uzun olan bir arka amortisör önermem. Orjinal boyda, ama daha yumuşak bir amortisör ile, ön arka ayrı ayrı salınım yapacağından, özellikle virajlarda riskli olabilir. Motorun aks aralığı biraz daha uzun olsa, çok güzel müdahale edilebilir aslında. Ben kullandığım dönemde arka maşayı değiştirip, daha uzun bir arka maşa yardımı ile arka lastiği daha geriye almayı planlamıştım. Ama sonra baktım ki, çamurluk önde kalacak, zincirin boyu kısa gelecek falan, değmez deyip vazgeçmiştim.

Orjinal hali ile, iki teker arası mesafe o kadar kısa ki, yükseklik arttığında denge merkezi çok yukarı kayar. Zaten motor hafif. Yükselince ağırlık merkezi sende olacak. Uyarmadı deme :)

Dediğiniz gibi iki teker arası mesafe çok kısa Çinli deyip geçmemek lazım hayvan her türlü virajda çok rahat dönüyor, bir de amörtisör dalma çıkma yapmasa işte baktığın yere ok gibi gidecek. Bu xl amörtisörü uzun ama yumuşak ise şayet biraz viraj performansından(böyle söyleyince komik farkındayım) ödün verebilirim fısır fısır yaylana yaylana gideceksem şayet. Uzun amörtisör demek hareket kabiliyetinin de artması demek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

Hocam isminden fiyatlarına bakmaya korktum, bize şöyle özamörtisörcüoğulları tadında bir firma lazım :)
 
Katılım
3 Ağu 2015
Mesajlar
529
Tümseklere denk geldiğinizde seleden kalkıp motosikleti ayakta sürebilirsiniz.
 
Katılım
14 Eyl 2014
Mesajlar
272
Tümseklere denk geldiğinizde seleden kalkıp motosikleti ayakta sürebilirsiniz.

Hocam öneriniz için teşekkürler ama zaten motorun üstünden inmiyorum desem yalan söylemiş olmam, endurocular benden çok oturuyordur. Zaten cross gidonu ve atkısı felan var yani motoru scrambler karakterinde kullanıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst