universal km saatleri hakkında

Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
5
Merhaba;
Kuba STR250CB kullanıcısıyım.
geçtiğimiz sezon sonu talihsiz bir kaza sonucu motosikleti yaptırmadan sezon açılana kadar garaja kapattım. Havalar ısınmaya başladı artık yavaşatan eksiklerini gidermeye başlayayım diyorum.
eksiklerden bitanesi km saati. Koruma camı kırıldı yuvası parçalandı vs. şuan tabiri caizse Allaha emanet duruyor. yeni bir km saati almam gerekiyor fakat almışken biraz daha hoş görünmülü dijital falan olsun istiyorum.

aliexpresste bir kaç universal ürün buldum gayet hoş ve dijital. url'leri altta paylaşıyorum.

şimdi burada bir soru geliyor akla, genelde ustalardan "al abi uydururuz" gibi söylemler duyuyoruz.

benim motosiklette şu anki km saatinde, devir ve hız analog ibre şeklinde, vites ise dijital olarak göstermekte.
halatlı mı sorusunu ise teknik olarak "henüz" bilemiyorum ama halatlıdır herhalde öyle extreme teknoloji bir motosiklet değil zaten motosikletim:)

soruma gelince; Gerçekten uydurabilir miyiz ? yani tam uyum oluyor mu ? ustalar bunu yapabilir mi ?




https://tr.aliexpress.com/item/2016...754735817.html?spm=2114.010208.6.8.KZOpfW&s=p

https://tr.aliexpress.com/item/Univ...id=3d33a26e-3568-4d0f-8d66-e2f29a8a5568&tpp=1

https://tr.aliexpress.com/item/Off-...id=36bfa698-13a8-4b67-95f6-678234464394&tpp=1
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
149
Gidip bir ustaya sorarsanız kesinlikle olmaz dicektir. Olmaz hayır olamaz uymaz nerde cıkarıyonuz bunları ben bilmem ben yapmıyorum parçayı bendenmi aldın diyecek ustalar çıkacaktır karşına. Birazcık youtube kullanabiliyorsan birazcık elektronik birazcıkta mekanik merakın varsa elinde alet edevatın varsa hertürlü yaparsınız adamlar yurtdışında servis işçiliklerinin pahallığından dolayı herşeyi kendi garajında kendi yapıyor. bildiklerindenmi yapıyorlar bence hayır. biraz deneme yanılma birazda araştırmayla bence yapılamicak iş yok. Yeterki alacağınız parça yapacağınız işin maliyeti hata durumunda iç acıtacak kadar olmasın.

Bisiklet tamiri, motosiklet tamiri, araç tamiri eğer elimde yeterli ekipmanım aletim varsa hep kendim yapmaya çalıştım.

Racing motorumu naked motora çevirip gösterge uygulaması yapmıştım ki bütüm motorcular uğraşmayıp karşı cıkmasına rağmen süper olmuştu.

BMW marka 520 aracımın motor arızasına haftalarca sanayilerde uğraşmalarına rağmen çözemeyen ustalara inat sinirlenip bir pense bir tornavida ile motoru üstten sökmeye başladım birde baktımki ateşleme de bir şase kablosu temassızlık yapıyor yeniden sıktım birdahada arıza yapmadı.

Kusura bakmayın biraz fazla uzun yazdım ama bu konuda doluydum malesef usta görünümlü çakallardan gınaaa geldi adamgibi işinin ehşli ustaların elini öperim o ayrı mesele.

size tavsiyem beğendiğiniz modeli iyi araştırarak korkmadan alın uygulayın.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Peki ne kadar doğru ölçüm yapıyor acaba bunlar?
Şöyle bir baktım da gerçekten güzel modeller var, bir de halatlı olan analog göstergeye dijital nasıl bağlanır acep?
 
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
5
Gidip bir ustaya sorarsanız kesinlikle olmaz dicektir. Olmaz hayır olamaz uymaz nerde cıkarıyonuz bunları ben bilmem ben yapmıyorum parçayı bendenmi aldın diyecek ustalar çıkacaktır karşına. Birazcık youtube kullanabiliyorsan birazcık elektronik birazcıkta mekanik merakın varsa elinde alet edevatın varsa hertürlü yaparsınız adamlar yurtdışında servis işçiliklerinin pahallığından dolayı herşeyi kendi garajında kendi yapıyor. bildiklerindenmi yapıyorlar bence hayır. biraz deneme yanılma birazda araştırmayla bence yapılamicak iş yok. Yeterki alacağınız parça yapacağınız işin maliyeti hata durumunda iç acıtacak kadar olmasın.

Bisiklet tamiri, motosiklet tamiri, araç tamiri eğer elimde yeterli ekipmanım aletim varsa hep kendim yapmaya çalıştım.

Racing motorumu naked motora çevirip gösterge uygulaması yapmıştım ki bütüm motorcular uğraşmayıp karşı cıkmasına rağmen süper olmuştu.

BMW marka 520 aracımın motor arızasına haftalarca sanayilerde uğraşmalarına rağmen çözemeyen ustalara inat sinirlenip bir pense bir tornavida ile motoru üstten sökmeye başladım birde baktımki ateşleme de bir şase kablosu temassızlık yapıyor yeniden sıktım birdahada arıza yapmadı.

Kusura bakmayın biraz fazla uzun yazdım ama bu konuda doluydum malesef usta görünümlü çakallardan gınaaa geldi adamgibi işinin ehşli ustaların elini öperim o ayrı mesele.

size tavsiyem beğendiğiniz modeli iyi araştırarak korkmadan alın uygulayın.

tavsiyenize uyacağım. olmazsa yapacak birşey yok, zaten tecrübe bu şekilde kazanılmaz mı :)

cevaplarınız için teşekkür ederim.
 
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
852
dostum dijital olmayan, halatlı diye tabir ettiğiniz göstergelere bunları bağlayamazsınız. birisi motor bloğu içindeki turu bir tel yardımı ile göstergedeki devir okuyucuya aktarır (kabaca bir dişli bir teli çevirir, o tel de yukarıda bir dişliyi çevirir) ve km ve devir görürsünüz.

ama elektronik olanlarda ateşleme sayar. devri ve km yi böyle alırısınız.

analogsa analog, elektronikse elektronik.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
dostum dijital olmayan, halatlı diye tabir ettiğiniz göstergelere bunları bağlayamazsınız. birisi motor bloğu içindeki turu bir tel yardımı ile göstergedeki devir okuyucuya aktarır (kabaca bir dişli bir teli çevirir, o tel de yukarıda bir dişliyi çevirir) ve km ve devir görürsünüz.

ama elektronik olanlarda ateşleme sayar. devri ve km yi böyle alırısınız.

analogsa analog, elektronikse elektronik.

Elektronik göstergeler eski analog sisteme takılabiliyor. Ateşleme sayması işi kolay tek silindir motorda. Bobinden uygulama yapanları okumuştum bir yerlerde, ama tam terci mümkün değil. Elektroniği analog'a çevirmek mümkün değil yani. Ancak yine de cross bir motor için, dijital düşündürücü. Ben olsam yine halatlı analog alırdım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst