Sinek Kaydı

Katılım
26 May 2016
Mesajlar
1,062
1 sene önce braun cruer 5 almıştım. Numaralı tarağı var 1-11 mm arası ayarlanan cinsten. Saç da kesme niyetiyle almıştım ama sakalları kesince sakal uçlarım iğne gibi sakallar parmaklarıma saplanıyor, feci kaşındırıyor, tahriş olmadım ama boğazdaki kemiğe gelince makina deriyi kapıyor direk kesiyor. Zaten öğrenciyiz diye ayda 1 5 numaraya vuruyorum ama üstüm hep sakal oluyor. Kestiğini tutma haznesi yok direk fırlatıyor. Kısaca makinadan memnun değilim tecrübeli abilerimden tavsiye bekliyorum.
 
Katılım
20 Ara 2016
Mesajlar
2,171
https://youtu.be/34nF0WIwLzA

abilerim ablalarım şu elimde görmüş olduğunuz jileti taçsız kral pele, bakenbauer, nadya komanaççi, biricit bardo, ingiltere kraliçesi elizabet, kaleci mıyer, fenerbahçeli cemil kullandı. hepsi de şöhretini bu bıçağa borçlu. on saniyede susuz sabunsuz traş.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Uzun mesafeli traşlarda manuel makinayı şehir içi traşlarda ise daha az güç isteyen ve kolay kullanımlı otomatik makinayı kullanıyorum

(resmen geyik yaptım valla)

Hayırlı traşlar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
20 yıldır sakalımı ve kafamı ustura ile traş ederim. Ustura ile traş olmak ayrı bir keyif. Hele kendi kendine olabilmek bambaşka bir zevk.

Burası bana özel bir durum , sakal keserken aynada kendinizi görebilirsiniz , ama aynı zamanda kafanızıda traşlamak durumundaysanız , görmeden hissederek kesmeniz lazım ki asıl keyif bu. Aşırı yoğun konsantre istiyor.

Resmen güne adrenalin patlaması yaşayarak başlıyorsunuz. Ama dikkatli olmazsanız , testere filminde fırlamış gibi işe gitmek içten bile değil.

Orjinal bir usturaya , samur fırçalara , bileyleme deri aparatlarına dünya para bayılmadan , Jilet takılabilen bir model ile denemeler yapasanız ve bu şekilde traş olmaya alışır ve severseniz , bir daha makinenin yüzüne bakmazsınız.


[url]http://i.hizliresim.com/ld2AvQ.jpg[/url]

Hiç güleceğim yoktu, Allah ta sizi güldürsün. :) Porsuk o, samur değil. Samurdan kürk olur, o da on yıllardır yasak, türleri tükenecekmişti yoksa. Bu aralar sayıları artmış gerçi.

Bir kere dokunmak nasip olmuştu samur kürküne, hayatımda daha yumuşak bir şeye dokunmadım daha... O kadar fark olacağını hiç düşünmemiştim. Hayvan okyanusta yaşıyor ve ıslanmıyor. Yanlış hatırlamıyorsam santimetre kare başına 4 milyon kıl mı ne varmış...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
ben braun ıslak kuru kullanıyorum..
memunun muyum? hayır..

sık, sert ve koyu renkliysen işin zor..
ama ben hafif bir normal köpüklü traştan sonra rütuşu bununla yapıyorum ve opldukça memnun kalıyorum.
lakin, babyliss, braun vs markaları kullanıyor olmama rağmen, berberimin kullandığı no name ürünler daha keskin ve uzun ömürlü ve 1/4 fiyatında..

berber malzemesi satan yerlerden fikir alın..
ya da berberinize getirtin..
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Hiç güleceğim yoktu, Allah ta sizi güldürsün. :) Porsuk o, samur değil. Samurdan kürk olur, o da on yıllardır yasak, türleri tükenecekmişti yoksa. Bu aralar sayıları artmış gerçi.

Bir kere dokunmak nasip olmuştu samur kürküne, hayatımda daha yumuşak bir şeye dokunmadım daha... O kadar fark olacağını hiç düşünmemiştim. Hayvan okyanusta yaşıyor ve ıslanmıyor. Yanlış hatırlamıyorsam santimetre kare başına 4 milyon kıl mı ne varmış...

Kendi fırçamı samur diye almıştım. Güzelde para ödemiştim. Samur süsü verilmiş , porsuk kılımı sattılar yani ? :) :) :)


Böyle bir hayvanın kılından , traş fırçası yapmak , ne türlü bir insan evladını aklına gelir ki ?

 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Türkiye'de berberlik diye bir meslek var yahu.
Onlar varken kendi kendine traş mı olunur?
:)
Valla kıymetini bilin berberlerin.
Biz burda yokluktan kendi kendimize traş oluyoruz.:)

Braun marka bir makinem var.
Çok nadir kullanırım.
Gayet güzel traş ediyor.
Fakat traş bıçağı ve jel ikilisini tercih ediyorum genelde.
Makina uzun sürüyor jilet daha şipşak.
Traş makinalarını hergün kullanmak gerekiyor.
Benim gibi 3-4 günde bir traş oluyorsanız jilet daha iyi.
Ayrıca makineler ilk kullanımlarda tahriş edebiliyor fakat bir kaç kez kullandıktan sonra yüzünüz alışıyor.

Fakat dediğim gibi sık traş oluyorsanız makina alın,
yoksa bir zaman sonra bir köşede unutuluyor.
Ben motosiklet ürettikleri için sempati beslediğim Gilette markasının jelini kullanıyorum.
Fakat traş bıçakları maalesef hoşuma gitmiyor.
2'li ve 3'lü bıçaklarını denedim en fazla 2 sefer randımanlı traş ediyor.
Üstelik sakal bir haftalık oldu mu kazımak ayrı dert, makineyi temizlemek ayrı.
Geçen sene carrefourun kendi markası bir bıçak aldım gayet memnunum.
Makine pek ucuz değil ama jilet başlıkları ucuz.
Türkiye'de varsa deneyin bir.
Diğer markalar 9 euroya makina satıp 19 euro bıçaklarına istiyorlar.
Üstelik dediğim gibi memnun da kalmıyorsunuz.
Carrefour'un ki de 9€ civarı ama bıçakları 5€ gibi bir fiyata satılıyor.
Ekonomik olarakta iyi yani.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
traş demişken,
traştan bir kaç dakika önce zeytinyağı sürerseniz müthiş bir rahatlık hissediyorsunuz.
traştan sonra da zeytinyağı sürüp iyice yedirin hafif hafif, bir gün sonraki traş kuş tüyü gibi geliyor..

oyle yağlı güreş hesabı da değil,
losyon gibi bir kaç damlayı avcunuza damlatıp hafif hafif avuç içiyle yedirin..
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
1,819
Arkadaşlar çift taraflı perma sharp jiletle traş oluyorum ondan önce gillette 5 bıçaklı, mach 3 kullandım düz jilet hiç tahriş etmiyor.

Size sorum bıyıkları traş ettikten sonra bir tek bıyık sinek kaydı olmuyor. Nasıl bıyığı sinek kaydı yaparım? Aşağıdan yukarı kesince oluyor ama o zamanda hepsi çıkarken batıyor ühühü.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
23 yaşındayım ve sakalı geçtim ergen bıyığı bile çıkmıyor. doğuştan sinekkaydı...
 
Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
1,381
Braun 7 series kullaniyorum memurum sakallarim cok sert degil gayet iyi tras ediyor. İslak ozelligi yok sadece kuru. Bazen 2 dakikada tras oldugum oluyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben motosiklet ürettikleri için sempati beslediğim Gilette markasının jelini kullanıyorum.

Gillette musterisini en cok somuren markalardan biri. Tum urun stratejileri cebinizden maksimum parayi sokmeye yonelik... Hatta yeni bilmemkac bicakli jilet cikardiklarinda bir oncekinin uretim kalitesini dusurup daha pahali yeni nesil urune zorlama dahil her turlu pisligi yapan bir firma. Zaten monopoliler nerdeyse. Gillette'e ne kadar az para gider, o kadar iyi... Uretmesinler motosiklet. Adamakilli kendi islerini yapsinlar.

Klasik tras dunya capinda populerlesmeye baslayinca millet eski 2 tarafli jiletleri almaya basladi. Ucuz tabii ki. Napti Gillette sirketi? Iki tarafli kaliteli bicak ureten fabrikalarini kapatti. Once Stockholm'deki fabrikayi kapatti, sonra Londra'dakini. Simdi sadece Moskova'daki amele fabrika kalitesiz bicak uretiyor... Kimse de almiyor tabii ki. Tam hainler... Resmen nefret ediyorlar musterilerinden.

13 sene once Stockholm'deki fabrika kapanma haberi ciktigi anda bulabildigim tum 5'li kutu Gillete'leri aldim. 127 kutu 5'li Gillette bicagim oldu, hepsi ya Londra, ya Stockholm uretimi. Her bir bicak en az 2 hafta gidiyor. Her kutu ortalama 3 ay gidiyor yani. Elimde yuz kusur kutu olduguna gore omur boyu Gillette'e para yok yani benden :)

Bu arada, bazen cok acelem oldugunda Gillette Banyo ile tras oluyorum. O kadar guzel kesiyor ki. 3 bicakli Mach 3 o kadar iyi degil. Tam pislik firma Gillette...
 
Katılım
2 Ağu 2014
Mesajlar
289
Bıyığı jiletle tertemiz yapamıyorum nokta nokta kalıyor nasıl hallederiz

Bıyığı fırça ile köpürtüp yumuşatmak zordur burun altında kaldığı için. Önce bıyığı yumuşatmak için gayret sarfedin. Yoğun ve sert sakala sahipseniz, jilet ve jilet tutucu arasındaki mesafesi fazla olan agresif bir jilet tutucu ile denerdim ben olsam. Bu arada sakalınız yada bıyığınız ne yöne çıkıyorsa o tarafa doğru bir perde, sonra sağ-sol veya sol-sağ ikinci, üçüncü perde kesin. Asla ters almayın. Ne kadar yumuşarsa, tıraş o kadar başarılı olur.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
@hasmet doğru diyor.
Gölette banyo mach 3 den iyi..

Ben bir tek kartuş ile 1 senedir tras oluyorum. İkinci yilima girdim...
İki sene önce 2 yedek başlıkla satılan makinayı 9.90 a A101 den almıştım. Hala bir yedek basligim var..
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
1,819
Bıyığı fırça ile köpürtüp yumuşatmak zordur burun altında kaldığı için. Önce bıyığı yumuşatmak için gayret sarfedin. Yoğun ve sert sakala sahipseniz, jilet ve jilet tutucu arasındaki mesafesi fazla olan agresif bir jilet tutucu ile denerdim ben olsam. Bu arada sakalınız yada bıyığınız ne yöne çıkıyorsa o tarafa doğru bir perde, sonra sağ-sol veya sol-sağ ikinci, üçüncü perde kesin. Asla ters almayın. Ne kadar yumuşarsa, tıraş o kadar başarılı olur.

jilete geçtim ama kolaylığa kaçıp traş köpüğü kullanıyordum demek ki o iyi yumuşatamıyor, düzgün bir traş sabunu alıp iyice yumuşattıktan sonra dediğiniz gibi deneyeceğim tavsiye için teşekkür ederim
 
Katılım
20 Ara 2016
Mesajlar
2,171
Çok özür dilerek şunuda paylaşmak istedim. Bilen bilmeyene anlatsın. :queen:
NpV1yg.jpg
[/url][/IMG]
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst