Valla motosiklet firmalarının yerinde olsam Türkiye distribütörleriyle bir yıllıktan daha uzun sözleşme yapmam, bir yılın sonunda da satış yapamıyorlarsa başka distribütöre veririm gider. Bir sürü markayı yiyip bitirdi bu iş bilmezler. En sıcak örneği geçen sene gelen Ural ve Royal Enfield motorlarıdır. Bizde satılmayan Royal Enfield Himalayan modelini Hindistan'da Dominar 400 ile kıyaslıyorlar, Dominar'ın oradaki fiyatı 8000 bin TL, Royal Enfield'lar bizde 8000 €. Toplasan 10 tane satamadılar hala 30 bin TL para istiyorlar o eski teknoloji motorlara...
Ama nostalji ya ondan... :thumleft:
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
Senin gibi Çin/Hint fanatiği olacağıma Japon fanatiği olurum, senin gibi çer-çöpe para verecek kadar da ''zengin'' değilim.
Çer çöp? Yapmayın yahu daha neler?
Çinin her motoru kötü değil ki? Hele ki hintliler hiç fena motosikletler yapmıyorlar artık. Benelli zaten italyan ona da laf yok. Motosiklet=Japon mantığı çok yanlış. Tamam teknoloji ve kalite olarak diğer menşei motosiklet modelleri, bazı japonlardan belki bir tık geride olabilirler ama bence fiyatına göre gayet makul ve mantıklı seçimler. Bajaj pulsar ve duke 200 örneğini araştırmanızı öneririm. Dukenin parçalarında bajaj amblemi var!

Bu mantıkla Avusturyalı KTM Duke çöp? :wiinkk:
Fiyat performansa oranladığınızda bu makineler alternatiftir. Kimse kalite olarak bu motosikletlerin japonlardan daha iyi olduğunu bence iddia etmemeli. Ufak tefek sıkıntılar elbette ki çıkar. Sonuçta ne kadar ekmek o kadar köfte dimi?
Fanatikliğin luzmu yok. Devir ekonomi devri. Benim imkanım vardı bütün motorlarımı japon marka tercih ettim. Ama mantıklı gelmezse, diğer menşei markalar daha iyi alternatifler sunarsa ve kalite olarak içime sinerse Bajaj da alırım, Benelli de alırım, Mondial de alırım, Yuki de alırım. İmkanı olmayan herkes bu motosikletleri tercih etmeli. Rekabet olmazsa malum satış politikalarıyla bugün bir CBF 150/YBR 125 10000tlye satılabilirdi...
Benim görüşüm henüz canlısını görmedik tabi ama, kağıt üstündeki verilere göre 28100tl versys için bence oldukça fazla. Lakin gelecek alternatiflerin fiyatları Versys'in fiyatlarına çok yakın olursa, tabiki de versys tercih edilmeli.
Sağlıcakla...