Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
allah aşkına motogp de düz yolda 340 yapıyor makinalar.r6 280 290 mı yapıcak.bu konuyu allah aşkına kapatın motor ile alakalı haberler güme gidiyor !!!!
bugün canlı tanıtım vardı facebookta gördüm ama sonra tekrar bulamadım ne oldu ne olmadı bilen yokmu??
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Hangi 280bg lik otomobil 290 yapıyor-atma be kardeşim...TypeR 310bg ve top speed'i 270km/h...Leon Cupra 300bg ve sürat 270-280( göstergede).

Arkadaşlar gösterge hızı ile gps hızını(gerçek hızı) sürekli birbirine soktuğu için göstergede diye not düştüm. Gps diye belirtiyorum kafaları karışıyor. biri 150 beygirlik 2.3 bora ile önceki sayfada 250 yapıyor:) onların anladığı şekil yazdım. gerçekte 220 km son hızı var V5 boranın

290 lık cupra göstergede 280 gidiyor. GPS 260 desem anlamıyorlar. Atan yok şampiyon

allah aşkına motogp de düz yolda 340 yapıyor makinalar.r6 280 290 mı yapıcak.bu konuyu allah aşkına kapatın motor ile alakalı haberler güme gidiyor !!!!
bugün canlı tanıtım vardı facebookta gördüm ama sonra tekrar bulamadım ne oldu ne olmadı bilen yokmu??

Bu konu sana baya büyük geldi. bencede kapatalım.

Konu neydi dominatör 400 niye hızlı gitmiyor, pardon 35.5 beygir motor niye 167 yi geçmiyor:) Biz diyoruzki ne kadar HP o kadar son hız. bu motor MT-25 le aynı son sürati verir. tork son sürate etki etmez, şu 400cc muhabbetinin son hıza faydası yok!
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Honda yeni yılda cbr 250 yi 15.800 yapıcağını söyledi. şabattan sonra bir daha zam oldu 16.500(nisan mart gibi)

Bajaj bu motoru cbr 250 ye yakın bi fiyata 16-17 ye satışa çıkarabilirse hem ABS li hem daha torklu, ışıklarda falan cbr250 yi 2-3 boy ayıran bir motor alırsınız.

Herkesi kesmesede meraklısının işini görür:cat: daha yukarı fiyata o işler zor.

Fiyatlar bu kadar yükselmişken devlet en azından 500cc ye kadar ÖTV yi yüzde 8 yapsa, bu yıl krize giren söktörü hareketli satışlar bekleyebilir. Ama bizim yöneticilerde o kadar vizyon yok.

Emin olun ninja 300, yeni 300cc enduro kawa, bajaj 400, yeni duke 390,yeni RC390 Cb500R, CB500F, benelli 500, hatta yamaha ABS li R3 ü getirebilir ve bu motorlar satış adetlerinde en üstlere tırmanır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar gösterge hızı ile gps hızını(gerçek hızı) sürekli birbirine soktuğu için göstergede diye not düştüm. Gps diye belirtiyorum kafaları karışıyor. biri 150 beygirlik 2.3 bora ile önceki sayfada 250 yapıyor:) onların anladığı şekil yazdım. gerçekte 220 km son hızı var V5 boranın

290 lık cupra göstergede 280 gidiyor. GPS 260 desem anlamıyorlar. Atan yok şampiyon



Bu konu sana baya büyük geldi. bencede kapatalım.

Konu neydi dominatör 400 niye hızlı gitmiyor, pardon 35.5 beygir motor niye 167 yi geçmiyor:) Biz diyoruzki ne kadar HP o kadar son hız. bu motor MT-25 le aynı son sürati verir. tork son sürate etki etmez, şu 400cc muhabbetinin son hıza faydası yok!

evet r6 290 yapıo :):cat::queen::king:
hatta senin IQ dan bakarsak R1 400 e dayıyor:thumleft:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
motorsikletlerin hızlı gidememesinin temel sebebi güç cc tork vs değil sadece aerodinami.araçlara göre 4 5 kat daha fazla sürtünme kat sayıları var.tıpkı yıllarca otomobillerin 300 km hızı geçmesi için ölümüne tasarım çalışmaları gibi.ama motorda bu mümkün değil.mesela
http://ufuk.nl/detay.asp?id=19434

Hayret ben bu yorumu nasıl kaçırmışım ? Bunun üzerine artık formül yazmanın zamanı gelmiş. Motorun rüzgara karşı harcadığı gücün formülünü kelimelerle yazıyorum :

Güç = (0.5 x rüzgar direnç katsayısı x rüzgara karşı iş yapan alan x hava yoğunluğu x hızın karesi) x hız

Rüzgara karşı iş yapan alan dediğimiz şey motorlu adama veya otomobile projektörle ışık tutup görüntüsünü arkadaki perdeye yansıttığımızda çıkan gölgenin alanı oluyor. Formülde ilk parantez içerisindekiler kuvveti veriyor. Onu en sondaki hız ile bir kez daha çarpınca gücü buluyoruz. Birimlere falan hiç girmiyorum. Burada sizin rüzgar direnç katsayınız otomobile göre çok kötü olabilir doğrudur ama bahsettiğim o alan var ya, işte o, otomobilin belki de dörtte biri kadar. O alanı yarıya düşürdüğünüzde bile hızınızı çok daha yukarıya çıkarabilirsiniz. O yüzden apaçiler motorların üzerine yatıp mopedlerle 150 km hıza çıkabiliyorlar. İşin sırrı motorda falan değil üzerine yatmada yani... Ayrıca formülde görüldüğü üzere hızı üç kere kendisiyle çarpıyoruz. Ve karşıdan gelen rüzgar da bu etkiyi arttırıyor. O yüzden hız 2 katına çıktığında harcanması gereken güç 8 katına çıkıyor. İşin tekerlek direncine, kilosuna falan hiç girmedim çünkü tekerlek direnci rüzgarın yanında devede kulaktır.

Performans konularını da boşuna tartışıyorsunuz. Bahsi geçen araçlar insanlar sokakta kullansın diye yapılmışlar, sürat denemesi için değil. O yüzden güçlü olan geçer veya geçemez diyemezsiniz çünkü ne motor güçleri aynı, ne sürtünme katsayıları ne de lastikleri... Hiç kimse şu kadar güçte bir motor şu kadar yapar diyemez. Motorlar kasa olarak birbirinin aynısı olur (Hyosung GT250 ve GT650 gibi), aynı rüzgarla ve eğimle sürülür o zaman tartışılır ki onda bile aralarında kilo farkı var.

Tekrar Dominar'a dönersem, motorun bir videosunu izledim, adam şehir içinde normal gezinti esnasında normal şekilde gaz veriyor (sadece hızlanmak için, kronometre tutmak için değil) ve motor 35 km/saat hızdan 100 km/saat hıza 5 saniyede çıkıyor. Bu esnada bir kez vites yükseltiyor. İşte bunu anlatmaya çalışıyorum çünkü bizim şehir içinde yapacağımız hızlanmalar bunlar olacak. Çoğunlukla aynı viteste, istediğimiz zaman hızlanmayı, istediğimiz zaman yavaşlamayı sağlayacak ve rahat bir sürüş olacak. Buna esneklik deniyor. Bu performans bana yetmez diyen kaç kişi var aramızda ? Şahsen ben 100 km hıza 5 saniyede çıkacağım diye 3 defa vites değiştirerek motor kullanmayı seven birisi değilim. Onu sevenler zaten 250 cc SS motor alıyorlar. Siz kırmızı ışık hariç zaten sıfırdan kalkış yapmayacaksınız. Yaptığınız zaman da belki R25'i geçemeyebilirsiniz (görmeden inanmam) ama tüm araçları rahatlıkla ekip gideceksiniz. Ama sürüş esnasında ara hızlanma yapmak istediğinizde ve bir de artçı varsa 250 cc hiçbir motor Dominar'la yarışamaz. İki vites aşağı inmesi ve sonra tekrar iki vites yukarı çıkması gerekir. Uzun yoldaki yokuşlarda da aynı şekilde. O yüzden bu motorun performansının sorgulanacak bir yanı yok. Bugüne dek memlekete Duke 390'dan başka 400 cc motor gelmediğinden beklenti çok yüksek kalmış ama motorun performansı gayet iyi. CFMoto NK400 geldiğinde de benzer şeyler konuşulacaktır yine R25 muhabbeti dönecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

Honda yeni yılda cbr 250 yi 15.800 yapıcağını söyledi. şabattan sonra bir daha zam oldu 16.500(nisan mart gibi)

Bajaj bu motoru cbr 250 ye yakın bi fiyata 16-17 ye satışa çıkarabilirse hem ABS li hem daha torklu, ışıklarda falan cbr250 yi 2-3 boy ayıran bir motor alırsınız.

Herkesi kesmesede meraklısının işini görür:cat: daha yukarı fiyata o işler zor.

Fiyatlar bu kadar yükselmişken devlet en azından 500cc ye kadar ÖTV yi yüzde 8 yapsa, bu yıl krize giren söktörü hareketli satışlar bekleyebilir. Ama bizim yöneticilerde o kadar vizyon yok.

Emin olun ninja 300, yeni 300cc enduro kawa, bajaj 400, yeni duke 390,yeni RC390 Cb500R, CB500F, benelli 500, hatta yamaha ABS li R3 ü getirebilir ve bu motorlar satış adetlerinde en üstlere tırmanır.

Katılıyorum. Açıkçası benim psikolojik limitim 16500'dür. 14900 TL'ye yok satar. ÖTV konusunda da dediğin gibi o vizyon bizim duble yol ve köprü ustalarında yoktur. Yoksa bu memlekette ne motorlar görürüz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------

Ekrem Bey, bayi toplantısından görüntü, yorum vs. yok mudur ?
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
5LG6Ml.jpg
[/url][/IMG]
Anyr5r.jpg
[/url][/IMG]
0lGJmo.jpg
[/url][/IMG]
41GybJ.jpg
[/url][/IMG]
JqObnj.jpg
[/url][/IMG]
OVy47P.jpg
[/url][/IMG]
zaJor9.jpg
[/url][/IMG]
GPyMoV.jpg
[/url][/IMG]
yNzZL7.jpg
[/url][/IMG]
6ryW53.jpg
[/url][/IMG]
ZMOodz.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Son topspeed videosunda 130-140'a kadar bir nebze iyi çıkıyor ancak ondan sonra motorun canı çıkıyor.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Herkesin kafasında bu motor için farklı fiyatlar var. 15-16 bin lira diyen var 12-13 bin olsun diyen var. 15 bin lira olsun dediğiniz motorun son hızı için bu kadar tartışma neden çıkmış anlamadım. Fiyatı belli olsun sonra alabilecek olan düşünür hızını.
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
2,350
Ben nedense pulsar kadar tutulacağını sanmıyorum.İçimde öyle bir his var.Mantıken bakılırsa 12 000 tl civarı olacağını düşünüyorum .Bu motosiklete 15 ve üstü cidden çok olur.Ekran vs güzel.Yanlız kafa kısmı mondial gibi hiç albenisi yok.Hintlilerde keskin hat kullanma gibi bir şey yok.Yuvarlak kafa farları bana 2017 yılına aitmiş gibi gelmiyor.

Hala bir pulsarı olan kişi olarak, bu motosikleti satılır yapacak tek şey bajajın fiyat politikası.400 lük ne zaman gelecek diye adamları yediniz bitirdiniz.Şimdi kalkıp hızı düşük vs gibi saçma şeyler yazıp kendinize güldürmeyin.


Ekrem beye sevgiler.Umarım güzel bir satış skalası yakalarlar.
 
Katılım
14 Ara 2015
Mesajlar
49
Yazılanları baştan sona kadar okudum bir acemi olarak yorum yapmak istiyorum.Bizim milletin son hız merakını hiç bir zaman anlamadım bu arabada da böyle motosiklettede.Bence bu motorun en önemli yanı fiyatının ne olacağıdır.35 nm tork ve 35 hp bence gayet yeterli.Fiyatının 12 13 olur diyende var 17 18 olur diyende var bi tahmin yaparak hesaplayalım az çok yakın rakam olur.Kuralkan bu aleti hindistandan 1500$ alsa 1500.3.50= 5250 tl kendine %35 kar payı koysa 1837.5 tl eder. 5250 + 1837.5 = 7087.5 tl eder. 7087.5 tl'nin %37si 2622 tl eder. 7087+2622=9709 tl.Bununda %18 kdv sini alırsak 1747 tl eder. 9709 + 1747= 11456 tl eder.Bayiye bu fiyata giriyor.Bayiye'de en fazla %20 kar payı bıraksa distribütör 11456 tl nin %20 si 2291 tl eder. 11456+2291=13747 tl eder.Ve inanın 1500$ doların altında alır kuralkan bu aleti.Bu rakam bence tavan fiyat olmalı.Eğer bu fiyattan gelirse pulsarın yakaladığı başarıyı yakalar ve bajaj türkiyede kolay kolay silinmeyecek bir marka durumuna gelir.Eğer 16 bin tl'ye satışa koyarlarsa bence kendi önlerini kendileri kapatır.Misal 16 binden ayda 50 adet satarsa 13.7 bine bence 5-6 katı rahat satar.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
Son hızına boşa laf etmeyiniz arkadaşlar, otobanda sabit 120-130 gidebilir ise, titreşimsiz olursa, az yakıt tüketirse süper motor. Keşke CBF150 gibi yarım karenajlı olsaymış. Fiyat konusunda 14-16 arası olursa çok satar diye düşünüyorum.
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
Türkiye'de yaşayan çoğu vatandaşın özelliği maalesef forumada yansıyor işte. Nedir bu? Okuduğunu anlamama, karşındakinin eleştirisine katlanamama ve kendi kendine olmayan birşeyi çıkartmak. Birincisi ben bu motoru şahsım adına gayet uzun zamandır bekliyordum; burada kimse bu motor "yavaşmış yaeiii", 250 cc lerle "kapışmaz yaeeeii" falan demiyor, genelimiz diyoruz ki; arkadaş adam fabrika verisinde 35 nm tork demiş 35 bhp beygir demiş, buna karşın şuana kadar izlediğimiz videolarda motorda torka dair birşey göremediğimizi ve herhangi bir 250 cc motorla ya da kendi motorları olan 200 ns ile aynı ölçüde hareket edecekse bu motora ne gerek olduğunu vurguladık... Yani adam bunu alacak ama ivmelenme, hız 200-250 cc ile aynı olacak, buna ekstra para verecek ve yıllık ödediği vergiyi yükseltecek... Ne uğruna, biz bunu söylüyoruz! Hatta kendi açıklamam, Duke 250'de 160 görüyordu, ama çevreyolunda ivmelenmesi yetmiyordu belli süre sonra, özellikle İzmir gibi büyük bir şehrin çevreyolunda. Yani yazılanları okuyun, 2-3 yorum bakıyorsunuz birisi "top speedciler geldi laf ediyor" diyor sonra kalıyorsunuz milleti zan altında bırakıyorusunuz, kimse bu motor yavaş son hızı yetersiz demedi, neden alınması gerekli 200-250 cc'den ne farkı varda boşuna vergiyi yükseltelim dedi... Bu kadar yorumun olmasının başka bir nedeni de; herkesin beklentisini Duke 390 ayarında tutmasından dolayı oldu, çünkü 200 NS ile Duke 200 hemen hemen aynı performansları gösteriyor. Saygılar, iyi geceler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------

Bu motora ilginin sebebi ki benimde öyleydi, herkes Bajaj'ı fiyat performans ürünü olarak görünce ben de dahil bir çok kişi (ki 2-3 senedir nette CS 400 yok VS 400 falan dolanıyor, gizemli videolar fotolar vs...) Dominar'ı özellikle merak ederek bekledi, ancak daha teknik veriler açıklandığında ben direkt yazdım ölü doğmuş diye, hadi dedik bekleyelim videoları vs. gerçekten top speedde değilim ama bahsettikleri "35 NM TORK" nereye gitti nerededir çok merak ediyorum, inşallah açıklarlar. Ayrıca bu motoru herkesin söylediği gibi sattırabilecek tek etken "FİYATI" olacak, yoksa boşuna getirmesinler...

Daha önce yazdıklarımdan bir örnek...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Türkiye'de yaşayan çoğu vatandaşın özelliği maalesef forumada yansıyor işte. Nedir bu? Okuduğunu anlamama, karşındakinin eleştirisine katlanamama ve kendi kendine olmayan birşeyi çıkartmak. Birincisi ben bu motoru şahsım adına gayet uzun zamandır bekliyordum; burada kimse bu motor "yavaşmış yaeiii", 250 cc lerle "kapışmaz yaeeeii" falan demiyor, genelimiz diyoruz ki; arkadaş adam fabrika verisinde 35 nm tork demiş 35 bhp beygir demiş, buna karşın şuana kadar izlediğimiz videolarda motorda torka dair birşey göremediğimizi ve herhangi bir 250 cc motorla ya da kendi motorları olan 200 ns ile aynı ölçüde hareket edecekse bu motora ne gerek olduğunu vurguladık... Yani adam bunu alacak ama ivmelenme, hız 200-250 cc ile aynı olacak, buna ekstra para verecek ve yıllık ödediği vergiyi yükseltecek... Ne uğruna, biz bunu söylüyoruz! Hatta kendi açıklamam, Duke 250'de 160 görüyordu, ama çevreyolunda ivmelenmesi yetmiyordu belli süre sonra, özellikle İzmir gibi büyük bir şehrin çevreyolunda. Yani yazılanları okuyun, 2-3 yorum bakıyorsunuz birisi "top speedciler geldi laf ediyor" diyor sonra kalıyorsunuz milleti zan altında bırakıyorusunuz, kimse bu motor yavaş son hızı yetersiz demedi, neden alınması gerekli 200-250 cc'den ne farkı varda boşuna vergiyi yükseltelim dedi... Bu kadar yorumun olmasının başka bir nedeni de; herkesin beklentisini Duke 390 ayarında tutmasından dolayı oldu, çünkü 200 NS ile Duke 200 hemen hemen aynı performansları gösteriyor. Saygılar, iyi geceler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------



Daha önce yazdıklarımdan bir örnek...
130km hızda bu motor ile 200NS aynı deviri çevirmeyecek. 200NS'den daha az yakabilir yüksek hızda. Ayrıca 200NS'nin kütük gibi süspansiyonu yerine daha düzgün bir süspansiyon koymuş olacaklarını düşünüyorum. Süspansiyon kalitesinde çok fark yoksa bile ağırlıktan dolayı daha iyi esner.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Önceki sayfalarda ben son hızı çok hayal kırıklığı yaratır gibi olduğu için arabalardan örnek verdim. Tartışma yanlış yerlere kaydı. Kimse kafa yormadı. ben doğru söylüyorum sen doğru söylüyorsun meselesine döndü. Tuttu seko bir ton formül yazdı bir kişi yorum yapıp okumadı. beğeni bile atmadı.

Memleket 400cc motor görmediki son hızını bilsin. bu aletler satılmıyor. gerçekten bilmiyoruzyoruz kaç yapar. ama fiyat kallavi olunca haklı olarak hızlı olsun istiyoruz. CBR500R nin yaygarası forumda 3 yıl sürdü. herkez hantal gitmiyor, gitmez dedi. biyere vardıkmı varmadık? benimseyip aldıkmı? almadık anca tek tük... 18 e 19 a verdiler bayilerin elinde 2 yaşında sıfır motorlar kaldı.

Şimdi aynı kıyamet bu motorda kopuyor. Bende direk konuya giriyim o zaman cevabını siz verin. 50cc 100cc 150cc den ötv ye yakalanan hangi motor F/P olarak memnun etti müşteriyi, hangisi iyi adetlerde sattı?

Millet müşteri kardeşim. cebiden kol gibi para çıkıyor. Son hızda bekleyecek, performansta. Burda bir ton adam ÖTV nin duman ettiği motorlardan sinek gibi yağ çıkarmaya çalışıyoruz. Durum bu...

Birde Satıcı tarafı var. Adamlar iş yapıyor para kazanıyor. Mesela ben bu motora CBR250 den fazla para vermem. en fazla o kadar, şuan cbr 250 14.800 lira ise buna vereceğim para max 14.000 bin. o da ABS hatrına. Ve bajaj ne honda ne yamaha ne suzuki kimse kimseyi kandırmasın. 14 bini verirken çekinerek veririm hatta almam. ilk alanlardan hiç olmam. gider test ederim o kadar.

Tamam cbr 250 den japondan ucuza 370cc abs li hintli istiyoruz. versin bize 13 e bu motoru kar marjını minimize etsin:) öyle olmuyor işte verebilse bile vermez, vermeyecek. Çünkü ürün gamında çok sattığı 200 ns var. Onu alacak adam 4500 daha veriyim ömürlük bunu alayım kafasına girdimi iş distirbütör tarafından b.oka sarıyor.

Zaten bir malı uygun fiyata sunmak zor iş. Kuralkanın bu topa gireceğini hiç sanmıyorum. Bu 200NS ve RS satışlarının üstüne ufak bi kaymak olur. asıl mal siz 400 istesenizde onlar için 200cc ler:)

Hayaller, hayatlar...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst