Viteste debriyaja basılıyken tekerleğin çok zor dönme sorunu!

Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
Merhaba arkadaşlar, son zamanlarda motosiklette belirgin bir yakıt artışı vardı.

Bugün benzincide lastik şişirirken farkettim.Orta sehpada boşta iken tekerlek

problemsiz bi şekilde bisiklet tekerleği gibi rahat dönmekte..Fakat motor çalışmaz

durumda 1-2 ve galiba diğer viteslerde de, debriyajı sonuna kadar bastığım halde neredeyse

10-15 kg tekere baskı uygulayıp elimle zorlayarak döndürebiliyorum adeta sıkışmış gibi..

Boşta orta sehpada dediğim gibi fırıl fırıl rahatça dönmekte..


Kullanım esnasında vites geçişlerinde bir problem yok,kavramasında problem yok, ses de yok,

fakat gaz kestiğim anda sanki o sıkışmışlıktan normalden daha çabuk yavaşlayıp hızı azalmakta,

sanırım yakıt tüketimini de artıran şey aynı şey, anladığım arka frenden değil..

Problem ne olabilir acaba, anlayan arkadaşlar lütfen bi el atsın..Teşekkür ediyorum şimdiden.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Debriyaj tam ayırmıyordur, debriyaj ayarı yapın. Ancak motor kapalı ve vitesteyken debriyajı sıksanız da arka tekerde çok rahat bir dönüş olmayacaktır çünkü debriyaj az da olsa kavrama yapar debriyaj çekili olsa da. Yakıtı veya motorun çekişini etkilecek bir durum yok şu an motorunuzda.
 
Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
94
Tüm motorlar aynı dert etme çok yakıyorsa hava yakit karisimini ayarlayan vida ile ayar yapmalisin
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Senin bu sorun diye bahsettiğini, off-road motosiklette yapmaya çalışan adam tanıyorum, arazide vites atarken saniyeler içinde geri yuvarlanıyor diye :mrgreen:
Tabi şaka bi yana eğer problem teşkil ediyosa senin için, bi göster bahset debriyaj ayarı yapsınlar, ama yakıt tüketimine cok bi etkisi olacağını sanmıyorum.
 
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
Teşekkür arkadaşlar.İkisi aynı anda olunca tekerleğin sıkıntısına bağlamıştım yakıtı.Yağ değişiminde karbüratöre falan baktırmıştım belki orda bi ayarsızlık vardır .Fakat tekerlek sorunu müthiş,gaz vermeden yerinden oynamıyor hiç,her ikisine de bakıcam kendim, olmazsa bi servis yolu göründü sakatlık çıkarmasın diye.
 
Katılım
24 Kas 2015
Mesajlar
76
sorun: debriyaj balataları ayırmıyor.
ya debriyaj teli gevşek gerilmesi lazım bilen birisinin ayarlaması gerekir.
yada debriyaj balataların değişim zamanı gelmiştir.
soğuk havalarda (yağın vizkozitesinin düşmesi) veya yanlış motor yağı kullanıldığı durumlarda da böyle durumlarla karşılaşılabiliyor.
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Fakat motor çalışmaz
durumda 1-2 ve galiba diğer viteslerde de, debriyajı sonuna kadar bastığım halde neredeyse
10-15 kg tekere baskı uygulayıp elimle zorlayarak döndürebiliyorum


Ben burayı anlamadım.
Debriyaja basınca zaten dönmesi gerekmiyor mu ?
Tuhaf olan nedir burada ?

Anlatım bozukluğu mu var ?
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Benim de şahsi düşüncem debriyaj tam ayırmıyor, eğer durum böyle ise, debriyaj balatanı da oldukça yemiştir.

Ben burayı anlamadım.
Debriyaja basınca zaten dönmesi gerekmiyor mu ?
Tuhaf olan nedir burada ?

Anlatım bozukluğu mu var ?


Çok zor dönüyormuş.
Boşta olduğu kadar rahat olmasa da dönmesi gerekir.
Fakat çok zor dönmesi normal değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
660
Normalde arka frenin sıkmasından olur ama boştayken dönmesi debriyajı işaret ediyor. Kullanma kılavuzunda nasıl ayar yapacağın yazıyordur büyük ihtimalle.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst