Baştaki birkaç mesajdan sonra konuyu okumadım. Okuduklarımdan gördüm ki hala çoğu kişi bir aracı üretmenin sadece fabrikasını kurup montaj yapacak eleman almaktan ibaret olduğunu sanıyor. Peki bunun tasarımını kim yapacak arkadaşlar ? Onu da sanayi ustalarının yapabileceğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Bir motosiklet motorununu ve geri kalanını tasarlamak (ya da otomobil) burada bazı arkadaşların kendi atölyelerinde veya Gaziantep'li apaçi ustaların dükkanlarında yaptıkları gibi piston veya krankları deneme yanılma yöntemiyle birleştirmekten ibaret değildir. Bu iş ileri seviyede mühendislik bilgisi ve tecrübe gerektirir. O bahsettiğimiz seviyedeki mühendislerden bu ülkede çok çok az var ve olanlar da mesleklerine küstürülüp, bütün çalışma hayatlarını saçma sapan Excel tablolarında planlama takibi yaparak, kendilerini mühendis zanneden şeflere bağlı olarak geçiriyorlar. Diğerlerini ben zaten mühendisten bile saymıyorum. Kendim de Türkiye'nin en büyük otomobil fabrikasında tasarım yapan (araç tasarımı değil) bir makina mühendisi olarak şunu diyebilirim ki, yeni nesil mühendisler okullarından hiçbir şey öğrenmeden mezun oluyorlar. Bizim için de aynı şeyler söylendi ama bunların durumu gerçekten felaket. Teknik resim bile bilmeyen makina mühendislerinden bahsediyoruz. İyi mühendisliğin, zannedildiği gibi okulda veya o okula girerken girdiğin sınavlarda ne derece yaptığı ile bir ilgisi yoktur. İnsanlar sadece yeteneklerinin olduğu ve sevdikleri işleri yapmalıdır. Sen dünyada hiçbir yerde olmayan saçma sapan bir sınav ve eğitim sisteminde başarılı oldun diye (yani puanların yüksek diye) iyi mühendis olmuyorsun. Zaten herkes olduğunu sandığı için bugün bu ülkede mühendislik diye bir şey yok. Ya da var ama çok çok az miktarda, sadece bazı firmalar tarafından yapılıyor. Bu ülke sürekli olarak nitelik yerine nicelikle uğraştığından Arçelik firması ota boka patent alıp dünyada paten birincisi olabiliyor ama kendi alanında dünyanın en iyi firması olamıyor.
Bu konuda sayfalarca yazabilirim ama bu yazdıklarımı yine çoğu kişi anlamayacaktır ve katılmayacaktır. Artık böyle şeyleri ben de tartışmıyorum, yeni nesile de tavsiye falan vermiyorum. Ne halleri varsa görsünler, sahte başarılarının peşinde koşsunlar ama bu ülke, dünyanın sonu gelene kadar kendi motosikletini veya otomobilini tasarlayıp üretemeyecek (elektrikleri saymıyorum, onlar çocuk oyuncağı). Biz o kafa yapısında insanlar değiliz. Okuldayken hayalleri olan son derece idealist olan ben bile artık mühendis olduğum için pişmanlık duyuyorum. Mühendislik bakış açımla, başka mesleklerde, hatta sporcu bile olsam çok daha başarılı bir hayat geçirebilirdim.